Op sterven na dood?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Relax »

Wat me wel opvalt, is dat er zich in de Nl GS-club erg regelmatig jonge mensen aanmelden of lid worden. Weinigen onder hen starten onmiddellijk met het grote (lees dure) geschut, maar meestal een 1100 of 1150 GS(A). Ze kopen er niet alleen een oudere motor, ze werken er dikwijls ook zelf aan.
I respect your opinion. But I don't give shit.
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Op sterven na dood?

Bericht door stefke2 »

jovdt schreef:Kan best meevallen hoor 125 CC (moet je mee beginnen als jonge gast....) Ongeveer een 300 euro verzekering een 4-tal uren opleiding (verplicht)
Als 18 jarige moet ge inderdaad met een 125cc beginnen (A1) en afhankelijk van de gekozen opleiding dien je MINSTENS 9u of MINSTENS 12u opleiding te volgen. En daarna slagen voor een praktisch examen. Die opleiding van 4 verplichte uren is allen voor wie al minstens 2 jaar in het bezit is van een B-rijbewijs. En die moeten dan ook geen praktisch examen afleggen. Maar voor beetje opleiding (gewoon A-rijbewijs) die min of meer vlot verloopt moet je toch rekenen op een budget vanaf 1000 euro.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Man in Black »

Flat Twin Power schreef:... Het groot motorrijbewijs zal niet voor haar zijn. Ze is amper 1.64 groot en weegt droog aan de haak 54 kg. Ik zie haar dus niet met een K 1600 GT rijden :mrgreen: ...
Dat vind ik toch een rare redenering, je moet toch geen toerbuffel kopen omdat je een groot rijbewijs hebt, er zijn toch zeer veel andere mogelijkheden met meer als 50pk.
Ik heb de jongste en vriendin hier ook moeten overtuigen om niet voor A2 te gaan. Nu rijden ze samen met een 125cc op B-rijbewijs, en wachten tot ze 24 zijn.
Of dat zal lukken is nog maar de vraag, de 22 naderd en het zagen om A2 begint weer :wink:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
JohanH
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 apr 2014, 08:36
Woonplaats: Nieuwpoort
Locatie: Nieuwpoort, West-Vlaanderen

Re: Op sterven na dood?

Bericht door JohanH »

Man in Black schreef:
Flat Twin Power schreef:... Het groot motorrijbewijs zal niet voor haar zijn. Ze is amper 1.64 groot en weegt droog aan de haak 54 kg. Ik zie haar dus niet met een K 1600 GT rijden :mrgreen: ...
Haar laten rijden met wat mijn madam (ong. even groot) op rond zoeft... F700GS verlaagd.... lot's of fun ! (wel een Full A rijbewijs nodig....)
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Op sterven na dood?

Bericht door alfa »

Voor weinig geld SV 650 of CB 650
Of ga eens kijken
http://www.motomarktvrints.be/home.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; hier heb ik er ooit 3 gekocht
http://www.motosgoossens.be/" onclick="window.open(this.href);return false; hier 2 gekocht
Ik zou als je jong bent niet beginnen met een BMW die in onderhoud veel kost en minder betrouwbaar is als een Jap
BMW R1100R zonder KFR
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Dirk Pauwels »

We wijken ondertussen wel wat af van de vraag waarom de BMW club geen jonge leden kan aantrekken...... Dat je met een jap geen lid zal worden snap ik ook.... :mrgreen:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Op sterven na dood?

Bericht door alfa »

Dat je met een jap geen lid zal worden snap ik ook.... :mrgreen:
Als je maar goedkoop kan rondrijden en genieten , om in een club te zijn hoef je zelfs geen motor te hebben enkel de vrienden tellen.
Wie zou mij tegen houden als ik lid word van BMW Vlaanderen en rij met een Honda mee omdat mijn BMW stuk is? :wink:
BMW R1100R zonder KFR
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Dirk Pauwels »

alfa schreef:Dat je met een jap geen lid zal worden snap ik ook.... :mrgreen:
Als je maar goedkoop kan rondrijden en genieten , om in een club te zijn hoef je zelfs geen motor te hebben enkel de vrienden tellen.
Wie zou mij tegen houden als ik lid word van BMW Vlaanderen en rij met een Honda mee omdat mijn BMW stuk is? :wink:
Niemand, die mensen lachen ook eens graag..... 8-)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Op sterven na dood?

