Ophanging en remschijven

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Isabelle
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 aug 2006, 13:27
Locatie: De Panne
Contacteer:

Ophanging en remschijven

Bericht door Isabelle »

De ophanging (zo noemt dat toch hé) van het voorwiel. Uit de rechtervork komt er olie uit... Daar scheelt dan toch iets mee? Niet??

En dan de remschijven, die voelen niet glad aan, maar met ribbels. Die moeten waarschijnlijk ook wel vervangen worden dan zeker??



Galip, mn vent, is ermee naar de hersteller geweest hier, samen met de vorige eigenaar. En de hersteller zei : niets aan de hand. :?

En met dat ik nogal een achterdochtig iemand ben, denk ik dus, dat de vorige eigenaar niet wil delen in de kosten, en dus die hersteller om een dienst gevraagd heeft...

Wat denken jullie ervan??
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Wss heb je een kapotte keerring op je voorvork...

Hoe kan die "garagist" nu zeggen dat alles OK is als er olie lekt uit je voorvork... :roll:

Ge hebt het toch niet in 't Vlaams uitgelegd :?: :lol:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

Oliekeerring zeker aan diggelen, laten vervangen en de verkoper laten betalen zo simpel is't , je koopt een moto in goeie staat en nie kapot...
ribbels in de remschijven wil nog niks zeggen je moet ze echt meten om te weten of ze op de dunste plaats onder de minimumdikte zitten...
let op schijven kosten centen :roll:

effe een andere garage raadplegen voor een objectieve kijk op de zaak lijkt me aangewezen... :wink:
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Maak effe een foto en post hem, dan kunnen we misschien een betere diagnose stellen :idea:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Isabelle
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 aug 2006, 13:27
Locatie: De Panne
Contacteer:

Bericht door Isabelle »

awel... dat dacht ik dus ook hé, en mijn ventje ook, dat die moesten vervangen worden... maar ik wou sterk in mn schoenen staan, en daarmee dat ik jullie raadpleeg hé :wink:

Een vriend van ons, die ook motorhersteller is, zei ook dat ze moesten vervangen worden. :)

Wat betreft die foto, 't zal voor maandag zijn, want we zijn vandaag met de vierwieler gekomen. :lol:
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Vervang ook maar beide dichtingen (de linkse ook dus) want als er eentje gaat blijft de andere dikwijls niet lang achter.
Heb je maar 1 keer demontage...
Nil volentibus arduum
Isabelle
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 aug 2006, 13:27
Locatie: De Panne
Contacteer:

Bericht door Isabelle »

Voor zover het duidelijk is, hier de foto's.

Voorwiel
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Achterwiel
Afbeelding

Afbeelding
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

remschijven zien er nog redelijk goed uit.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Isabelle
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 aug 2006, 13:27
Locatie: De Panne
Contacteer:

Bericht door Isabelle »

ja, maar toch geribbeld... en Galip vindt dat de achterrem niet sterk genoeg afremt...
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

de achterrem is dan ook maar een "bij" remmerke, zonder de voorrem te gebruiken heb je 't gevoel dat op de achterrem trappen zelfs geen zin heeft... die remschijf ziet er naar mijn gevoel nog redelijk uit... groefjes zal je altijd hebben, alleen in een nieuwe niet... :wink:
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

mijn schijven zijn er erger aan toe hoor.

een achterrem pak altijd veel minder dan de voorste.
wat je kan doen is een stalen remleiding steken en eens verse remvloeistof op doen.
je zal zien dat je hem laat blokeren als nooit ter voorn
met stalen remleidingen heb je minder uitzetting en meer druk op de blokken

om de achterrem eens goed te testen
gewoon aan 40Km/h koppeling intrekken en doortrappen op de rempedaal.
je moet wel durven he
het wiel zal wel blokeren zonder probleem
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Isabelle
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 aug 2006, 13:27
Locatie: De Panne
Contacteer:

Bericht door Isabelle »

wat je kan doen is een stalen remleiding steken en eens verse remvloeistof op doen.
wat bedoel je hiermee?? Niet vergeten dak een vrouwke ben hé :lol:


wat betreft dat 'testen'. Kzal galip die tip es geven als hij de motor echt goed onder de knie heeft :lol:
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

de rubberen leiding kan je vervangen door een stalen(flexibele)
door de druk op het pedaal gaat de vloeistof tegen een systeem duwen dat uw remblokken doet bewegen naar uw schijven toe.
de druk die ontstaat tussen de duwkracht van de remblokken en het rempedaal, doet de rubberen leiding uitzetten(krijg je drukverlies).
bij een stalen remleiding wordt die uitzetting tegengegaan. waardoor het drukverlies nihil wordt.

bij jullie is het daar redelijk warm en kan het dus zijn dat door de warmte de rubberen leiding nog meer gaat uitzetten. waardoor je een nog iets mindere werking krijgt van de rem.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie