Hoe maak je remklauwen terug proper???

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
DJAIRO

Hoe maak je remklauwen terug proper???

Bericht door DJAIRO »

Hallo everybody,
Vandaag ga ik m'n remklauwen eens aanpakken!!
Niet dat het zo erg is,maar ieder onderdeel krijgt z'n beurt!
Nu ben ikzelf wel zo slim :wink: om met WD40 zo ver mogelijk van m'n remmen te blijven :) .
Ik had gedacht aan contaktcleaner of ontsmettingsalcohol t'is gewoon om tussen de randjes van "die prachtige Brembo's"het stof en vuil te verwijderen!!
Hoe doen jullie dat?
Bedankt hé mannen :!: :!:
Frank"cleaning"Peeters
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

WD40 gebruiken! Maar haal wél je remblokken er even uit. Poepsimpel en het is het beste kuisprodukt voor die job.
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

spuitbusje brake cleaner gaan halen
en dan mogen uw blokken nog blijven zitten ook
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

brake cleaner weegt echt niet op tegen WD40 als die aangekoekt zijn... haal de blokken eruit en spuit de klauwen in met WD veertig....
goed borstelen en de bouten die verroest zijn evt. met een heel fijn koperen penseel weer mooi maken... daarna gebruik je brake cleaner en de rem is helemaal ontvet, dan verf je de boutjes opnieuw en je remklauw is als nieuw... na 't drogen nevel je er opnieuw wat WD40 over en monteert de blokken erin.... de klauwen hebben nu opnieuw een diepe donkere kleur i.p.v. wit of lichter uit te slaan na 't gebruik van enkel brake cleaner :wink:
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

juist! en vooral goed kuisen rond de pistons van de klauw!!
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Danny schreef:brake cleaner weegt echt niet op tegen WD40 als die aangekoekt zijn... haal de blokken eruit en spuit de klauwen in met WD veertig....
goed borstelen en de bouten die verroest zijn evt. met een heel fijn koperen penseel weer mooi maken... daarna gebruik je brake cleaner en de rem is helemaal ontvet, dan verf je de boutjes opnieuw en je remklauw is als nieuw... na 't drogen nevel je er opnieuw wat WD40 over en monteert de blokken erin.... de klauwen hebben nu opnieuw een diepe donkere kleur i.p.v. wit of lichter uit te slaan na 't gebruik van enkel brake cleaner :wink:
Hoi Danny,Xavier & John
Heb het als volgt gedaan,éérst met brake cleaner ingespoten,afgedroogd met propere vod,in de randjes met oude tandenborstel,schroevedraaier met vodje rond totdat alle vuil weg was,en dan"den truk van de foor" :wink: oorwatjes inspuiten met WD40 :P en m'n kan overal bij,tot in de kleinste hoekjes,zonder dat ge in aanraking komt van de schijven of de blokken!! :idea: :idea: :idea:
Daarna nog even erover met een proper vodje en ze zijn terug als nieuw!!! 8)
Nu morgen of overmorgen de vijsjes eens terug zwart schilderen en dat is dan ook weer klaar!!!
Vandaag ook de uitlaat terug gemonteerd en is laten"roenken" :lol:
Als m'n onderkuip terug is van de carrosserie kan ik alles er terug opzetten en staat hij klaar voor z'n éérste kilometers op Bornemse bodem!!!
:wink: Groetjes Frank :D
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

als ge de klauwen niet hebt losgemaakt zal er nog heel wat smurrie binnenin zitten en de blokken eruit halen en de borgingsas wat opschuren is piece off cake.... dus opdat niet alleen de buitenkant zou blinken maar ook de rest 100% oke moet zijn....terug aan de slag vrees ik :wink:
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

absoluut: klauwen moeten eraf!
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Xavier schreef:absoluut: klauwen moeten eraf!
OK Joenge's zal al mijne moed is bij elkaar rapen en er aan beginnen,eerlijk gezegd zal dat de éérste keer zijn dat ik dat doe,en het schrikt me wat af!!!! :roll: :roll:
Anders vraag ik wat asistentie van mijne maat"den Dore"!!!!
Groetjes Frank :D
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Tis de moment om 't te leren: voortaan kan je je remblokken ook zelf vervangen. Geef je ogen de kost als je't doet.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

kan je weinig mee verkeerd doen, één ding niet doen en dat is op de remmen knijpen als de klauw eraf is.... let ook op dat je eerst een paar keer moet pompen met de hendel of pedaal alvorens beginnen te rijden...je zal aan de hendel wel voelen wanneer je voldoende hebt gepompt :wink:
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Danny schreef:kan je weinig mee verkeerd doen, één ding niet doen en dat is op de remmen knijpen als de klauw eraf is.... let ook op dat je eerst een paar keer moet pompen met de hendel of pedaal alvorens beginnen te rijden...je zal aan de hendel wel voelen wanneer je voldoende hebt gepompt :wink:
Ga het zéker doen,als ik er terug mee rij,dan ga ik is tot bij m'n kameraad"den Dore"(Is automechanieker)en dan kan ik het doen onder supervisie,ben ik zekerder van mezelf :? :? !!!Daarna zal ik het wel kunnen!!! :wink:
Ziehier het resultaat van de uitwendige poetsbeurt van de klauwen en schijven,tussen de bevesteging op het wiel is het"géne zever" :twisted: om er tussen te geraken!!!



Afbeelding

De H.V.Vschakelaar heb ik op deze manier opgelost,een dummyschakelaar uitgenomen draden daardoor getrokken en schakelaar vastgemaakt met dubbelzijdige kleefband(straffe voor vloerbekleding)het oogt nu toch al properder dan ervoor(dan liep de kabelboom over m'n stuurplaat!!)Later als ik ééns aan een originele BMW schakelaar geraak sluit ik die H.V.V.daar op aan.


Afbeelding

Bagagerekje is ook herspoten,was afgeschuurd door gebruik van topcase,en zonder de topcase vindt ik het mooier,heb genoeg plaats in m'n zijkoffers!!

Afbeelding


En zo staat hij er nu bij,elke dag een beetje,t'is verdorie :shock: koud in mijne stal :shock:
Koffers en overige kuipdelen zijn al proper gekuist en liggen op ons slaapkamer!!!En de onderkuip is bij de carrosserie.


Afbeelding


Voila,De groetjes :D
Frank
Plaats reactie