Op sterven na dood?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Op sterven na dood?

Bericht door KeeS16 »

Denk vrijwel zeker door wat ik reeds bij de eerste zin in mijn post aanhaal, Ik heb mij toen "verdedigd" door terug die persoon aan te vallen, en er kwam toen direct een horde op mij af, er was er zelfs iemand die schreef, "kom maar af ik sla u op uw muil", blijkbaar kent die persoon mij niet zo goed, maja los daarvan denk ik dan het mijne. Zo is er in mijn ogen een kliekje gevormd. Wie er op het laatst allemaal bijzijn telt niet meer, Starcom is een verhaal apart, uw bedoelingen waren goed, alleen het tijdpunt was verkeerd, onder tussen wel via Sena mijn gelijk gekregen, er haperde wel degelijk iets aan die 20S, vandaar een volledig nieuwe doos 20S dual gekregen.
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Op sterven na dood?

Bericht door jakke »

Ben terecht blij dat het in orde kwam. Als ik dan voor u op het verkeerde tijdstip iets geschreven zou worden kunt ge op een andere manier, meer gereserveerd, antwoorden. Dat zijn volgens mij dingen waardoor anderen afhaken.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Benji
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 sep 2013, 00:12
Woonplaats: Hoeselt
Locatie: Limburg

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Benji »

Relax schreef:En met wat meer verdraagzaamheid zou het mss kunnen beteren.
:wink:
R1150RT
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Dirk Pauwels »

Bob schreef:... dat ik daar ferm de wind van voren gekregen heb, voor én achter de schermen. Van drukdoenerij gesproken. .... Mijn lidmaatschap heeft zich beperkt tot dat ene jaar, allicht is er niemand rouwig om mijn vertrek daar, misschien ik nog het minst.
Ik krijg op het nl GS forum ook regelmatig mijnen bak vol, mensen met lange tenen heb je overal en een buitenstaander (ben geen lid, treffens ed interesseren mij niet) verdragen ze minder van blijkbaar.
Ben er toch gebleven, er zit veel kennis en er komen vaak interessante problemen boven waar je, als er van de vraagsteller feedback komt tenminste, nog iets van kan leren. Die paar eikels kunnen er dan wel bij :grin:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: Op sterven na dood?

Bericht door ZWIEP 01 »

hoe je kan ruzie maken op een forum is mij een raadsel, maar blijkbaar niet abnormaal, ik volg verschillende forums en op ieder forum lees je wel iets over wrevel tov andere forumleden
Dat er verschillende menigen over een bepaald onderwerp zijn lijkt me logisch maar dat iemand zijn gelijk wil halen met grof taalgebruik en of stoere uitdagingspraat, daar kan ik nu echt niet bij se
anderzijds zijn er wel soms heel interessante onderwerpen die vanuit verschillende standpunten bekeken worden heel leuk om te lezen. Ieder recht op zijn mening zou ik zeggen.
Dat dit forum op sterven na dood zou zijn lijkt me straf, ik kom hier elke dag wel iets lezen, soms interessant, soms minder maar soit, op Facebook lees je nog meer onzin en daar zit ook elke dag een massa volk op te lezen
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Op sterven na dood?

Bericht door alfa »

Als het er over is komt er altijd een tegen reactie .
Sommigen denken dat ze het warm water hebben uitgevonden , wel ik kan zeggen wie het heeft uit gevonden een waar.
Maar warm water kan je op verschillen methodes opwarmen , het resultaat is gewoon warm water.
Iedereen heeft dan gelijk, maar toch zijn er die hun blijven wassen met koud water.
BMW R1100R zonder KFR
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Relax »

Dirk Pauwels schreef:
Bob schreef:... dat ik daar ferm de wind van voren gekregen heb, voor én achter de schermen. Van drukdoenerij gesproken. .... Mijn lidmaatschap heeft zich beperkt tot dat ene jaar, allicht is er niemand rouwig om mijn vertrek daar, misschien ik nog het minst.
Ik krijg op het nl GS forum ook regelmatig mijnen bak vol, mensen met lange tenen heb je overal en een buitenstaander (ben geen lid, treffens ed interesseren mij niet) verdragen ze minder van blijkbaar.
Ben er toch gebleven, er zit veel kennis en er komen vaak interessante problemen boven waar je, als er van de vraagsteller feedback komt tenminste, nog iets van kan leren. Die paar eikels kunnen er dan wel bij :grin:
Bob, wat je zegt klopt idd, maar 't is net als Dirk zegt: overal zitten een paar heethoofden of erger.
Wat ik bedoel is dat er op dat forum door de band genomen gemoedelijker met elkaar wordt omgegaan. Hier maakt men, ik veralgemeen even voor het gemak, veel sneller een probleem als het niet past binnen de eigen visie.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Bob »

Nochthans maak ik er geen probleem van dat jouw analyse van het NL-GS-forum niet past in mijn eigen visie :wink:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Relax »

Jij kent mij, jij zou mogen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 05 dec 2016, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Den Woesten »

Léon schreef:Sommigen denken dat ze het warm water hebben uitgevonden
ik rij met een lucht gekoelde !

Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 05 dec 2016, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Op sterven na dood?

Bericht door alfa »

Léon schreef: Even voor de duidelijkheid, ik citeer maar hé...
Amai schrik dat je u verbrand aan koud water? :lol:
BMW R1100R zonder KFR
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 05 dec 2016, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Jan en Greet »

:sleepy4: :sleepy3: :sleepy1: :sleepy2:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Op sterven na dood?

Bericht door alfa »

Léon schreef:Pffff... :tard:
Wil gewoon zeggen dat je voorzichtig bent in uitspraak, meer niet.
Die van " 't Stad" hebben het ook niet begrepen en zullen vroeger op schoolbanken ook in slaap zijn gevallen :lol:
Mé ma kunde nogal lache hé, hé, hé.
Allee ik stop er mee , de groeten.
BMW R1100R zonder KFR
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Lukas »

Mijn ervaring is dat het niveau van de motoren merkelijk hoger ligt dan dat van hun berijder.



En ik heb verdorie al kosten gehad aan mijn motoren.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: Op sterven na dood?

Bericht door gTa9000 »

Ik was even out voor een operatie aan de schouder. Pas sinds enkele dagen kan/mag ik terug op 'n klavier tokkelen. (Motorrijden is pas iets voor maart/april ... nochtans rijd ik normaliter winter/zomer, op m'n naked, zonder verwarmingskledij en zo. :mrgreen: ) I'm back dus 't zal wel weer aanzwengelen, nu. :mrgreen:

Alle gekheid op een stokje ... ik pik wel graag even in op het onderwerp. Ik besef dat wat ik schrijf misschien niet meteen leuk is om te lezen (voor zij die er wekelijks/maandelijks tijd, energie en misschien zelfs centen in stoppen) én het het is allerminst als kritiek bedoeld maar meer als feedback om er evt wat mee te doen. En ik snap dat een club runnen best wat voeten in de aarde heeft (it takes one to know one, ik heb +20jaar actief clubleven achter de kiezen), dus alle respect & dank aan zij die de club levend houden.

