CN9 NT

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Highlander
Berichten: 291
Lid geworden op: 05 okt 2004, 08:46
Locatie: sint-niklaas

software

Bericht door Highlander »

Je kan inderdaad de kosten met 2 delen, en je hoeft niet hetzelfde toestel te hebben.
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Hetzelfde toestel niet nee, maar ze zullen toch op één naam moeten geregistreerd staan!
Geert I
Berichten: 160
Lid geworden op: 05 okt 2004, 21:22
Locatie: Ieper

Bericht door Geert I »

Beste collega's, ik kocht mij een GPS Garmin 2720 in de maand juni van dit jaar , maar tot nu heb ik mij nog steeds niet geregistreerd! Aldus krijg ik geen melding van nieuwe updates, denk ik! Maar hoe doe je dat nu ? Naar welke site moet je gaan, en heb ik dan nog recht op een update en voor hoelang zijn die updates dan gratis?
Alvast bedankt voor de reacties!
pat
Berichten: 235
Lid geworden op: 20 mei 2005, 17:53
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pat »

Als je even hier kijkt http://www.garmin.nl/normal.php?id=379&cc=1246
geraak je al een eind verder.


Groeten pat
BMW Motor Club Vlaanderen lid
R1100RT-R1200RT
Onze foto's
Onze films
Highlander
Berichten: 291
Lid geworden op: 05 okt 2004, 08:46
Locatie: sint-niklaas

Bericht door Highlander »

Ze hoeven niet beiden op dezelfde naam geregistreerd te staan.
Ken er velen die dit reeds gedaan hebben.
Geert I
Berichten: 160
Lid geworden op: 05 okt 2004, 21:22
Locatie: Ieper

Bericht door Geert I »

Bedankt Pat, mijn registratie is gebeurd! Nu maar afwachten wat ik zal ontvangen!
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Ik heb de regio Gostynin (Polen) eens bekeken en zelfs Sierakowek (één van de vriendinnekes haar thuisbasis :roll: )staat er in detail op! Deze update schijnt wel degelijk de moeite te zijn. Zeker als je graag buiten west europa wil gaan toeren. Met de vorige versie kon je evengoed een compas gebruiken.

Maar van één update te gebruiken met twee verschillende namen van registratie?
maartenmarjon
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 dec 2006, 16:44
Locatie: Stellendam

Garmin Upgrade

Bericht door maartenmarjon »

Sven
Ook ik heb bericht gekregen van Garmin dat mijn dvd met Versie 9 wordt opgestuurd.
Maarten

dit is mijn bericht:

Thank you, M.van Es, for completing GARMIN's MapSource update Disk order process!

Your order ID is:
Your Disk should arrive within 7 - 10 business days via First Class Mail as soon as it is available and ships.

Information about the Disk you ordered:
MapSource Product: City Navigator Europe NT v9 Deluxe Unlock
Version #: 9.00
Release Date: 9/1/2006

After your Disk arrives, come back to http://www.garmin.com/unlock/ to get an unlock code for the updated data.

If you would like to order more updates, please go to http://shop.garmin.com/cartography/maps ... e.asp?L=EN to make the order.

If you encounter any difficulties, please contact our customer service group using one of the following methods:

Webform: http://shop.garmin.com/cartography/maps ... t.asp?L=EN
This is the preferred method to contact us about any problem you might be having with MapSource Unlock.
Using this form gives us all the information we need to assist you.
E-mail: You may also send an e-mail to unlock@garmin.com
Phone: Please call 1-800-800-1020. Our customer service agents are available to assist you M-F, 8-5 Central Time.
.
sven
Berichten: 394
Lid geworden op: 04 apr 2005, 16:37
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

Bericht door sven »

Thx aan allen voor jullie reply.

Ik heb ontdekt dat ik met de 2610 geen NT-versie heb :oops: :oops: en dus moet wachten tot begin 2007 :oops: :oops:

mvg, Sven
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.

Tripy II

Afbeelding
TonTon

Bericht door TonTon »

sven schreef:Thx aan allen voor jullie reply.

Ik heb ontdekt dat ik met de 2610 geen NT-versie heb :oops: :oops: en dus moet wachten tot begin 2007 :oops: :oops:

mvg, Sven
aha nu valt mijne frank( sry Euro ) ; ik heb ook een 2610 , vandaar kan ik de update niet aanvragen , zal dus ook wachten tot in Januari...
Geert I
Berichten: 160
Lid geworden op: 05 okt 2004, 21:22
Locatie: Ieper

Bericht door Geert I »

Moet ik nu -als pas geregistreerde bij Garmin- zelf hen kontakteren om ook deze update te krijgen, of zullen die mannen mijzelf wel ene cd-rom toesturen? Sorry, maar ik begrijp niet al te goed het systeem van werken, ik dacht dat je als nieuwe klant bij Garmin recht had op gratis updates, en dat voor één jaar lang, of heb ik het mis?
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Bericht door Vanguard »

Al iemand de DVD ontvangen? Zou binnen de 10 werkdagen opgestuurd worden. Ik begin lichtjes ongerust te worden :oops:
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Lex
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:09
Woonplaats: Tessenderlo
Locatie: Tessenderlo
Contacteer:

Bericht door Lex »

@ Vanguard,
Heb de mijne ergens midden december aangevraagd en ben nog steeds wachtende, dus je bent niet alleen.....
Greetz..Lex
http://www.starcom1.eu

Ook ik ben lid...
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Bericht door Vanguard »

Lex, we zullen maar wat meer geduld moeten hebben zekers. :wink:

Groetjes
Georges
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

Wachten is de boodschap, ik heb de mijne op 20 dec aangevraagd maar met kerstmis en nieuwjaar zal dit wel wat langer duren.

Vraag me ook af hoe we dat zullen kunnen installeren. Bij mijn streetpilot III was het eenvoudig een nieuwe kaartversie te installeren. Maar bij de NT is het een totale vervanging.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Fox30
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 mar 2005, 19:45
Locatie: Brasschaat (5-sterrengemeente sinds FataMorgana)

Bericht door Fox30 »

Boskrabber schreef:Vraag me ook af hoe we dat zullen kunnen installeren. Bij mijn streetpilot III was het eenvoudig een nieuwe kaartversie te installeren. Maar bij de NT is het een totale vervanging.
Ik doe bij mijn 2610 en elke update ook een volledige download van het nieuwe kaartenmateriaal. Dat duurt een tweetal uurtjes dat Mapsource bezig is met het overpompen. Versie CN8 was, incl de gegevens voor routeberekening, 1809.5 MB. Versie 9 zal waarschijnlijk weer enkele 100-en MB extra zijn tov v8.
Best tijdens het overpompen, je screensaver uitzetten en niet te veel andere dingen doen op je PC zodat hij volledig met Garmin bezig is.

Vergeet zeker niet in Mapsource aan te vinken dat je ook de gegevens voor routeberekening opneemt.
Zoniet berekent je GPS anders de route als je Mapsource, met de gekste routes als gevolg en je kan opnieuw starten met downloaden.
Kijk even hier. Links onder.
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

Fox30 schreef:
Ik doe bij mijn 2610 en elke update ook een volledige download van het nieuwe kaartenmateriaal. Dat duurt een tweetal uurtjes dat Mapsource bezig is met het overpompen. Versie CN8 was, incl de gegevens voor routeberekening, 1809.5 MB. Versie 9 zal waarschijnlijk weer enkele 100-en MB extra zijn tov v8.
Best tijdens het overpompen, je screensaver uitzetten en niet te veel andere dingen doen op je PC zodat hij volledig met Garmin bezig is.

Vergeet zeker niet in Mapsource aan te vinken dat je ook de gegevens voor routeberekening opneemt.
Zoniet berekent je GPS anders de route als je Mapsource, met de gekste routes als gevolg en je kan opnieuw starten met downloaden.
Kijk even hier. Links onder.
Je kunt de 2610 moeilijk vergelijken met de 2720, bij de 2720 wordt NT-versie gebruikt en staat het kaartmateriaal niet op een kaartje. Met mijne streetpilot III was het ook geen probleem en zag ik in mapsource welke versies van kaarten er geinstalleerd waren. Maar bij de NT staat dat zo niet vermeld welke kaartversies er zijn, momenteel is er allen nog maar versie 8.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

Heeft iemand al de DVD van NT-versie ontvangen?

Ik denk dat het systeem met 'Mijn Garmin' geen grote verbetering is, vroeger met Formar lagen de CD's zeer vlug in onze brievenbus en nu duurt het meer dan één maand om deze DVD op te sturen.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Bericht door Vanguard »

Boskrabber schreef:Heeft iemand al de DVD van NT-versie ontvangen?

Ik denk dat het systeem met 'Mijn Garmin' geen grote verbetering is, vroeger met Formar lagen de CD's zeer vlug in onze brievenbus en nu duurt het meer dan één maand om deze DVD op te sturen.
Ook nog niks ontvangen, rond 15 december aangevraagd via MyGarmin.
Aan de post gaat het ni liggen, mijn gedacht! :wink:
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
dalpino
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 jan 2007, 22:07
Locatie: Limburg

NT-v9

Bericht door dalpino »

vandaag upgrade dvd ontvangen ga hem vanavond proberen instaleren
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Re: NT-v9

Bericht door Boskrabber »

dalpino schreef:vandaag upgrade dvd ontvangen ga hem vanavond proberen instaleren
En is de installatie in orde gekomen. Moet men versie 8 eerst verwijderen?
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
dalpino
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 jan 2007, 22:07
Locatie: Limburg

Bericht door dalpino »

Hallo Boskrabber

Dvd geinstaleerd op pc en st2720 alles vlot verlopen,behalve op de st2720 gaf op het einde melding instalatie mislukt.Ben toen gaan kijken op de kaart van st2720 en op mapsource geen verschil gevonden en de gps gaf versie city navigator europe Nt v9 all aan. Dus ik denk alles oke

groetjes
dalpino
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 jan 2007, 22:07
Locatie: Limburg

Bericht door dalpino »

versie 8 niet verwijderd gewoon over geschreven
Stef RT
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 jan 2005, 17:07
Locatie: 9000

Bericht door Stef RT »

Hallo,

ik ben een beetje ontgoocheld over de nieuwe versie, ik ben een Griekenlandreiziger en ik heb niets aan een verbetering van Athene en omgeving.
Ik had toch gedacht dat ze een west europees land eens een beetje zouden upgraden.
35 % dekking is ondermaats en staat op de zelfde hoogte dan Letland en dergelijke.
Ik zal dus maar voortdoen met versie 8.

Groeten, Stef 8)
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

dalpino schreef:versie 8 niet verwijderd gewoon over geschreven
Bedankt voor de informatie, hopelijk komt mijne DVD ook eens toe.
Veel leuke ritjes gewenst met uwe 2720.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Plaats reactie