SP3 op speakers

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Michel
Berichten: 255
Lid geworden op: 27 sep 2004, 23:31
Locatie: Dat klein dorpke op blz 45 van clubjournaal 1/2005

SP3 op speakers

Bericht door Michel »

Tot gisteren reed ik met enkel het geluid van de SP3 in de luidsprekers van mijn helm. Vandaag heb ik een originele radio met speakers gemonteerd. De linker speaker heb ik verbonden met de speakerkes in de helm. Nu mijn vraag: mag ik de uitgang van de SP3 ook verbinden met de draad die naar de helm gaat?
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

NEEN
Je moet zorgen voor een galvanische scheiding tussen de twee bronnen.
Maar om je plezier compleet te maken... Ik ken iemand die een "VCU"(Voice Control Unit) in mekaar kan steken. Wat doet dit kastje nu? Ten eerste zorgt het voor een volledige scheiding van de kanalen. Dus geen gevaar voor het opblazen van het eindversterkertje dat in je Garmin zit. Ten tweede schakelt het je muziekbron uit zodra dat klein vrouwtje (waarvan ik nog altijd niet begrijp hoe die daar in gekropen is) iets aan je te melden heeft.
Met dat ding er tussen kan je ten volle van de stereo genieten en hoor je dat maddameke ook in beide speakers praten.
Michel, ik spring volgende week bij je binnen en zal dat schakeldoosje eens meebrengen. :wink:
Michel
Berichten: 255
Lid geworden op: 27 sep 2004, 23:31
Locatie: Dat klein dorpke op blz 45 van clubjournaal 1/2005

Bericht door Michel »

Merci, John, tot dan!
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
Plaats reactie