Ervaring helm

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ronnyb
Berichten: 525
Lid geworden op: 08 nov 2005, 22:12
Woonplaats: antwerpen
Locatie: antwerpen

Ervaring helm

Bericht door ronnyb »

Wat is jullie ervaring met LS2 FF399 vaillant helm ?
LS2FF399 VALIANT PROX XL / WHITE/BLACK/RED
Nu te koop bij Joma aan goede prijs vermoed ik!
Ronny
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Ervaring helm

Bericht door GSrijder »

Heb de witte variant als vervanger voor de Shark gekocht als zomerhelm bij RAD vorig jaar. Tevreden over, een reisje naar Frankrijk mee gedaan vorig jaar. De nieuwst Shark blijkt beter te zijn maar bij mijn oude kwam met open geklapt kinstuk het zonnevizier niet laag genoeg. Deze LS2 is veel beter op dat vlak.
Ze hebben ook een BT com systeem van Sena om in te werken. bediening zit wel in de kin strap maar stoort niet. Gezien de vormgeving onderaan was een 20S of gelijkaardig niet te plaatsen.

BTW, denk dat ze bij RAD goedkoper zijn 249€ tov 279€ bij joma.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
ronnyb
Berichten: 525
Lid geworden op: 08 nov 2005, 22:12
Woonplaats: antwerpen
Locatie: antwerpen

Re: Ervaring helm

Bericht door ronnyb »

Bedankt, dan gaan we bij RAD eens langs gaan he.
Ronny
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
bert111bel
Berichten: 210
Lid geworden op: 26 dec 2008, 10:26
Woonplaats: 8860
Locatie: west vlaanderen

Re: Ervaring helm

Bericht door bert111bel »

GSrijder schreef:Heb de witte variant als vervanger voor de Shark gekocht als zomerhelm bij RAD vorig jaar. Tevreden over, een reisje naar Frankrijk mee gedaan vorig jaar. De nieuwst Shark blijkt beter te zijn maar bij mijn oude kwam met open geklapt kinstuk het zonnevizier niet laag genoeg. Deze LS2 is veel beter op dat vlak.
Ze hebben ook een BT com systeem van Sena om in te werken. bediening zit wel in de kin strap maar stoort niet. Gezien de vormgeving onderaan was een 20S of gelijkaardig niet te plaatsen.

BTW, denk dat ze bij RAD goedkoper zijn 249€ tov 279€ bij joma.
Ik had ook een shark , evoline systeemhelm , ter vervanging heb ik nu een HJC -RPHA90 gekocht , ben er content van , heb ook de LS in mijn handen gehad , toch maar niet gedaan , vraag mij niet waarom ....
Was K1600 GT 2012 ...Is nu R1200RT LC 2015 - K1200 GT 2007 + zijspan Hannegan
Kater
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 sep 2017, 15:32
Woonplaats: Wachtebeke

Re: Ervaring helm

Bericht door Kater »

Ik heb begin vorig jaar de zwart/grijs/gele LS2 FF399 VALIANT gekocht voor mezelf en madam.
Dit systeem leek mij handig als multifunctionele helm die zowel als jet en systeemhelm gekeurd is.

De LS2 VALIANT spant iets beter rondom mijn kaak dan de meeste systeemhelmen die ik de laatste 25 jaar heb gedragen.
Ik ga er regelmatig meerdere dagen op uit en hij ventileert zelfs gesloten best wel goed bij warm weer.

Dat het kinstuk doorkantelt naar achteren vind ik een groot voordeel, je zit niet met een windvanger bovenop je hoofd en het gewicht is beter verdeeld. Ik vergeet soms dat het geen echte jethelm is.

Pinlock = goede kwaliteit
Geluidsarm = ik heb hyperacusis (hoorprobleem - alle geluid wordt te veel versterkt) en dit is de geluidarmste systeemhelm die ik ooit heb gehad - zowel bij het open als gesloten rijden.

Ik had voordien ongeveer hetzelfde syteem van SHARK, maar de helft van de tijd klikte die niet deftig vast, voelde niet zo stevig en was "winderig". Dit schijnt volgens de motorbladen iets te zijn verbeterd bij het nieuwe model.

Tevens is er mogelijkheid om de voor LS2 VALIANT passende SENA-communicatie in te bouwen zodat je niet met dat bakje aan de buitenkant van je helm gekloot zit om hem op te bergen in een koffer. Bediening gebeurt aan een console die aan de zijkant van de kinriem zit.

Welk merk syteemhelm al gehad?: Givi 1x, Shark 1x, AIroh 2x, IXS 1x en SHOEI 1x.
Welk merk jethelm al gehad?: Givi 1x Shark 2x, ARAI 1x
Persoonlijk vind ik de helmkwaliteit van LS2 beter dan Shark, Givi, IXS, Roof,
Shoei en Schuberth vind ik dan weer beter, doch mijn schedelbouw (eierkop) en die twee merken passen niet samen. Na een kwartiertje krijg ik hoofdpijn, als leek zegt mijn vrouw dat het van de prijs komt :pig:
Er zijn er die gevallen zijn en deze die nog moeten vallen...
Honda VFR (1987) / Kawasaki 454 Ltd (1987) / Kawasaki KZ1000 Ltd (1982-USA CHiPs import) / Honda ST1100 Pan European (1997) / Honda NT700 Deauville (2008) / BMW r1200rt dohc (2010)
Plaats reactie