geflitst

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Livin

Bericht door Livin »

PierreRT schreef:als je tegen 30 erover rijdt, (fietsers rijden soms sneller) ook bij regenweer, is dat best te doen, zebrapaden hebben nog meer verf, zijn in massa aanwezig en daar rij je ook over, ook tegen hogere snelheden...
Informatie is net wat er te weinig is.
Ik verkies toch om tussen de lijnen door te rijden en putdeksels te vermijden, ook al is het op een recht stuk.
En niet glad tegen 30 km/u?? 'k Heb al met minder geschoven.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Triker

Bericht door Triker »

Livin schreef:
PierreRT schreef:als je tegen 30 erover rijdt, (fietsers rijden soms sneller) ook bij regenweer, is dat best te doen, zebrapaden hebben nog meer verf, zijn in massa aanwezig en daar rij je ook over, ook tegen hogere snelheden...
Informatie is net wat er te weinig is.
Ik verkies toch om tussen de lijnen door te rijden en putdeksels te vermijden, ook al is het op een recht stuk.
En niet glad tegen 30 km/u?? 'k Heb al met minder geschoven.
Dat dat niet glad is heb ik niet gezegd :wink:
wel dat dat best te doen valt en zeker tov zebrapaden...
Livin

Bericht door Livin »

PierreRT schreef:Dat dat niet glad is heb ik niet gezegd :wink:
Ge hebt gelijk, ik moet wat beter lezen :oops: .

Ik vraag me wel nog steeds af waarom putdeksels rond zijn ipv vierkant.
Ik veronderstel buiten de logische uitleg dat ze er anders kunnen invallen dat Bart nog wel een andere uitleg in petto heeft.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Triker

Bericht door Triker »

Livin schreef:
PierreRT schreef:Dat dat niet glad is heb ik niet gezegd :wink:
Ge hebt gelijk, ik moet wat beter lezen :oops: .

Ik vraag me wel nog steeds af waarom putdeksels rond zijn ipv vierkant.
Ik veronderstel buiten de logische uitleg dat ze er anders kunnen invallen dat Bart nog wel een andere uitleg in petto heeft.
effe googlen en dan weet ge het (bron= Wikipedia);

Waarom zijn putdeksels rond?
Oorspronkelijk was de reden dat een rond putdeksel niet in de put kan vallen. Een vierkant putdeksel zou (diagonaal) wel in het eigen gat kunnen vallen. Dat is vooral gevaarlijk als iemand in de schacht aan het werk is voor onderhoud. Deze redenering gaat tegenwoordig echter niet meer op omdat de betonnen hals van de put smaller is aan de onderkant waardoor een putdeksel groter is dan de halsbreedte en dus niet door het gat kan vallen.

De moderne putdeksels zijn rond omdat de ronde vorm sterker is dan de vierkante. Ondanks dat het putdeksel rond is, is het ijzeren frame rond een put bijna altijd vierkant. Het vierkante frame heeft een voordeel bij de bestrating: er kan makkelijker om de put heen betegeld worden. Ronde frames zie je alleen op plaatsen waar de bestrating centrisch of waaiervormig is. Een vierkant frame zorgt bij deze vormen van bestrating namelijk weer voor problemen.

Een derde reden waarom putdelsels rond zijn heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de werkers de neiging hebben om een putdeksel op zijn kant te zetten wanneer het gelicht is van de put. Dat is echter vanwege het gewicht gevaarlijk. Een rond putdeksel kan men vrijwel alleen plat leggen, ofwel het werkt veiliger handelen in de hand.

Overigens zijn echter niet alle putdeksels rond. Over het algemeen kan geconcludeerd worden dat oude putdeksels vierkant zijn en moderne rond. Welke vorm zij echter ook hebben, op alle deksels is reliëf aangebracht om grip te creëren.

Voila. :wink:

Vraag nu nie waarom een banaan krom is want da staat er niet in :D

Edit heu blijkbaar dus toch wel, lol

Waarom zijn bananen krom? Door de zwaartekracht gaat de bloemtros naar beneden hangen. De vruchten blijven naar boven willen groeien (negatieve geotropie). Als de trossteel ondersteund wordt zodat de trossteel toch recht overeind blijft, blijven de vruchten gewoon recht. Er zijn diverse kleinere bananensoorten (waarvan de trossteel niet doorbuigt onder het gewicht van de vruchten) die zo van nature recht blijven. Het is dus niet genetisch bepaald en heeft ook niets met het 'groeien naar het licht' (positieve fototropie)te maken.
Livin

Bericht door Livin »

Merci :idea: 8)
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

PierreRT schreef:
naftje schreef:
PierreRT schreef:Als je duidelijk weet wat de snelheid mag zijn op een bepaald stuk weg en je gaat over die snelheid moet je achteraf inderdaad niet komen klagen dat je geflitst bent. Vrij normaal zou ik zeggen dat je dat altijd kunt verwachten.
Maar als je ineens op een zone 30 komt zonder het te beseffen en je wordt geflitst aan 50 is dit een heel andere zaak, en ik vind dat daar dringend iets aan gedaan moet worden of op zen minst rekening mee gehouden moet worden bij het verbaliseren.
Indien de signalisatie te wensen over laat moet daar iets aan gewijzigd worden en niet aan de mensen die ongelukkiger wijze niet beseffen dat ze iets fout doen. Das onrechtvaardig. Maar wie trekt zich dat aan; het brengt tenslotte geld in de kassa...
Volledig mee eens!!!
Maar wat wilt ge nu, dat is toch de manier van werken van onze Belgische politiekers - niets fatsoenlijk afwerken.
groetjes, Jean
De oplossing is pertang simpel en goedkoop, op de grond een 30 schilderen, ook aan de zijstraten die uitkomen op die baan...
Dat zou al enorm veel doen. Enige nadeel is dat het een beetje ontsiert.
Werken met kleurcodes in combinatie met led-borden. Ik zie hier in de geburen stroken rode asfalt liggen, ergens anders ook al wel eens groene asfalt gezien. Waarom dat niet in zone 30 aan scholen de gehele zone in rode asfalt leggen. Dat is goed duidelijk en dan de led-borden er bij met variabele snelheid 30 - 50 voor buiten de schooluren.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Boskrabber schreef:Ik zie hier in de geburen stroken rode asfalt liggen, ergens anders ook al wel eens groene asfalt gezien. Waarom dat niet in zone 30 aan scholen de gehele zone in rode asfalt leggen.
Nee dankuwel :evil: . Als er iets is wat nog erger schuift dan witte lijnen of putdeksels dan is het die moorddadige uitvinding wel.
In de regen is het net hetzelfde dan een ijspiste oprijden.
Nil volentibus arduum
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

Raketman schreef:
Boskrabber schreef:Ik zie hier in de geburen stroken rode asfalt liggen, ergens anders ook al wel eens groene asfalt gezien. Waarom dat niet in zone 30 aan scholen de gehele zone in rode asfalt leggen.
Nee dankuwel :evil: . Als er iets is wat nog erger schuift dan witte lijnen of putdeksels dan is het die moorddadige uitvinding wel.
Dat is geen geverfde asfalt en je mag er toch maar aan lage snelheid over. Ik heb er al in natte toestand bochten op genomen en ondervond niets van gladheid.
Laatst gewijzigd door Boskrabber op 06 mar 2007, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
VutteRT

Bericht door VutteRT »

Raketman schreef:
Als je dan ook niet harder rijdt dan je daar mag, moet dat geen probleem zijn :roll: :wink:
grtjs vutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
ajmo

Bericht door ajmo »

PierreRT schreef: Vraag nu nie waarom een banaan krom is want da staat er niet in :D
Een banaan is krom omdat hij anders niet in zijn schil past.

Maar zonder flauwe kul zijn putdeksels niet rond omdat putten altijd rond waren/zijn?

groet ajmo
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Voila, mijn snelheidsdagje is slecht afgelopen...

Geflitst om 19u10 tussen Lichtervelde en Torhout aan een dikke 158km/u op teller...

Kzal de brievenbus in de gaten houden volgende week :roll:

En tja... boos op mezelf... en ervan bewust dat dit kon gebeuren.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
VutteRT

Bericht door VutteRT »

JH. schreef:Voila, mijn snelheidsdagje is slecht afgelopen...

Geflitst om 19u10 tussen Lichtervelde en Torhout aan een dikke 158km/u op teller...

Als het dan toch je snelheidsdagje is kan je maar het beste maken dat het waard is om geflitst te worden :( . En nu kan je weer 30 dagen sparen om de boete bij elkaar te krijgen. :oops: :cry:
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

VutteRT schreef:
JH. schreef:Voila, mijn snelheidsdagje is slecht afgelopen...

Als het dan toch je snelheidsdagje is kan je maar het beste maken dat het waard is om geflitst te worden :( . En nu kan je weer 30 dagen sparen om de boete bij elkaar te krijgen. :oops: :cry:

Gelukkig telde februari maar 28 dagen... Normaal is er op het einde van het geld nog maand over... maar deze keer was het omgekeerd :roll:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Bart Bever

Bericht door Bart Bever »

sterk staaltje opzoekingswerk mannen!

btw, hier voor mijn deur ligt sinds enkele maanden ook rode asfalt. Volgens mij ook niet gladder dan de gewone hoor. 't is hier precies ne puzzel, op de aanloop en de plateau van de heuuu' snelheidsdrempel' (hij is mss maar 2 cm hoog) alles rood. Dan weer 100m zwart en dan terug rood voor de volgende.
Fietspaden dan weer terug in grijze klinkers.

