K100RS - Remmen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Wim
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2004, 20:10
Locatie: Beveren-Waas

K100RS - Remmen

Bericht door Wim »

Hallo,

ik bezit een K100RS bj 1984 en vraag me af of ik de remwerking van het standaard remsysteem kan verbeteren. Heeft iemand ervaring met stalen remleidingen (geeft dit werkelijk een voelbaar verschil) if met andere remklauwen en schijven? ( op een K100RS wel te verstaan!!) Bestaan er sets met nieuwe remklauwen die zonder aanpassingen te monteren zijn?

Alvast bedankt, Wim.
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

aanpassingen zijn mogelijk maar verwacht van stalen remleidingen geen wonderen een klauw van een 16 klepper zou interessanter zijn in combinatie met de pomp... al bij al een duur grapje en misschien niet echt een goede investering op zo'n "oude duivel"
eens informeren bij een afbraak bv L&C of anderen of ze van een accidentje geen stukken willen verkopen :wink:
PatricK/GS
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 okt 2004, 20:44
Woonplaats: Lommel
Locatie: Noord-Limburg

remmen K100 RS

Bericht door PatricK/GS »

Hoi Wim,

Stalen remleidingen zullen minder uitzetten dan het standaard spul en voor een beter remgevoel zorgen. Als je van plan bent om nog even met deze K te rijden lijkt het me een goed idee om toch de leidingen te vervangen. Onderdelen van 20 jaar oud hebben immers hun beste tijd gehad.
Remklauwen en dergelijke wisselen kan, maar is inderdaad niet goedkoop ...

Heb zelf een vlotte rijstijl en voel zelden de behoefte aan betere stoppers, alhoewel ik dezelfde installatie heb (met stalen leidingen).
Ik rij geregeld eens met een nieuwer model en dan merk je natuurlijk wel het verschil. Moet je dus zeker niet doen ;-)
Groetjes,
Patrick
R 1200 GSA
Plaats reactie