R1150RT - Verhoogd scherm

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Bericht door GVN »

SilverRT schreef:Arnold,
via air post indeed.

Geert,
zolang als het niet glad is, no problemo. Deze week al alle dagen met de motor woon-werk. Maar veel zie je er deze dagen niet.

Ik heb inderdaad een licht grijs getint besteld. Is zeer licht getint en geeft dus geen problemen om 's nacht te rijden. Ik vind wel dat je het vuil (regendruppels etc.) er minder snel op ziet.
Wanneer is het voor jou eigenlijk wel glad? Ik schoof vanmorgen nog lekker mij mijn auto (weliswaar achterwielaandrijving) toen ik van mijn "berg" afreed (ik woon in het heuvelachtige Hageland). En vanmorgen op de E40 zag ik inderdaad toch nog enkele motards door de file laveren. Ik heb toen nog gedacht : "Verdomme, dat zijn pas kerels. Ik ga nog liever picknicken in Bagdad met een Amerikaanse vlag op mijn kop dan met de motor met zo'n weer door de ochtendspits te rijden". Ik voel me weer echt een watje.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

Geert,

de eerste 200m, nl. bij ons de verkaveling uitgeraken is het ergste. Daar komen ze bijna nooit strooien. Dus dat is tegen een slakkengangetje de wijk uitrijden. Eénmaal op de baan is het niet echt een probleem daar er overal gestrooid is. Maar het is natuurlijk nog steeds oppassen geblazen.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
SilveRTom
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:27
Locatie: Aalter

snap er niks meer van

Bericht door SilveRTom »

Ja, er is goei nieuws en er is slechter nieuws:
mijn CB ruit is geleverd door ABX,
samen met de inklaringsnota van 74€ cash te betalen bij levering...

Als er iemand enig licht kan werpen op deze gang van zaken?? Sommigen betalen 9,90€ bij levering, anderen niks en ik nu 74€...

4e keer laatste keer! Dat staat vast.

Groeten

SilveRTom
HAGAR
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2005, 20:27
Locatie: MOL

Verhoogd scherm

Bericht door HAGAR »

Ikzelf heb een SECDEM ruit laten installeren bij aankoop van de motor, aug 2003. Ik heb geen enkele ervaring met de originele ruit, maar kan enkel^maar bevestigen dat deze soort ruit voleldig voldoet aan mijn wensen. Ben 1,85 m en zadel in middelste stand. Ik rijd bijna altijd met geopende systeemhelm, ben geen koulijder, en heb helemaal geen last van de wind. In de laatste M&T dus die van maart, vandaag in de bus gevallen, staat een vraagje van Mario Van Praet over een SECDem SCHERM. Ik heb toevallig vorige week een CD-rom besteld bij SECDEM en had deze nar 4 dagen bij me thuis. Hier staan alle beschikbare ruiten met prijsvermelding in vermeld. De transportkosten van Noord-Frankrijk naar BELGIE zal nooit zo hoog zijn als die vanuit de USA.
Greets,
Hagar
R1150RT
Roadwarrior
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 nov 2004, 21:12
Locatie: Zevenaar

Bericht door Roadwarrior »

Hallo motorvrienden,

Het blijkt dat CB het derde wiel heeft uitgevonden.

Voorbeeld: een scherm van eurocut transparant kostte voor enige weken terug 169 dollar. :(

Hetzelfde scherm kost nu 184 dollar. :oops: :x

Misschien dat evt prijsverschillen nu iets duidelijker worden. :cry:

greetings Ruud :wink:
Red RT & Red PP
Nolle

Re: Verhoogd scherm

Bericht door Nolle »

