JH. schreef:kvrees dat op jouw methode heel wat belangrijke info verloren gaat..
er is wel degelijk een verschil tussen een .gdb en een punt .gpx bestand.
Het .gpx bestand bevat enkel de grote trekken en niet de details... en tzijn nu net die details die je de identieke route geven....
Probeer steeds vanuit een .gdb bestand te vertrekken
Als ik goed ben ingelicht is een gdb route een route die deels gemaakt wordt door de garmin zelf, en een gpx route is er eentje die identiek is maar zonder de extra info die garmin toevoegd.
Ik heb zo een route al eens nagekeken, ik kreeg ze van een vriend ik zette de route om naar gpx en heb ze nagereden, en ik had er ook nog de papieren roadbook versie van, dus het kon niet op eigenlijk, en resultaat de route was zeker + 95 % juist, hier en daar zelfs beter omdat Garmin bepaalde straten niet wou, (reden ?) en Tomtom wou ze wel.
Ik heb zojuist een route genomen een GDB bestand meer dan 1600 (slik) waypoints !!! omgezet via itnconvertor naar 1 itn bestand dat dan gesplitst en dat gaf me 32 !!! deelbestanden !!! (slik - verslik - slik)
Op mijn manier slechts 3 als er nu maar 90% korrektheid is, dan ben ik nog steeds tevreden hoor, echter ik verwacht beter.
als je het bestand wil laat me maar iets weten, ik ga het niet echt uitpluizen deze keer hoor, ik heb het al meerdere keren gedaan, en ik ben overtuigd.
Tyre kan de GDB ook importeren en maakt er daarna ook veel minder deelbestanden van, maar of dat evengoed is weet ik nog niet, ik rijd veel liever dan altijd maar nakijken hoor