welke navigatie??

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Noel-K1200RS
Berichten: 122
Lid geworden op: 20 nov 2004, 21:31
Locatie: Lochristi

welke navigatie??

Bericht door Noel-K1200RS »

Hallo aan allen,

ik ben een (her)starter en kon een toffe K1200RS op de kop tikken.
Fantastische motor en dat zullen allen die er al mee reden wel weten.

Nu lees ik in het clubblad regelmatig 'route op GPS'.
Volgend jaar plan ik toch wel enkele ritten mee te pikken, en dus vraag ik mij af hoe dat in z'n werk gaat. Krijg je die dan per mail toegestuurd en moet je die dan naar je GPS downloaden? Passen die dan zomaar in elke GPS?
In mijn auto heb ik nu een MIO 168, maar misschien koop ik er wel een bij voor op de motor.
Ik heb al naar de Tom Tom Rider, en naar de Garmin 2610 gekeken, en zo nu en dan staat er een BMW NAV II (ook een Garmin?) te koop.

Nu, vrienden, wat zijn jullie ervaringen, en wat kan u mij aanraden?
BMW, wat anders?
-Wim-
Berichten: 775
Lid geworden op: 04 apr 2005, 19:03
Woonplaats: B-Zwijndrecht
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door -Wim- »

Naar compatibiliteit van de routes en de weersbestendigheid van het toestel zou ik zeggen een Garmin 2610 - 2720 - 2820.

Als je enkel een GPS nodig hebt om van punt A naar B te rijden zou ik misschien de TT Rider overwegen.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Oneshark
Berichten: 804
Lid geworden op: 09 jul 2005, 18:10
Locatie: nie ver van de leie

Re: welke navigatie??

Bericht door Oneshark »

polowonder schreef:Hallo aan allen,

ik ben een (her)starter en kon een toffe K1200RS op de kop tikken.
Fantastische motor en dat zullen allen die er al mee reden wel weten.

Nu lees ik in het clubblad regelmatig 'route op GPS'.
Volgend jaar plan ik toch wel enkele ritten mee te pikken, en dus vraag ik mij af hoe dat in z'n werk gaat. Krijg je die dan per mail toegestuurd en moet je die dan naar je GPS downloaden? Passen die dan zomaar in elke GPS?
In mijn auto heb ik nu een MIO 168, maar misschien koop ik er wel een bij voor op de motor.
Ik heb al naar de Tom Tom Rider, en naar de Garmin 2610 gekeken, en zo nu en dan staat er een BMW NAV II (ook een Garmin?) te koop.

Nu, vrienden, wat zijn jullie ervaringen, en wat kan u mij aanraden?
Halo Polowonder,

welkom op het beemer forum, die routes kan je inderdaad via E-mail
toegestuurd krijgen (sommige mits clubnummer-opgave) alle gegevens
via het clubblad en/of het MEETING forum,
grts. :wink:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Alle GPS routes van de Club zijn opgemaakt via mapsource (= PC software van GARMIN) in .gdb file en dus perfect bruikbaar voor alle type GARMIN toestellen. Indien je een andere GPS (TomTom, Mio, ed) zou hebben dan moet je die .gdb file kunnen omzetten naar een extensie van jou toestel.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Noel-K1200RS
Berichten: 122
Lid geworden op: 20 nov 2004, 21:31
Locatie: Lochristi

Bericht door Noel-K1200RS »

Alle GPS routes van de Club zijn opgemaakt via mapsource (= PC software van GARMIN) in .gdb file en dus perfect bruikbaar voor alle type GARMIN toestellen. Indien je een andere GPS (TomTom, Mio, ed) zou hebben dan moet je die .gdb file kunnen omzetten naar een extensie van jou toestel.
Houdoe


Dank voor de antwoorden.
Ik meen gelezen te hebben dat BMW NAVI eigenlijk Garmin toestellen zijn. Is dat dan dezelfde software?
BMW, wat anders?
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Idem, behalve de lijst met BMW dealers in de Nav zit niet in de Garmin.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
bmwmcvl
Site Admin
Site Admin
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 sep 2004, 21:48
Contacteer:

Bericht door bmwmcvl »

Heb sinds deze week een TTR voor mijn R1100RT en een korte proefrit ermee gedaan toen het al donker was. De eerste ervaringen zijn goed en het lijkt zeer goed zijn ding te doen. Instructies via Bluetooth headset zijn duidelijk, bediening met handschoenen gaat ook wel en het herbereken van zijn route verloopt ook vlot. Enkel de aan/uit knop was in het begin wat moeilijk te bedienen.