HAGAR schreef:Ikzelf heb een SECDEM ruit laten installeren bij aankoop van de motor, aug 2003. Ik heb geen enkele ervaring met de originele ruit, maar kan enkel^maar bevestigen dat deze soort ruit voleldig voldoet aan mijn wensen. Ben 1,85 m en zadel in middelste stand. Ik rijd bijna altijd met geopende systeemhelm, ben geen koulijder, en heb helemaal geen last van de wind. In de laatste M&T dus die van maart, vandaag in de bus gevallen, staat een vraagje van Mario Van Praet over een SECDem SCHERM. Ik heb toevallig vorige week een CD-rom besteld bij SECDEM en had deze nar 4 dagen bij me thuis. Hier staan alle beschikbare ruiten met prijsvermelding in vermeld. De transportkosten van Noord-Frankrijk naar BELGIE zal nooit zo hoog zijn als die vanuit de USA.
Greets,
Hagar
R1150RT
ben ne keer gan zien op de site van Secdem en wat lees ik daar :

Bulle haute protection,BB 028 HP,fumé clair,PMMA,6 mm,50 cm,131,40 €
dispo uniquement en incolore.
Important: Ne pas rouler à haute vitesse àvec cette bulle en position haute.

dat zet toch een serieuze domper op de vreugde : hoe rap is een "hoge snelheid" ?

oja :ben eens gaan zien bij "Wunderlich" , http://www.wunderlich.de/ ( ga naar "shop",kies dan uw model en dan kun je in de catalogus bladeren ), daar hebben ze ook een vehoogde ruit voor de RT : "marathon" , 204,19 € , iemand daar ervaring mee of meer nieuws over deze ruit ?

vr gr,
Laatst gewijzigd door Nolle op 25 feb 2005, 10:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Bruno
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2004, 12:17
Locatie: brussel-halle-vilvoorde

Bericht door Bruno »

Ik heb ergens in oktober iets gepost i.v.m. verhoogde ruit maar vind het niet meer (misschien op het oude forum)
Ik ben 1.90m en heb het verhoogt scherm van Secdem. Naar Dierkx, nu Meeusen, in Meerhout gereden, scherm op gezet, een proefrit gedaan aan verschillende snelheden inclusief autostrade, 175 € betaald en weg ermee. 120-140 met vizier open is geen enkel probleem en wat betreft die info van Secdem om geen hoge snelheden te rijden met scherm op hoogste stand, ik denk niet dat het zal afbreken. Is van zeer degelijke kwaliteit. Tijdens de behendigheid staat mijn beestje ter beschikking om een proefritje mee te doen.
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Re: snap er niks meer van

Bericht door Livin »

SilveRTom schreef:Ja, er is goei nieuws en er is slechter nieuws:
mijn CB ruit is geleverd door ABX,
samen met de inklaringsnota van 74€ cash te betalen bij levering...

Als er iemand enig licht kan werpen op deze gang van zaken?? Sommigen betalen 9,90€ bij levering, anderen niks en ik nu 74€...

4e keer laatste keer! Dat staat vast.

Groeten

SilveRTom
Ik heb ook meer moeten betalen, iets van een 60€. Blijkbaar moet er toch iets verschillen in de verzendingen door CB.
Tom, waar heb jij je scherm laten leveren? Op't werk of bij je thuis?

Mvg,
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

Heb gisteren avond het scherm geïnstalleerd. Ging wel niet zonder problemen, ik heb nl. de onderste gaten iets naar buiten moeten uitfreezen (zo'n 4mm langs elke kant). 'k Heb een nieuwe boor genomen en lichtjes naar buiten gefreesd. En het scherm liet dit goed doen, geen versplintering of iets dergelijks.
Maar 't staat er nu op en het doet zijn ding. Kan nu zelfs mijn vizier op de autostrade open laten als ik wil. Ik heb nog wel een lichte windruis, maar het gebulder van tevoren is weg.
Het scherm is toegekomen in perfecte staat maar wat me wel verbaasde is dat er 6 gaten inzaten ipv 4 terwijl ik wel de juiste productiedatum heb doorgegeven. Je ziet er wel niets van als het geïnstalleerd is.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Patrick H
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:28
Woonplaats: Keerbergen
Locatie: Vl Brabant

Bericht door Patrick H »

silverRT
zou ik eens naar uw scherm mogen komen zien?
zo ja geef uw adres eens door
Nothing on my bike is sponsored by my wife!

