aansluiten GPS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ludo V E
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:31
Woonplaats: 2490 BALEN
Locatie: ANTWERPEN BALEN (kempen)

aansluiten GPS

Bericht door ludo V E »

ik heb een vraagje voor de techneuten .
als ik nu mijn BMW NAV V en de GARMIN NUV 55LM aansluit op de laptop gebeurt er niets en vroeger werkte alles perfect .
als ik beide toestellen koppel aan de pc hoor ik een klik op het toestel en er verschijnt het symbool dat deze is aangesloten ,
op de PC hoor ik ook een klik maar er verschijnt niets .
als ik op de PC naar verkenner ga zijn deze ook niet zichtbaar bij stations en apparaten ( vroeger wel ) .
als ik op de PC naar GARMIN EXPRESS ga dan komen deze er ook niet op en als ik op toestel zoeken duw dan kunnen beide niet gevonden worden .
mijn oude toestellen ( maar deze hebben beide verschillende mankementen ) ZUMO 550 en ZUMO 660 daar werkt alles perfect zoals vroeger met de
BMW NAV V en de NUV 55LM .
ik heb ook geprobeerd om de toestellen aan te sluiten op mijn oude LAPTOP met stuurprogramma WINDOXS 7 en hier werkt het allemaal .
op mijn huidige laptop staat WINDOWS 8.1 en hier werken de BMW NAV V en de NUV 55LM niet maar de ZUMO 550 en 660 wel .
mijn laptop is nu 5 jaar oud en hier werkt het niet en op de oude laptop ( 10 jaar oud ) werkt het wel .
iemand een idee hoe dit komt .
is mijn huidige laptop aan vervanging toe ? , maar voor de rest werkt alles nog op mijn laptop zonder problemen , alleen de 2 GPS'N werken er niet op .
raar maar waar .
iemand een idee ? .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: aansluiten GPS

Bericht door aantzeetje »

ligt hoogstwaarschijnlijk aan je windows versie waar een bug in zit. Eens een handmatige update doen.
Andere oorzaken mocht dit niet helpen zijn, je mag ze natuurlijk ook eerst proberen:
- te lage batterijspanning: eens 24 uur aan een netlader hangen (laadstroom >2A)
- gebruik de Garmin usb kabel
- sluit aan op een USB2 poort of eens via een USB hub
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie