tracklogs omzetten naar route

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

tracklogs omzetten naar route

Bericht door p@rick »

't Zal wel weer iets héél stoms zijn, maar ik zie niet direct een oplossing.

Ik heb dus (als probeerseltje) de weg van mij thuis naar mijn werk met de tracklog van mijn 2610 bewaard, en nadien ingelezen in Mapsource. Ik heb het bestand nadien bewaard op mijn pc onder de heel toepasselijke naam "tracklogtest".
Nu wil ik van deze track een route maken, die ik dan in een volgend stadium nadien eventueel nog kan aanpassen in Maprource en terug kan uploaden naar mijn Garmin.
Als ik de gegevens verzend naar mijn Garmin, krijg ik daarop twee boodschappen te zien, eerst "verzenden waypoint data gereed", en daarna "verzenden tracklog data gereed". Maar in de Garmin vind ik dus niets terug

Graag een tip om van die tracklog een route te maken... :cry:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

Ik heb (spijtig genoeg) wel geen Garmin, maar wel een programmatje dat alles naar alles kan omzetten, dus stuur maar op en ik zend het terug als gdb-bestandje.

Ik denk wel als het een GPS-log is dat daar een "entry" per seconde instaat, dus zal ik het moeten laten opkuisen. Normarlewijs op 300m tss de punten, maar omdat de Garmin maar 500 points aankan, zal ik dit misschien iets ruimer moeten aanpakken (vb 500m of 1 km)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

Stefken schreef:Ik heb (spijtig genoeg) wel geen Garmin, maar wel een programmatje dat alles naar alles kan omzetten, dus stuur maar op en ik zend het terug als gdb-bestandje.

Ik denk wel als het een GPS-log is dat daar een "entry" per seconde instaat, dus zal ik het moeten laten opkuisen. Normarlewijs op 300m tss de punten, maar omdat de Garmin maar 500 points aankan, zal ik dit misschien iets ruimer moeten aanpakken (vb 500m of 1 km)
't is al een gdb-bestandje :cry:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

Stuur hem toch maar eesn op want ik kan dat bestandje eens visualizeren op een kaart en zien of er wel echte waypoints inzitten
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

Stefken schreef:Stuur hem toch maar eesn op want ik kan dat bestandje eens visualizeren op een kaart en zien of er wel echte waypoints inzitten
ok, ik stuur 'm naar je privé e-mail adres.
bedankt.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Misschien is dit de oplossing, kijk eens naar

http://www.motortouring.com/forum/6/for ... .asp?id=32

of stel de vraag op http://forum.gps.nl/
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

Pvde schreef:Misschien is dit de oplossing, kijk eens naar

http://www.motortouring.com/forum/6/for ... .asp?id=32

of stel de vraag op http://forum.gps.nl/
In inderdaad hetzelfde probleem, ik zal deze oplossing eens uitproberen.
Thanx.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
dirk bruijns
Berichten: 432
Lid geworden op: 02 feb 2005, 07:53
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

"Tracks" kan je van je 2610 naar je PC sturen, je kunt ze dan bekijken in Mapsource. Eventueel opslaan, of herbenoemen. Je kan ze ook naar je 2610 versturen, maar ...... ze staan dan NIET in je lijst met beschikbare route's ! Je stuurt een track naar je 2610, dus die komt in het "trackgeheugen" laten we maar zeggen.
Indien die track er al in stond, voor je hem opgeladen hebt naar je PC, zal het beschikbare geheugen van je pc verder volgeschreven worden, totdat het maximum bereikt is, daarna zal de eerste info overschreven worden (FIFO). Maar je track is eigenlijk origineel aan hetgeen je uit je 2610 hebt gehaald, op je scherm zul je enkel de kleine witte stipkes zien van je gereden route, en niet de paarse volglijn.
Plaats reactie