Herfstaanbieding Reflectors voor BMW

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

edargpu

Herfstaanbieding Reflectors voor BMW

Bericht door edargpu »

:lol: Misschien wel interessant om ff te vermelden, tenslotte gaat het hier om een veiligheidsartikel :wink:

Bij http://nl.black-scotchlite.com/index.php kan je momenteel reflectors bestellen voor op de zijkoffers voor bepaalde types van BMW.
Afbeelding
Het beterft hier de herfstaanbieding.
Incl verzending heb ik 32 € betaald,weet niet of dit interessant was maar heb het bij deze toch maar besteld :lol:
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Best intressant, en nog nen dealer in men buurt zie :!:
Weet er anders iemand waar je tegenwoordig aan de goed oude rode of oranje katogen kan komen ? Die kon je dmv een plaats op bestaande schroeven bevestigen, zo deed ik dat vroeger, nu zie je die dingen nie meer ... :cry:
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
jakke

Bericht door jakke »

Francis schreef:Best intressant, en nog nen dealer in men buurt zie :!:
Weet er anders iemand waar je tegenwoordig aan de goed oude rode of oranje katogen kan komen ? Die kon je dmv een plaats op bestaande schroeven bevestigen, zo deed ik dat vroeger, nu zie je die dingen nie meer ... :cry:
Niet direkt in de buurt, maar ik heb mijn stickers bij lex van RSE in Tessenderlo gekocht. :wink:
Zit ook op het forum hier. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
sprint

Bericht door sprint »

Francis schreef:Best intressant, en nog nen dealer in men buurt zie :!:
Op oldtimermarkten kom je ze nog altijd tegen.(uit oude stocks)
't is de moment nu, de beurzen zijn een winterding hé.
Marnix.

Afbeelding
Peter Bosman

Bericht door Peter Bosman »

Ik ben s'avonds gecontroleerd omdat mijn motor aan de achterzijde "WITTE" reflectie voerde.
Was alleen aan de voorzijde (geel en wit) toegestaan, achterzijde alleen maar rood.
Dit was dus de in Nederland verkochte scotchlite stickers van motorvisie. Of ik deze maar even direct wilde verwijderen.
Ik heb aangegeven dat niet te doen, ook al zou ik hiervoor een bekeuring krijgen.
Mijn betoog was dat ik e.e.a. voor (gerecht) zou laten komen omdat mijn veiligheid voorop staat.

De agent heeft mij geen bekeuring uitgeschreven omdat:
a) Hij mij gelijk gaf (zichtbaarheid vergroot enorm)
b) Het eigenlijk zelf wel mooi vond (gewoon zwart overdag, s'nachts sterk reflecterend)
c) Ik ook mijn gele/witte reflectievest dan zou moeten uittrekken (geel/wit voor en achter)
d) We eigenlijk gewoon motorrijders onder elkaar waren.

Wel is mij meegegeven dat een eventuele volgende keer twee agenten in een auto minder coulant zou kunnen zijn.
Doe niet of elke bocht de laatste is, er komt hierna vast nog wel een volgende
jakke

Bericht door jakke »

Peter Bosman schreef:Ik ben s'avonds gecontroleerd omdat mijn motor aan de achterzijde "WITTE" reflectie voerde.
Was alleen aan de voorzijde (geel en wit) toegestaan, achterzijde alleen maar rood.
Dit was dus de in Nederland verkochte scotchlite stickers van motorvisie. Of ik deze maar even direct wilde verwijderen.
Ik heb aangegeven dat niet te doen, ook al zou ik hiervoor een bekeuring krijgen.
Mijn betoog was dat ik e.e.a. voor (gerecht) zou laten komen omdat mijn veiligheid voorop staat.
De agent heeft mij geen bekeuring uitgeschreven omdat:
a) Hij mij gelijk gaf (zichtbaarheid vergroot enorm)
b) Het eigenlijk zelf wel mooi vond (gewoon zwart overdag, s'nachts sterk reflecterend)
c) Ik ook mijn gele/witte reflectievest dan zou moeten uittrekken (geel/wit voor en achter)
d) We eigenlijk gewoon motorrijders onder elkaar waren.

