perfect cradle? (blue?)

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
torro
Berichten: 134
Lid geworden op: 12 nov 2004, 16:56
Locatie: bachten de kupe

perfect cradle? (blue?)

Bericht door torro »

De beslissing was (en is) genomen, het zal een 2610 worden. Nu nog enkel een verkooppunt zoeken die mee een goeie prijs / service levert. En daarmee is de kous af.... dacht ik ..... :?
Via dit GPS forum maak ik nu wel kennis met een optie (ja, sorry ik ben een leek in gps weten jullie wel ... ) ; meer bepaald met de "Perfect cradle". Is dit een "garmin" product of een vreemde fabrikant die handig inspeelt en een optie voor de 2610 in elkaar knutselde? Ik kon al wat nalezen op de site van "notter". Als (en ik zeg wel 'als') ik zou kiezen voor een dergelijke optie, dan denk ik meteen voor de "blue" te gaan. Onder andere bij diezelfde "notter" worden ze in een totaalpakket verkocht aan 1595€. Lijkt me qua pakket interessant, gezien ik de 2610 ook in de auto zal gebruiken. Wel een hoge prijs hé !! Of is dit dan toch een koopje lettende op wat het pakket omvat?
Maar ik had graag jullie mening even. Is deze "perfect cradle" optie (samen met de 2610) ook bij Belgische (west-vlaamse???) dealers te koop, want ik koop nog altijd graag 'in eigen streek' .... ! en zo ja, iemand enig idee dan van de prijs hier?
Is zo'n optie echt een must, vanwege het gevaar op krassen bij gebruik van het "touchscreen" en handschoenen of eerder overroepen...? En de "bluetooth" verbinding met zo'n "perfect cradle" ;;; goed? zuiver? storend?
Kortom, zijn er mensen die positieve/negatieve ervaring hebben met een dergelijk geheel. Misschien ook even melden dat ik de 2610 (eventueel met de "perfect cradle") zal gebruiken op m'n R1100R. En ik rij die motor zonder schermpje. M'n 2610 zal dus volledig bloot staan aan wind en regenbuien van 'op kop' (want ik heb geen schermpje om hem netjes achter te plaatsen zoals de RT/LT/ . rijders, zonder bescherming dus tegen m'n GPS gezwiert. Hopelijk ook hierbij geen probleem qua water/wind dichtheid ???
En "last but not least" ... hoe zit het met een factuur vanuit "notter" qua btw recuperatie hier in Belgie.
Een hoop vragen, maar hopelijk ook een hoop nuttige antwoorden....
"merci" !! in ieder geval !! ; peter
R 1100 R
Panther
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 okt 2004, 17:14

Re: perfect cradle? (blue?)

Bericht door Panther »

torro schreef:Is dit een "garmin" product of een vreemde fabrikant die handig inspeelt en een optie voor de 2610 in elkaar knutselde?
Notter is gewoon een dealer van Garmin die zelf deze optie in elkaar knutselde, maar lijkt wel degelijk te zijn als je de huidige gebruikers mag geloven
torro schreef:Wel een hoge prijs hé !! Of is dit dan toch een koopje lettende op wat het pakket omvat?
Als je een gewone Garmin koopt dien je eveneens apart de montage onderdelen bij te kopen dus ik denk wel dat dit geen slechte prijs is
torro schreef:Is deze "perfect cradle" optie (samen met de 2610) ook bij Belgische (west-vlaamse???) dealers te koop, want ik koop nog altijd graag 'in eigen streek' .... ! en zo ja, iemand enig idee dan van de prijs hier?
JA en NEE, vermits dit een eigen ontwerp is wordt dit enkel door hen verkocht, maar er is wel nog samenwerking met "De Hobbyist" http://www.hobbyist.nl/baehr.php die de Cradlle ook verkoopt en is minder ver.
Verder zou je deze ook elders kunnen kopen maar dan kost de cradle wel 2 x zoveel
torro schreef:Is zo'n optie echt een must, vanwege het gevaar op krassen bij gebruik van het "touchscreen" en handschoenen of eerder overroepen...?
Een must is veel gezegd maar het blijkt wel zeer gebruiksvriendelijker te zijn met handschoenen
torro schreef:En de "bluetooth" verbinding met zo'n "perfect cradle" ;;; goed? zuiver? storend?
Ik dacht zelfs dat deze nog niet helemaal op punt stond vanwege een norm of zoiets in de bluetooth verbindingen
torro schreef:En "last but not least" ... hoe zit het met een factuur vanuit "notter" qua btw recuperatie hier in Belgie.
Als je BTW-plichtig bent dan is het misschien aan te raden om te laten factureren met medecontractant. Zo dien je de BTW in uw BE-aangifte te betalen en eventueel terug af te trekken zodat je geen BE-BTW dient te betalen. Dit kan je normaal alleen als Notter hem in BE lever (of laat leveren door transporteur, DHL, Post, ...). Als je hem in NL gaat halen is er in principe NL-BTW verschuldigd en kan je die wel 1 keer per jaar (onder bepaalde vwd) via een speciale procedure terugvragen aan de NL-fiscus. :evil:
Laatst gewijzigd door Panther op 16 feb 2005, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Frank E
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 sep 2004, 19:28
Locatie: Bij de smurfen
Contacteer:

Bericht door Frank E »

De Perfect Cradle is inderdaad niet van Garmin, die gaat binnenkort een gelijkaardig (geen bluetooth) product op de markt brengen voor +/- 175€. BMW gaat op zijn beurt een bluetooth module uitbrengen die je kan aansluiten op een intercom om zo via de nieuwe Systeem V helm draadloos geluid (en spraak) te verkrijgen. Of de module ook zonder intercom kan werken weet ik niet. Op deze (helaas interessante) vraag konden ze geen antwoord geven.

Ik heb mijn 2610 onlangs in Portugal gekocht voor 800 € inclusief verzending. Tel daarbij Garmin's alternatief voor de vier knoppekes van de perfect cradle en je komt aan 975€. Daarbovenop betaalde ik +/- 210€ voor de montage en de onderdelen (= 1185€). Dan heb je nog de module van BMW (die hopelijk geen intercom nodig heeft), die zal wel minder kosten dan de resterende 400€.
Reken tenslotte ook maar op een hoge prijs als je de Systeem V met bluetooth wilt kopen. Een ander alternatief voor de Systeem V heb ik nog niet gezocht. Wat de beschikbaarheid van de PF betreft, die moet je bij Notter zelf kopen.

De plaatsing: ik heb een 2610 laten plaatsen op de kroonplaat (R1150R) net onder de tellers. Ik rij met een windscherm dus de 2610 is beschermd van regen & insecten. Ik heb geen idee wat dit gaat geven op je R1100R maar de 2610 is alleszins waterdicht. Er zal hier en daar wel eens een vliegske tegen vliegen maar dat kan geen kwaad.

Het scherm tenslotte zal wel bestand zijn tegen handschoenen. Met m'n dikke winterpollen is er sowiezo al niet goed mee te werken. Vandaar dat Notter die vier knopjes aan de linkerkant heeft ontwikkeld.

Hopelijk weet je nu al wat meer....
Panther
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 okt 2004, 17:14

Bericht door Panther »

Frank E schreef:Ik heb mijn 2610 onlangs in Portugal gekocht voor 800 € inclusief verzending. Tel daarbij Garmin's alternatief voor de vier knoppekes van de perfect cradle en je komt aan 975€. Daarbovenop betaalde ik +/- 210€ voor de montage en de onderdelen (= 1185€).
Enige bemerking hierbij dien je wel te maken dat de cradle dan meer kost
En Potugal is toch ook niet in uw buurt, dacht ik
Website Notter schreef:De adviesverkoopprijs van de 'losse' Perfect cradle zal, afhankelijk van het type, liggen tussen de 300 en 1000 euro
Verder is de ene montage niet de andere
Dan heb je nog de module van BMW (die hopelijk geen intercom nodig heeft), die zal wel minder kosten dan de resterende 400€.
Dacht wel dat deze niet apart te vrekrijgen is
yann
Berichten: 147
Lid geworden op: 29 sep 2004, 11:32
Woonplaats: Temse
Locatie: Waasland
Contacteer:

Bericht door yann »

