verontwaardigd

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

verontwaardigd

Bericht door bmwfreakske »

Weliswaar niet met de motor,maar om 1u15 deze namiddag moest ik in de remmen gaan voor iemand die de steenweg overstak.Persoon in kwestie rijdt de baan op richting kampenhout en komt van links,heeft geen voorrang,plus het feit dat hij dan onmiddellijk stopt voor een vrachtwagen om hem de weg laten op te rijden.Door dit maneuver moet ik stevig in de remmen gaan en kies om naar links te gaan om hem niet te raken maar moet dan nog uitwijken voor de vrachtwagen die ondertss de weg oprijdt,ik kom tot stilstand zonder brokken.Nu ik was wel wat misnoegd om het feit dat ik dergelijke maneuvers moet uitvoeren omdat die vent persé den gentlemen wilt uithangen......en anderen in gevaar brengt,ik steek mijn 2 handen omhoog en vooruit om te vragen wat zijn bedoeling is....hij reageert niet en vertrekt,ik volg en trek vrij hard op omdat ik ook op mijn tenen getrapt was......Die weet ni beter dan terug in de remmen te gaan om dan vol gas er vandoor te gaan......nu komt het,een uurtje later kom ik terug op het werk en krijg daar de volle laag en er wordt mij agressie verweten en obscene gebaren,pech dus,dubbel pech...hij is een klant van ons en krijg de kans niet om mijn relaas te doen van de feiten.De les die ik hier uit geleerd heb is dat ik hem beter in zijn flank had geramd en er zou mij niets ten laste gelegd zijn :? :? :evil: :evil: :evil:
Andalousie 09/2018
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

't lijkt een rage te worden automobilisten die zonder boe af bah op hunne rem trappen om een voetganger over te laten (nota bene geen zebrapad) gewoon grote baan knal alles toe terwijl ik dan denk kijk in je spiegel oordeel wat er achter je hangt en vraag je af of die voetganger geen 5 seconden langer kan wachten...
't is nog eens zo egerlijk als er van die knuppels zijn die persé voor je de weg op moeten (duidelijk gehaast) en dan tegen 60 blijven rijden waar je 70 mag en waar je makkelijk 120 kan bollen maar ik met 90 al tevreden ben... maar niet mag inhalen :wink:
verkeersagressie grrr soms heb ik zin om er eens ene uit zijn auto te halen en te vragen of hij zijn rijbewijs met bonnekes van de Fort heeft gehaald :wink:
gelukkig zijn wij motards veel te beschaafd
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Ben gisteren avond ook zoiets tegengekomen .
Ik had er mijn dienst opzitten en begeef mij huiswaarts , gutsende regen en donker 19.00hr ge kent dat wel . :?
Bijna thuis kom ik aan de verkeerslichten , dewelke op rood staan .
Voor mij 1 blikken doos.
Ik doe zoals iedereen en rij tot vooraan aan de stopstreep, en nu begint het . :roll:
De bestuurder van de ( BMW station wagen )geeft plots volgas en duwd zijn voertuig in mijn richting uit . :evil:
Gelukkig zie ik net op tijd zijn manouver aankomen en spring ook naar links . Van uit de andere richting komen de éérste tegenliggers er al aan ; de eerste dus al aan het knipperen met de grootlichten . Precies of ik zelfmoordneigingen zou hebben :roll: .
Soit , ik terug op mijn rijvak en vervolg mijn weg . :lol:
Iets verder gaat de weg over naar 70 en zelfs 90 km:hr.
Ik kom terug achter die bewuste BMW SW te rijden dewelke aan 50 /u verdertuft .
Net op het ogenblik dat ik hem inhaal , steekt de ( licht bruine bestuurder ) zijn middenvinger naar me op. :twisted:
Ik negeer dit en rij verder . Ik haal nog 2 andere wagens in , en plots komt die BMW op minder dan 1 meter van mijn kont rijden . :!:
Ik heb niet snel schrik in de regen , maar aan 90km /hr een bocht nemen van 90° om aan die blikken doos te ontkomen doe ik liever geen tweede keer meer .
Toegegeven ik had moeten zijn nummerplaat noteren , maar door de hevige regen en zijn niet verlichte achterkant van de wagen , heb ik slecht een gedeelte kunnen lezen . dus net niet genoeg . :cry:
Er achter rijden en ze noteren zag ik in deze privé toestand niet echt zitten .
En ja zo ontstaat dus verkeersagressie :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Ja mannekes, ik kan hier ook zo van alles neertypen. Maar daar verandert toch niks aan. Integendeel! En met die bordjes van 70 die tegenwoordig zo in de mode zijn plus de mentaliteitsveranderingen die onze overheid ons zo graag opdringt kan het dus niet anders dan in mijn ogen de verkeerde weg opgaan.
GSeorgie
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:41
Locatie: omgeving Torhout W-VL

Bericht door GSeorgie »

John schreef:Ja mannekes, ik kan hier ook zo van alles neertypen. Maar daar verandert toch niks aan. Integendeel! En met die bordjes van 70 die tegenwoordig zo in de mode zijn plus de mentaliteitsveranderingen die onze overheid ons zo graag opdringt kan het dus niet anders dan in mijn ogen de verkeerde weg opgaan.
Akkoord, waar vroeger te snel rijden één vorm van agressie was, is de omgekeerde rijstijl meer en meer in zwang, beduidend trager rijden dan toegelaten, vooral waar inhalen verboden is.
Of het om oudere of jongere bestuurders gaat maakt niet uit. Het geeft een soort machtsgevoel : zo van ... ikke bepaal hoe snel gij kunt zie ...

Ook al de de 3-straten regel meegemaakt ? Zeker bij plaatselijk verkeer : ze komen een zijstraatje of een parking afgereden, jij bent de enige andere weggebruiker, ze komen pal voor je neus de weg op en gegarandeerd de 3de straat verder gaan ze weer van de hoofdweg af. Koken zoude.

Middenstrookrijders : ergerlijk tot en met, verboden, verkeersbelemmerend maar ik vermoed dat min. Landuyt z'n familie dat ook doet, want daar is ie (eigenlijk) voor en dus niet tegen, dat veroorzaakt geen ongevallen!!! A nee : moet je eens zien waardoor blokken auto's op de snelweg ontstaan : net daar waar iemand van 118 km/u iemand van 116 km/u inhaalt (en waar een hele zot aan 135 rechts inhaalt) alle wagens stroppen aan die vernauwing, waardoor steeds harder moet geremd worden en de snelheden dalen tot 80 km/u of zelfs tot stilstand en files ; oorzaak ??? min Landuyt ???

't Is er eens uit zie
en er is geen ongeval veroorzaakt :-)
CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Ik heb vernomen dat ze op Europees niveau
een gelijkschaling voorzien , op gebied van snelheids-
beperking .
70 en 90 km/hr zou verdwijnen :lol:
en het zou overal 80 worden :cry:

Dit om te voorkomen dat er steeds opgetrokken
en dan weer afgeremd moet worden .

Dus zal het er als volgd uitzien

30 shoolomgeving
50 bebouwde kom
80 buiten de bebouwde kom
120 op autosnelwegen
:wink: :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

En dan hebben de firma's weer werk die de borden maken hé... :wink:
Als 't werk maar in 't land blijft :?
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Ik word zo moe van die afzeiktopics. Net of jullie nog nooit wat fout deden waardoor iemand anders (zwaar) gehinderd werd. Gelukkig gaat niet iedereen een topic starten om z'n ongenoegen te uiten, de fora zouden er leuk uitzien.
Ik ben ook wel eens woest na een idiote actie, maar even snel gekalmeerd als ik denk aan wat ik zelf ooit al eens gedaan heb.
Zo is het hedendaags verkeer nu eenmaal.

Harald, zou jij ook een beschrijving posten als die vent homo was, of gehandicapt of zo?
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Alléz, allée! We gaan hier toch geen verwijten naar mekaars hoofd slingeren hé! Gek dat je het anders wél doorslikt en vergeet. Waarom hier dan niet. Enheuu...het is NIET kwaad bedoeld hé :wink: Maar het zette me toch aan het denken :lol:
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

Relax schreef:
zou jij ook een beschrijving posten als die vent homo was, of gehandicapt of zo?
Vreemd of gehandicapt of homo of hetro of blondine. het doet er niet toe iedereen heeft zijn rijbewijs en dient door hun eigen rijgedrag de gevolgen te aanvaarden welke zich voordoen.
Het is tenslotte door roekeloos rijgedrag en enkele onozele politisie dat er zulke regels worden gemaakt.
ik rij ook graag vlot en bega iedere dag wel een overtreding (klein of groot) Door de vele vernieuwingen en het rijgedrag van andere kan het niet anders.
hier in Belgenland bestaat er geen verkeers regelement Alleen snelheid daar kikken de (sorry voor de uitdrukking)Flikken op om u te strikken;
In andere situaties (oudjes aan 60 op de snelweg) dubbel geparkeerde enz... wordt niets of zeer weinig gedaan. Ook worden automobilisten (door de talrijke aanwezigheid) al te vaak gestraft omdat de zwakke weggebruiker denkt dat hij alles kan en mag.
De wet voor motorrijder moet in mijn ogen grondig herzien worden.
allee dit was mijn relaas over de toestand hier in belgenland.
der is nog zo veel meer maar ja we leven maar 1X en daar moeten we het beste van maken
Alaaf Alaaf Alaaf
prins Bart
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Relax schreef: Harald, zou jij ook een beschrijving posten als die vent homo was, of gehandicapt of zo?
wie weet ben ik dat ook wel :wink:

PS FLIKKEN is geen scheldwoord meer
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

van Harald
wie weet ben ik dat ook wel :wink:
En gehandicapt :?:
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

John schreef:Alléz, allée! We gaan hier toch geen verwijten naar mekaars hoofd slingeren hé! Gek dat je het anders wél doorslikt en vergeet. Waarom hier dan niet. Enheuu...het is NIET kwaad bedoeld hé :wink: Maar het zette me toch aan het denken :lol:
Ik denk dat de vraag relevanter is dan de vermelding, John.

En ik weet dat Harald hiervoor ni "in zijn gat gebeten" zal zijn.

[edit]'k Had moeten verder lezen, dan had m'n tweede zin zelfs ni nodig geweest :D [/edit]
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Bericht door bmwfreakske »

Wat mij stoort is het feit dat deze man naar mijn werk gebeld heeft om te zeiken over mij Relax,de rest kom ik ook dagdagelijks tegen en zal daar ook niet elke dag over zeiken,bedankt
Andalousie 09/2018
Patrick H
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:28
Woonplaats: Keerbergen
Locatie: Vl Brabant

Bericht door Patrick H »

Georgie schreef:
Middenstrookrijders : ergerlijk tot en met, verboden, verkeersbelemmerend maar ik vermoed dat min. Landuyt z'n familie dat ook doet, want daar is ie (eigenlijk) voor en dus niet tegen, dat veroorzaakt geen ongevallen!!! A nee : moet je eens zien waardoor blokken auto's op de snelweg ontstaan : net daar waar iemand van 118 km/u iemand van 116 km/u inhaalt (en waar een hele zot aan 135 rechts inhaalt) alle wagens stroppen aan die vernauwing, waardoor steeds harder moet geremd worden en de snelheden dalen tot 80 km/u of zelfs tot stilstand en files ; oorzaak ??? min Landuyt ???

't Is er eens uit zie
en er is geen ongeval veroorzaakt :-)
CU
Georgie

alle respect voor uw mening in verband met middestrook rijders .
Maar als u al eens in een ongeval betrokken was op de rechter rijstrook "tussen" een stel van die vrachtwagens dan gaat uw kijk op de midden rijders anders zijn ik kan u garanderen dat u ook een middenstrook rijder word. In mijn geval werd het ongeval dan nog veroorzaakt door een pipo die dacht dat omdat hij met een BMW reed, binnen de second alle rijvakken mocht paseren om een middenstrook rijder duidelijk te maken waar ge moest rijden als ge gene BMW of Mercedes had, rechts "tussen" de vrachtwagens.

Ik nooit meer! geef mij dan maar een bekeuring .
Nothing on my bike is sponsored by my wife!

R1200RT
yamaha RD50,
kawasaki drifter,
yamaha DT50m1980,
Bmw R100/7 1978
R80gs
R1150rt silver
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Bericht door bmwfreakske »

Euh,de middenstrook dient om die vrachtwagens in te halen en u daarna terug op het rechtse vak te plaatsen,ik vermoed dat je niet tss de vrachtwagens blijft rijden tegen 100 en zeker niet op de middenstrook als daar rechts van u geen verkeer is :idea: :idea:
Andalousie 09/2018
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Bericht door YOwan »

Wat mij vooral stoorde in het voorval van Freakske was dat hij van zijn werkgever onder zijn voeten kreeg en niet de kans kreeg om zijn versie te geven.
Ik vind dit een ongelofelijk gebrek aan respect vanwege zijn werkgever :x
Dit bewijst nog maar eens wat belangrijk is voor een werkgever, en neem maar aan dat het niet de wernemers zijn !!!
Ik zou zeggen dat iedereen daar eens over nadenkt en er zijn/haar conclusies uit trekt. :roll: :roll:
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Rudi
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 okt 2004, 10:41
Locatie: lommel

Bericht door Rudi »

Relax schreef:Ik word zo moe van die afzeiktopics. Net of jullie nog nooit wat fout deden waardoor iemand anders (zwaar) gehinderd werd. Gelukkig gaat niet iedereen een topic starten om z'n ongenoegen te uiten, de fora zouden er leuk uitzien.
Ik ben ook wel eens woest na een idiote actie, maar even snel gekalmeerd als ik denk aan wat ik zelf ooit al eens gedaan heb.
Zo is het hedendaags verkeer nu eenmaal.

Harald, zou jij ook een beschrijving posten als die vent homo was, of gehandicapt of zo?
Ik word zo moe van die politiek correcte Vlamingen die denken immer te moeten opkomen voor onze licht getinte nieuwe Belgen. Ik heb een rothekel aan lichtgetinte noord-afrikaanse medeburgers die rijden in uitgebouwde bmw's en denken dat ze in het riff gebergte rondrijden, met een totaal gebrek aan respect voor andere weggebruikers! Ben ik nu aangebrand? Allez, geef me maar aan bij de demagogen van het CGKR.
Plaats reactie