Bridgestone Battle Wing BW501/BW502 voor GS
Moderator: GVN
Bridgestone Battle Wing BW501/BW502 voor GS
Vandaag een test gelezen in M&T ivm een nieuwe All Road band van de Japanse Bridgestone.
Ze waren er vol lof over.Er werd tevens testgereden met een R12GS.
"Veegrubbers van de bovenste plank"
Ziet er veel belovend uit.
Zijn deze reeds te verkrijgen? Ikke juist vandaag nieuwe set Michelin banden geplaatst. Teju.
Heeft er al iemand op dit forum ervaring met deze band?
Graag uw ervaring effe met ons delen.
Mario
Ze waren er vol lof over.Er werd tevens testgereden met een R12GS.
"Veegrubbers van de bovenste plank"
Ziet er veel belovend uit.
Zijn deze reeds te verkrijgen? Ikke juist vandaag nieuwe set Michelin banden geplaatst. Teju.
Heeft er al iemand op dit forum ervaring met deze band?
Graag uw ervaring effe met ons delen.
Mario
YOO
Heb de test ook gelezen, en 'k vraag mij nu af hoe 't zou zitten met de slijtage?
Dat hij meer grip heeft, zowel in nat als droge condities staat in de test, maar over sleet konden ze niets zeggen, spijtig genoeg
Trouwens, zou zo'n BW achteraan te combineren zijn met een halverwege zijnde Tourance vooraan, of moet ik ze dan maar beide vervangen indien ik voor de Bridgestone's zou opteren
En wat zou 't prijsverschil zijn
Zijn deze banden eigenlijk reeds beschikbaar
Grtz, Philip!
Heb de test ook gelezen, en 'k vraag mij nu af hoe 't zou zitten met de slijtage?
Dat hij meer grip heeft, zowel in nat als droge condities staat in de test, maar over sleet konden ze niets zeggen, spijtig genoeg

Trouwens, zou zo'n BW achteraan te combineren zijn met een halverwege zijnde Tourance vooraan, of moet ik ze dan maar beide vervangen indien ik voor de Bridgestone's zou opteren

En wat zou 't prijsverschil zijn


Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser

HOI
Die banden zouden reeds bij de betere bandenboer liggen...
En den Bosse rijdt er al eventjes mee rond... die was toch wel content dacht ik.... En ge kon hem maar met moeite volgen tijdens de openingsrit he koppel
Ik ben persoonlijk ook aan twijfelen om ze eens te proberen... men touranckens zijn zo goed als weg
GRTS Danny
Die banden zouden reeds bij de betere bandenboer liggen...
En den Bosse rijdt er al eventjes mee rond... die was toch wel content dacht ik.... En ge kon hem maar met moeite volgen tijdens de openingsrit he koppel
Ik ben persoonlijk ook aan twijfelen om ze eens te proberen... men touranckens zijn zo goed als weg
GRTS Danny
YOO
Banden liggen er nu een kleine 4000km onder, en hebben de Alpenbochtjes met bepakking aan illegale snelheden moeten ondergaan, en 'k moe zeggen, ze zijn schitterend
Perfecte grip onder serieuze hellingshoek, geen (stilletjes) wegglijden van 't voorwiel zoals ik met de Tourance op 't einde wel had, prima grip ook bij en tijdens remmen, zelfs tot aan de apex kunnen bijremmen zonder enig probleem
Ook in natte condities was alles OK, 'k ga nu niet direct testen hoe snel en diep ik kan als 't regent, doch, nooit enige gladheid ofzo gevoeld, ook niet als 't sneller begon te gaan
Qua sleet valt er nu nog weinig te zeggen, ze zien er ingereden uit, en da's alles
Conclusie: zéér goede band, zeker in droge, sportieve omstandigheden, iets beperkter dan Tourance off-road, maar, so what
Grtz, Philip!
Banden liggen er nu een kleine 4000km onder, en hebben de Alpenbochtjes met bepakking aan illegale snelheden moeten ondergaan, en 'k moe zeggen, ze zijn schitterend

Perfecte grip onder serieuze hellingshoek, geen (stilletjes) wegglijden van 't voorwiel zoals ik met de Tourance op 't einde wel had, prima grip ook bij en tijdens remmen, zelfs tot aan de apex kunnen bijremmen zonder enig probleem

Ook in natte condities was alles OK, 'k ga nu niet direct testen hoe snel en diep ik kan als 't regent, doch, nooit enige gladheid ofzo gevoeld, ook niet als 't sneller begon te gaan

Qua sleet valt er nu nog weinig te zeggen, ze zien er ingereden uit, en da's alles

Conclusie: zéér goede band, zeker in droge, sportieve omstandigheden, iets beperkter dan Tourance off-road, maar, so what

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser

YOO

Nee, nie echt héShulty schreef:Koppel heeft ze uitvoerig getest op de Alpencols, hij was er toch content van, dacht ik.
Ik heb hem toch ni va m'n wiel gekregen tenminste

Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser

YOO
Al gezien op groot scherm, valt nog een klein beetje mee, die van mij dee me nog niet direct dood, desalniettemin vond ze 't redelijk vlot vooruitgaan
Grtz, Philip!
P.S: Fimpje Col de Turini is véle scary-er, smallere baanbreedte doet snelheidsgewaarwording (wat een woord zeg
) toenemen
Al gezien op groot scherm, valt nog een klein beetje mee, die van mij dee me nog niet direct dood, desalniettemin vond ze 't redelijk vlot vooruitgaan


Grtz, Philip!
P.S: Fimpje Col de Turini is véle scary-er, smallere baanbreedte doet snelheidsgewaarwording (wat een woord zeg


Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser

Hello y'all,
Heb vorige week Bridgestone BW501/502 laten opleggen, had daarvoor Michelin Anakees op m'n R1200GS.
Ik was niet helemaal tevreden over de Anakees; de langsgroef over de achterband (links/rechts van midden) zorgt er bij scheefhangen voor dat de achterhand van de motor gaat 'dribbelen', iets wat sterker tot uiting komt met bagage, maar vooral met passagier.
Zoals gezegd, de BW501/502 ligt er sinds vorige week donderdag op, heb afgelopen weekend een rondje gedaan in de Eiffel, alles samen 730km.
Mijn eerste bevindingen zijn ronduit positief;
de motor rijdt veel prettiger de bochten door. Nu nog afwachten wat het qua sleet en natrijden oplevert. Ik laat t.z.t. iets weten.
Heb vorige week Bridgestone BW501/502 laten opleggen, had daarvoor Michelin Anakees op m'n R1200GS.
Ik was niet helemaal tevreden over de Anakees; de langsgroef over de achterband (links/rechts van midden) zorgt er bij scheefhangen voor dat de achterhand van de motor gaat 'dribbelen', iets wat sterker tot uiting komt met bagage, maar vooral met passagier.
Zoals gezegd, de BW501/502 ligt er sinds vorige week donderdag op, heb afgelopen weekend een rondje gedaan in de Eiffel, alles samen 730km.
Mijn eerste bevindingen zijn ronduit positief;

Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel

(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
YOO
Bandjes liggen er nu ong. een kleine 9000km op, en 't beste is er wel degelijk af, zit achteraan hier en daar tegen de slijtageindicator
Moet wel zeggen dat de grip fenomenaal blijft, voor en achter, nat en droog, of hij nu nieuw is of al serieus versleten is, 't ding blijft gewoon kleven
Conclusie tov. de Tourance:
-meer grip, de BW heeft ne nooit in de steek gelaten, de Tourance heeft me wel is enkele keren doen verschieten.
-minder km's, ik schat dat ze max. 80% v.d km's van de Metzeler halen.
-ook bij bijna versleten voorband perfecte grip, de Tourance wordt vooraan dan wel heel onrustig, zeker op serieuze hellingshoeken.
-minder geschikt om af en toe is een stukje off-road te doen, de groeven zijn kleiner, kortom, de BW is nog meer asfaltgericht.
-maken wel, zeker als ze nieuw zijn, een serieus rolgeluid, dit gaat wel verdwijnen na ong. 2000km
Vind 't een zeer goede kleefband, heeft waarschijnlijk dezelfde eigenschappen als een BT020 of Pilot Road, maar met de tekening van een all-roadband.
Grtz, Philip!
Bandjes liggen er nu ong. een kleine 9000km op, en 't beste is er wel degelijk af, zit achteraan hier en daar tegen de slijtageindicator

Moet wel zeggen dat de grip fenomenaal blijft, voor en achter, nat en droog, of hij nu nieuw is of al serieus versleten is, 't ding blijft gewoon kleven

Conclusie tov. de Tourance:
-meer grip, de BW heeft ne nooit in de steek gelaten, de Tourance heeft me wel is enkele keren doen verschieten.
-minder km's, ik schat dat ze max. 80% v.d km's van de Metzeler halen.
-ook bij bijna versleten voorband perfecte grip, de Tourance wordt vooraan dan wel heel onrustig, zeker op serieuze hellingshoeken.
-minder geschikt om af en toe is een stukje off-road te doen, de groeven zijn kleiner, kortom, de BW is nog meer asfaltgericht.
-maken wel, zeker als ze nieuw zijn, een serieus rolgeluid, dit gaat wel verdwijnen na ong. 2000km
Vind 't een zeer goede kleefband, heeft waarschijnlijk dezelfde eigenschappen als een BT020 of Pilot Road, maar met de tekening van een all-roadband.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser

YOO
Had achteraan 14500km net voor we op congé vertrokken, en bandje was zo goed als op, had er misschien nog een 1000km kunnen uitpersen, maar dat was 't dan ook
Ben er wel maar één keer mee op reis geweest, en dan nog in 't begin dat ik 'm had, dus de rijstijl zal ondertussen ook al wat aangepast zijn
, speelt ook ne rol, niewaar
Grtz, Philip!
Had achteraan 14500km net voor we op congé vertrokken, en bandje was zo goed als op, had er misschien nog een 1000km kunnen uitpersen, maar dat was 't dan ook

