Ervaringen met montagebeugel GPS

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Dennis
Berichten: 176
Lid geworden op: 08 mar 2006, 00:29
Locatie: De Panne

Ervaringen met montagebeugel GPS

Bericht door Dennis »

Heeft er iemand ervaring met de montage van een GPShouder (voor Garmin of BMW Navigator) op een R1200RT uitgebracht door de firma motorradconcepts.com? Het betreft een beugel die vooraan op het dashboard wordt bevestigd door gebruik te maken van de bestaande schroeven...
Graag jullie bevindingen hieromtrent! http://www.motorradconcepts.com/eshop/i ... 050004.jpg
Vriendelijke groeten!
Dennis Afbeelding


BMW R1200RT (rood)

...en bij sommigen gekend van de Pier Kloeffe rit :wink:
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

Ik heb die GPShouder gekocht bij Moto 2000 en deze laten plaatsen door mijn dealer samen met aansluiting op batterij. Ja ik heb twee linkerhanden en voor de zekerheid laten doen.
Ik ben er tevreden over, alleen als ge bv over kasseien of zeer slechte weg rijdt dan zijn er wel trillingen.
De GPS staat niet in uw zicht, maar je hebt er wel een goede kijk op.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Dat ziet er inderdaad helemaal niet slecht uit 8)

Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

Kijk voor je bestelt nog eens naar den deze :wink:

Afbeelding

Te koop in mijn winkeltje.

Als je nog vragen hebt over deze mount, kan je ze hier kwijt of via e-mail.

Salut,
Michel
Afbeelding
Dennis
Berichten: 176
Lid geworden op: 08 mar 2006, 00:29
Locatie: De Panne

Bericht door Dennis »

MiGSel schreef:Kijk voor je bestelt nog eens naar den deze :wink:

Afbeelding

Te koop in mijn winkeltje.

Als je nog vragen hebt over deze mount, kan je ze hier kwijt of via e-mail.

Salut,
Michel
Lijkt mij een alternatief op zoveel lelijke houders... maar minder stabiel als de houder van Motorradconcepts... tenzij ik mij natuurlijk vergis!
Dennis Afbeelding


BMW R1200RT (rood)

...en bij sommigen gekend van de Pier Kloeffe rit :wink:
fluppie
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 feb 2005, 10:06
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

Bericht door fluppie »

voor zover ik weet zijn de gebruikers van de Migsel houder zeer tevreden, ook over de stabiliteit.

Fluppie
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

Dennis schreef:... maar minder stabiel als de houder van Motorradconcepts... tenzij ik mij natuurlijk vergis!
Volgens mij vergis jij je inderdaad. Ik verklaar mij nader :-)

1) Het is niet omdat mijn mount minder opvallend is, dat hij minder stabiel is.
Het is omdat er bij de mijne een extra klemmetje onder de rand van het dashboard zit, dat hij méér stabiel is.

Mijn mount zit om te beginnen vast met de twee schroeven bovenop het dashboard (nieuwe langere schroeven meegeleverd, die passen in de bestaande gaten). Dat is hetzelfde bij de MC mount. Ik heb de mount eerst zo gemaakt en getest en dan zat er nog wat beweging in op Vlaamse kasseien. Daarom heb ik een klemmetje extra voorzien dat onder de rand van het dashboard haakt en verhindert dat de mount omhoog wipt als je over ruw wegdek rijdt.

2) De onderkant van mijn mount sluit perfect aan bij de vorm van je dashboard. Die is zorgvuldig opgemeten en wordt 3D CNC gefreesd. De mount van MC is aan de onderkant gewoon recht en er zit een laag schuimrubber tussen om de ronding op te vangen.

3) Als je van mijn mount het toestel afneemt, zie je nog amper dat er een GPS-mount op je RT staat. Dat is bij die van MC wel even anders. Sterker nog, dan kan die van MC volgens mij ronduit gevaarlijk worden. Ik mag er niet aan denken wat er gebeurt als je bij een aanrijding vooruit schiet en met je gezicht op die houder belandt...

Je mag altijd eens langskomen als je wilt kijken / betasten / testen.

Salut,
Michel
Afbeelding
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Bericht door GVN »

Ik heb zo'n MiGSel-mount op mijn RT. Is zeer mooi materiaal en zeer fijn gefreesd. :D . Een aanrader.
100%-stabiliteit heb je natuurlijk niet : het is een boxer en bovendien is het materiaal van de overkapping bij een R1200RT wat elastisch waardoor het geheel vibreert, zeker als je op slechte weg rijdt (volgens onze noorderburen is dat dus in heel Vlaanderen :twisted: ).
Maar dat kun je met geen enkel systeem vermijden.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

MiGSel schreef:
Dennis schreef:... maar minder stabiel als de houder van Motorradconcepts... tenzij ik mij natuurlijk vergis!
Volgens mij vergis jij je inderdaad. Ik verklaar mij nader :-)

1) Het is niet omdat mijn mount minder opvallend is, dat hij minder stabiel is.
Het is omdat er bij de mijne een extra klemmetje onder de rand van het dashboard zit, dat hij méér stabiel is.

Mijn mount zit om te beginnen vast met de twee schroeven bovenop het dashboard (nieuwe langere schroeven meegeleverd, die passen in de bestaande gaten). Dat is hetzelfde bij de MC mount. Ik heb de mount eerst zo gemaakt en getest en dan zat er nog wat beweging in op Vlaamse kasseien. Daarom heb ik een klemmetje extra voorzien dat onder de rand van het dashboard haakt en verhindert dat de mount omhoog wipt als je over ruw wegdek rijdt.

2) De onderkant van mijn mount sluit perfect aan bij de vorm van je dashboard. Die is zorgvuldig opgemeten en wordt 3D CNC gefreesd. De mount van MC is aan de onderkant gewoon recht en er zit een laag schuimrubber tussen om de ronding op te vangen.

3) Als je van mijn mount het toestel afneemt, zie je nog amper dat er een GPS-mount op je RT staat. Dat is bij die van MC wel even anders. Sterker nog, dan kan die van MC volgens mij ronduit gevaarlijk worden. Ik mag er niet aan denken wat er gebeurt als je bij een aanrijding vooruit schiet en met je gezicht op die houder belandt...

Je mag altijd eens langskomen als je wilt kijken / betasten / testen.

Salut,
Michel
Ik denk dat beide systemen voldoen aan de eisen van de gebruikers.
Die laag schuimrubber kan ik niet vinden en de onderkant is ook iets gebogen anders zou het niet zo aansluiten met het dashboard.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Eelco
Berichten: 168
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:21
Woonplaats: Bessemer
Locatie: Limburg

Bericht door Eelco »

een bekende Garminverdeler in Notter heeft de beugel van MiGSel ook in verkoop en kan zich geen zeperd veroorloven
Zijn beugels worden met recht alom aangeprezen
groeten
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
pietpiet
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2007, 12:50
Locatie: Tervuren
Contacteer:

Bericht door pietpiet »

ik veronderstel dat een zumo geen problemen gaat geven bij montage? gewoon omdat die hoger is dan een streetpilot?
MCC-RT
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 feb 2005, 20:50
Locatie: As

Bericht door MCC-RT »

fluppie schreef:voor zover ik weet zijn de gebruikers van de Migsel houder zeer tevreden, ook over de stabiliteit.

Fluppie
Klopt!

:wink:

MCC-RT
Afbeelding
BMW Motor Club Vlaanderen-lid
poestexas
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

zumo

Bericht door poestexas »

Vandaag de bestelling van de zumo doorgegeven. Levering maandag as.
Vraagje: dient er nog steeds een aparte kogel bijgekocht te worden bij jouw houder of zit dit reeds in het zumo-pakket?
Mvg
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
fluppie
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 feb 2005, 10:06
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Op welke motor zou het moeten komen?
de houder zit er bij voor rond stuur en voor montage op heel wat koppelingshendels bv Honda.

Voor BMW heb je meestal nog wat nodig om het netjes op de motor te monteren. Verschillende mogelijkheden.
Bv de systemen van BMW zelf zijn combineerbaar met Zumo
en ga ook eens kijken bij http://www.migsel.com

succes en veel plezier met je aankoop

Fluppie
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: zumo

Bericht door MiGSel »

poestexas schreef: Vraagje: dient er nog steeds een aparte kogel bijgekocht te worden bij jouw houder of zit dit reeds in het zumo-pakket?
Ik veronderstel dat je de migsel mounts bedoeld?

Daar moet je helelmaal niets extra bij kopen om een Zumo te monteren.

Al het nodige zit in de doos, dat heb ik mooi geregeld met Garmin :mrgreen:

Salut,
Michel
Afbeelding
Focus
Berichten: 56
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:13
Locatie: Vlaams Brabant /Kessel-Lo

Gps houder.

Bericht door Focus »

Hallo,
heb 'n houder van "Migsel" op mijn R1200RT,voor Street Pilot en moet zeggen zeer tevreden,trillingen zijn te verwaarlozen.
Houder zelf prachtig afgewerkt,en oogt heel mooi.

Groeten Bert.
poestexas
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: Gps houder.

Bericht door poestexas »

Focus schreef:Hallo,
heb 'n houder van "Migsel" op mijn R1200RT,voor Street Pilot en moet zeggen zeer tevreden,trillingen zijn te verwaarlozen.
Houder zelf prachtig afgewerkt,en oogt heel mooi.

Groeten Bert.
Ik zag hem vandaag bij de bmw dealer en was inderdaad aangenaam verrast. Ik denk dat die beslissing is gevallen.
Misschien dat er mij ook iemand kan zeggen welke kabel ik nodig heb om de gesprokne instructies van de zumo te leiden naar de autocom?
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Gps houder.

Bericht door p@rick »

poestexas schreef:
Focus schreef:Hallo,
heb 'n houder van "Migsel" op mijn R1200RT,voor Street Pilot en moet zeggen zeer tevreden,trillingen zijn te verwaarlozen.
Houder zelf prachtig afgewerkt,en oogt heel mooi.

Groeten Bert.
Ik zag hem vandaag bij de bmw dealer en was inderdaad aangenaam verrast. Ik denk dat die beslissing is gevallen.
Misschien dat er mij ook iemand kan zeggen welke kabel ik nodig heb om de gesprokne instructies van de zumo te leiden naar de autocom?

In de catalogus 2007 van Autocom zijn deze kabels opgenomen, wel even uitkijken welk type intercom je hebt.
Het gaat om de part nrs 1299 en 1300, beiden kosten 38 pond.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Re: zumo

Bericht door Boskrabber »

MiGSel schreef:
poestexas schreef: Vraagje: dient er nog steeds een aparte kogel bijgekocht te worden bij jouw houder of zit dit reeds in het zumo-pakket?
Ik veronderstel dat je de migsel mounts bedoeld?

Daar moet je helelmaal niets extra bij kopen om een Zumo te monteren.

Al het nodige zit in de doos, dat heb ik mooi geregeld met Garmin :mrgreen:

Salut,
Michel
In verband met de plaatsing van een 2720 op een 1200RT heeft men buiten de migsel mount en kogel, ook nog niet een houder met kogel en verbindingstuk tussen de 2 kogels nodig. Want dat zit niet bij het toestel. Hoeveel kost dat ongeveer?
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: zumo

Bericht door MiGSel »

Boskrabber schreef:In verband met de plaatsing van een 2720 op een 1200RT heeft men buiten de migsel mount en kogel, ook nog niet een houder met kogel en verbindingstuk tussen de 2 kogels nodig. Want dat zit niet bij het toestel. Hoeveel kost dat ongeveer?
Dat klopt.