Schoon zenne!

p@rick

Bericht door p@rick »

Vandaag... in de omgeving van Philippinne (Zeeland) : de Zumo verwittigt me voor 'n flitspaal. Ik zie 'm staan, en denk joepie, 't is er ene voor de tegenliggers. Maar ik zie dat ding ineens zijn werk doen, terwijl er helemaal geen tegenliggers te bespeuren zijn. Zou die flits dan toch voor mij bestemd zijn ? Blijkbaar wel...
Minpunt.... 'k was met het koekblik onderweg :cry: :evil: :twisted:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Dit weekend, op de E313 in Tongeren (of daar ergens): een auto van de politie in de middenberm, richting Antwerpen.
Denk je: oei, oppassen...
Zie ik de radar staan naast de auto, richting LUIK.

Kwestie van gezichtsbedrog te creëren??

En verder: de flitspalen op de N16 van Sint Niklaas naar Willebroek zijn blijkbaar ook nog niet afgeschreven... vorige week nog een kasticket in de brievenbus gevonden :roll:
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

allemaal dik klote. Hoeft niet eens gas te geven om langs de kassa te passeren.

Wat te denken van "Zware overtreding" voor parkeren met 2 wielen op voetpad om wat materiaal te lossen. Dit vanwege bocht en GEEN mogelijkheid tot parkeren. Effe binnen bezig en bij buitenkomen: 150€
Pff, ik WALG ervan. :evil: :evil: :evil:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
RubbeRT

Bericht door RubbeRT »

Woensdag 7/03 om 8 uur een anonieme wagen op de oprit van een villa, stond te flitsen tussen Schilde en Brasschaat, vlak over de brug van het kanaal (Botermelkdijk). Ik reed in de andere richting.
Lid BMW MC Vlaanderen
p@rick

Bericht door p@rick »

Schalkseruiter® schreef:leer ze maar vanbuiten mannekes klik :P :lol:
Schalkse®
Is deze lijst actueel ? Ik mis immers de anonieme Mitsubishi van de politie van St-Niklaas...
Greetz,

P@trick
Harald

Bericht door Harald »

Er staat er zelfs al jaren ééntje in die niets met snelheid te maken heeft

Brabant & Brussel

Auto Type Kleur Nr.Plaat Regio
Volvo S40 WIT ? Asse

ik zal effe helpen de n° plaat van ditvoertuig is SNU - 781

Maar onze flitsbak heeft als n° plaat ABA-096 en ziet er vrij groen uit.

Maw die lijsten zijn samengesteld naar aanleiding van ongecontrleerde en willekeurig verkregen gegevens.
:wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
jakke

Bericht door jakke »

p a t r i c k schreef:
Schalkse®
Is deze lijst actueel ? Ik mis immers de anonieme Mitsubishi van de politie van St-Niklaas...

Ik kan die missen gelijk tandpijn zulle. :?

R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Livin

Bericht door Livin »

Ik vind deze website wel een goeie:

http://www.flitsservice.be/
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
VutteRT

Bericht door VutteRT »

Harald schreef:Er staat er zelfs al jaren ééntje in die niets met snelheid te maken heeft

Brabant & Brussel

Auto Type Kleur Nr.Plaat Regio
Volvo S40 WIT ? Asse

ik zal effe helpen de n° plaat van ditvoertuig is SNU - 781

Maar onze flitsbak heeft als n° plaat ABA-096 en ziet er vrij groen uit.

Maw die lijsten zijn samengesteld naar aanleiding van ongecontrleerde en willekeurig verkregen gegevens.
Hee Harald, vindt jouw baas het goed, dat je uit de school klapt? Anders moet je in de hoek en krijg je strafpunten :lol:
grtjs vutteRT
p@rick

Bericht door p@rick »

jakke schreef:
p a t r i c k schreef:
Schalkse®

De meesten onder ons, maar ik wou 't toch even meegeven...
Opletten dus voor een grijsgroene Mitsu Lancer...
Greetz,

P@trick
LucVH

Bericht door LucVH »

jakke schreef:
p a t r i c k schreef:
Schalkse®

En deze van Beveren-Waas :?: :?: :?:
ONE LIFE.....LIVE IT!!

Luc,

BMW R1200GSA LC - R100RT
Plaats reactie