Tsjechië

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
beemerke
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 okt 2004, 23:05
Locatie: Deinze

Tsjechië

Bericht door beemerke »

Zijn er hier die daar al eens geweest zijn, tracht wat info te bekomen zoals;
is het de moeite om te bezoeken, valt daar wat te bekijken, infrastructuur, logies, eten, enz. enz.

Zou het ten zeerste op prijs stellen om jullie bevindingen te weten.

Thx Pat
algs
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:43
Locatie: Luik
Contacteer:

Bericht door algs »

Hoi, Ben in 94 in Tjechië geweest en toen was er geen probleem ivm met logies e.d. Sinds 1989 hebben ze een flink stukske weg afgelegd om de bezoekre te behagen. Infrastructuur moet nu wel een heel stuk verbeterd zijn, sinds ze gezien hebben dat er heel wat te rapen valt uit het toerisme.
Van vrienden weet ik dat ook de prijzen naar omhoog gegaan zijn zodat je het geen goedkope vakantie meer kan noemen :wink:
Als je een beetje Frans begrijpt dan vind je enkele tips op de site van andere bikers die Europa doorkruist hebben.
Have fun :P

http://membres.lycos.fr/scawin/conseils.html
ik kan er soms maar moeilijk af, zo'n plezier
beemerke
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 okt 2004, 23:05
Locatie: Deinze

Bericht door beemerke »

Bedankt voor te tips, indien er nog iemand wat kan vertellen, laat maar komen.
Philippe
Berichten: 509
Lid geworden op: 30 sep 2004, 22:09
Locatie: Vlaams Brabant

Bericht door Philippe »

De BMW promotietrip 2005 gaat naar Praag (Tsjechië) waarvan je meer informatie vind in het clubjournaal januari-februari 2005 of op Club 2005 op 22 januari in zaal De Bron , Kerkvijverstraat 9340 Lede. De deuren gaan open om 19.00uur en de voorstelling start om 19.30uur stipt
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
AdventureQ
Berichten: 202
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58

Bericht door AdventureQ »

@beemerke: lees even verder in deze rubriek: http://www.bmw-mc-vl.be/ned/forum/viewtopic.php?t=616

Ik kom ook sinds ´95 of zo bijna jaarlijks in CZ, de prijzen zijn er wel omhoog gegaan, maar niet zo neig gelijk de prijs van een pint bier in het gemiddeld boeregat in vlaanderen :wink: (vervang "pint bier" door "bouwgrond", en je snapt zeker wat ik bedoel)
allez, de prijzen in Praag ff buiten beschouwing gelaten, maar ook hier is het nog relatief goedkoop.

Er is nogal wat Unesco wereldkultuurerfgoed in CZ, dat best de moeite is:
budovice, cesky krumlov, Telc, en natuurlijk die fantastische grotten in het oosten.
maar zoals ik elders reeds aangaf: de jongste editie van de lonely planet CZ & Slovac republic is een must.
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
BEER
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 sep 2004, 01:18
Locatie: Geraardsbergen
Contacteer:

Bericht door BEER »

Ben nu ook al een drietal jaar na mekaar in Tsjechie op vakantie geweest .
De doorsnee prijs van een pint is de helft van hier , maar je krijgt dan wél 50cl kwaliteitsbier !
Praag is wat duurder dan de rest van het land , maar is zéker de moeite waard voor enkele dagen .
Persoonlijk vond ik de streek rond Cheb ( slechts 900Km van hier ) tot nu toe het intressantste ; niet té toeristisch , prachtig landschap , geweldige kuuroorden en mooie stadjes ...
Wij gingen steeds met de tent op Campings staan . De accomodatie is over 't algemeen redelijk verouderd , maar er word aan gewerkt .
De taal geeft soms wat problemen ; Duits verstaat men meestal wel , maar praat men sinds de oorlog niet meer zo graag . Semi-gebarentaal is echter universeel ! In Praag kan je vlot Engels / Duits gebruiken .

Voor meer specifieke info mag je me steeds mailen !
Bij ons gaat het volgende vakantie wat hogerop richting Polen .

8)
lugo
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2005, 21:27

Ook Tjechië

Bericht door lugo »

Na een paar jaren door de alpen te trekken hebben we zopas beslist dit jaar naar Tjechië te trekken (zomer, met een paar kameraden).
Ik ga nu beginnen wat info te verzamelen (heb nog niets buiten een internet-story van een Guzzi rijder en een brochure van campings).

Er valt misschien wat info uit te wisselen over enkee weken ??

Grunzen,

Luc
Kurt Lefevre
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2004, 12:27
Locatie: Harelbeke
Contacteer:

Bericht door Kurt Lefevre »

We zijn in september met een 8-tal door Tsjechië, Polen en Slovakije gereden. Zoals anderen hier al schreven, kan ik ook bevestigen dat het een prachtige streek is, vriendelijke mensen en vrij goedkoop. We zijn uit de grote steden weggebleven en de taal is soms een probleem.
Verder hebben we weinig gemerkt ivm gevaar voor diefstal ed. De meeste hotels hadden een afgesloten parking en zowiezo hangden we meerdere motoren samen.
Al bij al een hele leuke reis.

Verder info kan je bevragen bij de organisator Robert (robert.van.wouwe@pandora.be)
Groeten,
k
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door Frans »

Zit Robert hier op het forum ? Ik hoor de laatste tijd niekske meer van hem.
Plaats reactie