K1200LT - Inkorten versnellingshendel

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Roger
Berichten: 54
Lid geworden op: 13 dec 2004, 15:28
Woonplaats: Deurne
Locatie: Antwerpen

K1200LT - Inkorten versnellingshendel

Bericht door Roger »

Op een K 1200 LT komt de versnellingshendel juist aan de tenen waartegenover de versnellingshendel van een R1150RT in het midden van de voet komt. Weet er iemand hoe je de versnellingshendel van de K1200LT kan inkorten? Schakelen met een iets kortere hendel is wel aangenamer.
Roger
R1100RT/K1200LT/K1200LT/K1600GTL/K1600GTL
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

Ik kan me niet voorstellen hoe zo'n hendel er uit ziet maar korten maken zal even moeilijk/makkelijk zijn dan langer...
informeer eens eerst over de grondstof bij Herr BMW en dan ook naar de prijs voor een mogelijk nieuwe... dan heb je twee keuzes een helemaal nieuwe zelf maken of deze inkorten, deze doorslijpen en er een as insteken om weer aan mekaar te zetten of lassen, hoedanook ik zou 't eens moeten zien maar dat kan zeker...
GuyK1200LT
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 dec 2004, 11:29
Locatie: Steendorp

Bericht door GuyK1200LT »

Opgelet bij het inkorten van de hendel.
Je zal veel meer kracht moeten uitoefenen om de versnellingen te schakelen.

Guy
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Bericht door ®win »

Inkorten zal moeilijk zijn. Het pedaal is van aluminium waar je na inkorten moeilijk de goede sterkte in zult herwinnen. Je zult dan moeten kijken naar de constructie van een compleet nieuw pedaal.

Het standaard pedaal is enigszins te verstellen. Als je deze wat hoger zet, wat is dan het probleem om bij het schakelen de voet iets te verzetten op de steun? Met de LT is behoorlijk schakellui te rijden, dus lijkt me dat (in mijn ogen) niet zo'n onoverkomelijk bezwaar.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Plaats reactie