BMW Verkocht

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: BMW Verkocht

Bericht door Pol »

SingleSpark schreef:Een scottoiler smeersysteem is zeker een goede investering bijeen kettingfiets.
Gemak van gebruik en perfect te regelen.

Achja alles heeft z'n voor-en nadelen, degenen die denken dat een cardan aandrijving een motorleven zonder enig onderhoud meegaat staan vroeg of laat wel eens met kapotte splines aan de kant van de baan .
Zaterdag nieuwe tandwielen/ketting geplaatst op Tiger. Aan het achterste tandwiel was nauwelijks sleet te merken maar eens de plastic bescherming verwijderd bleek het voorste/kleine tandwiel toch wat uitholling te vertonen. Alles vernieuwen of toch maar eens na bvb 15000 km alleen het voorste veranderen ? Ook Scottoiler geplaatst en na 330 km blijkt dat perfect te werken vernam ik .Om de 60 sec valt er èèn druppel op het meest lage gedeelte van het tandwiel.Net voor de tanden. Om de pakweg 30.000 km is de kost +/- 160 €.voor een setje. Voor een veelrijder +20.000/jaar meen ik det een cardan toch een voordeel heeft. Zeker meer om onderhoudsconfort .Zolang je geen vodden krijgt met de cardan uiteraard.
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: BMW Verkocht

Bericht door Léon »

De eerste rit met de Honda er op zitten.
Het is een motor met een goede zithouding, fantastische versnellingsbak en de motor draait zeer soepel.
Het stuurgedrag mag je niet vergelijken met de CB want daar blinkt de R1200RLC in uit.
De afwerking is zeer mooi.
De eerste reactie van mensen was " Die is mooi gerestaureerd " :grin:
De BMW was een geweldige machine maar terug een basic moto zonder alle elektronische snufjes heeft ook zijn charme.
Onderhoud is om de 12000 km, of je daar 1 jaar over doet of wat langer, geen meldingen meer op je db.
Afbeelding
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: BMW Verkocht

Bericht door KeeS16 »

Is dan niet de motor van de XX Blackbird, want dat is een pracht van een motor.
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: BMW Verkocht

Bericht door Léon »

KeeS16 schreef:Is dan niet de motor van de XX Blackbird, want dat is een pracht van een motor.
Ik mag hopen van niet, die heeft 164 pk en een top van 250/uur, dat zou niet goed komen denk ik. :lol:
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: BMW Verkocht

Bericht door stefke2 »

Proper! Nononsens fiets. Wat mij opvalt zijn de oranje zijreflectors vooraan. Staat op veel nieuwe modellen. Vroeger stond dat alleen op de Amerikaanse modellen. Vraag mij nu af of dat verplicht is, ik kan er niet direct iets van terugvinden in het technisch reglement. :roll:
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: BMW Verkocht

Bericht door alfa »

Leon , mooie motor heb zelf verleden week bijgestaan in Samson vallei.
Een knipoog naar jaren' 80 en begin '90
Heeft veel weg van Zephyr 1100 van begin'90 http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... 0%2092.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel rijplezier.
BMW R1100R zonder KFR
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: BMW Verkocht

Bericht door Léon »

stefke2 schreef:Proper! Nononsens fiets. Wat mij opvalt zijn de oranje zijreflectors vooraan. Staat op veel nieuwe modellen. Vroeger stond dat alleen op de Amerikaanse modellen. Vraag mij nu af of dat verplicht is, ik kan er niet direct iets van terugvinden in het technisch reglement. :roll:
Alle modellen vanaf 2017 moeten voorzien zijn van de reflectoren, ik vind het niet erg mooi maar het zal wel wennen. :-)
stropke
Berichten: 520
Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
Woonplaats: Sint-Amandsberg
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: BMW Verkocht

Bericht door stropke »

Alle euro 4 motoren zijn voorzien van deze reflectoren
En ... Mooie motor Leon , veel plezier er mee



Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Fun....is not a straight line
Michelleke
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 nov 2013, 14:22
Woonplaats: Tienen
Locatie: Vl-Brabant

Re: BMW Verkocht

Bericht door Michelleke »

Prachtige moto Leon,
Hoe heb je de keuze kunnen maken tussen de RS en de EX? Ik zou het echt niet weten, interesseert me ook wel deze CB1100
R1200GSLC / K1200RS
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: BMW Verkocht

Bericht door Léon »

Michelleke schreef:Prachtige moto Leon,
Hoe heb je de keuze kunnen maken tussen de RS en de EX? Ik zou het echt niet weten, interesseert me ook wel deze CB1100
Het zijn eigenlijk twee verschillende moto's.
De RS heeft een hele resem aan hoogwaardigere componenten zoals de achterbrug, remmen, showa veren, andere afmetingen, sportievere zithouding
voor 1000 € verschil een beter afgewerkte motor.
Kijk hier voor meer uitleg.http://www.maxxmoto.be/tests/maxxtest-h ... cb1100-rs/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gtsportivo
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 sep 2017, 16:35
Woonplaats: Retie

Re: BMW Verkocht

Bericht door Gtsportivo »

Hoi Leon ,
Prachtige en een dijk van een motor die Honda ,heb zelf 16 jaar met Honda gereden je zal er geen spijt van hebben .
Honda heeft mij die 16 jaar geen een keer in de steek gelaten kan ik van het de k1600 gt sport niet zeggen .
gr Gtsportivo
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: BMW Verkocht

Bericht door alfa »

.
BMW R1100R zonder KFR
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: BMW Verkocht

Bericht door alfa »

Het verbruik is redelijk 17,9 km/liter , goed voor 300 km met tank
http://www.motornieuws.be/be/tests/dubb ... nisch-4471" onclick="window.open(this.href);return false;
Verschillen tussen EX en RS
BMW R1100R zonder KFR
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: BMW Verkocht

Bericht door Léon »

Aangezien ik de moto meer moet gebruiken voor mijn regelmatige verplaatsingen Limburg / Oostende was de CB geen pretje om tegen 130/uur 2 uren tegen de wind te moeten vechten.
Dus was een motor met meer bescherming een logische oplossing.
Ik heb meerdere merken getest en dacht in eerste instantie aan de BMW XR 1000.
Die zou met de gewenste opties ongeveer 18000 € kosten.
Ik heb dan een testrit op de Yamaha Tracer 900 GT gedaan, een vergelijking gedaan met de BMW en kwam op 12500€ met dezelfde opties .
Ik was enorm verrast van het driecilinderblok, de uitrusting en vooral de windbescherming.
De moto is standaard uitgerust met handvatverwarming, volledig instelbare vering , quickshifter, snelheidsregelaar, tractiecontrole met meerdere rijmodie, zijkoffers in kleur van de moto.

Dit alles voor 6000€ minder. Ik heb die dan ook besteld en dinsdag is de moto geleverd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: BMW Verkocht

Bericht door Man in Black »

:thumbleft:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: BMW Verkocht

Bericht door Bob »

Ik rij nu ongeveer twee jaar met de S1000XR (tweedehands gekocht bij de dealer, dus niet zo'n groot prijsverschil en toch de volle garantie) en met een groter windscherm van Wunderlich zit ik netjes uit de wind. De Yamaha Tracer is ongetwijfeld ook een goede keuze. Veel plezier ermee!
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Plaats reactie