Part numbers vind je hier.

En je kunt de spullen onder andere kopen bij Multitudo.
Afbeelding
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Re: zumo

Bericht door Boskrabber »

MiGSel schreef:
Boskrabber schreef:In verband met de plaatsing van een 2720 op een 1200RT heeft men buiten de migsel mount en kogel, ook nog niet een houder met kogel en verbindingstuk tussen de 2 kogels nodig. Want dat zit niet bij het toestel. Hoeveel kost dat ongeveer?
Dat klopt.

Part numbers vind je hier.

En je kunt de spullen onder andere kopen bij Multitudo.
Als ik het goed begrijp moet men dan nog een Base Diamond aanschaffen om op de Garmin Mount te schroeven en een Double Clips. Want de Garmin Mount is denk ik zonder kogel.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
poestexas
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: zumo

Bericht door poestexas »

MiGSel schreef:
Boskrabber schreef:In verband met de plaatsing van een 2720 op een 1200RT heeft men buiten de migsel mount en kogel, ook nog niet een houder met kogel en verbindingstuk tussen de 2 kogels nodig. Want dat zit niet bij het toestel. Hoeveel kost dat ongeveer?
Dat klopt.

Part numbers vind je hier.

En je kunt de spullen onder andere kopen bij Multitudo.
heden een migsel stuk voor op de 1200rt gekocht bij de bmw-dealer.
De zumo in bestelling wordt pas as. maandag geleverd.
De bmw-dealer opende een nieuwe garmin met zumo-doos en ik kon niet anders dan hem gelijk geven toen hij beweerde dat de kogel voor deze mount niet bijgeleverd wordt. Wel zit er een kogel bij die echter voor deze mont niet kan gebruikt worden. Ik wacht maandag af.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
poestexas
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: zumo

Bericht door poestexas »

poestexas schreef:
MiGSel schreef:
Boskrabber schreef:In verband met de plaatsing van een 2720 op een 1200RT heeft men buiten de migsel mount en kogel, ook nog niet een houder met kogel en verbindingstuk tussen de 2 kogels nodig. Want dat zit niet bij het toestel. Hoeveel kost dat ongeveer?
Dat klopt.

Part numbers vind je hier.

En je kunt de spullen onder andere kopen bij Multitudo.
heden een migsel stuk voor op de 1200rt gekocht bij de bmw-dealer.
De zumo in bestelling wordt pas as. maandag geleverd.
De bmw-dealer opende een nieuwe garmin met zumo-doos en ik kon niet anders dan hem gelijk geven toen hij beweerde dat de kogel voor deze mount niet bijgeleverd wordt. Wel zit er een kogel bij die echter voor deze mont niet kan gebruikt worden. Ik wacht maandag af.
Ondanks het feit dat migsel beweert dat alles compleet is bij aanschaf van de zumo heb je inderdaad nog de aparte kogel nodig die in de mount wordt gedraaid. De dealer heeft dus gelijk. Een geluk dat deze kost nu ook het einde van de wereld niet is.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
robtop
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:23
Locatie: Poperinge

Bericht door robtop »

had een miGSel mount op mijn GS tot grote voldoening, en heb er nu eentje voor mijn RT gekocht, wel is het aangeraden om met het korte ram tussenstukje te gebruiken "reden" hoe dichter tegen de mount hoe stabieler het geheel...
en niet te vergeten de super correcte aflevering door MIGSEL
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: zumo

Bericht door MiGSel »

poestexas schreef:Ondanks het feit dat migsel beweert dat alles compleet is bij aanschaf van de zumo heb je inderdaad nog de aparte kogel nodig die in de mount wordt gedraaid.
Bij mijn mount hoort een kogel te zitten.

Zo dus:

Afbeelding


De rest zit toch in de verpakking van de Zumo, niet?
Afbeelding
Plaats reactie