bedampt vizier

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Triker

Bericht door Triker »

PabloElFlamenco schreef:
PierreRT schreef:Aan de buitenkant doet Rain-X wonderen, alle druppels parelen gewoon
weg en je hebt steeds goed zicht... Ook goed te gebruiken op de zijruiten
van de wagen of op het scherm van de motor.

Maar dat wisten de meesten waarschijnlijk al :wink:
Ja, maar eens je met Rain-X begint, moet je er mee verder doen, dus om de paar weken of zo... Anders wordt het windscherm/autoruit/enz. vrij snel één grote smeerboel, met veel vettige vegen erop!
Ik vind het niet erg dit om de paar weken te doen, zo moeilijk of vervelend is het niet en het is vlug gebeurd. Het voordeel dat je schermen bij regenweer klaar blijven is groter dan die kleine inspanning ;)
Af en toe kan je tussendoor eens met een ontvetter kuisen ook, voor hergebruik.
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

Die tip van het scheerschuim ga ik nog wel eens toepassen. Maar ik moet mij nog eerst zo'n scheerschuim aanschaffen want als baardmans heb ik dat niet.

Ik heb 2 helmen met een pinlock, een Shoei en een Shuberth. Ik heb met beide hetzelfde probleem, aandampen doen ze niet maar bij vochtig of mistig weer heb ik veel condensatie.
Als ik een neuskapje gebruik is de condensatie bovenaan het vizier en zakt met de tijd iets naar beneden en zonder neuskapje is het onderaan en komt zo naar boven. Zo heb ik eens bijna mijn volledige linkerkant van het vizier vol condens gehad, gelukkig is mijn linkeroog onbruikbaar en had ik er niet veel last van.
Als ik stil sta aan een verkeerslicht, dan zet ik mijn vizier open maar al rijdend moet het potdicht zijn in de winter. Ik ken één remedie niet ademen maar dat kan ik niet zo lang volhouden.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

ik heb de scheerschuimtruk geprobeerd
het is te doen, maar na enkele 10tal Km heb je terug aandamping
dus heb ik maar terug een pinlock geplaatst en nu heb ik terug een klare kijk op de warboel die gebeurd heden te dage op de weg
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

IRON GONZO schreef:ik heb de scheerschuimtruk geprobeerd
het is te doen, maar na enkele 10tal Km heb je terug aandamping
dus heb ik maar terug een pinlock geplaatst en nu heb ik terug een klare kijk op de warboel die gebeurd heden te dage op de weg
Aandamping heb ik niet, normaal blijft het zicht meestal goed maar het zijn allemaal kleine druppeltjes, onder of boven de pinlock met een klein stukje ook over het pinlock gedeelte zelf.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Roadie
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2007, 12:39
Locatie: naast de kerk
Contacteer:

Bericht door Roadie »

Boskrabber schreef: Aandamping heb ik niet, normaal blijft het zicht meestal goed maar het zijn allemaal kleine druppeltjes, onder of boven de pinlock met een klein stukje ook over het pinlock gedeelte zelf.
Ik heb ook een shoei met pinlock en heb heel weinig last van condens heb hem met neusstukje en kinstukje maar niet met de volledige "whisper kit" misschien is dat wel te gesloten..

Op mijn vorige helm had ik ook zo'n folie maar dat is toch duidelijk minder goed dan een pinlock :wink:
Plaats reactie