Motorverzekering voor klassieker of oldtimer

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
fRaaS
Berichten: 230
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:16
Woonplaats: Meerbeke
Locatie: o-vl ninove

Motorverzekering voor klassieker of oldtimer

Bericht door fRaaS »

Regelmatig zie ik op dit forum dat mensen 'tekenen' met het type of de types van hun moto's. Wat me opvalt is dat diegene die met meerdere moto's ondertekenen zowel een nieuwe als een oudere machiene hebben.
Wel zo zijn er meerderen; ik dus ook.
Wat mij intresseert is hoe zij die verschillende moto's verzekeren; de ene in de winter en de andere in de zomer, of gewoon de plaat verhangen bij elk ritje, of heeft er iemand toch ergens een aantrekkelijke verzekering gevonden voor klassieke motoren.
Hierover (verzekering voor klassieke moto's) hoort men de meest uiteenlopende verhalen en bedragen. Een oldtimer verzekering zou téveel beperkingen opleggen en kwa prijs niet veel schelen van een klassiekers verzekering....
Wie kan duidelijkheid scheppen over de prijs van inschrijving, verzekering, en wegentaksen ? Bij welke instelling?
Wie weet valt dit alles best mee en kan ik uit de illegaliteit treden zoals een goed lid betaamd !?!

groeten,

de fRaaS
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Motorverzekering voor klassieker of oldtimer

Bericht door Iron Gonzo »

fRaaS schreef: Wat mij intresseert is hoe zij die verschillende moto's verzekeren; de ene in de winter en de andere in de zomer, of gewoon de plaat verhangen bij elk ritje, of heeft er iemand toch ergens een aantrekkelijke verzekering gevonden voor klassieke motoren.
Hierover (verzekering voor klassieke moto's) hoort men de meest uiteenlopende verhalen en bedragen. Een oldtimer verzekering zou téveel beperkingen opleggen en kwa prijs niet veel schelen van een klassiekers verzekering....
Wie kan duidelijkheid scheppen over de prijs van inschrijving, verzekering, en wegentaksen ? Bij welke instelling?
Wie weet valt dit alles best mee en kan ik uit de illegaliteit treden zoals een goed lid betaamd !?!

groeten,

de fRaaS
ge zit er bal op fRaas
bij oldtimer heb je veel beperkingen en bij classic mag je alles zonder beperkingen.
bij classic of oldtimer moet dit wel uw 2 of meerdere voertuig zijn.
het beste is informeren bij een goed verzekerings makelaar over de tarieven (maatschapijen lopen soms nogal ver uitelkaar wat prijzen betreft) voor mijn classic betaal ik rond de 100 eurotjes.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

Ik betaal ook ongeveer 100 euro voor mijn CB750 van 1977. En wegentaks slechts 37 euro. En voor dit alles, geen beperkingen.
Wel alles in combinatie met autoverzekering (Winterthur geloof ik, maar moet dat eens nazien).
T's natuurlijk geen BMW maar ook een heel plezant machien en erg "naked" en niet kapot te krijgen
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Al mijn Oldtimers zijn verzekerd bij Erard. Hij heeft een groepspolis. Mijn verzekeraar heeft gezegd dat zijn voorwaarden niet te kloppen zijn...
Bovendien zijn het vriendelijke correcte mensen.
Ga naar: http://www.erard.org/html/ned/start.htm
Tarieven zie: http://www.oldtimersweb.be/html/oldverzek.htm

Groet,

Bob
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Bericht door animal »

Hallo

ik ben met de 90S verzekerd bij Marsh, dat is zowat de huisverzekeraar van de BFOV (Belg. Federatie voor Oude Voertuigen). Die man biedt een klassiekerverzekering aan. Voorwaarden: lid zijn van een club aangesloten bij de BFOV (maar er zijn clubs waar je al voor 20€ lid bent voor een gans jaar, dus da's niet echt een probleem) en nog een ander voertuig hebben. Dit laatste moet echter niet bij hem verzekerd zijn, een copy van de groene kaart opsturen voldoet. Ook bij deze Classic Insurance zijn er heel wat minder beperkingen dan bij een oldtimerverzekering. Toegelaten is : privégebruik en dus niet gebruiken om naar 't werk te rijden bvb. Grote voordelen: een tweede voertuig verzekeren kost je slechts 15 € per jaar en in de polis zit een pechverhelpingsdienst inbegrepen. Ik dacht dat ik voor de 90 S ergens een 150 € per jaar betaal, maar ik zal het 's napluizen.
Panther
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 okt 2004, 17:14

Bericht door Panther »

animal schreef:privégebruik en dus niet gebruiken om naar 't werk te rijden.
Naar het werk rijden is privé. Waarom wordt ge anders belast als je een firmawagen hebt?. En waarom is de woon-werk vergoeding ook belastbaar (met eventueeel een vrijstelling van 150 eur). Omdat dit geen beroepskosten zijn maar wel degelijk privé kosten.
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

"privégebruik" lees "vrijetijdsgebruik"
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Bericht door animal »

Hallo

juist Bob, ik had het beter als "vrijetijdsgebruik" geformuleerd. Ik heb er de polis dan maar 's bij gehaald en daar staat: NIET VERZEKERD: gebruik als dagelijks voertuig.

Ik las ooit zelfs dat "de kinderen naar school voeren" niet gedekt wordt door een klassiekerverzekering want blijkbaar hoor je ook dat te doen met je normaal verzekerd voertuig. Er wordt wel 's verteld dat sporadisch 's mag afgeweken worden van die regel maar toch wel even opletten met de kleine letterjes van het verzekeringscontract. De makelaars zijn nogal vlug om alles toe te laten maar bij een zwaar ongeval zouden ze wel 's durven terugkrabbelen.

Ik heb ook de tarieven van vorig jaar erbij gehaald: moto 24-40 jaar: 107 €, ouder dan 40 jaar : 67 €. Voor een 2° voertuig binnen dezelfde categorie: 22 €. En in die bedragen is een pechverhelpingsdienst inbegrepen zowel bij ongeval als panne en dit in Belgie en tot 300km buiten de grenzen.
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Bericht door animal »

Toch even laten weten: ik kreeg vandaag de betaling voor m'n MARSH verzekeringen van volgend jaar : 139.02 € voor 2 moto's in de categorie 25-40 jaar. Dit is inclusief taksen en pechverhelpingsdienst. Als ik me niet vergis is dat ongeveer even veel als wat je normaal alleen voor de pechverhelping zou betalen. :lol:
Plaats reactie