De Perfect Cradle is in feite afgekeken van de BMW Navigator II. Notter heeft er een aantal zwakheden uitgehaald en zelf iets ontwikkeld. Ze beschermen echter hun product door em apart van de 2610 ook te verkopen tegen een schandalig hogere prijs. Echter, als je em samen met je 2610 module bij hen koopt valt de prijs nog mee. Ik ben er zelf bij Notter omgereden op een voormiddag. Heb een factuur aan mijn belgische BVBA gekregen zonder BTW en heb daar cash betaald. BTW wordt in België verrekend en terugbetaald (O-operatie)
indien je interesse hebt in zo'n cradle kan je ook eens kijken op http://www.y2remoto.com. Deze wordt afzonderlijk verkocht. Heeft niks met Notter of Garmin te maken.
Blue zou ik je niet aanraden tenzij je met een Vemar helm rondsnort. Bluetooth techniek staat nog in kinderschoenen. Ik heb zelf de RED en ben er zeer tevreden van. Installeren? Er staan heel wat montagevoorbeelden op het forum van Notter http://www.gps.nl
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
Frank E
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 sep 2004, 19:28
Locatie: Bij de smurfen
Contacteer:

Bericht door Frank E »

peter00000001 schreef:Enige bemerking hierbij dien je wel te maken dat de cradle dan meer kost
En Potugal is toch ook niet in uw buurt, dacht ik
De prijs was inclusief verzendingskosten. Maar het klopt dat de PF de helft minder kost als 'm in een pakket koopt. Hij kost +/- 350€ apart dacht ik.
Dan heb je nog de module van BMW (die hopelijk geen intercom nodig heeft), die zal wel minder kosten dan de resterende 400€
Dacht wel dat deze niet apart te vrekrijgen is
De cradle van BMW is idd niet apart te verkrijgen, de bluetooth module zou je wel apart kunnen kopen. Als BMW deze niet apart gaat verkopen dan slaan ze toch serieus de bal mis. Wat met als die mensen die reeds met een GPS rondrijden en achteraf zo'n ding willen kopen?
torro
Berichten: 134
Lid geworden op: 12 nov 2004, 16:56
Locatie: bachten de kupe

Bericht door torro »

peter00000001,
Of ik koop m'n 2610 los of ik koop hem meteen met de "perfect cradle". Achteraf lijkt me idd te duur. Maar je merkt op dat de "bluetooth" nog niet helemaal op punt zou staan vanwege ... Mag ik hieruit besluiten dat de "bluetooth" verbinding tussen m'n basis en m'n "headset" er helemaal niet zal zijn? En is het bijgevolg geld voor niets "0"? Of heb ik het hier verkeerd voor?
"Garmin" bouwt aan een eigen gelijkaardig product? Al enig idee of het uitbrengen voor binnenkort is, dan wel pas .... ? vb. naar het einde van het jaar toe?
Als ik het (pakket) bij "notter" zou kopen zou ik het via postorder bestellen. Er is verplicht vooruitbetalen als buitenlander, maar dat kan op een Belgische bankrekening (ik meen fortis). Mag ik dan aannemen dat een factuur, met mijn goederen bij levering (door DHL?, post?)meegestuurd, lettende op die overschrijving op hun belgische bankrekening, voldoende is om van deze kosten de btw te kunnen recupereren? En wat met de betaade 19% btw in Nederland tegenover de in Belgie 21%?
THX !
R 1100 R
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Wat die terugvordering van de btw betreft...het is hierboven reeds uitgelegd als zijnde een 0-operatie. Wat hier verder door anderen forummers verteld is raakt kant of wal.Sorry :) Dus opletten!
Bij het éénmaken van de EU kan je als Belgische zaak in het buitenland aankopen zonder BTW. Terugvorderen kan in princiepe dus NIET! Je betaald als firma gewoon de netto-prijs, dus zonder BTW in het buitenland, simpel. :wink:
Panther
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 okt 2004, 17:14

Bericht door Panther »

John schreef:Wat die terugvordering van de btw betreft...het is hierboven reeds uitgelegd als zijnde een 0-operatie. Wat hier verder door anderen forummers verteld is raakt kant of wal.Sorry :) Dus opletten!
Bij het éénmaken van de EU kan je als Belgische zaak in het buitenland aankopen zonder BTW. Terugvorderen kan in princiepe dus NIET! Je betaald als firma gewoon de netto-prijs, dus zonder BTW in het buitenland, simpel. :wink:
John, sorry hoor in de praktijk is het wel een 0-operatie maar als je de regels volgt dan telt de plaats van de levering. Dus als je in NL zelf gaat halen dan vind de verkoop/levering in NL plaats en dan dient er NL-BTW aangerekend te worden ook al heb je een BE-BTW nr. Als de plaats in BE is (levering vindt plaats door afgifte van DHL ofzo) dan mag er verlegging van de BTW naar de koper toegepast worden. En zelfs dan is het nog opletten geblazen want als de koper de opdracht geeft het goed te halen in NL dan vindt de plaats van delevering nog altijd in NL want de verkoper overhandigd het goed aan de transporteur in opdracht van de koper.
Maar het is al vermeld heb puur theorie. Zoals yann reeds vermelde rekenen ze blijkbaar geen BTW aan ook al ga je hem zelf in NL kopen. Veel mensen/bedrijven weten die niet 100% en denken dan maar als de koper een buitenlands BTW-nr heeft dan mag het zonder BTW. Totdat de BTW-controleur bij de verkoper controle uitoefent en vraagt naar de bewijzen dat de goederen effectief naar het buitenland zijn gegaan. En geloof mij dat durven ze wel eens doen en dan kan de verkoper nog eens de BTW ophoesten. Natuurlijk is dat voor de koper niet van tel want voor hem heeft dit geen effect.

DUS DIT IS WEL ALLEMAAL THEORIE, MAAR IN DE PRAKTIJK GAAT HET ANDERS TOE DUS.

PS: Ik had ook al vermeld dat het een nul operatie was.
Zo dien je de BTW in uw BE-aangifte te betalen en eventueel terug af te trekken zodat je geen BE-BTW dient te betalen
Het hangt af van het gebruik of je al dan niet je BTW kan aftrekken. Als je gemengde BTW-plichtige bent dan mag je maar een bepaald % aftrekken. Dus het is enkel als je volledig recht op aftrek hebt dat het een 0-operatie is.

Conclusie : torro, als je kan doe maar zonder NL-BTW. En als je het laat leveren door DHL ofzo zal er geen NL-BTW mogen opzitten tenminste als je je BE-BTW-nr hebt doorgegeven

Sorry maar blijkbaar werkt Bluetooth wel al met de GPS. Ik verwarde dit met de intercom waarbij ik gelezen hebt dat dit nog niet mogelijk zou zijn.
gevonden :http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=201 ... th&start=0
Erik
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:51
Woonplaats: mol

Bericht door Erik »

@ torro
als u de prijzen met andere vergelijkt, bedenk dan dat vaak het pakket wordt vergeten erbij te noemen.
In uw uitbreidingspakket zit alles wat nodig is om het toestel ook te gebruiken in de wagen en een 1Gb of misschien wel een 2 Gb geheugenkaart. Daarop past het complete Europese kaartenmateriaal grotendeels ofwel geheel. Bovendien, het toestel zou er tot tweemaal sneller mee zijn zo wordt beweerd.
Met de 256 Mb geheugenkaart die standaard bij de 2610 komt zult u tevoren kaartmateriaal moeten wisselen wanneer u buiten uw gebruikelijke (op zich omvangrijke) gebied zal gaan. Als men veel onderweg is en het blijkt vergeten, komt het moment altijd ongelegen, zeker als u uw GPS ook voor uw werk gebruikt. De rekensnelheid is met de standaard 256 Mb van de 2610 zeker voldoende.
De Perfect Pilot Blue van Notter is in verschillende opzichten indrukwekkend. Elders op dit GPS-Forum zijn uitstekende alternatieven genoemd die het complete pakket van Notter echter nog niet overtreffen. Maar u kan er zeker uw voordeel mee doen (zolang u door de bomen het bos maar blijft zien zonder GPS :? )

Succes :!:
(ook met uw BTW :D)
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
Frank E
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 sep 2004, 19:28
Locatie: Bij de smurfen
Contacteer:

Bericht door Frank E »

De cradle van Garmin zou voorzien zijn voor dit jaar. Garmin zou ook werken aan een GPS met bluetooth ondersteuning maar daar heb ik geen informatie over.

Wat het standaard geheugen betreft (256Mb of 512Mb), in de Carrefour of Mediamarkt kan je goedkoop geheugenkaartjes kopen. 1Gb kost tegenwoordig minder dan 70€...
Plaats reactie