ronde van Frankrijk

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Geert I
Berichten: 160
Lid geworden op: 05 okt 2004, 21:22
Locatie: Ieper

ronde van Frankrijk

Bericht door Geert I »

beste mensen, ik vroeg mij af of er iemand de juiste personen kent die de verantwoordelijkheid hebben voor de "tour-caravan" in de Tour de France! Ieder jaar dat ik ga kijken naar de Tour, vraag ik mij telkens af of er een mogelijkheid zou bestaan om eens mee te mogen rijden met mijn moto, ergens tussen of net voor de bekende "promo-& reklame-stoet". De sfeer die je daar als motorijder kan opsnuiven moet enig zijn, en dat wilde ik nu net eens weten. Ik besef maar al te goed dat het geen evidente vraag is, maar vragen staat vrij, of toch niet ?
Alvast bedankt voor de reacties!
WilBikeRT
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:38
Locatie: Wommelgem

tour de France

Bericht door WilBikeRT »

Beste Geert,

Ik denk dat Uw droom een stille dood zal moeten sterven. Het is zo dat in de toerkaravaan de Franse gendarmerie (ook in België) de plak zwaait. Misschien dat je via plaatselijk Belgische mede-organisatoren je wel bij de 'reklamekaravaan' kan aansluiten (als mobiele seingever ?) maar in de echte ronde en dan nog IN de karavaan kan ik niet geloven. Enkele jaren geleden nog reed ik veel binnenlandse wielerwedstrijden mee en had met onze groep zeer goede kontakten bij verschillende inrichters en de B.W.B. Toen de 'Ronde' België aandeed mochten wij inderdaad alleen maar de voorrijdende karavaan begeleiden. In de koers zelf deed de toenmalige Rijkswacht de begeleiding, bijgestaan door de Franse gendarmerie. Deze laatste nam wel degelijk de beslissingen niettegenstaande dit normaal niet de gewoonte is.

In ieder geval hoop ik voor jou dat je zoektocht positief kan zijn, maar... wie gaat je verzekeren? Indien je ook maar iets aangewreven zou kunnen worden ga je écht een grote hoop 'ellende' tegemoet. Kortom, ik persoonlijk zou er tussenuit blijven met de motor, en geloof me, aan de rand van de weg zijn de renners snel weg maar je ziet nog steeds meer dan wanneer je op een vaste plaats rijdt in de karavaan. Betreffende deze materie is in het verleden reeds veel geschreven, echter door ingewijden voor leken dan toch steeds negatief en vol valkuilen. Uitkijken toch maar !

Welgemeende motorgroeten :wink: ,

Wilfried.
Lid MCVL - Pluk élke dag - R12RT
Geert I
Berichten: 160
Lid geworden op: 05 okt 2004, 21:22
Locatie: Ieper

Bericht door Geert I »

dag Wilfried,

alvast bedankt voor Uw snel reageren, bij nader inzien is het inderdaad misschien maar beter dat wij daar met onze motoren wegblijven, de Tour is dusdanig gegroeid dat het de allures begint te krijgen van de Formule 1.
Samen met mijn vrouw zijn wij aan het uitkijken om ergens "toevallig" op reis te zijn waar de tour voorbijkomt, daarbij denken wij aan een locatie bij de rit van Courchevel naar Briançon, misschien kunnen we dan de dag voor de rit eens zelf in alle kalmte het traject rijden met onze RT.
beste groeten en veel motorplezier gewenst,

geert
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

zoek achter zelfklevers van het laatste nieuws en één.
plak uwen moto daar mee vol (zie mee rijdende moto's) en plaats 2CB antennes achteraan, voeg u er gewoon ergens tussen voor de start.
dit truukje lukt aardig. :lol:
opletten in de reclamestoet voor roekeloze toeschouwers.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
WilBikeRT
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:38
Locatie: Wommelgem

Bericht door WilBikeRT »

Beste Geert,

Ik denk inderdaad dat je meer op deze wijze van de enorme 'happening' dat de tour ondertussen is geworden zult genieten. Let wel dat, indien je ergens een traject mocht passeren welke diezelfde dag door de renners wordt gereden er veelal een algemeen rijverbod is voor alle gemotoriseerde voertuigen (incl. motoren). Dit is meestal in de bergen tussen 07.00 en 09.00 uur tot einde wedstrijd (=laatste officiële volgwagen, kan tot meer dan één uur na aankomst) en op gewone reiswegen vanaf 10.00 uur. Je informeert best ter plaatse bij een officiële dienst zoals bureel van toerisme, politie, gemeentehuis... omdat veelal de beperkingen door een plaatselijk politiereglement worden bepaald. Hekele stukken zoals b.v. Alpe d'Huez zou ik vermijden omdat gewoonlijk deze van de dag tevoren reeds zo druk zijn dat je er zelfs geen tent meer kwijt kunt. Moest het slecht weer zijn dien je echt wel uit te kijken voor de gladde schilderingen op de weg, niet alleen grote brede bochten staan er vol van.
De bemerking van R1100RS zou ikzelf nooit proberen. Indien er ook maar iets misloopt en men jou de schuld kan in de schoenen schuiven zal niemand dit nalaten. Er is wel degelijk kontrole vanuit de organisatie op officiële nummering (voor de Tour) of geldige volgbewijzen (andere wedstrijden). Je zou zeker niet de eerste zijn die ter plaatse uit de wedstrijd gezet wordt en achteraf aan de hand van de nummerplaat een boete thuiskrijgt van de begeleidende diensten.
In ieder geval een prettig verlof, de 'Tour' en zijn ambiance kent z'n gelijke niet en is een bezoekje in de Alpen zeker waard.

Groetjes en tot hoors, :wink:

Wilfried.
Lid MCVL - Pluk élke dag - R12RT
Plaats reactie