Wat vinden onze pasagiers leuk tijdens het motorijden?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

rubi

Bericht door rubi »

die van mij zegt anders niet zoveel en zeker ni als ze achterop (de moto) zit , enkel de laatste keer twee weken geleden in duitsland begon ze ineens te kelen en te panikeren maar als we enkele ogenblikken later samen in den decor lagen -wijle beneden en de moto 15 meter hoger-was da direct gedaan en heeft ze lange tijd niet meer tegen mij gesproken......
PRETENTIE IS EEN BREVET VAN DOMHEID
VutteRT

Bericht door VutteRT »

Prachtig verhaal van P P Pierrot :D . Zou dat graag eens (op een afstandje) willen aanhoren. Verder kan ik me wel vinden met het verhaal van Hans hierboven, alleen haar beleving van mijn rijstijl en haar zicht op verkeersituaties wordt me op niet mis te verstane wijze medegedeeld en op zo'n moment ben ik blij dat we geen intercom hebben. Maar verder alleen maar blij dat ze graag meerijdt. :D
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

NIKS :cry:

Zij rijd alleen mee om toch samen weg te zijn met de vrienden en voor de leuke tussenstops (lees terrasjes) die we altijd maken.

Uiteindelijk zal zij zelf terug opstappen. 't Is eigenlijk zoals met een fiets: zelf rijden is tof, achterop is vervelend :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
spoorman

Bericht door spoorman »

mıjn madam zıt braafjes achterop,ıntercom aangesloten en soms zeggen we wat tegen elkaar en de muzıek staat voor haar meestal te hard en ze kan ook al eens ın slaap vallen op lange saaıe stukken{vooral autosnelwegen}maar als er wat te zıen ıs ıs ze wel alert en vınd het allemaal wel plezant maar na een 100KM begınt ze soms wel te klagen over haar achterwerk dus al bıj al mag ık nıet klagen.
chocoladepitje
Contacteer:

wat vinden onze pasagiers leuk tijdens het motorrijden?

Bericht door chocoladepitje »

Hoi,
Uiteraard is zelf rijden een fantastische ervaring (heb nog maar 5.000 km achter de rug, moet nog héééél wat bijleren en geniet tevens van m'n machientje), maar meerijden is ook erg leuk :
De RT staat klaar en wacht op je instructies, je geniet van z'n uitstraling, z'n kleur, z'n robuste verhoudingen, de motor start, de kracht die je onder je voeten hebt, een gezellig buikje omarmen en weg naar.... mooiere landschappen en oorden. Onderweg => meevoelen met de motor, anticiperen waar je kan, het schakelen, optrekken, voorbijsteken, het landschap, de bochten, de kracht van het machien, de mooie soepele rijtechniek van t' ventje, de geur van de omgeving, ..... en dan ... terug veilig thuis om bij een apérotje nà te genieten en je kids terug te zien. :D
The mind is like a parachute, it only functions when its open.

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Onze foto's
Onze films
jakke

Bericht door jakke »

Dwars schreef:vroegah, hadden wij een "intercom-systeem" op de motor. Kleine ankedote:

ik op de autoweg liedjes aan het zingen (ja kwaken :oops: ) op een gegeven moment vroeg ik aan mijn vrouw iets, zo van zeg had je dat of dat gezien?? Kreeg ik geen antwoord meer :shock: wat bleek had zij de stekker losgetrokken om van mijn gekweel af te zijn :lol: :lol: ja ik ga me die ellende toch niet de hele dag aanhoren was haar repliek :? ja schat ik ook van jou :wink:

:wink: ben ik maar zanglessen gaan volgen :mrgreen:
Moet idd nogal een gemekker zijn zeg !! :?

:D :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
LOMAX

Bericht door LOMAX »

grandru schreef:Van de 160.000km met deze GS heeft ze er 145.000km achteropgezeten maar binnenkort is het gedaan met de pret voor haar, want vanf volgend jaar zit de dochter bij mij achteraan en mag ze zelf rijden.