Ben er wel maar één keer mee op reis geweest, en dan nog in 't begin dat ik 'm had, dus de rijstijl zal ondertussen ook al wat aangepast zijn


Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser

Effe een korte tussenbalans.
Bij nat wegdek is de grip op beschilderde stukken (zebrastrepen, rijstrookstrepen, enz) slechter dan met de Anakees. Ben al een paar keer onaangenaam verrast, zijlingse sprongetjes gemaakt, en bij accelereren op natte zebrastreep wielspin gehad. Op gewoon nat wegdek zijn ze dan weer beter dan de Anakees, en op droog wegdek fenomenaal.
Verder : bij de Anakees sleet de voorband minder snel dan de achterband; bij de Battlewing slijt de voorband even snel.
Bij het vervangen laat ik nog iets weten over de levensduur, ze hebben er nu 8000 km op zitten.
Bij nat wegdek is de grip op beschilderde stukken (zebrastrepen, rijstrookstrepen, enz) slechter dan met de Anakees. Ben al een paar keer onaangenaam verrast, zijlingse sprongetjes gemaakt, en bij accelereren op natte zebrastreep wielspin gehad. Op gewoon nat wegdek zijn ze dan weer beter dan de Anakees, en op droog wegdek fenomenaal.
Verder : bij de Anakees sleet de voorband minder snel dan de achterband; bij de Battlewing slijt de voorband even snel.
Bij het vervangen laat ik nog iets weten over de levensduur, ze hebben er nu 8000 km op zitten.
Laatst gewijzigd door Toedel op 31 mar 2007, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel

(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
YOO
Achteraan vervangen op ong. 9K, maar was ook omdat 'm begon plat te lopen, wiek die er al ong. 8K inzat begon te lossen, maar soit, 't beste was er toch af zulle. Misschien dat er nog 1000km in zou gezeten hebben, maar dat was 't dan wel.
Vooraan vervangen op ong. 12K, en ongeacht dat hij ver op 't eind zat bleef hij uitermate goed rijden, niet zoals sommige andere banden.
Eens m'n Anakee's versleten zijn, komt de BW er terug op, was er zo tevreden van dat ik geen andere banden meer ga testen
Grtz, Philip!
Achteraan vervangen op ong. 9K, maar was ook omdat 'm begon plat te lopen, wiek die er al ong. 8K inzat begon te lossen, maar soit, 't beste was er toch af zulle. Misschien dat er nog 1000km in zou gezeten hebben, maar dat was 't dan wel.
Vooraan vervangen op ong. 12K, en ongeacht dat hij ver op 't eind zat bleef hij uitermate goed rijden, niet zoals sommige andere banden.
Eens m'n Anakee's versleten zijn, komt de BW er terug op, was er zo tevreden van dat ik geen andere banden meer ga testen

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser

-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
- Woonplaats: Antwerpen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
denk dat ik nu wel een eigen record gevestigd heb met mijn Tourances ... 20.500 km ! voor en achter, ze begonnen effectief wel slijtage te vertonen, maar ik volede mij nog relatief veilig, ben benieuwd wat de nieuwe Tourances-set zal geven
hasta la pasta
jan
hasta la pasta
jan
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Voilà, de battlewings zijn vervangen door... dezelfde. Was er uiterst tevreden over, dus was logische keuze.
Ze waren sneller versleten dan de Anakees (ong 3/4 totaal aantal km), maar de BW's nodigen uit tot sportiever rijden, en ik ben ermee op Francorchamps geweest...
Ze waren sneller versleten dan de Anakees (ong 3/4 totaal aantal km), maar de BW's nodigen uit tot sportiever rijden, en ik ben ermee op Francorchamps geweest...

Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel

(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Heb ze ook laten steken en ze zijn idd super.
Nu nieuwe bandan zijn altijd wel beter als de oude hé.
Mischien op ijzer dat ze niet veel grip hebben maar kan ook een verzakking in de weg geweest zijn. Schuiver gemaakt.
anakee's versleten op 10 k achterband .
Op langsgroeven had deze band problemen.
Voorband zit er nog op .
Nu nieuwe bandan zijn altijd wel beter als de oude hé.
Mischien op ijzer dat ze niet veel grip hebben maar kan ook een verzakking in de weg geweest zijn. Schuiver gemaakt.
anakee's versleten op 10 k achterband .
Op langsgroeven had deze band problemen.
Voorband zit er nog op .
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:41
- Locatie: wortegem-petegem
- Contacteer:
hey toedel,Toedel schreef:Voilà, de battlewings zijn vervangen door... dezelfde. Was er uiterst tevreden over, dus was logische keuze.
heb nu 7000 km met de anakees en binnen 2000km zijn ze zeker op heb sportieve rijstijl
vertel mij eens met welke bandendruk je reedt met de anakees en nu met de battlewings,mijn vorige band tourance was weg op 14000 km maar rij toch liever met de anakees
grts
hans
GS 1200- 2005 lid nr.2353600