slag op voorremhendel

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Mingh
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 sep 2006, 13:14
Contacteer:

slag op voorremhendel

Bericht door Mingh »

heyhey

het remhendel van onze 650GS neemt wel erg direct op. Ik had m graag iets progressiever gehad, en vooral wat dieper in de slag.
Ik heb al een beetje olie uit het master reservoir gehaald, maar dat lijkt geen zoden aan de dijk te brengen.

Ideetjes?
you don't stop playing because you get old.
you get old because you stop playing.

Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

de olie eruit halen is een slecht idee !!!
de hendel bijstellen opdat ie de pomp minder snel duwt/raakt lijkt me beter, demonteer 't hendeltje eens en bekijk eens of er wel een stelschroef aanwezig is... indien niet dan kan je nog altijd een stukje hendel wegvijlen, bv 1 mm... maar 't zou me verbazen moest er niet wat speling aan te brengen zijn... :wink:

Afbeelding
Mingh
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 sep 2006, 13:14
Contacteer:

Bericht door Mingh »

tja,
speling is niet echt wat ik wil, die is er al. Als je de hendel begint in te knijpen is er eerst wat speling, en dan meteen een hard drukpunt. Het zaakje valt wel te doseren, maar ik zou het drukpunt wat dieper in de slag van de rem willen hebben. Dat er dus iets meer olie verplaatst wordt voor de remblokjes de schijf raken. Dat zou het doseren veel makkelijker maken.

Maar ik heb t intussen gevonden. Master was te vol. Heb er nog wat extra olie uitgehaald en de remblokjes wat verder uiteengeduwd. Net als op mn mountainbikes. En nu voelt t veel beter.
Nu die speling er nog af prutsen.
you don't stop playing because you get old.
you get old because you stop playing.

Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
Plaats reactie