Groeten,

Jacinto
Gedaan met de pret? Neen hoor, dan begint de pret pas echt goed :wink:
Eric Selleslagh

Meerijden

Bericht door Eric Selleslagh »

Eric rijdt reeds 23j.motor.Heb me achterop nog niet verveeld.Beschik niet
over intercom.Hoeft niet , heb het soms moeilijk ogen open te houden op
autostrade,probeer me dan te amuseren met nummerplaten van auto's
te lezen.Af en toe een klein gebaar van mijn chauffeur volstaat om
te weten dat het goed gaat met ons.
:wink:
VutteRT

Re: Meerijden

Bericht door VutteRT »

Eric Selleslagh schreef:Eric rijdt reeds 23j.motor.Heb me achterop nog niet verveeld.Beschik niet
over intercom.Hoeft niet , heb het soms moeilijk ogen open te houden op
autostrade,probeer me dan te amuseren met nummerplaten van auto's
te lezen.Af en toe een klein gebaar van mijn chauffeur volstaat om
te weten dat het goed gaat met ons.
:wink:
KIJK DAT IS POSITIEF. Een :D en tevrede vrouwje schrijft zelf haar beleving van het achterop zitten. Uit het verhaal lees je liefde tussen die twee :)
grtjs vutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

op de langere ritten is mijn duo ook al eens in slaap gevallen, zeker na een middaghapje en daarna in het zonnetje. Ik voel dan zo'n gewicht leunen en denk 'lap, ze doet het weer". Ik herinner me zelfs een keer dat ze ingedommeld was en minstens 15 kilometer in een bochtig parkoers nabij Sisteron gewoon door bleef pitten :o en pas wakker schrok als ik even onverwacht in de remmen moest pitsen ...

Verder houdt ze van rustige ritten met tijd om veilig rond te kijken, want van zodra het wat sportiever wordt en ze teveel met het motorrijden zelf bezig is, is voor haar de meeste pret eraf ...
lerak

Bericht door lerak »

ik rij niet graag met passagier. Veel te belastend voor mijn polsen, voortdurend die helmen die tegen elkaar tikken, onder uw voeten krijgen omdat ge die éne bocht net iets te snel naar hun goesting neemt, onvoorspelbaar gedrag bij het plotseling omkijken of zo, bijna vallen als ze opeens beslissen om eens langs rechts af te stappen omdat er links een plas ligt, pfff, nee, niets voor mij...

Alhoewel, met mijn zoontje (10jaar) een mooie bocht nemen, en voelen dat hij perfect mee de moto help inkantelen, niet te veel, niet te weinig... YES!!!

En dan gisteren met mijn dochter (12 jaar), eerst een lang gekibbel wie van de twee mee mocht met papa, en dan zien hoe ze fier de schaduw van haar wapperende lange haar zit te bewonderen, hoe dat snoetje straalt op het moment dat ze haar helm afzet...
YES!!!

Mensen met kinderen zijn toch onozel hé!? :D
K1200RS alias "The Yellow Cab"
sprint

Bericht door sprint »

lerak schreef: Alhoewel, met mijn zoontje (10jaar) een mooie bocht nemen, en voelen dat hij perfect mee de moto help inkantelen, niet te veel, niet te weinig... YES!!!

En dan gisteren met mijn dochter (12 jaar), eerst een lang gekibbel wie van de twee mee mocht met papa, en dan zien hoe ze fier de schaduw van haar wapperende lange haar zit te bewonderen, hoe dat snoetje straalt op het moment dat ze haar helm afzet...
YES!!!

Tegen wie zeg je het, 'k heb zelf een tweeling van 11 :wink:
Marnix.

Afbeelding
motorcycle boy
Contacteer:

Re: Wat vinden onze pasagiers leuk tijdens het motorijden?

Bericht door motorcycle boy »

Fox30 schreef:Vanavond hadden mijn echtgenote en ik tijdens het avondeten een leuke topic. We zouden graag weten wat andere passagiers zo leuk vinden aan het achterop meerijden op de moto tijdens de trips.

Terwijl ik aan het motorijden ben, luisterend naar Truus Garmin, met tussen door een beetje achtergrondmuziek van Donna, let zij helemaal niet op het verkeer.
Zo wist ze dat we zondag tijdens een ritje 10 jagers, twee buizerds, toffe landschappen zijn voorbijgereden. Ook dat groepje mooie paarden, leuke huisjes en watertjes zijn haar niet ontgaan.

Af en toe roept ze wel eens: "Kijk daar,... heb je dat gezien?" Tegen dat ik weet in welke windrichting ze bedoelt, zijn we er natuurlijk al lang voorbij.

Volgende rit ga ik haar een fototoestel in de hand drukken, zodat ik de volgende dag de rit nog eens kan meemaken, maar dan ook over alles kan meepraten wat er onderweg te zien was.

Zouden jullie ook eens willen posten wat jullie passagiers zoal meemaken achteraan op de moto?
Ik denk dat uw vrouwke de eerstvolgende keer dat gij een noodstop moet maken serieus zal verschieten..... ze zou maw beter ook 't verkeer in de gaten houden. Twee paar ogen zien meer dan één.
R80GS bj. 1992
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

lerak schreef:ik rij niet graag met passagier. Veel te belastend voor mijn polsen, voortdurend die helmen die tegen elkaar tikken, onder uw voeten krijgen omdat ge die éne bocht net iets te snel naar hun goesting neemt, onvoorspelbaar gedrag bij het plotseling omkijken of zo, bijna vallen als ze opeens beslissen om eens langs rechts af te stappen omdat er links een plas ligt, pfff, nee, niets voor mij...

Alhoewel, met mijn zoontje (10jaar) een mooie bocht nemen, en voelen dat hij perfect mee de moto help inkantelen, niet te veel, niet te weinig... YES!!!

YES!!!

Afgelopen zondag effe gaan rijden met nieuwe duo. Vooraf duidelijk gebriefd over het op- en afstappen. Kledij, stapvoets rijden, de remreacties en de helmen.. Kwestie is je passagier op zijn minst mentaal voor te bereiden op wat komen gaat.

Na een uurtje binnendoor zat ze vanzelf zo goed dat ik kon doorrijden al was ik alleen.. Ze vertelde zelf dat ze het 'doorhad'. Geen sprake van het ritje in te korten... heel de dag wag geweest en net geen 2 tanks leeggereden... Heb al vaker een ongetrainde duo meegenomen maar de smile op het gezicht blijft onmiskenbaar zalig.

Zal aan de RT liggen...of aan mij :wink:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Harald

Bericht door Harald »

Xavier schreef: Zal aan de RT liggen...of aan mij :wink:
Zonder twijfel aan ..........de RT :lol: :wink:
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

...misschien, radio vond ze alvast ongelooflijk.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Xavier schreef:...misschien, radio vond ze alvast ongelooflijk.
waar hield ze u vast :mrgreen:
kan ook een goede reden zijn van goed gevoel 8)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Harald schreef:
Had het niet beter kunnen verwoorden. Nogal een geluk dat je vorige week die armsteuntjes nog hebt kunnen installeren.
Hopelijk gaat ze niet enkel en alleen mee voor de moto ...

Stoffel ;)
Afbeelding
Mc B
Contacteer:

Bericht door Mc B »

Stoffel schreef:
Harald schreef:
Hopelijk gaat ze niet enkel en alleen mee voor de moto ...

Stoffel ;)
Who cares, zonder de vent heeft ze immers de moto ook niet. :D
Leap and the net will appear
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Maar dan kan ze bij mij ook achterop hoor ...

Stoffel ;)
Afbeelding
Gydotron
Contacteer:

Bericht door Gydotron »

Mijn vrouw is een nog grotere motorfreak dan ik. Zij heeft lang gereden met een 125 cc-tje. Zelf rijd ik met een oudere BMW R100R en meestal zijn we samen weg. Grappig is dat zij mij wakker moet houden als ik lang autostrade doe. Wij hebben geen intercom maar met de nodige tekens kom je ook al ver. Binnenkort rijdt ze terug zelf, een BMW K75, die heeft nml een verlaagd zaal. Volgend jaar hopen we in de vakantie naar Scandinavie te trekken.

Grtn Guido
Absolute waarheden bestaan niet !
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Madam's voorwaarden zijn tegenwoordig duidelijk gesteld:
Nooit meer de zijstaander gebruiken :D
en niet meer achter Stoffel vlammen :D
Is solo dan niet het beste alternatief ? :lol:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Alvast kan ik het niet beter zeggen ... :lol:

Stoofel ;)
Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Stoffel schreef:Alvast kan ik het niet beter zeggen ... :lol:

Stoofel ;)
ga je vrijdag naar de limburg en ben je al aan het oefenen :mrgreen :lol: :lol: :
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Oneshark schreef:Is solo dan niet het beste alternatief ?
Absoluut mee eens 8) Motors zijn uitgevonden met de bedoeling om er alleen op te rijden. Kijk maar naar de oudste modellen. Ieder zijn eigen motor is ons motto en dan pas wenkt de vrijheid van rijden (lees rijstijl) :wink:

Trouwens ge kunt zeggen wat ge wilt, dat extra gewicht van den duo is altijd héél belastend voor de piloot. Heb deze zomer een 14-daagse in de bergen gereden met volle bepakking EN duo. 's Avonds veel meer vermoeid en mijn polsen zijn nog aan het recupereren van al dat gewicht door die bochtjes en bergpassen te trekken :?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Plaats reactie