quest of 2610 ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

quest of 2610 ?

Bericht door p@rick »

Met een beetje geluk knikt 't vrouwke binnenkort ja en mag ik naar een of andere garmin-dealer om daar mijn keuze te gaan maken tussen de Quest of een 2610.
Alvorens te kiezen wil ik mezelf natuurlijk eerst zo goed als mogelijk documenteren over beide toestellen en hun mogelijkheden. Hiervoor kon ik van garmin.com al de engelstalige manuals van beide toestellen downloaden (pdf-files).
Omdat Nederlands toch nog altijd iets makkelijker leest wou ik weten of er ergens Nederlandstalige manuals van deze toestellen beschikbaar zijn en waar ik deze eventueel zou kunnen downloaden (of misschien kan/wil iemand ze mij doormailen, in dat geval graag eerst een privé mailtje om verder af te spreken).
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
PaulM
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:42
Woonplaats: Stekene
Locatie: Stekene

Bericht door PaulM »

De quest is niet geschikt vor de moto, te klein scherm en ik denk ook niet de waterdicht. De 2610 krijgt soms last van condensvlekken in het scherm. Denk eens aan de 276C!
Your heart is free, have the courage to follow it!

Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

Paul muysers schreef:De quest is niet geschikt vor de moto, te klein scherm en ik denk ook niet de waterdicht. De 2610 krijgt soms last van condensvlekken in het scherm. Denk eens aan de 276C!
Paul,
Volgens de grote garmin-catalogus 2005 beantwoorden zowel de Quest, de 26xx en de 276C aan de IPX7-norm wat betreft waterdichtheid. Als er bij de 26xx al eens een toestel is dat condensvorming vertoont, zal dat waarschijnlijk ook wel bij de 276C en de Quest voorkomen, maar in aantal waarschijnlijk veel minder, omdat deze toestellen in ons moto-milieu toch minder verkocht worden dan de 26xx en er bijgevolg op 't forum ook minder klachten over geformuleerd worden. Ik kan me best inbeelden dat op een forum van zeilers er wél verschillende minpuntjes van de 276C aangehaald worden, en maar héél weinig of geen van de 26xx of de Quest.

In ieder geval, ik heb op jouw aanraden de specificaties van de 276C toch ook eens nader bekeken, en ik heb 'm inmiddels de naast de 2610 en Quest op m'n verlanglijstje

Gebruik je toevallig zelf zo'n 276C op je moto ? Ik zie dat jij in Zwijndrecht woont, ik ben van Beveren. Mag ik eventueel bij gelegenheid en na afspraak eens tot bij jou komen om de 276c en z'n mogelijkheden eens "live" te aanschouwen ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
paulh
Berichten: 160
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:37

Bericht door paulh »

ik ben reeds enkele maanden een fervent aanhanger van de Quest! Ongelofelijk wat dat kleine ding allemaal tevoorschijn tovert. Voor mij in het geheel niet te klein. Perfect van grootte in auto.
Ieder zijn ding...
Ook al enkele toerritten mee gedaan! Ik kan je zeggen" de moeite"
Paul, R850R
Plaats reactie