Bericht door alfa »

Stoort mij totaal niet en lachen is gezond.
Dan is de hamvraag ?
Mag een jongere met grote liefde voor BMW motoren vb. met een CB 500 lid worden van" BMW motor club Vlaanderen" omdat zijn budget het voorlopig niet toelaat een BMW aan te schaffen? Zijn daar richtlijnen of voorwaarden die dit uitsluiten ?
Kan mij voorstellen dat er jongeren zijn met een 125 Jap die jullie in groep zien vertrekken en er graag zouden bij horen, maar .....
BMW R1100R zonder KFR
Gixxer21
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Op sterven na dood?

Bericht door Gixxer21 »

Relax schreef:Wat me wel opvalt, is dat er zich in de Nl GS-club erg regelmatig jonge mensen aanmelden of lid worden. Weinigen onder hen starten onmiddellijk met het grote (lees dure) geschut, maar meestal een 1100 of 1150 GS(A). Ze kopen er niet alleen een oudere motor, ze werken er dikwijls ook zelf aan.
Valt ook op dat er daar veel meer zijn met oudere motoren.
Hier wil men liever recente motoren.

Weet niet hoe het nu zit maar vroeger werd voor de verzekering alles boven de 1000cc als race moto beschouwd ook al ging die voor geen meter vooruit.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Dirk Pauwels »

alfa schreef: ....Mag een jongere met grote liefde voor BMW motoren ... .
denk niet dat er veel jongeren zijn die warm lopen voor BMW moto's, ik ken er in elk geval geen.... ( BMW auto's lopen ze wel warm voor, wel da's mij wel al duidelijk...)
Ik ben ook pas als 35 jarige op een BMW gestapt, daarvoor al een paar motorlevens op jappen en ducati's bij elkaar gereden. En toen zeiden mijn maten al dat ik met nen bompa moto reed.... (R1100GS). Ondertussen rijden die maten ook met BMW..... :mrgreen:
Onbekend is onbemind zullen we maar denken....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Op sterven na dood?

Bericht door stefke2 »

Dirk Pauwels schreef: denk niet dat er veel jongeren zijn die warm lopen voor BMW moto's, ik ken er in elk geval geen....
er zijn er inderdaad niet veel. Hoewel ik al eens 20-ers over de vloer krijg die wel beginnen met een (nieuwe) F700/F800 al dan niet in 35kw-versie. En 30-ers die als eerste moto een R kiezen, (R, RT, GS, R-nine-t, GSLC)...

Maar afgezien daarvan zijn er weinig die van het bestaan van clubs afweten. Sommigen weten dat dan weer wel want de ouders zitten ook al jaren in een club...
Mij zelf heeft dat ook nooit aangesproken, net zo min als treffens of georganiseerde reizen.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik weet eigenlijk ook niet goed waarom ik lid blijf.... uit sympathie mss? :mrgreen:
Destijds lid geworden om mee te kunnen met de Senegal reis (met nen honda, zowat het enige wat heel bleef :oops: ) en voor de schitterende passenparades waarvan ik toch een jaar of 8 van heb kunnen genieten, maar voor de rest..... Treffens, clubritten of bijeenkomsten e.d. doe ik niet mee, interesseert me eigenlijk niet zo. Rij al jaren in een vriendenclubje (waarvan sommige vriendschappen al 30 jaar terug gaan) en ook veel alleen, pure ontspanning eens ik vlaanderen en brussel uit ben.... :wink:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Gixxer21
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Op sterven na dood?

Bericht door Gixxer21 »

Mijn eerste interesse in BMW kwam ook maar op mijn 37 ste maar dan toch voor KTM gekozen. Op mijn 44 ste dan toch ene gekocht en dan nog een oude.
Laatst gewijzigd door Gixxer21 op 08 feb 2017, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Flat Twin Power

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Flat Twin Power »

Ik was iets jonger. Ik heb mijn eerste bmw (k1100rs) gekocht op mijn 26e.
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Chris Wils »

Hallo.
Ik heb mijn eerste BMW Gekocht in 1982(was toen 23)
en mijn (voorlopig) laatste in 2013(was toen 54)
Daartussen nog 2 BMW,s R100GS en R 1100 RS,
en 4 Harley,s 1 Sturgis en 3 Electra-Glides.
Ik ben lid van de eerste dag van de BMW Club (1984)
en voel er mij goed bij, niks moet, als men graag een rit,of reis
meedoet, geen probleem, en ik heb er toch wel wat vrienden aan
over gehouden(en goei mecano,s),en da,s voor mij het bijzonderste.
Salu.
Chris.
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Jo De Paepe »

Ik heb mijn eerste BMW gekocht in 79 toen ik 18 (tweedehandse 75/6) was en 2maanden later direct weer verkocht .
ik was het mikpunt van spot met mijnen bompamoto die niet vooruit ging tussen alle Fours en Z900's ;Die BMW was toen de miskoop van mijn leven.
:mrgreen: In plaats daarvan een tweetakt japke RD350 en veel Jappen en Italianen buikschuivers later terug een R100RS gekocht om op te knappen ; was toen 34 jaar . Vanaf dan altijd BMW's gehad zelfs meerdere tegelijk . Maar altijd een ander merk racekanon achter de hand gehouden . :twisted:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
JohanH
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 apr 2014, 08:36
Woonplaats: Nieuwpoort
Locatie: Nieuwpoort, West-Vlaanderen

Re: Op sterven na dood?

Bericht door JohanH »

En eens een voorbeeldje van hoe oudbollig de club werkt...

Deze morgen een schrijven ontvangen gezien ze eindelijk gedetecteerd dat ik mijn lidgeld nog niet betaald heb.
En de inhoud van die brief... misschien eens iets persoonlijker aanpakken, misschien eens vragen waarom ?
neen "hier zijn ons tarieven en ons rekeningnummer en als je niet betaald krijg je het boekje niet meer"... alsof dat clubjournaal het van het is..

Nu de reden is simpel, 'k zie op de manier waarop het nu gaat gewoon de "added value" van deze club niet meer in...
En 'k heb mijn opmerkingen al meer dan 1 keer tijdens de onthaalavonden gegeven, maar je wordt dan toch iedere keer met een scheef oog bekeken ipv eens open te staan voor dialoog.

Nu ja... misschien weer eens in de toekomst met een opener, meer communicatief bestuur.
Voor de rest blijf ik het wel hier volgen in de hoop dat het ooit eens veranderd.

PS : moest het bestuur wel eens uit hun ivoren toren willen komen sta ik altijd open voor een gesprek en medewerking aan de club, maar dan wel op een modernere, meer toekomstgerichte manier.
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Pol »

JohanH schreef:En eens een voorbeeldje van hoe oudbollig de club werkt...

Deze morgen een schrijven ontvangen gezien ze eindelijk gedetecteerd dat ik mijn lidgeld nog niet betaald heb.
En de inhoud van die brief... misschien eens iets persoonlijker aanpakken, misschien eens vragen waarom ?
neen "hier zijn ons tarieven en ons rekeningnummer en als je niet betaald krijg je het boekje niet meer"... alsof dat clubjournaal het van het is..

Nu de reden is simpel, 'k zie op de manier waarop het nu gaat gewoon de "added value" van deze club niet meer in...
En 'k heb mijn opmerkingen al meer dan 1 keer tijdens de onthaalavonden gegeven, maar je wordt dan toch iedere keer met een scheef oog bekeken ipv eens open te staan voor dialoog.

Nu ja... misschien weer eens in de toekomst met een opener, meer communicatief bestuur.
Voor de rest blijf ik het wel hier volgen in de hoop dat het ooit eens veranderd.

PS : moest het bestuur wel eens uit hun ivoren toren willen komen sta ik altijd open voor een gesprek en medewerking aan de club, maar dan wel op een modernere, meer toekomstgerichte manier.
Na +/- 15 jaren lidmaatschap opgezegd. Geen binding met de club en waarschijnlijk zoals Dirk gebleven uit gewoonte zeg maar. Eén toffe reis in 2006 naar Berlijn met een toffe 30-tal mensen.
Na aankoop onlangs van een Ténéré (geen uitstraling maar wel een pak goedkoper dan bmw en doet wat ik er van verwacht ) werd de verwaterering nog groter.
Een mailtje gestuurd naar een zekere Frank ( penningmeester ? ) met de reden voor mijn opzeg en een mailtje terug met de vriendelijke succeswensing bij de nieuwe aankoop!

Das dan een nuance met uw belevenis. :wink:
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Danny »

Misschien moet het forum maar wat eenvoudiger worden.
28 verschillende rubrieken of zoals ze hier zeggen; een kat vind haar joeng er nie in terug.