Dat de TTR enkel een A naar B punt toestel is lijkt me wel niet echt correct. Waypoints kan je ook goed beheren en aanduiden, alleen wat beperkter en dus langere ritten met veel waypoints moet je opsplitsen.

Heb al enkele roadbooks klaar staan en deze week ga ik eens enkele Garmin routes proberen te converteren voor de TTR. Vanaf volgende weekend zal deze zeker deftig getest worden op de Tornantétrip.

De prijs kan ook een factor spelen. De goedkoopste Garmin 2720 heb ik gevonden aan € 995 en de TTR is € 699 in de winkel. Ik heb met enkele onderdelen van de oude roadbookhouder een bevestiging gemaakt in combinatie met de TTR bevestiging en heb dus geen extra kosten.
Noel-K1200RS
Berichten: 122
Lid geworden op: 20 nov 2004, 21:31
Locatie: Lochristi

Bericht door Noel-K1200RS »

Heb sinds deze week een TTR voor mijn R1100RT en een korte proefrit ermee gedaan toen het al donker was. De eerste ervaringen zijn goed en het lijkt zeer goed zijn ding te doen. Instructies via Bluetooth headset zijn duidelijk, bediening met handschoenen gaat ook wel en het herbereken van zijn route verloopt ook vlot. Enkel de aan/uit knop was in het begin wat moeilijk te bedienen.
Ik was net zo wat de eigenschappen van enkele Garmins (2820, 2720 en 276c) aan het vergelijken, en het lijkt me dat de T T Go, met zijn meegeleverde Bleutooth set, en Europa-kaart het meest 'waar voor zijn geld' geeft. De kaarten zijn gebaseerd op de NAVTEQ-kaarten.
Ik kijk dus uit naar uw ervaringen.
Heb niet echt haast, het seizoen zit er nu toch (bijna) op.
Ik las een review over de 2610 (waar de BMW NAVI II op gebaseerd is), dat die nog over een 'oude' GPS unit zou beschikken. Misschien komt er deze winter wel wat nieuws uit?
BMW, wat anders?
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Bericht door MOTOBLOG »

yep, same here, de Tom Tom rider is prijs/kwaliteit een sterk product. Bovendien is hij met bluetooth ook nog in te zetten voor gsm smsjes of gesprek. ik vind het voor 699 een sterk product en hij heeft een batterij voor 5 uur niet onbelangrijk als je snel even wil wisselen van fiets ...

Een Garmin toestel dat dit allemaal ook kan is de 2820, prijs is een pak duurder. Ok, je kan mp3 afspelen en de routes inladen. Dit betekent wel 500 euro meer ophoesten en dan nog een BT set aankopen wil je van die kabels af.

De Zumo die eind dit jaar uitkomt zou net onder de 1000 euro moeten komen en ook hier nog een BT set aan te kopen.

Ik ben ook benieuwd naar je ervaringen met routes met de TTR. Want alleen een tweedehands 2610 komt in de buurt van die prijs en dan kom je toch een pak zaken tekort...
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

deze maand stond er een verslagje van 12pagina's over gps in "motoplus"...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
fluppie
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 feb 2005, 10:06
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

Bericht door fluppie »

prijzen voor de zumo

ongeveer 850 voor een versie benelux voorgeladen DVD Europa meegeleverd.
ongeveer 999 voor een versie europa voorgeladen DVD Europa meegeleverd.

Daarenboven is het zo dat de Zumo voor het eerst af fabriek geleverd wordt met een autoset en een motorset, wat er voor zorgt dat je ook nog een motorset van meer dan 100 Euro zal kunnen uitsparen.

Quest daalt een beetje in prijs en komt onder de 600 euro, ook de 2720 zal wat goedkoper worden (999), 2820 onveranderd.

Fluppie
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Is de zumo reeds leverbaar :?:
Afbeelding
Garmin Zumo 550:
Garmin is een begrip onder motorrijders, schippers en geocachers. Mensen die iets anders doen met hun GPS device dan van A naar B rijden. Garmin brengt voor alle groepen speciale devices uit. Voor de motorrijder is er nu de Garmin zūmo™ 550

In het kort hierna wat speciale eigenschappen. De Zumo bezit een handschoenvriendelijk touchscreen met linkshandige knoppen zodat de rechterhand bij het gashandel en de voorrem kan blijven. Het heldere UV-bestendige scherm, is ook met zonlicht goed leesbaar. Er zijn schermen met allerlei speciale info voor de motorrijder over de route. Je kunt je zelfs laten waarschuwen, wanneer je moet tanken. Om de Zūmo™ 550 overal op je motor te kunnen monteren wordt een universele houder met bevestigings accesoires meegeleverd. Gebruik je de Zūmo™ 550 ook in de auto? Er zit ook een houder bij met geïntegreerde speaker voor gebruik in de auto. Om een eigen look aan je device te geven worden kapjes in verschillende kleuren meegeleverd. Natuurlijk is het device schokbestendig, waterproof en brandstofbestendig. Geschikt voor alle weersomstandigheden

Klinkt dit al als muziek in de oren, hier volgen nog meer eigenschappen. Voor de Amerikaanse markt is reeds de XM technologie beschikbaar voor additionele info over weer en verkeer. Via dezelfde XM technologie kun je ook radio luisteren en nog meer soorten info binnenkrijgen. Om te kunnen navigeren zijn de kaarten van City Navigator NT meegeleverd, samen met de Mapsource applicatie om achter de PC routes uit te kunnen werken. Het bellen kan met Bluetooth via de helmset, Zūmo™ 550 en mobiel, waarbij alles perfect samenwerkt. Met de optionele TMC antenne kun je de actuele verkeersinformatie ontvangen. Voor de muziekliefhebber bezit de Zūmo™ 550 ook nog een ingebouwde MP3 speler.

Karakteristieken:
zūmo 550 features:
High-sensitivity GPS receiver
Display: 2.8” W x 2.1” H (3.5” diag.), 320 x 240 pixels; high bright sunlight-readable, UV-resistant, touch screen display
Unit dimensions: 4.8" W x 3.9" H x 1.6" D
Weight: 10.6 ounces
Removable lithium-ion battery; three hour typical use
Bluetooth wireless technology for hands-free calling and navigation audio prompts
Supports optional FM TMC traffic alerts
Supports optional XM NavTraffic with XM weather, and XM Satellite Radio
Preloaded maps for all of North America or Europe
Voice announces streets by name
Look up addresses and points of interest
Choose 2D or 3D map perspective
Upload custom POIs, including alerts for speed zones and safety cameras
Built-in MP3 player and JPEG Picture Viewer
SD card expansion makes it easy for storage and route sharing
Export and review your travels in Google™ Earth with a free account from MotionBased.com
Glove-friendly touch screen with left-handed controls makes it easy to operate
Sunlight-readable, UV-resistant display makes it easy to view your screen
Motorcycle console for trip information, including fuel gauge to warn you when its time to fill up
Motorcycle mount with standard 4-hole AMPS pattern so you can mount it anywhere
Included motorcycle mount for riding and automotive mount (with integrated speaker) for driving
Includes Garmin Lock™, an anti-theft feature
Custom caps, available in a variety of colors, to reflect your style
Waterproof: IEC 60529 IPX7 standards (submersible in one meter of water for up to 30 min.)
Glove-friendly touch screen with left-handed controls makes it easy to operate
High bright sunlight-readable, UV-resistant display makes it easy to view your screen
Motorcycle console for trip information, including fuel gauge to warn you when its time to fill up
Motorcycle mount with universal mounting hardware so you can mount it anywhere
Included motorcycle mount and automotive mount (with integrated speaker) for riding or driving
Custom caps, available in a variety of colors, to reflect your style
Vibration-tested, waterproof and built with fuel-resistant plastics to withstand the elements

Houdoe
Laatst gewijzigd door pvde op 27 aug 2006, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
fluppie
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 feb 2005, 10:06
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Neen, we zijn in gespannen afwachting. Aanvankelijk stond er september op de site van garmin, nu staat er vierde kwartaal.

Ik laat zeker iets weten zodra onze testritten starten


Fluppie
kine
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 jan 2006, 21:45
Locatie: Herzele

Bericht door kine »

Zumo op internet reeds gevonden voor 899 euro (europa reeds geladen) :!:
http://www.numericshop.be
Zal enkel nog in prijs dalen. :D
Lijkt mij de TTR killer, alle voordelen van TT en Garmin in één toestel en binnenkort aan een konkurentiele prijs :wink: :wink: :wink:
Blijven volgen die site :!: :!: :!:
Plaats reactie