scarver?
Moderator: GVN
heb beiden al gehad als vervangmoto en sinds een paar maanden rijdt mijn vrouwtje met een gs. Voor mij is een GS meer moto dan een scarver. voelt stabieler aan en heeft de betere zithouding en windbescherming. De scarver voelt erg (te) licht aan, het stuur ligt minder goed in de hand en ik vind hem nogal plastiekachtig (vooral de tellerpartij die er een heel rare lay out op nahoudt). Voordeel is dan weer dat je die riem niet moet smeren. BMW haalt de scarver uit het gamma (als ik goed ingelicht ben) terwijl de gs blijft
-
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W. Vlaanderen
- Contacteer:
Ik heb dit topic nooit gevolgd vandaar mijn late reactie hierop.
Ik heb 4 jaar geleden een scarver gekocht voor mijn vrouw terwijl ikzelf met een Honda reed.
Qua opbergruimte het ik enkel de handtas vooraan erbij genomen en achteraan een topkoffer van de GS.
Plaats zat om alles op te bergen wat nodig was.
Ik heb daar altijd zeer graag mee rond gereden, en mijn vrouw kon perfect mee gaan toeren.
Het is een lichte aangename moto om in de streek met VEEL plezier mee rond te rijden, minder geschikt voor op de snelweg.
De verwarmde handvaten, de ABS en de lage uitvoeringen waren ook prima opties.
Vorig jaar heb ik mijn Honda verkocht en de 1200 RT als vervanger aangeschaft.
En dat is ook de reden waarom wij de scarver verkocht hebben. Mijn vrouw vindt het gewoon leuker achteraan bij mij
Maar anders kan ik geen enkele negatieve opmerking geven over deze schitterende moto. Jammer dat ze ermee gestopt zijn. Blijkbaar ligt de markt niet te dagdromen van een lichte soepele aangename moto, en moet het meestal iets zwaarder zijn!
Het was een schitterend model om als opstapmoto verkocht te worden, en dat niet alleen voor vrouwen
Ik heb 4 jaar geleden een scarver gekocht voor mijn vrouw terwijl ikzelf met een Honda reed.
Qua opbergruimte het ik enkel de handtas vooraan erbij genomen en achteraan een topkoffer van de GS.
Plaats zat om alles op te bergen wat nodig was.
Ik heb daar altijd zeer graag mee rond gereden, en mijn vrouw kon perfect mee gaan toeren.
Het is een lichte aangename moto om in de streek met VEEL plezier mee rond te rijden, minder geschikt voor op de snelweg.
De verwarmde handvaten, de ABS en de lage uitvoeringen waren ook prima opties.
Vorig jaar heb ik mijn Honda verkocht en de 1200 RT als vervanger aangeschaft.
En dat is ook de reden waarom wij de scarver verkocht hebben. Mijn vrouw vindt het gewoon leuker achteraan bij mij
Maar anders kan ik geen enkele negatieve opmerking geven over deze schitterende moto. Jammer dat ze ermee gestopt zijn. Blijkbaar ligt de markt niet te dagdromen van een lichte soepele aangename moto, en moet het meestal iets zwaarder zijn!
Het was een schitterend model om als opstapmoto verkocht te worden, en dat niet alleen voor vrouwen
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
-
- Moderator
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
- Locatie: Dikkelvenne
- Contacteer:
Ik weet niet wat je ervaringen zijn, en hoe lang je al met een motorfiets rijdt, maar ik denk dat je eerder geknipt zal zijn voor een GS, laat staan GSA, dit in de R-reeks. Smaak is keus uiteraard, dus moet je ook nog willen gaan voor het GS-design.
Anders zou ik toch naar de R of K reeksen gaan, tenzij je eens een testrit probeert op een F800S(T) bij je dichtsbijzijnde dealer.
1) Kijk naar je portefeuille en probeer te distilleren wat je wil uitgeven
2) Kijk naar de modellen en maak een keuze
3) Maak voldoende test-ritten, elke keer een uurtje brommen, eventueel gespreid over meedere dagen, om toch een perfect gevoel te krijgen.
4) Maak een laatste testrit met je beste gedacht en kijk dan voor een aankoop (nieuw of tweedehands)
Testen = weten !
Anders zou ik toch naar de R of K reeksen gaan, tenzij je eens een testrit probeert op een F800S(T) bij je dichtsbijzijnde dealer.
1) Kijk naar je portefeuille en probeer te distilleren wat je wil uitgeven
2) Kijk naar de modellen en maak een keuze
3) Maak voldoende test-ritten, elke keer een uurtje brommen, eventueel gespreid over meedere dagen, om toch een perfect gevoel te krijgen.
4) Maak een laatste testrit met je beste gedacht en kijk dan voor een aankoop (nieuw of tweedehands)
Testen = weten !
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Met 200 cm lengte kan je met een GS, in opgebokte stand, nog plat met de voeten aan de grond. Bij de meeste andere types kan je, in normale positie, zelfs met uw knieën aan de grond. Toen WimGS hier enkele maanden geleden vertrok op mijn R, leek het of hij op een pocketbike wegreed. Als de prijs niet zo belangrijk is, ga dan maar voor de dikke GS. En anders zijn de vorige generaties K..RS redelijk goedkoop te vinden, en die zijn ook te doen voor grotere medemensen. Te klein of te licht kopen draait meestal toch uit op herverkoop, koop meteen de motor waar je binnen drie jaar nog wil mee rondrijden. Dit is de mening van een motorrijder met korte benen
Laatst gewijzigd door LOMAX op 16 aug 2006, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2652
- Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
- Woonplaats: Essen -Wildert
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Yep,
Als je in dezelfde reeks wil blijven als de Scarver kies dan voor de F650GS DAKAR
Ik heb er eens ene meegekregen als vervangmoto en met mijn 1,94m lengte kon ik nog maar net aan de grond.
Houdoe
Als je in dezelfde reeks wil blijven als de Scarver kies dan voor de F650GS DAKAR
Ik heb er eens ene meegekregen als vervangmoto en met mijn 1,94m lengte kon ik nog maar net aan de grond.
Houdoe
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
BMW F800GS