Wel is mij meegegeven dat een eventuele volgende keer twee agenten in een auto minder coulant zou kunnen zijn.
Wat een OEN !!! :roll:

:wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik vind het wel knap, maar ik heb zwart gelakte kofferdeksels en dus zullen die stickers tijdens de dag wél fel opvallen vrees ik :cry:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Lex
Contacteer:

Bericht door Lex »

Toch niet kijk maar....

Afbeelding Afbeelding

Voor ieder wat wils.....Lex
http://www.starcom1.eu

Ook ik ben lid...
FilipMX

Bericht door FilipMX »

Hallo, bedankt voor de tip, denk me dit aan te schaffen.
'k had vroeger op mijn r80rt koffers achteraan rode reflectortape gekleefd, dit is wel iets beter van uitzicht.
zit wel een foutje op hun dealer lijst, weet niet als het rad Drongen of radBMW in latem is? website spreekt adres tegen.
R80RT=> R1150RS en Lid
Frank K

Bericht door Frank K »

BiemeRT
Ik vind het wel knap, maar ik heb zwart gelakte kofferdeksels en dus zullen die stickers tijdens de dag wél fel opvallen vrees ik
Hier een foto van mijn motorfiets overdag. Onder sommige invalshoeken waren de stickers niet te zien. Maar zelfs als ze te zien waren stoorde dit niet echt.
Afbeelding

Nu een frontaanzicht 's nachts met verlichting en detail van zijkoffers:

Afbeelding

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Frank K schreef:BiemeRT
Ik vind het wel knap, maar ik heb zwart gelakte kofferdeksels en dus zullen die stickers tijdens de dag wél fel opvallen vrees ik
Hier een foto van mijn motorfiets overdag. Onder sommige invalshoeken waren de stickers niet te zien. Maar zelfs als ze te zien waren stoorde dit niet echt.
Nee, bij u is het zelfs knap, zowel overdag (zelfs als ze zichtbaar zijn) als 's nachts, omdat je een volledig zwarte paintjob hebt, maar ik heb al allerhande fantasietjes en dan dit er nog eens bovenop .......... dat gaat er serieus wat over zijn vrees ik :?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Vordr

Bericht door Vordr »

Kan één van de heren van de politie (federaal of lokaal) hier aanwezig op het forum/site eens navraag doen bij hun juridische of technische dienst of zulke reflecterende strips toegelaten zijn ?

Ikzelf heb vandaag naar MAG gebeld, hun advocaat zegt dat reflectoren achteraan rood moeten zijn volgens de huidige richtlijnen, dus neen het mag niet.

Daarna heb ik naar het BIVV gebeld, en daar zei men dat vaste reflectoren inderdaad rood moeten zijn, maar dat het hier om strips gaat. Net zoals bij hesjes en dergelijke. Nu verkopen zij daar ook hesjes voor motorrijders MET wit reflecterende banden op de rug en zijkant, dus volgens hen zou het toch wel mogelijk moeten zijn om dit soort reflectie op motorkoffers te kleven, maar voor alle duidelijkheid verwezen ze me naar de FOD (federale overheidsdienst) verkeersveiligheid.

Yep: daar heb ik ook naartoe gebeld, maar er was niemand aanwezig die me een antwoord kon geven op deze vraag !

Ik heb een site gevonden met de belgische wegcode, en daar staat dat er GEEN witte reflectoren op de achterzijde van een voertuig mogen bevestigd worden.

MAAR,
ik redeneer even verder:
a) een reflecterende strip is geen reflector als zodanig.
b) Een (normale) motorfiets is uitgerust met een rode reflector achteraan.
c) Hesjes en dergelijke (ook die van het BIVV !!) hebben witte reflecterende strips op de achterzijde.
d) politievoertuigen zijn ook uitgerust met witte reflecterende strips op de achterzijde van het voertuig - en wel om dat voertuig beter zichtbaar te maken !!! Laat dit nu de reden zijn waarom sommige motorrijders ook die strips willen plaatsen. :wink:
e) Als er geen witte reflectoren op de achterzijde van het voertuig mogen worden bevestigd, maar wel op hesjes, dan toch ook op koffers.
Want wat is het verschil tussen iemand die op een motorfiets zit met witte reflectie achteraan en de koffers op een motorfiets met witte reflectie achteraan ??

Ik hoop dat het allemaal leesbaar en duidelijk is ... :?

En op voorhand merci aan diegene(n) die zich ermee bezig wilt houden !!
:D :D
jpblocken
Contacteer:

Bericht door jpblocken »

Enne, ik vraag me af welke diender zich zal bezig houden met het beteugelen van middelen die de verkeersveiligheid verhogen? :cry: Als je deze reflecterende middelen bv. rond het kenteken zou bevestigen (kwestie van de fotootjes van snelheidsinbreuken wat over te belichten) dan zou ik nog kunnen begrijpen dat men ingrijpt :x . Maar anders? Shame on you. :oops:
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Relax

Bericht door Relax »

Zo zijn er wel, ergens... maar daarmee is de vraag niet beantwoord. Mag het of niet?
Ik ben te weinig deskundig, maar ik kan de logica die gevolgd wordt mbt reflecterende strips hesje/motor wel volgen. Probleem lijkt me iets te vinden in wetgeving hieromtrent.
Misschien rechtspraak?
I respect your opinion. But I don't give shit.
jpblocken
Contacteer:

Bericht door jpblocken »

Bij mijn weten geen rechtspraak Relax. Wordt, zoals ik al schreef, idd heel weinig op "geschreven" alhoewel ik wel enkele freaks ken die zich op zoiets durven uitleven ipv het serieuzere verkeerswerk aan te pakken. Maar zal morgen op kantoor eens verder gaan grasduinen in het KB Technische eisen brorfietsen en motorfietsen.
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Relax

Bericht door Relax »

Best mogelijk.

Maakt die striping van politiewagens en -motoren deel uit van herkenningsmiddelen van een prioritair voertuig (ook ambulances en brandweer)? Zoniet kunnen we daar steeds mee schermen.
Harald

Bericht door Harald »

Ik heb het enkele maanden geleden opgezocht. ( kan ook vorig jaar zijn geweest)
Reflecterend materiaal zou in principe enkel kunnen en mogen voor reclame op voertuigen, iedereen kent ze wel he de bevoorraders van de grote warenhuizen. ( Colr..., Delha...;G.., enz. )

Maar wees gerust, wie niet TE is bij het plakken van wat reflectoren en bv niet de striping van de politie of andere hulpdiensten nabootst, zal zeker niet verkeerd begrepen worden door de wetsdienaars.
Zo bliijf je best ook van de oranje verf af om je helm te herspuiten :idea:

Het is inderdaad wel zo dat de reflectoren die naar voor zijn gericht Wit moeten zijn. deze die naar achteren zijn gericht moeten rood zijn.

En voor de snelle jongens ( of diegene die zich
geroepen voelen wegens vééééél tijd)
er staat hier al ergens een draadje m.b.t. deze materie
:wink:
Relax

Bericht door Relax »

't Grappige is dat een oranje helm perfect wettelijk is, voor zover ik mij herinner.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

als we volgend jaar een goede zomer hebben zal ik op het einde van de zomer mischien een oranje hebben 8)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

Vordr schreef:... of zulke reflecterende strips toegelaten zijn ?

Ikzelf heb vandaag naar MAG gebeld, hun advocaat zegt dat reflectoren achteraan rood moeten ...
Daarna heb ik naar het BIVV gebeld, en daar zei men dat vaste reflectoren inderdaad rood moeten zijn, maar dat het hier om strips gaat. Net zoals bij hesjes en dergelijke. Nu verkopen zij daar ook hesjes voor motorrijders MET wit reflecterende banden op de rug en zijkant, dus volgens hen zou het toch wel mogelijk moeten zijn om dit soort reflectie op motorkoffers te kleven, maar voor alle duidelijkheid verwezen ze me naar de FOD (federale overheidsdienst) verkeersveiligheid.
...
Ik heb een site gevonden met de belgische wegcode, en daar staat dat er GEEN witte reflectoren op de achterzijde van een voertuig mogen bevestigd worden.

MAAR,
ik redeneer even verder:
a) een reflecterende strip is geen reflector als zodanig.
b) Een (normale) motorfiets is uitgerust met een rode reflector achteraan.
c) Hesjes en dergelijke (ook die van het BIVV !!) hebben witte reflecterende strips op de achterzijde.
d) politievoertuigen zijn ook uitgerust met witte reflecterende strips op de achterzijde van het voertuig - en wel om dat voertuig beter zichtbaar te maken !!! Laat dit nu de reden zijn waarom sommige motorrijders ook die strips willen plaatsen. :wink:
e) Als er geen witte reflectoren op de achterzijde van het voertuig mogen worden bevestigd, maar wel op hesjes, dan toch ook op koffers.
Want wat is het verschil tussen iemand die op een motorfiets zit met witte reflectie achteraan en de koffers op een motorfiets met witte reflectie achteraan ??
...
En op voorhand merci aan diegene(n) die zich ermee bezig wilt houden !!
Het lijkt mij duidelijk : strips zijn geen reflectoren.
Dus tot nader order : speel de discussie over deze twee woorden :idea:

CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
Vordr

Bericht door Vordr »

'k Ga ze waarschijnlijk toch plaatsen; met dit donker weer en zo, better safe than sorry , zoals de Zuid-Soelawezen plegen te zeggen.
Rafèrté

Bericht door Rafèrté »

In artikel 28 van de wegcode staat:
7. In geen geval mag een voertuig naar voren rode lichten, rode reflectoren of rood reflecterend materiaal dan wel naar achteren witte of gele lichten, witte of gele reflectoren of wit of geel reflecterend materiaal tonen.

Maar .... in deze voor motards onveilige tijden, zie ik niet in wie er problemen met verhoogde zichtbaarheid heeft.
Ik laat ze alleszins op mijn koffers. :)
Vordr

Bericht door Vordr »

Deze ochtend reed ik achter een wagen van de Post, renault Kangoo, die hebben ook witte reflecterende strips achteraan.
Dus een niet-prioritair overheidsvoertuig dat zulke stripping heeft voor z'n veiligheid en die van de bestuurder is toegelaten ... dan mag dat voor motorrijders ook wel.
:x
Harald

Bericht door Harald »

Vordr schreef:Deze ochtend reed ik achter een wagen van de Post, renault Kangoo, die hebben ook witte reflecterende strips achteraan.
Dus een niet-prioritair overheidsvoertuig dat zulke stripping heeft voor z'n veiligheid en die van de bestuurder is toegelaten ... dan mag dat voor motorrijders ook wel.
:x
Er zijn er wel meer die volledig tegen het Tech. Regl. zondigen
Een van onze dienstvoertuigen destijds ook, alsook de alleréérste RT's waren uitgerust met "witte"reflectoren achteraan :roll:

Er zijn er heel wat die geel , groen, rood blauw en noem maar op op hun vrachtwagen hebben om de omtrek van die mastodont aan te geven bij nacht :wink:
Vordr

Bericht door Vordr »

Correct,
als de politie die allemaal van de baan zou moeten halen, zouden we misschien geen files meer hebben.
Dus minder verkeer, dus minder gevaarlijk, dus heb ik die stickers niet meer nodig.
Probleem opgelost !

Plaats reactie