BMW Verkocht

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: BMW Verkocht

Bericht door Man in Black »

alfa schreef:...
Honda dealer zal max . 9500 euro geven voor een R1200R die ergens op tweedehands staat als overname.
Tip : Iemand die daar 10000 euro bied heeft een mooie R1200R.
Ik heb een bod gedaan maar voorlopig gaat die er niet op in, 9000 euro cash.
En dan mag mijne oude brol voor 2500 euro weg.
Kerel hou toch op met iemand anders zijn rekening te maken, moei je toch met je eigen zaken ipv iemand anders zijn verkoop te verzieken :twisted:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: BMW Verkocht

Bericht door alfa »

Man in Black schreef: Kerel hou toch op met iemand anders zijn rekening te maken, moei je toch met je eigen zaken ipv iemand anders zijn verkoop te verzieken :twisted:
Hé , makker ik mag toch bieden .
BMW R1100R zonder KFR
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: BMW Verkocht

Bericht door Dirk Pauwels »

Jaren ketting moto's gereden en toen waren de kettingen zo goed niet als nu. Mits wat onderhoud doe je ondertussen 30k met een set. Een set moet je rekenen op 250-300€ zonder montage.

Op de KTM had ik een pro poiler. intelligent ding dat smeert afhankelijk van de kms of de gereden tijd en in te stellen vanop je dash of stuur. Dus met een motortje en niet op vacuum zoals de scott oiler, al is er ondertussen ook een electrische scott oiler.
Principe van pro en scott oiler is dat door middel van de olie je ketting gespoeld wordt. Het vuil wordt er mee af gegooid. Mijn ketting op de KTM zag er na 17000 weer en wind nog steeds prima uit. Gesmeerd met gewone motorolie. Nooit gereinigd, nooit nagesmeerd. Nooit nagespannen. Bij bandenwissel (3x op die km stand) ging de regeling terug op hetzelfde merkteken.
Nadeel je achterwiel wordt wat vetter en als je het spul te rijk zet ook je achterband :mrgreen:
Je hebt ook nog een OSCO, daar smeer je zelf door manueel een zuigertje omhoog te trekken dat dan langzaam zakt en wat olie op je ketting drupt, bedoeling is dat je dat doet bij traag rijden aan verkeerslicht of net voor stop.

Als je dagelijks rijdt, in weer en wind zou ik 1 van die dingen aanraden. Rij je minder of meestal enkel reizen, dan smeer je 's avonds na de rit met de spuitbus (als de boel goed warm staat) en af en toe reinig je de ketting om het vuil vd schakels en de rollen te krijgen. In de regen smeer je wat meer.

Je smeert trouwens enkel voor slijtage rollen/tanden en roest op de schakels te vermijden, de pennen vd schakels zijn intern gesmeerd door het vet dat er in zit.

Op de off road spullen gebruikte ik enkel dry lube, daar bleef niets in plakken, is een soort teflon. Nadeel is dat het er in de regen afspoelt, dus veel smeren.

en heel belangrijk, zorg voor voldoende speling, een motor als een XR zal waarschijnlijk minstens 2.5cm kettingspeling nodig hebben. (staat in boekje) Dat meet je bv door een rolmeter achter de ketting te houden ongeveer in de helft vd lengte en vervolgens de ketting op te heffen en kijken hoeveel cm het is. Als je op de motor gaat zitten verdwijnt die speling bijna volledig. Kun je je indenken wat een te strakke ketting doet...
Een te strakke ketting haalt de 10k niet en om 1 of andere reden hebben garages en sommige banden centrales de neiging om de ketting te strak te zetten.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: BMW Verkocht

Bericht door Bob »

Dirk Pauwels schreef:en heel belangrijk, zorg voor voldoende speling, een motor als een XR zal waarschijnlijk minstens 2.5cm kettingspeling nodig hebben. (staat in boekje) Dat meet je bv door een rolmeter achter de ketting te houden ongeveer in de helft vd lengte en vervolgens de ketting op te heffen en kijken hoeveel cm het is. Als je op de motor gaat zitten verdwijnt die speling bijna volledig. Kun je je indenken wat een te strakke ketting doet...
Een te strakke ketting haalt de 10k niet en om 1 of andere reden hebben garages en sommige banden centrales de neiging om de ketting te strak te zetten.....
Bedankt voor de info, ik zou uit eigen beweging ook eerder opteren voor (té?) goed opspannen. Tijdens de voorbije Alpentrip met de S1000XR hoorde ik al eens wat ratelen achteraan, wanneer ik bvb in een stadje laagtoerig de file volgde. Dan begin ik me onmiddellijk zorgen te maken dat er iets mis is, terwijl het misschien zo hoort of althans onvermijdelijk is. Ik meet de speling eens na, en overweeg toch zo'n smeerding, eentje van de betere soort dan. Niet zozeer omdat ik nog heel veel rijd met de moto, maar omdat ik waarschijnlijk toch geregeld ga vergeten om die spuitbus te gebruiken.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
SingleSpark
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2017, 15:25
Woonplaats: Kontich
Locatie: Antwerpen