R1200RT
yamaha RD50,
kawasaki drifter,
yamaha DT50m1980,
Bmw R100/7 1978
R80gs
R1150rt silver
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

Patrick H schreef:silverRT
zou ik eens naar uw scherm mogen komen zien?
zo ja geef uw adres eens door
Patrick,

heb mijn adres via private mail doorgestuurd

Mvg,
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Bericht door GVN »

SilverRT schreef:Heb gisteren avond het scherm geïnstalleerd. Ging wel niet zonder problemen, ik heb nl. de onderste gaten iets naar buiten moeten uitfreezen (zo'n 4mm langs elke kant). 'k Heb een nieuwe boor genomen en lichtjes naar buiten gefreesd. En het scherm liet dit goed doen, geen versplintering of iets dergelijks.
Maar 't staat er nu op en het doet zijn ding. Kan nu zelfs mijn vizier op de autostrade open laten als ik wil. Ik heb nog wel een lichte windruis, maar het gebulder van tevoren is weg.
Het scherm is toegekomen in perfecte staat maar wat me wel verbaasde is dat er 6 gaten inzaten ipv 4 terwijl ik wel de juiste productiedatum heb doorgegeven. Je ziet er wel niets van als het geïnstalleerd is.
Betekent dat je een scherm hebt gekozen voor het model van voor 2004. Toen waren er nog 3 gaten nodig. Ik had het model van na 2004 gekozen. Er waren 2 gaten en die pasten perfect.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

Geert,

Mijn RT is van juli 2002 :!:
Waarschijnlijk zit er een verschil tussen de Europese en Amerikaanse productiejaren :? .
Maar eenmaal die zwarte bevestigingsstukken erop geplaatst zie je daar toch niets meer van. Ik hou het bij een "intern schoonheidsfoutje" :wink: .
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
FonsB
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:04
Locatie: Edegem

Verhoogde ruit

Bericht door FonsB »

Bruno schreef:Ik heb ergens in oktober iets gepost i.v.m. verhoogde ruit maar vind het niet meer (misschien op het oude forum)
Ik ben 1.90m en heb het verhoogt scherm van Secdem. Naar Dierkx, nu Meeusen, in Meerhout gereden, scherm op gezet, een proefrit gedaan aan verschillende snelheden inclusief autostrade, 175 € betaald en weg ermee. 120-140 met vizier open is geen enkel probleem en wat betreft die info van Secdem om geen hoge snelheden te rijden met scherm op hoogste stand, ik denk niet dat het zal afbreken. Is van zeer degelijke kwaliteit. Tijdens de behendigheid staat mijn beestje ter beschikking om een proefritje mee te doen.
:D
Fons schreef:Wil dit zeggen dat ze bij Meeusen deze schermen op voorraad hebben
GSeorgie
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:41
Locatie: omgeving Torhout W-VL

Re: Verhoogde ruit

Bericht door GSeorgie »

FonsB schreef:
Bruno schreef:Ik ben 1.90m en heb het verhoogt scherm van Secdem. Naar Dierkx, nu Meeusen, in Meerhout gereden, scherm op gezet, een proefrit gedaan aan verschillende snelheden inclusief autostrade, 175 € betaald en weg ermee. 120-140 met vizier open is geen enkel probleem en wat betreft die info van Secdem om geen hoge snelheden te rijden met scherm op hoogste stand, ik denk niet dat het zal afbreken. Is van zeer degelijke kwaliteit. Tijdens de behendigheid staat mijn beestje ter beschikking om een proefritje mee te doen.
:D
Fons schreef:Wil dit zeggen dat ze bij Meeusen deze schermen op voorraad hebben
BM Center Ruddervoorde heeft ook Secdem op voorraad liggen :wink:
CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
Bruno
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2004, 12:17
Locatie: brussel-halle-vilvoorde

Bericht door Bruno »

Fons B,
het beste is dat je telefonisch contact opneemt met Meeusen en dan een afspraak regelt.
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Bericht door Jan en Greet »

Ik heb mij indertijd zo'n Marathonscherm aangeschaft bij Wunderlich.
Ben er naar toe gereden en heb ruim de tijd gekregen om ermee proef te rijden (mooie streek overigens)...merkelijk betere windbescherming en niks méér van turbulentie...je kan 't vergelijken met 't xtra brede en verhoogde Bmw scherm (ook geprobeerd van vriend),schouders worden nu compleet uit de wind gezet.Als je 't scherm volledig opricht zit je helemaal achter glas :)
't Scherm past als gegoten,je moet niks aanpassen of bijvijlen,da's ook meegenomen hé...
Vermits ik daar dan toch was heb ik me ineens maar andere zadels(standaard hoogte) cado gedaan...je zit beter,steviger in de fiets en de bekleding is stroever,je schuift niet meer naar voor bij fel remmen...en zie de 'low backpain' was ineens weg!Ik ben mezelf nog steeds dankbaar voor beide geschenken!
Als ge maar gelukkig zijt hé. :wink:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
Walt
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 okt 2004, 21:15
Locatie: Aalst

Bericht door Walt »

SilverRT schreef:Heb gisteren avond het scherm geïnstalleerd. Ging wel niet zonder problemen, ik heb nl. de onderste gaten iets naar buiten moeten uitfreezen (zo'n 4mm langs elke kant). 'k Heb een nieuwe boor genomen en lichtjes naar buiten gefreesd. En het scherm liet dit goed doen, geen versplintering of iets dergelijks.
Maar 't staat er nu op en het doet zijn ding. Kan nu zelfs mijn vizier op de autostrade open laten als ik wil. Ik heb nog wel een lichte windruis, maar het gebulder van tevoren is weg.
Het scherm is toegekomen in perfecte staat maar wat me wel verbaasde is dat er 6 gaten inzaten ipv 4 terwijl ik wel de juiste productiedatum heb doorgegeven. Je ziet er wel niets van als het geïnstalleerd is.
Het zijn enkel de schermen voor het bouwjaar 2004 dat voorzien zijn met 4 gaten.
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Nolle

Bericht door Nolle »

Jan en Greet schreef:Ik heb mij indertijd zo'n Marathonscherm aangeschaft bij Wunderlich.
Ben er naar toe gereden en heb ruim de tijd gekregen om ermee proef te rijden (mooie streek overigens)...merkelijk betere windbescherming en niks méér van turbulentie...je kan 't vergelijken met 't xtra brede en verhoogde Bmw scherm (ook geprobeerd van vriend),schouders worden nu compleet uit de wind gezet.Als je 't scherm volledig opricht zit je helemaal achter glas :)
't Scherm past als gegoten,je moet niks aanpassen of bijvijlen,da's ook meegenomen hé...
oké ik ben er voor gewonnen sedert ik al de troubles bij Cb heb gelezen , één vraagje nog : hoe zit het met de duo ? voor mij is dit zéér belangrijk omdat ik 99% van de km mét duo rijd !
alvast bedankt,
vr gr,
Brik
Berichten: 226
Lid geworden op: 04 nov 2004, 12:18

Bericht door Brik »

Ben ook zinnes een CB te bestellen ongeacht de leveringsproblemen, maar ik blijf met een vraagje zitten. Is er echt zoveel verschil, buiten de looks, tussen het Standaard en Euro-cut model? Ik ben namelijk 1,74 m groot/klein en het zadel staat op de middelste stand.
E. schreef:Wat opvalt is dat er zoveel verschillen zijn, in postuur van de rijder en design. Uit alle commentaar is te lezen dat niet iedereen tevreden is met zijn eerste keus. Daarom dit voorstel. Als nu alle Cee Bailey’s-rijders hun grootte, stand van het zadel, type (design),breedte en hoogte van de ruit vermelden. Dan kan aan de hand hiervan een eenvoudig vergelijk worden gemaakt. Dit kan wederom de keuze voor andere geïnteresseerden vergemakkelijken. Ik zou geneigd zijn om voor een hoger type te gaan. Maar is hoger daarvoor altijd beter?
Erik
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Bericht door Jan en Greet »