Op sterven na dood is overleden!
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Dirk Pauwels »

Er zijn sinds 1/1/19 72 nieuwe leden op het forum geregistreerd. 72 op 3 maanden is op zich niet slecht. Van die 72 hebben er nauwelijks enkele iets gepost. Het lijkt mij dus niet zo dat het forum onbekend is, het lijkt er eerder op dat niemand iets te zeggen of te vragen heeft wat er dan ook voor zorgt dat het forum niet interessant is voor de meesten. Om 1 of andere reden verkiest men het totaal onoverzichtelijke facebook waar je niets terugvindt en alles door elkaar staat. Maar ja, daar staan prentjes op......
Op het NL GS club forum wordt veel geluld maar daar staan vaak wel interessante vragen en discussies op. Het oogt ook wat beter en het wordt vrij goed onderhouden en bijgehouden. De NL GS club is daar ook zeer aanwezig.
Verder zie ik dat er op dit forum 8125 leden zijn, waarvan echter meestal dezelfde +/- 20 leden regelmatig posten. Van de leden in de top 10 zijn er nog 3 over die regelmatig posten, de rest is verdwenen.

dus het lijkt erop dat men het forum wel kent maar het niet meer interessant is het te gebruiken. Mss moet het eens een facelift krijgen? Wat verjongen? Maar aangezien het bestuur zelf geen interesse heeft in het forum (geen enkel bestuurslid post regelmatig) en het forum in beheer van de club zit vrees ik dat ze het verder gaan laten doodbloeden.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Op sterven na dood?

Bericht door KeeS16 »

Ik kijk altijd op deze:
http://www.gs-forum.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gs-world.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Meestal altijd als eerste de nieuwste trends, beste uitleg en bevindingen.
Tis duits, maja kun je ook aanleren :-)
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Koppel!! »

Dirk Pauwels schreef:Om 1 of andere reden verkiest men het totaal onoverzichtelijke facebook waar je niets terugvindt en alles door elkaar staat. Maar ja, daar staan prentjes op......
Dat begrijp ik inderdaad ook niet, je komt om de haverklap dezelfde vragen of opmerking tegen omdat 't na vijf minuten al verdwenen is, als je dan naar 't forum verwijst krijg je soms zelfs 't antwoord dat ze het op Facebook willen zien, en niet ergens op een forum.
Dirk Pauwels schreef:Op het NL GS club forum wordt veel geluld maar daar staan vaak wel interessante vragen en discussies op. Het oogt ook wat beter en het wordt vrij goed onderhouden en bijgehouden. De NL GS club is daar ook zeer aanwezig.
Verder zie ik dat er op dit forum 8125 leden zijn, waarvan echter meestal dezelfde +/- 20 leden regelmatig posten. Van de leden in de top 10 zijn er nog 3 over die regelmatig posten, de rest is verdwenen.

dus het lijkt erop dat men het forum wel kent maar het niet meer interessant is het te gebruiken. Mss moet het eens een facelift krijgen? Wat verjongen? Maar aangezien het bestuur zelf geen interesse heeft in het forum (geen enkel bestuurslid post regelmatig) en het forum in beheer van de club zit vrees ik dat ze het verder gaan laten doodbloeden.
Op het GS forum is men ook niet blind voor andere motormerken, of voor een commerciële insteek, daar hebben ze er aparte topics voor. Daar durft men ook vanalles vragen, melden, zeggen, vertellen etc. Hier is 't vuur er serieus uit doordat alles mooi in een keurslijf moet passen. Dat is reeds jaren geweten, maar blijkbaar laat men inderdaad de boel liever doodbloeden ipv eens vooruit mee te denken.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Op sterven na dood?

Bericht door aantzeetje »

ik lees hier elke dag mee en als ik denk iets zinnigs te vertellen heb dan deel ik dat ook mee. Heb ook een hekel aan heel dat smoelenboek gedoe wat heel volatiel is. Mensen gooien daar hun hele hebben en houden op. Wat interesseert het mij nu waar jij gaan eten bent en wat je daar verorbert hebt, dat je kat mankt, dat je blijven hangen bent en een zere kop hebt....
Op het NL forum is het bestuur dan weer heel actief en leden die op smoelenboek een technische vraag hebben worden gevraagd dit ook op het forum te plaatsen. Blijkbaar lopen daar de 2, naar horen zeggen van het bestuur, redelijk goed met mekaar tezamen.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie