R1100S - Welke batterij?
Moderator: GVN
R1100S - Welke batterij?
Menschen,
Ik bel just naar Raf's BMW shop om mij een nieuwe batterij klaar te zetten voor een R1100S zonder handvatverwarming. Ik vraag naar een gelbatterij, maar ze gaan een gewone klaarzetten, omdat een zuurbatterij standaard is voor mijn type zonder handvatverwarming.
Klopt dat? Waarom raden ze mij geen gelbatterij aan? Heeft toch niks te maken met capaciteit of zo maar juist met het onderhoudsvrij zijn....
En 125 euro? Is dat ook niet een beetje overdreven voor een gewone zuurbatterij?
Groeten!
Ik bel just naar Raf's BMW shop om mij een nieuwe batterij klaar te zetten voor een R1100S zonder handvatverwarming. Ik vraag naar een gelbatterij, maar ze gaan een gewone klaarzetten, omdat een zuurbatterij standaard is voor mijn type zonder handvatverwarming.
Klopt dat? Waarom raden ze mij geen gelbatterij aan? Heeft toch niks te maken met capaciteit of zo maar juist met het onderhoudsvrij zijn....
En 125 euro? Is dat ook niet een beetje overdreven voor een gewone zuurbatterij?
Groeten!
Re: R1100S - Welke batterij?
Is idd enorm duur...Voor mijn Varta batterij van de R100 heb ik vorig jaar 68€ betaald.boxeur schreef:Menschen,
Ik bel just naar Raf's BMW shop om mij een nieuwe batterij klaar te zetten voor een R1100S zonder handvatverwarming. Ik vraag naar een gelbatterij, maar ze gaan een gewone klaarzetten, omdat een zuurbatterij standaard is voor mijn type zonder handvatverwarming.
Klopt dat? Waarom raden ze mij geen gelbatterij aan? Heeft toch niks te maken met capaciteit of zo maar juist met het onderhoudsvrij zijn....
En 125 euro? Is dat ook niet een beetje overdreven voor een gewone zuurbatterij?
Groeten!
't Is weer RM zenne...ge vraagt iets, en we gaan nekeer klop het tegenovergestelde doen van hetgeen ge vraagt en totaal niet luisteren naar de klant. Zo ken ik ze .
Nil volentibus arduum
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 09:15
- Locatie: Evergem
ik heb vorige week een nieuwe VARTA batterij gestoken in mijn R1100RS.
voor 84 euro was ik gesteld. Ik weet ook ni waarom ik zou overgaan naar een gel-batterij. De vorige heeft 6jaar dienst gedaan en 55.OOOkm. Dagelijks gebruik. Een druppellader heb ik ook niet, want daarvan zie ik het nut niet in. Zou een gel-batterij beter doen ? en voor het gewicht moet ik het ook ni doen want ik weeg zelf veel te veel...
Aan u de keuze;
Groetjes
nasjke
voor 84 euro was ik gesteld. Ik weet ook ni waarom ik zou overgaan naar een gel-batterij. De vorige heeft 6jaar dienst gedaan en 55.OOOkm. Dagelijks gebruik. Een druppellader heb ik ook niet, want daarvan zie ik het nut niet in. Zou een gel-batterij beter doen ? en voor het gewicht moet ik het ook ni doen want ik weeg zelf veel te veel...
Aan u de keuze;
Groetjes
nasjke
2002 R850R Zilver.
Indien je een accu nodig hebt en je wilt niet te veel geld uitgeven moet je eens kijken bij gericke,deze hebben vaak goede aanbiedingen en de accu's zijn goed Laat je echter niet op een dwaalspoor brengen door anderen die menen dat alleen duur pas goed is
Doe er je voordeel mee.
Doe er je voordeel mee.
geniet er maar van!!
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 04 aug 2005, 17:34
- Woonplaats: Waasmunster
- Locatie: Oost Vlaanderen
rij ook met een S (zonder hv verwarming) en na twee "gewone" vorig jaar een gel batterij laten steken. Minder gecontroleer dus gemakkelijker. Wel idd duurder, ik meen me te herinneren dat ik ze toen ook rond de 125 Euro betaald heb.
Soit, het lijkt er weer op dat de merkdealers voor consumables (remblokken, banden & batterijen) weeral serieus aan de jackpot hangen. Zonde want zo lopen ze vaak business mis.
Soit, het lijkt er weer op dat de merkdealers voor consumables (remblokken, banden & batterijen) weeral serieus aan de jackpot hangen. Zonde want zo lopen ze vaak business mis.
Euhm, Rafke vraagt 125 euro voor een gewone zuurbatterij ipv gel.S. schreef:rij ook met een S (zonder hv verwarming) en na twee "gewone" vorig jaar een gel batterij laten steken. Minder gecontroleer dus gemakkelijker. Wel idd duurder, ik meen me te herinneren dat ik ze toen ook rond de 125 Euro betaald heb.
Soit, het lijkt er weer op dat de merkdealers voor consumables (remblokken, banden & batterijen) weeral serieus aan de jackpot hangen. Zonde want zo lopen ze vaak business mis.
Net als jij zou ik een gelleke willen opteren omdat het controleren en eventueel bijvullen van een gewone zuurbatterij bij een S op zijn minst als 'omslachtig' kan bestempeld worden. Ik vind het wel straf dat ik bij Raf geen gel 'meekrijg'. Klant is toch koning?
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:32
- Woonplaats: Gentbrugge
- Locatie: Gentbrugge
En als je wil weten welke Varta er precies in jouw motor hoort te zitten:
http://www.varta-automotive.be/index.php
En dan zoeken op motormerk en type. De nummer die je dan vindt, is toevallig identiek hetzelfde als de nummer die op de originele BMW-accu staat.
De nummers bij Hein Gericke wijken licht af, alsook het vermogen, maar de maten kloppen dan wel weer. Bij Midas kan je die dingen ook vlot krijgen, wel te bestellen.
http://www.varta-automotive.be/index.php
En dan zoeken op motormerk en type. De nummer die je dan vindt, is toevallig identiek hetzelfde als de nummer die op de originele BMW-accu staat.
De nummers bij Hein Gericke wijken licht af, alsook het vermogen, maar de maten kloppen dan wel weer. Bij Midas kan je die dingen ook vlot krijgen, wel te bestellen.