Aakoop TTR vs Garmin 2720

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bmwmcvl
Site Admin
Site Admin
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 sep 2004, 21:48
Contacteer:

Aakoop TTR vs Garmin 2720

Bericht door bmwmcvl »

Ben een beetje aan het uitkijken naar een GPS voor mijn R1100RT. Ik wil de GPS niet gebruiken in de wagen want heb een BMW Pro navigatiesysteem. Bluetooth en GSM via GPS moet ik niet hebben. Dus het is enkel voor clubritten en reizen en occassioneel eens A naar B ritten.

Heb al veel topics gelezen ivm de Garmin 2720 en de TTR. Mijn (voorlopige) voorkeur gaat eigenlijk naar een TTR, zeker nu TomTom Home beschikbaar is en ook op Mac kan werken. De prijs speelt ook een rol, € 699 TTR met heel Europa tov € 995 voor de Garmin 2720 (met Europa zonder montageset), gezien ik deze GPS niet zo intensief ga gebruiken. Toch blijven er enkele vraagjes:

- TomTom Home: krijg je een landkaart op je scherm en plaats je waypoints op een straat of hoe moet ik me dit voorstellen?
- Is Mapsource van Garmin ook op Mac beschikbaar, heb ik toch nergens kunnen lezen?
- Bij deze vraag ik me af of de nieuwe firmware eventueel de limiet van 48 waypoints hoger legt?
- In september gaan we mee op reis naar de Tornantétrip en heb gezien dat er 1 rit bij is met 51 waypoints. Maar uw start en eind waypoint kan je eigenlijk al laten vallen want het hotel is dan vlak bij. Maar wat bij langere ritten of nog meer waypoints? Dit lijkt me nog steeds een knelpunt als ik het zo mag stellen. Ben wel bereid mappen te converteren maar vraag me af of het eenvoudig is om een rit in twee te delen.

Alvast bedankt voor enige verduidelijking.
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

tomtom home geeft het scherm van je gps weer op de pc.
Nu kan je alles doen met je toestenbord en muis, in plaats van alles op het scherm van je gps te moeten aanduiden...

dat is in korte woorden hoe het werkt...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

en.... elke handelaar die zichzelf wat respecteert zal je uitgebreidt laten kennismaken met beide toestellen ter zijner winkel.... daar kan je alle vragen beantwoord krijgen door een "vriendelijke" verkoper.... (mss wel een verkoopster !!! :oops: )
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
TheViking
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 feb 2005, 23:07
Woonplaats: Brugge
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door TheViking »

'k heb hier wel al her en der gelezen dat de tt rider niet zo waterdicht zou zijn als zou moeten.

Viking.
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

TheViking schreef:'k heb hier wel al her en der gelezen dat de tt rider niet zo waterdicht zou zijn als zou moeten.

Viking.

tja... tussen lezen en werkelijkheid.... Je kan altijd een maandagse hebben natuurlijk.

De mijne heeft ondertussen al enkele duizenden kilometers meegereisd op de beemer. Eerst op de rt, nu op de Lt, in zowel broeiierige temperaturen, als Belgische moessonregenbuien. Nog geen milidruppel water binnengehad, of enige vorm van mankement laten zien.

Ik spreek dus enkele over mIJN ervaring.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
ferre10
Berichten: 626
Lid geworden op: 30 mei 2005, 10:18
Locatie: Berlaar (bij Lier)

Bericht door ferre10 »

als het enkel ocasioneel is op de moto zou ik zeker overwegen om een 2dehands te kopen. 8)
is veel goedkoper dan je zou denken.
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
fluppie
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 feb 2005, 10:06
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

Bericht door fluppie »

of je wacht nog even op de Zumo.
Er zijn inderdaad goede tweedehandstoestellen verkrijgbaar, zeker einde motorseizoen.

Fluppie
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Aakoop TTR vs Garmin 2720

Bericht door p@rick »

bmwmcvl schreef:
- Is Mapsource van Garmin ook op Mac beschikbaar, heb ik toch nergens kunnen lezen?

Alvast bedankt voor enige verduidelijking.

Mapsource is (nog) niet voor Mac beschikbaar, maar naar verluidt zou hier het komende najaar verandering in komen. Somewhere op dit forum staat een link die naar een artikel hierover verwijst. Ben zelf Mac-gebruiker en kijk hier dus ook naar uit. Voorlopig moet ik me dus voor Mapsource inderdaad nog behelpen met 'n Windows-computer die ik gelukkig nog ergens had staan.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
bmwmcvl
Site Admin
Site Admin
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 sep 2004, 21:48
Contacteer:

Bericht door bmwmcvl »

Bedankt iedereen. De beslissing is gevallen en het is een TTR geworden.
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

proficiat en veel plezier ermee.


En nog eens.... zowel garmin en tomtom zijn goeie gps-en...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

bmwmcvl schreef:Bedankt iedereen. De beslissing is gevallen en het is een TTR geworden.
welkom in de club van de GPSers :wink: :D 8)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie