Verzekering

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ZeroCool
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 jul 2018, 19:24
Woonplaats: Aalst

Verzekering

Bericht door ZeroCool »

Hallo,

Momenteel bezit ik een BMW R1200GS uit 2009 en een Yamaha WR450F (enduro).
In de zomer maanden is de BMW mn beste vriend, maar tijdens de donkere wintermaanden rij ik al graag eens enduro.
Laat ons zeggen dat ik 4 à 5 maand op een jaar met mn enduro rij en 8 à 7 maand met mn BMW.
Is er hier op dit forum iemand de me een beetje kan helpen hoe ik dit zo efficient en goedkoop kan verzekeren?
De BMW is duurder om te verzekeren dan de Yamaha, dus waarom kan ik niet gewoon rondrijden op de Yamaha met mn BMW verzekeringspapieren? 't Is nu niet dat ik op 2 motoren tegelijk kan rijden.

Alle tips & trucs ivm het verzekeren van meerdere motoren is welkom!

Alvast bedankt!
D.
R1200 GS 2009, RD200DX 1978
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Verzekering

Bericht door GStephen »

Wat jij vraagt is onmogelijk.
Per nummerplaat is er een verzekering en omgekeerd.
Dus één verzekering voor meerdere platen kan niet.

Het enige wat je kan vragen aan uw makelaar is dat hij de verzekering schorst van de moto die je gedurende een bepaalde periode niet gebruikt.
In theorie kan dit, maar de praktijk toont dat dit zelden voorkomt.
De reden is heel eenvoudig: niemand kan garanderen dat je bijvoorbeeld tijdens de periode dat je het meest met de GS rijdt, toch niet de enduro eens van stal haalt. Of omgekeerd.

Nog een voorbeeld: stel dat je om wat voor reden dan ook beide brommers op straat (dus openbaar domein) moet zetten.
Beide moeten voorzien zijn van een nummerplaat én van een verzekering (dus een groene kaart).
Mocht de politie net op dat moment passeren en er wordt vastgesteld dat één van de twee niet in orde is (geen inschrijvingsbewijs en/of geen geldige verzekering), dan kan die in beslag genomen worden.

Er zijn dus geen truuks voorhanden.
En diegene die u er toch één aanbiedt, is een sjoemelaar.
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Verzekering

Bericht door Den Dirk »

gewoonlijk moet je je nummerplaat van het (tijdelijk) geschorste voertuig (=moto) afgeven aan verzekeraar, dan is hij zeker dat je die moto niet gaat nemen..
Nu vind ik dat veel moeite om een verzekering van 250€/jaar te vermijden...
Maar alle beetjes helpen?
I like my bike!!
DieterS
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2017, 20:13
Woonplaats: Vichte

Re: Verzekering

Bericht door DieterS »

Mmm, ja, inderdaad. En tijdelijk schorsen, dat doet bijna niemand meer. Komt ook niet zo veel voordeliger meer uit. Je kunt wel combinatiekorting vragen. En zeker als er nog een auto bij is, dan schat ik een goeie 200 vor de gs en 140 voor de yamaha?
ZeroCool
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 jul 2018, 19:24
Woonplaats: Aalst

Re: Verzekering

Bericht door ZeroCool »

Dankjewel voor de reacties.
Als buk het zo lees zal er niets anders opzitten dan naar mn agent te gaan en een 2de verzekering aan te vragen.

Bedankt!
R1200 GS 2009, RD200DX 1978
Jama
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jan 2019, 12:23
Woonplaats: oostende

Re: Verzekering

Bericht door Jama »

je kan uw verzekeraar ook vragen om een verminderd tarief voor de 2e motor.
Is bij mij ook zo.
Mijn r nine t rij ik het meeste mee en heb dan nog een gsx caferacer als 2e moto die aan sterk verminderde prijs is verzekerd.

Maar is dan wel enkel jij die met beide moto's mag rijden...
Plaats reactie