Anyway: here it goes. Ik vrees (sterk) dat dit forum (en bij uitbreiding de communicatie en media presence van de club) gewoon te verouderd (aan het worden) is. Het forum is technisch té oud om nog aangezwengeld te krijgen. Het komt me voor dat de club stilaan wat moderne media presence nodig heeft om het te kunnen blijven redden in dit multimediaal landschap.
  • Jongere leden of mensen met wat ruimere forume-ervaring knappen gewoon keihard af op die stokoude phpBB versie. Yep: ik weet wat een licentie kost, 't is allerminst gratis. Er zijn nog andere (goedkopere) en er zijn er nog veel betere ook (sommige duurder).
  • Enkele keuzes die dit forum maakte, vind ik ook compleet voorbijgestreefd. Met stip op nummer 1: de limiet op fotogrootte. On-be-grij-pe-lijk! Zelfs gelinkte (!) foto's mogen niet groter zijn dan (wat is het nu weer) 1.024 pixels (lange zijde) :roll: ... jongens, we leven in het HD- neen zelfs het 4K-tijdperk! Een low budget smartphone neemt vandaag highres foto's...
  • Nieuwere forumsoftware die toelaat om posts te kunnen liken, met uitgebreide quote-mogelijkheden, mentions, e.d. maakt het allemaal een stuk interactiever.
  • Een YouTube-plugin.
  • Betere Tapatalk-connectiviteit (al is Tapatalk het laatste jaar wel aan 't slabakken... maar de laatste 2-3 weken is er beterschap zichtbaar).
  • Interactieve onderdelen, gelinkt met een eigen facebook-pagina e.d.
  • Ik ben lid van heel wat fora en ik vind dit hier ook weinig gestructureerd. Kan m.i. een stukje beter.
  • En dan die ledenzone: waarom moet dat op een aparte site met een aparte login? Steek dat gewoon in een "verborgen" onderdeel van 't forum, waar enkel clubleden toegang toe hebben: zo zit het in het forum zelf ingebed en dat zal de animo ten goede komen. Nu blijft dat beperkt tot (als je wat chance hebt) een 10-tal geuploadde GPS-tracks per jaar, klaar. Je zou van een leden-subforum een veel interactiever deel kunnen maken, met topics over groepsaankopen, ledenkortingen, e.d.
  • Los van de website/forum: de ledeninfo is m.i. ook van vorige eeuw: elke maand een boekje. Tof. Maar ik ben ondertussen volledig papierloos, en dat bevalt me enorm. Helaas voor mijn clublidmaatschap... Nochtans: een PDF'je doormailen kan toch zo moeilijk niet zijn? Waarom niet met gerichtere e-mails werken?
  • Zijn er eigenlijk moderators op dit forum? Is er een gekend en gedragen forumbeleid? Ik las een tijdje terug onenigheid over posts/topics met reclame door een sponsor o.i.d. maar toen is niks of niemand zich komen moeien ... mjah, als je zo'n dingen z'n beloop laat in plaats van kort op de bal te spelen en streng maar rechtvaardig op te treden, dan verzuurt/ettert dat.
  • ...
Bottom line: er is (nog altijd) héél veel potentieel, met zo'n club en zo'n ledenbestand, maar dat komt niet vanzelf. Forumsoftware, server, een admin met IT-skills en de wil om er regelmatig tijd in te steken, de nodige vrijwilligers, ... Reclame-inkomsten kunnen helpen, maar los daarvan blijft 't investeren in modern media life van de club ... m.i. broodnodig want de boot (te lang) missen = kruis erover. Ook het clubleven (algemeen, niet specifiek onze club) an sich is sterk veranderd, bij 20 jaar geleden. Voornamelijk door de nieuwe media. Het kan m.i. dan ook geen kwaad om zelfs dié backbone even tegen 't licht te houden. Wordt daar ooit over nagedacht? Is er ondersteuning op dat vlak vanuit Duitsland (BMW Clubs)? Hoe staat het clubbestuur er tegenover? Wordt er modern gemanaged of op de oude (voorbijgestreefde) wijze "bestuurd"? Is er veranderingsbereidheid? Enzovoort. Ik denk niet dat het nu al té ver is afgegleden ... maar als de trend al duidelijk is, moet de trend gekeerd worden en dat vergt wil om te veranderen en de nodige (goeie) aanpak. Ik wil zeker helpen waar het kan.

Ik ben nu m'n 2e jaar lid en ik blijf lid uit principe, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zo heel veel voordelen zie. Ik ben nog niet op een clubavond geraakt, dus dat helpt niet natuurlijk. Ik doe veel rondritten (vooral solo of met vrienden) en ben zinnens om zeker eens een forumrit mee te pikken. En ik haalde al enkele interessante GPS-tracks uit de ledenzone. Maar voor de rest? Ik durf te denken dat een stevige online community (met forum, facebook en instagram) als basis voor de club écht het voortbestaan voor nog vele decennia kan garanderen. Een BMW MC VL club v2.0 zeg maar. :-) Ik ben uiteraard bereid om te helpen waar ik kan, zolang het kadert in een globale, doordachte, gedragen en toekomstgerichte totaalaanpak.

Om de vergelijking te maken en om terug naar 't forum zelf te keren: mocht dit forum een "café" zijn, dan is het een soort tea-room van begin de jaren '90, zonder enige verandering m.u.v. een oude 1st gen flat-TV aan de muur, maar voor de rest nog de verouderde, duffe, ondertussen onaantrekkelijke aankleding. Je kan er perfect een koffie gaan drinken en mogelijks zijn de pannenkoeken zeer lekker. Nog belangrijker: als je met maten daarheen gaat dan primeert het gesprek en afhankelijk van de mensen die er zitten kan dat dus op en top zijn ... maar bijna niemand heeft écht zin om er te gaan zitten, omdat 't gewoon niet aantrekkelijk (meer) is. De concurrentie doet zo veel beter. Wel dan...


Slotwoordje: veel noten op mijn zang voor zo'n junior-lid dat nog niks (nul nada) bewezen heeft ten voordele van de club. Ik weet het. Vergeef 't me (of ook niet), maar al het bovenstaande is (1) maar mijn mening, dus misschien zie ik 't gewoon verkeerd en (2) met de beste bedoelingen. Anyway: de maatschappij is nu éénmaal zoveel directer geworden, dus ik doe maar wat vandaag bon ton is. ;-)
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Relax »

Hear hear.
I respect your opinion. But I don't give shit.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Op sterven na dood?

Bericht door alfa »

mdc schreef:
Ik wil hier een vast onderwerp waar je routes kan evalueren via motorrijders.
Nu heb je allerlei onderwerpen , maak er één van routes !!!
:bsquest:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewforum.php?f=39" onclick="window.open(this.href);return false;
Het betoog hierboven is mooi en juist maar als je dan een tip wil aanbrengen krijg je het deksel op de neus met verwijzing naar voorwaarden :-?
BMW R1100R zonder KFR
wolfrider
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
Woonplaats: in de kempen
Locatie: antwerpen

Re: Op sterven na dood?

Bericht door wolfrider »

Aan iedereen een vredevol kerstmis toegewenst... :mrgreen:
Ik vind dat hier wel meevallen hoor....
Laatst gewijzigd door wolfrider op 24 dec 2016, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
JohanH
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 apr 2014, 08:36
Woonplaats: Nieuwpoort
Locatie: Nieuwpoort, West-Vlaanderen

Re: Op sterven na dood?

Bericht door JohanH »

Gta9000 ik kan je spijtig genoeg enkel maar gelijk geven.
In feite vind ik het nog stukken erger. Qua transparantie vanuit het clubbestuur is het 0,0. Communicatie is ook 0,0
En Clubgevoel, pfffff daar moet je hier volgens mij niet voor zijn.

De oude garde denkt dat ze alles beter weten, als nieuw lid wordt je "bekeken" en als je commentaar of opbouwende kritiek durft geven word je in een hoekje geduwd.
Het begint al met de onthaalavonden... hier in W-VL is dat een kliekjes-avond. Behoor je er niet bij, ahwel dan zit je daar.
Groepsactiviteiten of eens allen rond tafel zitten om iets te leren van elkaar is er niet bij. Dacht dat daar een club voor was ? maar ja, 't zal wel weer aan mij liggen.
En misschien is het in andere regio's beter, ik weet het niet

En dan de clubritten... dat is gewoon racen van punt naar punt. Niks samen rijden & geieten, pak uw gps route en we zien wel.
Als ik zie hoe het bv in Harley clubs aan toe gaat... Wat een verschil !

Nu ja kan het ook positief in een BMW Club, ja hoor. Geachte heren van het bestuur: ga eens op stage naar de BMW Club in Noorwegen. Je zal nogal uw ogen open trekken !
Maar daarvoor ga je uit uw ivoren toren moeten komen... miljaar het begint hier al gelijk de politiek te klinken...

Op IT, Forum, etc... 't is zoals je zegt, we zitten gelijk in de jaren 90... Maar om dit te veranderen moet er a/ wil zijn b/ budget zijn c/ personen zijn die er kennis van hebben en vooral er tijd willen in steken.

En inderdaad met een ledenbasis zoals deze club beweert te hebben (zie terug mijn punt transparantie) moet er gewoon potentieel zijn om dit beter te laten functioneren... maar ja, 't zal gelijk de belgische politiek zijn zeker ?
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Dirk Pauwels »

Dit forum is gerelateerd aan de club. Een club die al meer dan 20jaar nagenoeg hetzelfde bestuur heeft. Gemiddelde leeftijd vd clubleden ligt denk ik een eindje boven de 50 (mezelf incluis) Je moet er dan ook niet te veel verandering van verwachten.
Nu is dit geen clubje zoals de gemiddelde petanque club en er komt wel wat meer bij kijken, Vanaf de zijlijn lijkt het altijd makkelijker, maar stilstand is altijd achteruitgang.
Een updated actief forum kan alleen maar een verbetering zijn, maar begin niet over facebook, want hoezeer ik ook probeer, ik vind het nog altijd een rommeltje...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Op sterven na dood?

Bericht door mdc »

alfa schreef:
mdc schreef:
Ik wil hier een vast onderwerp waar je routes kan evalueren via motorrijders.
Nu heb je allerlei onderwerpen , maak er één van routes !!!
:bsquest:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewforum.php?f=39" onclick="window.open(this.href);return false;
Het betoog hierboven is mooi en juist maar als je dan een tip wil aanbrengen krijg je het deksel op de neus met verwijzing naar voorwaarden :-?
:bsquest: leer eens lezen ipv altijd commentaar te geven!!

je komt in het forum routes waar je de routes kan bijzetten met een nieuw onderwerp te starten.

Voor de rest veranderd de ledenzone en website in januari, volgende stap is dan het forum.
Marc

R1250RT 2020
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Op sterven na dood?

Bericht door alfa »

mdc schreef:.....je komt in het forum routes waar je de routes kan bijzetten met een nieuw onderwerp te starten......
Dan is er van mijne kant een misverstand, mijn oprechte excuses.
Prettige kerstmis :santa:
BMW R1100R zonder KFR
Plaats reactie