Stuurverhoging RT van Wünderlich

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Stuurverhoging RT van Wünderlich

Bericht door Jan en Greet »

Ik heb dit item ook maar hier neergepoot...hoort hier eigenlijk méér thuis dan als commentaar bij een 'te koop' aankondiging...dus hier komt ie:

Volgens Wünderlich moet er niks veranderd of aangepast worden aan bekabeling of bedrading...maar...indertijd heb ik die stuurverhoging ook geplaatst (overigens een hele comfort-verbetering!) en heb na verloop van tijd toch wel wat serieuze elektro-problemen voorgehad.
Door de 2,5 cm verhoging worden de draden en kabels nét een ietsje meer opgespannen.
De spaghetti van draden wordt via het hulpframe naar het vóóronder van de kuip gebracht;de draadgaines(kousen) worden aan 't frame bevestigd met van die 'Colson'bandjes...en die zijn de schuldige bastaards...met het bewegen van stuur en zo ten opzichte van frame,snijden deze mettertijd eerst de kous door om daarna (was bij mij toch) aan de draadjes zelf te beginnen knagen met een fameuze kortsluiting tot gevolg!
Het is vooral het horizontale stukje frame dat van het balhoofd richting koplamp loopt dat je dient in 't oog te houden,dáár wordt de kous voor 't eerst vastgesnoerd!
Enkel via zelf aanleggen van elektro-bruggen kon ik toen verder rijden,na herstelling moest ik toch zo'n kleine 100 Pleuro ophoesten voor werk en nieuwe bedrading!
Oplossing is het losknippen van de rijgstripjes en aanbrengen van nieuwe maar dan niet zo strak aangespannen...voorkomen is nog steeds beter dan...volg zelf de bedrading maar eens vanaf 't stuur naar beneden,je snapt direct wat ik hier kom te waarschuwen!
Graag gedaan!
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Bericht door bmwfreakske »

Heb ook de spanbandjes doorgeknipt maar geen andere in de plaats gezet,zal ik maar beter doen!!Heb je je verhoging laten staan Jan?
Andalousie 09/2018
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Bericht door Jan en Greet »

Jaja,natuurlijk...het resultaat hé...serieuze comfortverhoging!
De verhoging staat er tot volle tevredenheid nog steeds op.
Het framebalkje dat al die miserie teweegbracht is eigenlijk een omgekeerd u-profiel en aan die onderzijde is 't gebeurd,daar werden de draadjes doorgesleten en werd de kortsluiting veroorzaakt.
Nu dat de kousjes 'losser' werden bevestigd zijn er geen problemen meer!
Volg voor alle zekerheid ne keer die draadgaines tot in 't vooronder,dan ben je zeker!
Groetjes!
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Ik zal erop letten als ik mijn verhogers installeer, is inderdaad een aandachtspunt om u tegen te zeggen!
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Gele
Berichten: 432
Lid geworden op: 23 jan 2006, 00:04
Locatie: sint kruis - Brugge
Contacteer:

Bericht door Gele »

ha, 'Colson'bandjes bandjes noemen die dingen

Kende al, tie-wraps, kabelbinders, litskes, rattenstaarten :shock:

Die dingskes hebben wel veel namen
Gele: wel snel , niet rap
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Koppel!! »

YOO

Spanstripkes nie vergeten hé :lol:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Blij dat ik nog eens efkes naar beneden scroll op het forum, want dees week gaan mijn stuurverhogers er ook onder :?

Trouwens ze worden ook nog ritserkes genoemd :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Plaats reactie