Ophanging en remschijven
Moderator: GVN
Ophanging en remschijven
De ophanging (zo noemt dat toch hé) van het voorwiel. Uit de rechtervork komt er olie uit... Daar scheelt dan toch iets mee? Niet??
En dan de remschijven, die voelen niet glad aan, maar met ribbels. Die moeten waarschijnlijk ook wel vervangen worden dan zeker??
Galip, mn vent, is ermee naar de hersteller geweest hier, samen met de vorige eigenaar. En de hersteller zei : niets aan de hand.
En met dat ik nogal een achterdochtig iemand ben, denk ik dus, dat de vorige eigenaar niet wil delen in de kosten, en dus die hersteller om een dienst gevraagd heeft...
Wat denken jullie ervan??
En dan de remschijven, die voelen niet glad aan, maar met ribbels. Die moeten waarschijnlijk ook wel vervangen worden dan zeker??
Galip, mn vent, is ermee naar de hersteller geweest hier, samen met de vorige eigenaar. En de hersteller zei : niets aan de hand.
En met dat ik nogal een achterdochtig iemand ben, denk ik dus, dat de vorige eigenaar niet wil delen in de kosten, en dus die hersteller om een dienst gevraagd heeft...
Wat denken jullie ervan??
-
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Oliekeerring zeker aan diggelen, laten vervangen en de verkoper laten betalen zo simpel is't , je koopt een moto in goeie staat en nie kapot...
ribbels in de remschijven wil nog niks zeggen je moet ze echt meten om te weten of ze op de dunste plaats onder de minimumdikte zitten...
let op schijven kosten centen
effe een andere garage raadplegen voor een objectieve kijk op de zaak lijkt me aangewezen...
ribbels in de remschijven wil nog niks zeggen je moet ze echt meten om te weten of ze op de dunste plaats onder de minimumdikte zitten...
let op schijven kosten centen
effe een andere garage raadplegen voor een objectieve kijk op de zaak lijkt me aangewezen...
awel... dat dacht ik dus ook hé, en mijn ventje ook, dat die moesten vervangen worden... maar ik wou sterk in mn schoenen staan, en daarmee dat ik jullie raadpleeg hé
Een vriend van ons, die ook motorhersteller is, zei ook dat ze moesten vervangen worden.
Wat betreft die foto, 't zal voor maandag zijn, want we zijn vandaag met de vierwieler gekomen.
Een vriend van ons, die ook motorhersteller is, zei ook dat ze moesten vervangen worden.
Wat betreft die foto, 't zal voor maandag zijn, want we zijn vandaag met de vierwieler gekomen.
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
remschijven zien er nog redelijk goed uit.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
mijn schijven zijn er erger aan toe hoor.
een achterrem pak altijd veel minder dan de voorste.
wat je kan doen is een stalen remleiding steken en eens verse remvloeistof op doen.
je zal zien dat je hem laat blokeren als nooit ter voorn
met stalen remleidingen heb je minder uitzetting en meer druk op de blokken
om de achterrem eens goed te testen
gewoon aan 40Km/h koppeling intrekken en doortrappen op de rempedaal.
je moet wel durven he
het wiel zal wel blokeren zonder probleem
een achterrem pak altijd veel minder dan de voorste.
wat je kan doen is een stalen remleiding steken en eens verse remvloeistof op doen.
je zal zien dat je hem laat blokeren als nooit ter voorn
met stalen remleidingen heb je minder uitzetting en meer druk op de blokken
om de achterrem eens goed te testen
gewoon aan 40Km/h koppeling intrekken en doortrappen op de rempedaal.
je moet wel durven he
het wiel zal wel blokeren zonder probleem
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
de rubberen leiding kan je vervangen door een stalen(flexibele)
door de druk op het pedaal gaat de vloeistof tegen een systeem duwen dat uw remblokken doet bewegen naar uw schijven toe.
de druk die ontstaat tussen de duwkracht van de remblokken en het rempedaal, doet de rubberen leiding uitzetten(krijg je drukverlies).
bij een stalen remleiding wordt die uitzetting tegengegaan. waardoor het drukverlies nihil wordt.
bij jullie is het daar redelijk warm en kan het dus zijn dat door de warmte de rubberen leiding nog meer gaat uitzetten. waardoor je een nog iets mindere werking krijgt van de rem.
door de druk op het pedaal gaat de vloeistof tegen een systeem duwen dat uw remblokken doet bewegen naar uw schijven toe.
de druk die ontstaat tussen de duwkracht van de remblokken en het rempedaal, doet de rubberen leiding uitzetten(krijg je drukverlies).
bij een stalen remleiding wordt die uitzetting tegengegaan. waardoor het drukverlies nihil wordt.
bij jullie is het daar redelijk warm en kan het dus zijn dat door de warmte de rubberen leiding nog meer gaat uitzetten. waardoor je een nog iets mindere werking krijgt van de rem.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit