ruit k100LT

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
xantingo
Contacteer:

ruit k100LT

Bericht door xantingo »

Ik vind het scherm van mijn LT een beetje te hoog (of ik ben te klein...); nu lees ik hier af en toe over verhoogde en verlaagde ruiten, en ik zou het interessant vinden wanneer de ruit wat lager zou komen. Zoals het nu is, kijk ik door de ruit in plaats van erover. Met als gevolg dat ik bij regen, en dan vooral in het donker, af en toe "blind" rondrij....
Bovendien, bij heel warm weer, krijgik geen afkoeling door de rijwind.
Nu mijn vraag: bestaan er voor mijn LT kleinere ruiten dan die ik heb, of is dit de standaard afmeting?
Mijn ruit is 62.5 cm hoog...
Afbeelding
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

dit is duidelijk een verhoogd exemplaar.

er bestaan kleinere dan de originele.
tis alleen waar te vinden :?:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik heb hier nog wel wat ruitjes liggen maar.... maak het jezelf nu eens gemakkelijk en zaag er gewoon een stuk af.
Neem wat tape en plak die breed genoeg op je ruit. trek een lijn waar je wil gaan zagen en met een dekoupeer zaag is dat zo gepiept. :wink:
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

John schreef:Ik heb hier nog wel wat ruitjes liggen maar.... maak het jezelf nu eens gemakkelijk en zaag er gewoon een stuk af.
Neem wat tape en plak die breed genoeg op je ruit. trek een lijn waar je wil gaan zagen en met een dekoupeer zaag is dat zo gepiept. :wink:
wel geen houtzaag in steken he
fijn metaalzaagje
zorg er ook voor dat de tape het glijvlak van de coupeerzaag bedekt om krassen te vermijden
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Daar had ik ook al aan gedacht, maar durfde er niet zo goed aan te beginnen... bang dat de ruit zou barsten/scheuren/breken,...
Ik zal eens een handige Harry gaan zoeken.
Bedankt voor de snelle reacties!
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Plaats reactie