Re: BMW Verkocht

Bericht door SingleSpark »

De kettingspeling zoals door de fabrikant voor-geschreven respecteren is belangrijk zoals door Dirk aangehaald. De reden hiervoor is dat de swingarm niet scharniert in het center van het klein kamwiel vooraan , kan ook niet , daardoor krijg je een variabele afstand tussen kamwiel vooraan en je groot kamwiel achteraan wanneer de motor in- en uitveert, de speling van je ketting moet dit kunnen opvangen!

Zo'n auto smeerdingske is echt een aanbeveler. Veel spuitbussen kopen kost ook geld ...en tijd die wel eens vergeten word. Ik had een elektronische versie op mijn blackbird, kon je in stappen bij regelen, je ketting goed ingeolied houden geeft bijna een zelfreinigend effect. Een 30DKm moet je kunnen halen...zeker wie zijn klein kamwiel vooraan vervangt op een 15DKm..
GT500--GS550--GSF1200--Diversion900--Deauville650--ST1100--RT850--RT1150--CBR1000F--CBR1100xx--FJR1300--ST1300--RT1150
Flat Twin Power

Re: BMW Verkocht

Bericht door Flat Twin Power »

Man in Black schreef: Kerel hou toch op met iemand anders zijn rekening te maken, moei je toch met je eigen zaken ipv iemand anders zijn verkoop te verzieken :twisted:
Deze persoon is het typevoorbeeld van een trol. Negeren is de beste oplossing.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: BMW Verkocht

Bericht door alfa »

Flat Twin Power schreef: Deze persoon is het typevoorbeeld van een trol. Negeren is de beste oplossing.
Negeren sommigen mij hier, sommigen durven hier niet meer antwoorden door sommige trolletjes.
Die mij contacteren via e-mail over een onderwerp vinden mijn tips "fantastisch" en zeker die laatste hoe je kan detecteren van recente motors einde contract.
Voor sommige is dit een doren in oog maar voor anderen...
Dus Flat Twin Flowertje bezin eer je begint, want TS en W.... hebben al dikwijls het trolletje uitgehangen tov mij.

Voor mij is dit afgesloten.

Ik wens hem echt succes met zijn nieuwe motor.
BMW R1100R zonder KFR
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: BMW Verkocht

Bericht door roadster »

alfa schreef:
Flat Twin Power schreef: Deze persoon is het typevoorbeeld van een trol. Negeren is de beste oplossing.
Negeren sommigen mij hier, sommigen durven hier niet meer antwoorden door sommige trolletjes.
Die mij contacteren via e-mail over een onderwerp vinden mijn tips "fantastisch" en zeker die laatste hoe je kan detecteren van recente motors einde contract.
Voor sommige is dit een doren in oog maar voor anderen...
Dus Flat Twin Flowertje bezin eer je begint, want TS en W.... hebben al dikwijls het trolletje uitgehangen tov mij.

Voor mij is dit afgesloten.

Ik wens hem echt succes met zijn nieuwe motor.
Het is "doorn".
8-)
R1200GS LC
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: BMW Verkocht

Bericht door Pol »

SingleSpark schreef:De kettingspeling zoals door de fabrikant voor-geschreven respecteren is belangrijk zoals door Dirk aangehaald. De reden hiervoor is dat de swingarm niet scharniert in het center van het klein kamwiel vooraan , kan ook niet , daardoor krijg je een variabele afstand tussen kamwiel vooraan en je groot kamwiel achteraan wanneer de motor in- en uitveert, de speling van je ketting moet dit kunnen opvangen!

Zo'n auto smeerdingske is echt een aanbeveler. Veel spuitbussen kopen kost ook geld ...en tijd die wel eens vergeten word. Ik had een elektronische versie op mijn blackbird, kon je in stappen bij regelen, je ketting goed ingeolied houden geeft bijna een zelfreinigend effect. Een 30DKm moet je kunnen halen...zeker wie zijn klein kamwiel vooraan vervangt op een 15DKm..
Das wel toeval ! Vandaag zo'n smeerdingske aangekomen uit Glasgow. Dient vr Tiger 800.Na 31500 km de eerste ketting vervangen. Nu op 60.000 wordt het verschil tussen strakste en slapste punt te groot alhoewel de tanden (amper/helemaal niet zichtbaar) geen uitholling vertonen.
En idd ,ga nu na +/- 15000 km (75.000) alleen het vorste kamwiel eens vervangen . Afbeelding
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: BMW Verkocht

Bericht door stefke2 »

SingleSpark schreef:De reden hiervoor is dat de swingarm niet scharniert in het center van het klein kamwiel vooraan , kan ook niet
Bestaat wel degelijk, bij de BMW G 450 X en misschien ook wel bij enkele crossmotoren.
SingleSpark schreef:Zo'n auto smeerdingske is echt een aanbeveler. Veel spuitbussen kopen kost ook geld ...en tijd die wel eens vergeten word.

Ach, zonder gaat ook wel, even spuitbus bovenhalen, is twee minuten werk. Voorste kettingwiel vervangen tussendoor is zinloos. Draait veel meer toeren maar is dan ook uit een harde staalsoort gemaakt. Bovendien leg je een half versleten ketting op een nieuw kettingwiel, dus ook niet optimaal. Ik smeer manueel, af en toe, kuis nooit, ketting gaat probleemloos 40 tot 45000km mee. Ik zweer dan ook bij één merk en type.

En Léon, terug on topic: die Honda 1100 RS vind ik wel een erg geslaagd retromodelletje! Veel plezier ermee!
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: BMW Verkocht

Bericht door Léon »

alfa schreef:
Flat Twin Power schreef: Deze persoon is het typevoorbeeld van een trol. Negeren is de beste oplossing.
Negeren sommigen mij hier, sommigen durven hier niet meer antwoorden door sommige trolletjes.
Die mij contacteren via e-mail over een onderwerp vinden mijn tips "fantastisch" en zeker die laatste hoe je kan detecteren van recente motors einde contract.
Voor sommige is dit een doren in oog maar voor anderen...
Dus Flat Twin Flowertje bezin eer je begint, want TS en W.... hebben al dikwijls het trolletje uitgehangen tov mij.

Voor mij is dit afgesloten.

Ik wens hem echt succes met zijn nieuwe motor.
Allee, nu gaat meneer Alfa ook nog beslissen wanneer iemands topic gesloten moet worden...
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: BMW Verkocht

Bericht door alfa »

Léon schreef: Allee, nu gaat meneer Alfa ook nog beslissen wanneer iemands topic gesloten moet worden...
Je kan het niet laten he?Lees het anders nog eens.
Voor Mij is dit topic afgesloten ,anders ga je weer bleiten bij beheerder forum.
Dus nogmaals succes met je nieuw Honda contract. ;-)
Ik wil uwe R nog altijd overkopen.
BMW R1100R zonder KFR
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: BMW Verkocht

Bericht door Léon »

alfa schreef:
Léon schreef:
Allee, nu gaat meneer Alfa ook nog beslissen wanneer iemands topic gesloten moet worden...
Voor Mij is dit topic afgesloten ,anders ga je weer bleiten bij beheerder forum.
Dus nogmaals succes met je nieuw Honda contract. ;-)
Ik wil uwe R nog altijd overkopen.
Sorry Alfa, ik had het verkeerd begrepen. Ik ben niet gezegend met een talenknobbel.
Bedankt om mij succes te wensen met mijn hagelnieuwe, prachtige, stijlvolle Honda RS. Ik zal mijn best doen om die af te betalen.
Het zal niet gemakkelijk zijn maar de choco iets dunner smeren en kraantjeswater drinken zal iets bijdragen.
Gij zijt in verre de meest sympathieke gast hier op het forum.
Wat ze ook zeggen Alfa, ze hebben ongelijk. In plaats van kritiek te geven zouden ze beter iets bijleren.
Gewoon uzelf blijven beste vriend.
Het ga je goed :thumbleft:
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: BMW Verkocht

Bericht door Bob »

Ligt het aan mijn slecht karakter, of bespeur ik hier enige ironie? Ik gok op mogelijkheid 1.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: BMW Verkocht

Bericht door Léon »

Bob schreef:Ligt het aan mijn slecht karakter, of bespeur ik hier enige ironie? Ik gok op mogelijkheid 1.
:mrgreen:
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: BMW Verkocht

Bericht door alfa »

Dag Léon,
Forum en real live is dag en nacht verschil , neem alles met een korrel zout.
U en Willy hebben mij toch ook al dikwijls onderuit willen halen en daarom...
Ik weet dat ik soms hevig ben en kan ook bitsig antwoorden,maar dat komt meestal na een voorzet op een ander topic onderwerp.
Ik heb tegen u persoonlijk niets omdat ik u niet ken ,dus ik steek een hand uit op forum.
Heb uw nieuwe motor eens van nabij bekeken en heeft iets van jaren '70 (beetje 750 four maar dan met 2 uitlaten)en zal zeker opvallen in straatbeeld.
Zelf 2 Honda's gehad en nooit problemen mee.
PS. u mag van mij altijd ene drinken als ik u tegenkom.
Groeten
Alfa
BMW R1100R zonder KFR
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: BMW Verkocht

Bericht door Bob »

In Antwerpen noemen we dat "uwe kak intrekken". In real life (met f). Maar 't moet kunnen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: BMW Verkocht

Bericht door alfa »

Bob schreef:In Antwerpen noemen we dat "uwe kak intrekken". In real life (met f). Maar 't moet kunnen.
Inderdaad Bob met een (f) https://nl.wikipedia.org/wiki/In_real_life_(internetterm" onclick="window.open(this.href);return false;)
"Uwe kak in trekken "in Antwerpen ? Hoe, mogen ze daar ni meer op straat K.....? Weer een verbod bij . :-?
eerst oude diesels en nu ni meer K.....

Na 5 min:
Ha , is een beeldspraak :roll:
BMW R1100R zonder KFR
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: BMW Verkocht

Bericht door Lukas »

Top van Alfa.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: BMW Verkocht

Bericht door GSrijder »

Om even op het ketting verhaal verder te gaan: op mijn Honda VFR had ik ook een pro-oiler zoals Dirk staan tot grote tevredenheid. Alleen maakte ik d fout om de ketting te strak te spannen waardoor deze dan ook weer vlugger versleet.
Af en toe spoot ik de ketting vetvrij en proper dmv een verfspuit op een compressor die gevuld was met petrol.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Droozy
Berichten: 396
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:47
Locatie: Caprice (EEKLO)

Re: BMW Verkocht

Bericht door Droozy »

Hier ook maar even melden dat ik op het F forum ivm de "ketting" een reactie plaatste (kan moeilijk alles letterlijk op 2 plaatsen herhalen).
Ik wens Léon het allerbeste met de Honda cb1100rs, ik ben er zelf grote fan van, nog meer dan van de R90t (alhoewel de racer ook "joe bar" is :wink: ).
Ik hou het nu bij de 2 tweekleppers, die moeten mijn verdere moto carrière afmaken (hopelijk nog een behoorlijke tijd), maar toch al een Opel Monza 30 E (1984) voorzien, in geval van :-?
R100RS/R100R Mystic
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: BMW Verkocht

Bericht door Léon »

Omdat geduld een goede deugd is die ik niet bezit heb ik de moto maar meteen laten leveren.
Toen ik mijn R1200R LC bestelde moest ik 4 maanden wachten en ik werd bijna zot :lol:
Donderdag komt de vrachtwagen :cheers:
Droozy
Berichten: 396
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:47
Locatie: Caprice (EEKLO)

Re: BMW Verkocht

Bericht door Droozy »

Dat is dan nog net op tijd voor de herfstrit op 29 oktober :grin:
Ik schrijf reeds in de zaterdag(namiddag) in café De Klok, mss treffen we mekaar?
R100RS/R100R Mystic
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: BMW Verkocht

Bericht door Léon »

Droozy schreef:Dat is dan nog net op tijd voor de herfstrit op 29 oktober :grin:
Ik schrijf reeds in de zaterdag(namiddag) in café De Klok, mss treffen we mekaar?
Verschijnt daar nog een aankondiging van?
Droozy
Berichten: 396
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:47
Locatie: Caprice (EEKLO)

Re: BMW Verkocht

Bericht door Droozy »

De herfstrit is één van oudste organisaties van België, georganiseerd door de hartrijders van Moerzeke Hamme.
Er zijn wel heel veel deelnemers, niet iedereen is daar voorstander van (steeds boven de 2000, jaren terug zelfs meer dan 5000)!
R100RS/R100R Mystic
Plaats reactie