K100 - stuur verwijderen met handvatverwarming

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dan
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 okt 2004, 16:54

K100 - stuur verwijderen met handvatverwarming

Bericht door Dan »

hoe kan ik het handigst van mijn K100 het stuur verwijderen. Als ik de gewichten aan het einde van de handvatten verwijdert, zie ik de bedrading van de handvatverwarming uit het stuur komen en direct de handvatten ingaan. De andere uiteinde van de bedrading komt volgens mij onder in het midden van het stuur eruit en verdwijnt dan ergens in/ onder de kuip.
Eric
Berichten: 153
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:48
Locatie: Reet / Prov: Antwerpen

Bericht door Eric »

De aansluitingen zitten onder de benzinetank, deze moet eerst worden losgemaakt , door ze naar achteren op te schuiven kan je de stekker losmaken, de handvaten losmaken en langzaam achteruittrekken en terwijl de kabel wat meegeven. de metalen stekkers die in de plastic stekker zitten uit de plastic stekker halen om door de kabelopening van het stuur te kunnen.
Alles gaat slechter onder druk

R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
Paul vde
Berichten: 287
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:09
Locatie: Mol

Re: stuur verwijderen met handvatverwarming

Bericht door Paul vde »

Dan schreef:hoe kan ik het handigst van mijn K100 het stuur verwijderen. Als ik de gewichten aan het einde van de handvatten verwijdert, zie ik de bedrading van de handvatverwarming uit het stuur komen en direct de handvatten ingaan. De andere uiteinde van de bedrading komt volgens mij onder in het midden van het stuur eruit en verdwijnt dan ergens in/ onder de kuip.
Die kabels van de handverwarming gaan onder de tank,kleine zwarte stekker met daar in 2 zwarte en 2 bruine draadjes , die moet u uitpluggen met een zeer,zeer kleine schroevendraaier.Handig is,maak er eerst een stale draadje aan voor dat u de elek.draad er doortrekt, is achteraf gemakelijk voor alles terug temonteren
Dan
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 okt 2004, 16:54

Bericht door Dan »

Dus als ik het goed begrijp, kan ik de draadjes niet bij de handvatten zelf los maken en dien ik de stekkertjes onder de benzinetank los te koppelen alvorens ik de handvatten kan verwijderen.
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Bericht door animal »

Waarom makkelijk maken als het moeilijk ook kan !!! Laat dat maar 's uitvoeren bij een dealer aan ..... € per uur.
Dan
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 okt 2004, 16:54

Bericht door Dan »

?????????? wat is dan de doelstelling van dit forum?
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

Dan schreef:?????????? wat is dan de doelstelling van dit forum?
iedereen te helpen bij zijn doen en laten probleempjes.
is het gelukt met uw handvatten :?: :?:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Dan
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 okt 2004, 16:54

Bericht door Dan »

hoi,
nee nog niet. Ik meen uit je antwoord op te maken dat de tank eraf moet. Ik gebruik de motor dagelijks voor m'n werk, dus stel ik nog even uit indien dit inderdaad moet.
Als ik de draadjes in het stuureinde zie, zitten er ook twee zwarte 'blokjes' , lijken mij echter geen stekkertjes. Ik zal al te denken om de draadjes door te knippen, stuur eraf, draadjes iets verlengen en een stekkertje toevoegen, daarna stuur erweer op (stuur is krom, moet gerecht worden) en geplaatst stekkertje aansluiten.
Klinkt wel, of niet?
Plaats reactie