PerformanceController & BLUE Filter van Wünderlich

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
kris K1200LT
Berichten: 153
Lid geworden op: 25 sep 2006, 10:59
Woonplaats: Zele
Locatie: Oost-Vlaanderen

PerformanceController & BLUE Filter van Wünderlich

Bericht door kris K1200LT »

Heeft er iemand ervaring met de PerformanceController voor de GS'n met één bougie ? Zou het kloppen dat hiermee het stotteren bij constante snelheid achterwege zou blijven.

Of zijn er mensen die tests met dit apparaat gelezen hebben of op een site weten staan ?

Zijn er onder ons die met irridium bougies rijden ? Geven die inderdaad voelbaar soepelere motorloop ?

Greetz !
Kris
8)
Mingh
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 sep 2006, 13:14
Contacteer:

Bericht door Mingh »

heb zelf erg weinig last van stotteren, en geen ervaring met die fuelnannies of performance controllers.
Ik heb al op een aantal plaatsen gezocht en nergens die projected tip iridium bougies gevonden.

Heb je al gekeken in de FAQ van http://www.f650.com?
Daar bespreken ze honderduit de stotteringen (daar surge en stall genoemd) omdat ze daar schijnbaar met armere mengsels rijden of andere milieunormen hebben.....
you don't stop playing because you get old.
you get old because you stop playing.

Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
ErikD
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 aug 2006, 20:55
Locatie: VL. Brabant

Bericht door ErikD »

Hallo Kris Dakar,

Als dit probleem er vroeger niet was, kan het te wijten zijn aan vuil in het benzine pad, of in de cylinder/kleppen/zuiger.

Ikzelf heb onderstaand product van STP al eens gebruikt:

http://www.stp.com/fuel_complete.html

Je voegt gewoon toe aan de benzine, en kuist je motor van kop tot teen (spijtig genoeg enkel aan de binnenkant :wink: ).
Ik heb dit gevonden in de Gamma voor een 20€. De treatment is voor 50 a 60L benzine, dus met 1 flesje kan je 3 treatments doen. Opgelet, je moet een tijdje wachten voor je nog eens een tratment doet (ik denk 6000 km tussen 2 treatments).
Je voelt niet dat dat spul in je benzine zit. Het verbruik is wel iets hoger.

Ik heb het gebruikt omdat ik ook soms met een gestotter zit bij constante snelheid, maar het heeft niet geholpen. Ik heb wel het gevoel dat m'n beest soepeler rijdt na de behandeling.

Het vreemde is dat dat gestotter er bij mij niet altijd is. Ik heb de indruk dat het kan te maken hebben met een lege benzinetank waardoor de benzinedruk naar de carburators (te) laag wordt.

Misschien kan je hier iets mee.

ErikD.
BMW 1150GS zwart - 2002
Husqvarna WR 250 - 1988
kris K1200LT
Berichten: 153
Lid geworden op: 25 sep 2006, 10:59
Woonplaats: Zele
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door kris K1200LT »

Als ik het goed begrijp heb jij een funduro, je spreekt immers van carburatie ...
Het gestotter is er gekomen rond de 5000 km en bmw ging het iedere keer weer oplossen ... Ondertussen is garantie verlopen natuurlijk. Vond ik niet netjes !
ErikD
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 aug 2006, 20:55
Locatie: VL. Brabant

Bericht door ErikD »

Kris,

Klopt, de mijne is er nog ene met carbu's. Wat je vertelt zou toch kunnen wijzen op vuil ergens in het brandstofsysteem, of het nu met carburators is of met inspuiting. Baat het niet, het schaadt niet... En het is maar 20€.

ErikD.
BMW 1150GS zwart - 2002
Husqvarna WR 250 - 1988
kris K1200LT
Berichten: 153
Lid geworden op: 25 sep 2006, 10:59
Woonplaats: Zele
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door kris K1200LT »

Na drie jaar gestotter heeft men mijn dakar NOGMAALS volledig doorgelicht en nu bleek de temperatuursensor kapot te zijn. :evil:

Deze is vervangen en nu lijkt het wel of ik met een andere moto rijdt !!! :shock:
Zakken in toeren tot 2000 toeren in tweede, gas geven en weg !!! okee, da's niet de bedoeling, maar als ik dat vroeger deed tot 2500 toeren, dan leek het wel of er een decompressieknop werd ingeduwd ...

Nu nog afwachten of en hoeveel deze grap, die ik al sinds de garantieperiode aankaart, mij gaat kosten ...
Plaats reactie