2610 gekoppeld aan de radio: elektriciteit

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
patrickvandenbranden
Berichten: 193
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:22

2610 gekoppeld aan de radio: elektriciteit

Bericht door patrickvandenbranden »

Beste BMW'RT ers,
Weet er iemand een oplossing voor volgend probleem
Op mijn RT 1150 is een radio Sony geplaatst met afstandsbediening (ronde stick). Deze is gekoppeld aan de boxen van de RT en ook rechtstreeks naar de helmen door middel van BAEHR-koppeling en BAEHR luidsprekers in de helm. Al naargelang de voorkeur kan de geluidssterkte geregeld worden. Of alles in de helm of gedeeld via de motoluidsprekers.
Thans wil ik mijn Garmin 2610 aansluiten zodanig dat wanneer er een richtingsverandering wordt aangegeven de muziek op mindere kracht te beluisteren is. Is dit mogelijk zonder het plaatsen van een intercom. Bestaat er een toestel die dat kan en waar vind ik dat (prijs?), voor deze toepassing een intercom en welke dan nog plaatsen, is een dure oplossing. hebben jullie een oplossing. John DC ging ook al eens kijken.
Groetjes
Patrick Beemer
Groeten
Patrick Beemer
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Ik heb gisteren een printje in elkaar gestoken. Maar heel stom hebben ze me in de winkel een verkeerde waarde van weerstand meegegeven en is het dus NIET klaar. Hoop dat ik morgen de tijd vind om het af te maken. Dit ding is in feite niet meer dan een automatische schakeling tussen twee geluidsbronnen. Dus heeft je GPS bvb iets te melden wordt de andere geluidsbron (radio / MP3 of wathever) tijdelijk uitgeschakeld. Zodra de melding van GPS stopt heb je terug muziek. Werkt feiloos en is indertijd gemaakt door Robert Geeraerts uit Genk. Het zogenaamde VCU kastje.
De geluidsbronnen zijn volledig van elkaar gescheiden, dus je kan er "Truus" niet mee op blazen. Plaats je bvb twee van die dingen achter elkaar kan je ook je telefoon aansluiten en prioriteiten geven.
patrickvandenbranden
Berichten: 193
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:22

Bericht door patrickvandenbranden »

Ok, knap gevonden. toch even moeilijk doen. Het geluid van de radio dimmen en de spraak van de garmin laten doorkomen is niet mogelijk? Het is dus het een of het ander geluid. Heb ik dat goed begrepen????
Groetjes John
Patrick beemer
Groeten
Patrick Beemer
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Je MOET een volledige scheiding van bron hebben of je blaast "Truus" op!!
Dus die muziek "wat zachter zetten" gaat hier zeker niet op. En storend is dat zeker niet hoor, integendeel. Je volle aandacht gaat naar wat er gezegd wordt, en zo hoort het ook. Trouwens zie ik echt niet in welk voordeel je zou hebben van wat "storend" achtergrondgeluid. Je motor zorgt daar wel voor :wink:
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: 2610 gekoppeld aan de radio: elektriciteit

Bericht door p@rick »

Patrick Van den Branden schreef:Beste BMW'RT ers,
Weet er iemand een oplossing voor volgend probleem
Op mijn RT 1150 is een radio Sony geplaatst met afstandsbediening (ronde stick). Deze is gekoppeld aan de boxen van de RT en ook rechtstreeks naar de helmen door middel van BAEHR-koppeling en BAEHR luidsprekers in de helm. Al naargelang de voorkeur kan de geluidssterkte geregeld worden. Of alles in de helm of gedeeld via de motoluidsprekers.
Thans wil ik mijn Garmin 2610 aansluiten zodanig dat wanneer er een richtingsverandering wordt aangegeven de muziek op mindere kracht te beluisteren is. Is dit mogelijk zonder het plaatsen van een intercom. Bestaat er een toestel die dat kan en waar vind ik dat (prijs?), voor deze toepassing een intercom en welke dan nog plaatsen, is een dure oplossing. hebben jullie een oplossing. John DC ging ook al eens kijken.
Groetjes
Patrick Beemer
Hoi Patrick,
Heb ik het goed begrepen ? Ben je gisteren je Garmin gaan kopen (want vrijdagavond had je 'm toch nog niet hé) ? Join' the club...
En weet je al hoe je 'm gaat monteren op je moto ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
dirk bruijns
Berichten: 432
Lid geworden op: 02 feb 2005, 07:53
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Het VCU-kastje werkt , maar er zijn betere dingen.
Een klein mini-paneeltje, zeg maar, X aantal ingangen, waarvan je kunt kiezen welke prioritair moet zijn, ten opzichte van al de anderen.
Geluidsnveau's apart instelbaar, en alles tesamen gemixt.
Heb zo'n ding ooit gebouwd voor een andere toepassing dan motor-rijden, en ik denk dat je met dit méér mogelijkheden hebt. Stukje duurder, printplaatje met enkele scheidingstranfo's, versterktje, mixer, opams ed.
We klappen hier over 50 euro ofzo, geen onoverkomelijk bedrag.
Ik zoek eens in de archieven, en dan laat ik het schema via pb.
patrickvandenbranden
Berichten: 193
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:22

Bericht door patrickvandenbranden »

Hoi,
Moeten de circuits dan niet gescheiden zijn, om TRUUS niet op te blazen. Of heb ik het verkeerd begrepen. Volgens Dirk moet het wel kunnen, of betreft het hier een heel andere conceptie.
Een leek op dit vlak, Patrick beemer
Groeten
Patrick Beemer
dirk bruijns
Berichten: 432
Lid geworden op: 02 feb 2005, 07:53
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

ikke ellentrikke schreef: ... met enkele scheidingstranfo's ...

De scheidingstransfo's (denk daarbij aan klein geneuk, niet aan die kolossale koperen bobijn die je in diverse toestellen aantreft) zorgen ervoor dat de ingangsbron electrisch gescheiden is van de andere bronnen, en van de rest van de schakeling.
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Schemake en print-leayout Dirkske!
Dan zullen we dat eens ineen prutsen en zien of dat werkt op de moto.
Plaats reactie