Inklappen zijstandaard

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
@Mathé
Berichten: 167
Lid geworden op: 10 dec 2005, 07:59
Locatie: Utrecht NL.

Inklappen zijstandaard

Bericht door @Mathé »

Ik wil een simpele oplossing voor het 'automatisch' inklappen van de zijstandaard.
Vind dit erg lastig, want je moet heel secuur de motor laten overhellen, want iets te vroeg de standaard loslaten, en de motor ligt op z'n zij.
Moet ik dan alleen het metalen pennetje weghalen, of moet er ook nog iets met de 2 veren gebeuren?

In afwachting van een mogelijke oplossing,
Groet, Mathé
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
DJAIRO

Re: Inklappen zijstandaard

Bericht door DJAIRO »

Mathé schreef:Ik wil een simpele oplossing voor het 'automatisch' inklappen van de zijstandaard.
Vind dit erg lastig, want je moet heel secuur de motor laten overhellen, want iets te vroeg de standaard loslaten, en de motor ligt op z'n zij.
Moet ik dan alleen het metalen pennetje weghalen, of moet er ook nog iets met de 2 veren gebeuren?

In afwachting van een mogelijke oplossing,
Groet, Mathé
Mathé,
Mijn K75 had ook een automatisch inklappende zijsteun,ik zat er steeds m'n voet op,en duwde ertegen tot ik niet verder kon,en dan liet ik hem zakken,zodoende was ik zeker dat hij niet kon omkieperen :!: Wel te verstaan steeds stond ik naast de moto dus geen nonchalant,pikkeltje uitduwen terwijl je nog op de moto zit :!: Het systeem met de vaste zijsteun is zekerder,maar weet goed indien je dit zoekt te monteren,moet je ook de startbeveiliging erbijplaatsen,(aangesloten op de motronic staat in instructieboekje van m'n K1100RS)want anders is het nog gevaarlijker,stel je voor dat je in een verstrooid moment vertrekt en je zijsteun staat nog open,kan je jezelf voorstellen wat er gebeurd in de éérste bocht :shock: :shock: dan ben je"gelanseerd"
Groetjes Frank :D
Ca4Ya
Berichten: 240
Lid geworden op: 09 mar 2005, 16:42
Woonplaats: Wetteren

Bericht door Ca4Ya »

Ik had dat ook aan m'n K100rs.
Heb enkel het metalen 'pinneke' afgezaagd en het heuvel was opgelost!
Let wel op als je dan vertrekt ==> de zijpikkel klapt niet meer in en de motor slaat ook niet uit he!
Dus, dubbelchecken of de pikkel ingeklapt is.... !
Indien nodig, zal ik eens een detailfoto posten...
Ca4Ya
K100RS - K1100RS Special Edition - Honda XL250 Motosport
Ca4Ya
Berichten: 240
Lid geworden op: 09 mar 2005, 16:42
Woonplaats: Wetteren

Bericht door Ca4Ya »

heuvel = euvel :D :shock:
Ca4Ya
K100RS - K1100RS Special Edition - Honda XL250 Motosport
@Mathé
Berichten: 167
Lid geworden op: 10 dec 2005, 07:59
Locatie: Utrecht NL.

Bericht door @Mathé »

Ik begrijp je bezorgdheid Frank, en dat is zeker terecht; je kán vallen met een uitstaande zijstandaard ... maarruh ... hoe deden we dat vroeger?
Toen hadden we ook geen electronische beveiligingen o.i.d.

Niet dat ik zo eigenwijs ben, dat ik hier ga zeggen dat het mij niet kan gebeuren, maar ik denk dat ik mij nog wel kan aanpassen; mijn CB350Four heeft ook nog een niet beveiligde zij-pikkel :wink:

Van de week gaat de zaag erin, want een omvallende motor omdat de zij-pikkel ineens opklapt ... geeft ook schade :?

8) Groet,
Mathé

@Ca4Ya: Ook bedankt voor je uitleg- en bevestiging dat het kan.
We zullen gelijktijdig hebben zitten typen. :lol:
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
VutteRT
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 aug 2006, 15:37
Locatie: Tilburg

Bericht door VutteRT »

[quote="Mathé"]Toen hadden we ook geen electronische beveiligingen o.i.d.

Niet dat ik zo eigenwijs ben, dat ik hier ga zeggen dat het mij niet kan gebeuren, maar ik denk dat ik mij nog wel kan aanpassen; mijn CB350Four heeft ook nog een niet beveiligde zij-pikkel :wink:

Van de week gaat de zaag erin, want een omvallende motor omdat de zij-pikkel ineens opklapt ... geeft ook schade :?

8) Groet,
Mathé

Kijk Mathé, als je er aan kan wennen om er aan te denken dat je zijstandaard uit staat, Kan je d'r ook aan wennen dat ie door het inknijpen van de koppeling inklapt. Zo simpel als wat :wink: . Succes
grtjs vutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
Plaats reactie