K1200LT - Batterij

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
zarraken
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:45
Locatie: denderleeuw

K1200LT - Batterij

Bericht door zarraken »

ik heb mijn batterij de laatste tijd steeds moeten opladen en na een dag zonder zijden is ze leeg. nu heb ik even een schrofje bovenaan de baterij opengedaan en ziie ik dat er geen vocht op staat. aangezien niets afweet van batterijen vraag ik me af of ik er condenswater mag opgieten.
Paul vde
Berichten: 287
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:09
Locatie: Mol

Re: batterij k1200lt

Bericht door Paul vde »

zarraken schreef:ik heb mijn batterij de laatste tijd steeds moeten opladen en na een dag zonder zijden is ze leeg. nu heb ik even een schrofje bovenaan de baterij opengedaan en ziie ik dat er geen vocht op staat. aangezien niets afweet van batterijen vraag ik me af of ik er condenswater mag opgieten.
Ja zeker,neem ze er toch maar is uit dan kunt u goed zien hoe leeg dat ze is en ook gemakkelijk voor ze terug op te gietenook terug opladen met een lader.Maar ik vermoet dat u voor één nieuwe batterij staat :( Hint :wink: ,eerst de massakabel los maken dan pas de plus.

Paul
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

BATTERIJ

Bericht door WALTER GSAdventure »

Ave,

indien ze vier jaar of meer is kan ze misschien kapot zijn. Misschien. Vul eerst met regenwater of gedistileerd water. De platen moeten juist onder staan, en dan de chargeur erop. Je weet ondertussen dat indien de batt. bvb. 20 Ampere is en je lader 5 Ampere dat je vier uur moet laden. Indien je lader 2 Ampere moet je 10 uur laden tenzij hij automatisch afslaat natuurlijk.

:wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: batterij k1200lt

Bericht door ®win »

zarraken schreef:ik heb mijn batterij de laatste tijd steeds moeten opladen en na een dag zonder zijden is ze leeg. nu heb ik even een schrofje bovenaan de baterij opengedaan en ziie ik dat er geen vocht op staat. aangezien niets afweet van batterijen vraag ik me af of ik er condenswater mag opgieten.
Uit welk jaar is de LT? Is deze van de oudere serie ('99 - '03) dan is deze hoogstwaarschijnlijk uitgevoerd met een klassieke loodaccu. Deze zal dan z'n beste tijd gehad hebben. Je kunt nog proberen het elektrolytniveau op peil te brengen en de accu met een goede lader volledig op te laden.

Is deze aan vervanging toe, neem dan een onderhoudsvrije gelaccu. De originele van BMW, welke in de LT's vanaf (volgens mij) modeljaar 2003 werden geleverd, kosten rond de € 125. Je kunt ook kiezen voor de Odyssey PC680 (vergelijkbare kwaliteit en prijs).
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
zarraken
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:45
Locatie: denderleeuw

batterij

Bericht door zarraken »

is van 1999
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: batterij

Bericht door ®win »

zarraken schreef:is van 1999
Probeer dan:
  1. Elektrolytniveau aanvullen met gedemineraliseerd water.
  2. Met acculader volledig opladen. In geval je een onderhoudslader hebt (bv. Optimate III), dan kun je de laadcyclus nogmaals opstarten door de lader even uit het stopcontact te halen en weer terug te plaatsen.
  3. Controleer startvermogen door de zekering voor de brandstofpomp te verwijderen en dan te starten.
ALs de startmotor al heel snel minder gaat draaien, dan zou ik de accu laten vervangen. Dat voorkomt dat je straks bij erge koude niet meer weg komt. Dan komt 't nl. altijd ongelegen.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
K'adéé
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 jan 2005, 08:16
Locatie: ranst

batterij

Bericht door K'adéé »

je kan ook even nagaan of er gen stroomverlies is wanneer je de massakabel losmaakt en een amperemeter tussen de kabel en de massa plaatst nu mag er slechts een klein stroompje vloeien van een evt klok dewelke altijd onderspanning blijft staan. Wanneer je de spanning van elk element van de accu afzonderlijk meet dmv de meetstiften van een voltmeter in het zuur te steken in 2 naastelkaar liggende elementen dan moet je 5 x dezelfde spanning aflezen. Is dit niet het geval dan is de accu aan vervanging toe. Ik heb zelf een k1100lt met een NP 12-17 accu van yuasa dit is een soort gelaccu volledig gesloten en die staat er in van voor ik hem 6 jaar geleden 2dehands heb gekocht . Groetjes en voorzichtig met het zuur wanneer je de meting zou verrichten.
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

als de platen lange tijd niet ondergedompeld zijn in het zuur dan gaan ze oxideren en kan je de batterij weggooien.
Het best wat je kan doen is direct een nieuwe plaatsen. :idea:
anders zit je mischien uren te klooien voor niets. :?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie