650 f van '96 handboek of uitleg
Moderator: GVN
650 f van '96 handboek of uitleg
Hallo,
ik heb dus mijn machien en ondertussen al wat gereden, maar spijtig genoeg heb ik niets van documenten bij mij moto gekregen met documeten bedoel ik wat meer uitleg van wat waar voor diend enz.
heeft er iemand zo een boek of weet er iemand waar je dit kan vinden voor een schappelijk prijsje (of ergens op internet downloaden)
alvast bedankt
ps is er iemand uit het Tiense?? die misschien wat uitleg kan geven....
ik heb dus mijn machien en ondertussen al wat gereden, maar spijtig genoeg heb ik niets van documenten bij mij moto gekregen met documeten bedoel ik wat meer uitleg van wat waar voor diend enz.
heeft er iemand zo een boek of weet er iemand waar je dit kan vinden voor een schappelijk prijsje (of ergens op internet downloaden)
alvast bedankt
ps is er iemand uit het Tiense?? die misschien wat uitleg kan geven....
-
- Berichten: 2743
- Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
- Woonplaats: Bambrugge-City
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: 650 f van '96 handboek of uitleg
ben je hieriets meePaco schreef:Hallo,
ik heb dus mijn machien en ondertussen al wat gereden, maar spijtig genoeg heb ik niets van documenten bij mij moto gekregen met documeten bedoel ik wat meer uitleg van wat waar voor diend enz.
heeft er iemand zo een boek of weet er iemand waar je dit kan vinden voor een schappelijk prijsje (of ergens op internet downloaden)
alvast bedankt
ps is er iemand uit het Tiense?? die misschien wat uitleg kan geven....
Marnix.
om te beginnenRaketman schreef:Wat wil je'r over weten ?
'k Heb nu toch 3 weken congé
om de hoeveel km kijken jullie olie, remvloeistof, luchtfilter enz na?
wat moet ik zeker in de gaten houden?
de schroef die zich onderaan (midden) bevindt voor wat is die misschien veering?
als ik rij dan schakel ik ronde de 3500 toeren is dit ok?
welke bandendruk is het beste?
en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan
alvast bedankt
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
1 om de 5000kmPaco schreef:om te beginnenRaketman schreef:Wat wil je'r over weten ?
'k Heb nu toch 3 weken congé
1 om de hoeveel km kijken jullie olie, remvloeistof, luchtfilter enz na?
2 wat moet ik zeker in de gaten houden?
3 de schroef die zich onderaan (midden) bevindt voor wat is die misschien veering?
4 als ik rij dan schakel ik ronde de 3500 toeren is dit ok?
5 welke bandendruk is het beste?
en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan
alvast bedankt
2 oliepeil, remvloeistof peil( telaag=versleten remblokken), bandenprofiel
3 foto van de schroef zal ons hier al heel wat verder helpen.
4 als alles vlot verloopt van schakelwerk is dat oke
5 bandendruk hangt af van merk tot merk. meestal (voor 2.5) (achter 2.8 ) om de correcte spanning te weten voorgeschreven door de fabrikant, moet je een goede bandenboer opzoeken
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
IRON GONZO schreef:1 om de 5000kmPaco schreef:om te beginnenRaketman schreef:Wat wil je'r over weten ?
'k Heb nu toch 3 weken congé
1 om de hoeveel km kijken jullie olie, remvloeistof, luchtfilter enz na?
2 wat moet ik zeker in de gaten houden?
3 de schroef die zich onderaan (midden) bevindt voor wat is die misschien veering?
4 als ik rij dan schakel ik ronde de 3500 toeren is dit ok?
5 welke bandendruk is het beste?
en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan
alvast bedankt
2 oliepeil, remvloeistof peil( telaag=versleten remblokken), bandenprofiel
3 foto van de schroef zal ons hier al heel wat verder helpen.
4 als alles vlot verloopt van schakelwerk is dat oke
5 bandendruk hangt af van merk tot merk. meestal (voor 2.5) (achter 2.8 ) om de correcte spanning te weten voorgeschreven door de fabrikant, moet je een goede bandenboer opzoeken
op de schroef (een zwarte)is er geschreven: buitenkant = Low / High
aan de binnenkant = spring preload adjustment
weet er toevalig ook iemand wat een groter scherm kost en handvatbeshermers?
handvatbeschermingsset bij BMW = 29 euro (32712316588)
naar dat hoger ruitje moet ik nog eens zoeken.
ja die "schroef" die jij daar noemt is een redelijk grote instelknop van de achtervering. Draai die helemaal low en dan 10 klikken naar de andere kant en dat zou de basisinstelling moeten zijn, de rest moet je aanpassen aan je voorkeuren
http://home.wanadoo.nl/menk/_wpl/funduro_werk00_nl.html
http://www.f650.com/Default.aspx
http://users.pandora.be/bmwf650/
http://faq.f650.com/main.html
het regent toch, kan je wat lezen
naar dat hoger ruitje moet ik nog eens zoeken.
ja die "schroef" die jij daar noemt is een redelijk grote instelknop van de achtervering. Draai die helemaal low en dan 10 klikken naar de andere kant en dat zou de basisinstelling moeten zijn, de rest moet je aanpassen aan je voorkeuren
http://home.wanadoo.nl/menk/_wpl/funduro_werk00_nl.html
http://www.f650.com/Default.aspx
http://users.pandora.be/bmwf650/
http://faq.f650.com/main.html
het regent toch, kan je wat lezen
Laatst gewijzigd door XIII op 13 aug 2006, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Een F mag een lagere bandenspanning hebben, solo wordt er zelfs van 1,8 voor en 2.0 achteraan gesproken, bij max belading 2,2 voor en 2,4 achteraan.
De grote knop in't midden is idd de veervoorspanning van de achterveer. Hiermee pas je de rijhoogte aan (verhouding positieve/negatieve veerweg) in functie van je eigen gewicht of de belading van de motorfiets.
De grote knop in't midden is idd de veervoorspanning van de achterveer. Hiermee pas je de rijhoogte aan (verhouding positieve/negatieve veerweg) in functie van je eigen gewicht of de belading van de motorfiets.
Nil volentibus arduum
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 23:40
- Locatie: Willebroek
Onderhoudsboek in het Engels
Dag Paco,
Ik heb nog een onderhoudsboek van F650 '94 tot '00, 't is wel in 't Engels.
Als je zin hebt mag je die komen halen in Willebroek.
Een Corbin zadel voor een F650 '96 heb ik ook nog, dat zit echt wel beter dan het origineel, moest je interesse hebben...
Ik heb nog een onderhoudsboek van F650 '94 tot '00, 't is wel in 't Engels.
Als je zin hebt mag je die komen halen in Willebroek.
Een Corbin zadel voor een F650 '96 heb ik ook nog, dat zit echt wel beter dan het origineel, moest je interesse hebben...
Re: Onderhoudsboek in het Engels
Eric, als Paco het niet moet hebben, wel ik wel eens komen kijken (dat moet ook passen op mijn F van 1995 vermoed ik). Ik ben al geruime tijd op zoek naar een ander zadel.Eric Selleslagh schreef:Een Corbin zadel voor een F650 '96 heb ik ook nog, dat zit echt wel beter dan het origineel, moest je interesse hebben...
groeten
jan
Hey Eric,
Ik ben ook op zoek naar dat onderhoudshandboek, en dat zadel interesseert me ook. Ik heb nummertje 3 zeker?
Voor Paco: Op de site http://faq.f650.com/main.html vind je heel veel, van "welke olie gebruik ik best" tot "hoe leg ik m'n motor uiteen en steek ik hem weer ineen ook".
ErikD
Ik ben ook op zoek naar dat onderhoudshandboek, en dat zadel interesseert me ook. Ik heb nummertje 3 zeker?
Voor Paco: Op de site http://faq.f650.com/main.html vind je heel veel, van "welke olie gebruik ik best" tot "hoe leg ik m'n motor uiteen en steek ik hem weer ineen ook".
ErikD
BMW 1150GS zwart - 2002
Husqvarna WR 250 - 1988
Husqvarna WR 250 - 1988
Paco,
Hoe lang hebt ge uwe F650 al? Ik heb net dezelfde (bouwjaar '96) en heb hem nu ongeveer een maand. T'is mijn eerste machien op 2 wielen met meer dan 50cc en ik moet zeggen dat dat goed meevalt! De grootste kick tot nu toe was autosnelweg. Nooit gedacht dat 120 kmh zo aanvoelde zonder voorruit. De laatste tijd durf ik al wat meer opentrekken. Man, gaat da vooruit!! Enigste probleem is dat autorijden nu ongelooflijk saai geworden is...
ErikD
Hoe lang hebt ge uwe F650 al? Ik heb net dezelfde (bouwjaar '96) en heb hem nu ongeveer een maand. T'is mijn eerste machien op 2 wielen met meer dan 50cc en ik moet zeggen dat dat goed meevalt! De grootste kick tot nu toe was autosnelweg. Nooit gedacht dat 120 kmh zo aanvoelde zonder voorruit. De laatste tijd durf ik al wat meer opentrekken. Man, gaat da vooruit!! Enigste probleem is dat autorijden nu ongelooflijk saai geworden is...
ErikD
BMW 1150GS zwart - 2002
Husqvarna WR 250 - 1988
Husqvarna WR 250 - 1988
wel Eric ik heb hem net een week, en ik voel mij net een klein kind, elke boodschap doe ik met mijn moto, en moet eerlijk zeggen dat ik nooit had gedacht dat het zo leuk zou zijn.
En de snelweg heb ik nog maar een klein stukje gedaan, het was adembenemend...
Ga vooral de moto gebruiken voor woon werk verkeer, dus ga ik snel wel wat km doen.
En de snelweg heb ik nog maar een klein stukje gedaan, het was adembenemend...
Ga vooral de moto gebruiken voor woon werk verkeer, dus ga ik snel wel wat km doen.