PLATTE BAND EN TWEE LINKSEN HANDEN

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pierre-pieter-pierrot

PLATTE BAND EN TWEE LINKSEN HANDEN

Bericht door pierre-pieter-pierrot »

Niet zonder belangstelling volg ik al geruime tijd op dit forum - hoe een platte band te herstellen aan een moto.
Stel :Ik heb echt twee linkse handen en echt geen goesting om zelf aan de slag te gaan,voor herstellen - in zover het mij zou lukken -noch om beroep te toen bij een pech verzekering of de assistance BMW: Wat is jullie mening over de spuitbus ( onderdruk) om een buitenband te herstellen.In zoverre ik mij herinneren,las ik op dit forum nooit iets over die "banden-reparateur".
Wat zijn de voordelen,zeker de nadelen. - Aan te raden om even verder te rijden?Beter niet doen en toch maar beginnen aan het klassieke herstelwerk?
Deze drukbussen vind je steeds voor een vlug herstel van een auto- band ....en die verwijst naar de mogelijkheid tot herstellen voor een motoband: maar is dat wel zo? :?:
Ik verneem er graag meer over.

Pierre
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

deze spuitbus geeft een bevredigend resultaat.
voordeel:
snelle voorlopige reparatie

Nadeel:
je moet zo snel mogelijk een bandenboer opzoeken om een defenitieve reparatie (nieuwe band) te bewerkstelligen.
de smurrie die achterblijft binnen in de band is van die aard, dat er een nieuwe band op moet en er zeer veel kuiswerk is om alles proper te krijgen.
uw supapke mag je ook vernieuwen.

dure grap
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Danny

Bericht door Danny »

de spuitbus ""kan werken"" maar met een tubeless nam ik niet het risico dat als enige reparatiemiddel mee te nemen, geen geklets, ik spreek uit zelf ondervinden, de smurrie vloog me rond de oren... gebruik dat als je een binnenbandje hebt en laat 't zo met tubeless...
nadeel is dat je tubeless makkelijk van de velg gaat en je na 't inspuiten onmiddelijk een bepaalde snelheid moet rijden, eens die band eraf dan is ie er met de schuim met geen stokken op te krijgen en daar sta je dan met een lege spuitbus en alles vol smurrie...

een reparatiesetje is (excuseer me voor de woordkeuze) zelfs door 't grootste kieken te gebruiken en perfect uit te voeren. Het neemt geen plaats in en je combineert het met een handig pompje ipv de bijgeleverde patronen al kan je die natuurlijk opgebruiken, een pomp is echter onontbeerlijk

als de band erna niet afloopt en hij is nog recent dan laat je er daarna (en dat hoeft niet onmiddelijk) een klever inplakken aan de binnenzijde... is het rubber nog maar goed voor een paar duizend km's dan zwier je er later een nieuwe op...

Hoedanook niet te gauw paniekeren met een tap of wiek kan je perfect verder rijden... :wink:
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Ik heb dat ook eens geprobeerd om de band van mijn auto te herstellen (Volvo op gas, tank in reservewielbak,....).
Mijn conclusie: brol.
Die band liep na de "reparatie" ongeveer even rap weer leeg als ervoor.
En de bandenboer is daar ook niet gelukkig mee, want die moet inderdaad die band grondig gaan reinigen aan de binnenkant alvorens hij hem kan herstellen.
Geef mij dan maar een reparatiesetje met wieken.
Hoewel ik moet toegeven dat daar blijkbaar ook verschil in zit: met lijm lijkt me toch langer stand te houden dan zonder lijm.
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
betaburned

Bericht door betaburned »

Ik heb voor een paar jaar eens een vijs in de band gehad ter grootte van een pink. De mannen van touring zelf konden de band niet direct maken & ze hadden natuurlijk geen camioneke bij.

Heb dan gewoon de band volgespoten & direct beginnen rijden. De smurrie liep er langs alle kanten uit gedurende de eerste minuut, maar iets daarna was de band hard & heb ik nog vanuit brussel naar Winge motors gereden tegen ongeveer 100km /u zonder enig probleem of gevoel van onregelmatigheid.

De band had ongeveer 11000km & is vervangen geweest.
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
Danny

Bericht door Danny »

yeah 't is leuk als hem er nie af vliegt in die eerste minuut.... :wink:
Relax

Bericht door Relax »

'k Zou het advies van Danny nog maar 'ns volgen. Ervaringen op andere fora zijn gelijklopend: spettert je rond de oren. Gewoon een wiek erin, rijden, controle en al dan niet vervangen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
betaburned

Bericht door betaburned »

OK smurrie is blijkbaar een slecht idee.

In dit verband nog ...

Het was mijn voorband die plat kwam te staan bij het binnenrijden van de tunnels van brussel & ik was verbaasd van de relatieve stabiliteit van de moto.

Ik dacht dat rijden met ne platte onmogelijk was, maar heb er uiteindelijk toch nog volledig door de tunnels van het meisercomplex & de kasseien van de rue montoyer mee gedaan (in de regen). Niet echt comfortabel, maar ook niet onmogelijk!
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

Als je zo'n schuimbuske koopt zorg dan dat de moer om op uw ventiel te vijzen in metaal is. Bij sommige merken is dat in plastiek en als je een beetje moet foefelen om dat erop te krijgen is uwe draad rap naar de knoppen zodat het schuim langs alle kanten eruit komt.
Voor de rest is dat geen slecht spul.
ALs je nadien een nieuwe band laat steken is er wel wat vuiligheid aan uw velg doch de iets grotere en betere bandencentrale hebben een velgenwasmachine.
Gele: wel snel , niet rap
Plaats reactie