We gaan van start:
ik ben 1,82 m,R1150Rt,standaard zadel in middelste stand,Marathon scherm van Wunderlich (L & R + 5 cm;H + 5 cm),ong € 200 ter plaatse gaan kopen.
Duo méér dan tevreden...geen gebulder meer rond helm. :lol:
Driver schouders compleet uit de wind en indien nodig volledig achter glas!
Windstille stand was snel gevonden...één én ander is natuurlijk ook afhankelijk van type helm hé :!:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

Arnold Cottenier schreef:
oké ik ben er voor gewonnen sedert ik al de troubles bij Cb heb gelezen , één vraagje nog : hoe zit het met de duo ? voor mij is dit zéér belangrijk omdat ik 99% van de km mét duo rijd !
alvast bedankt,
vr gr,
Ik stel me vragen bij die redenering.

Als je het juiste type van uw motorfiets opgeeft en de juiste schermuitvoering die je wenst, zie ik niet in wat voor probs je kunt krijgen. De late levering bij Geert zal eerder uitzonderlijk zijn. De montageproblemen bij SilverRT zijn naar mijn mening te wijten aan het doorgeven van een verkeerd bouwjaar. Toevallig ben ik vóór mijn bestelling er opgekomen dat er verschillen zijn in uitvoeringen tussen US-RT's en Europese RT's.
Mijn scherm is perfect afgewerkt. Op de levering viel niks aan te merken en de betaalprocedure is correct verlopen.

Met andere woorden...ik ben een tevreden klant bij Cee Bailey's.

Groeten
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Martin M. schreef:De montageproblemen bij SilverRT zijn naar mijn mening te wijten aan het doorgeven van een verkeerd bouwjaar.
Waarbij misschien ook voor die overgangsperiode moet rekening worden gehouden dat ze in de US iets anders liepen... maw de overgang was hier al en ginds nog niet.. :roll:

Ik woon niet in USA, dus moeilijk te zeggen, verder heb ik wel de indruk dat de service niet slecht is, behalve de betalingen aan ABX zijn een raadsel... eentje niks ; eentje 9,90 EUR en dan nog meer geld.. :?

Raar. Kwaliteit is het alleszinds, zoveel is zeker, maar nu nog effe wachten wat de resultaten zijn met duo... :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Nolle

Bericht door Nolle »

JüRgen schreef:
Martin M. schreef:De montageproblemen bij SilverRT zijn naar mijn mening te wijten aan het doorgeven van een verkeerd bouwjaar.
Waarbij misschien ook voor die overgangsperiode moet rekening worden gehouden dat ze in de US iets anders liepen... maw de overgang was hier al en ginds nog niet.. :roll:

Ik woon niet in USA, dus moeilijk te zeggen, verder heb ik wel de indruk dat de service niet slecht is, behalve de betalingen aan ABX zijn een raadsel... eentje niks ; eentje 9,90 EUR en dan nog meer geld.. :?

Raar. Kwaliteit is het alleszinds, zoveel is zeker, maar nu nog effe wachten wat de resultaten zijn met duo... :wink:
oké , ik doe niets af van de kwaliteit van de ruit van CB maar ik citeer uit een vorige post :

Het blijkt dat CB het derde wiel heeft uitgevonden.
Voorbeeld: een scherm van eurocut transparant kostte voor enige weken terug 169 dollar.
Hetzelfde scherm kost nu 184 dollar.

als ik daar dan nog bijvoeg dat sommigen 9.90 € betaaald hebben aan ABX en anderen dan weer 74 € dan kan het verschil in totaal prijs toch al een aardige duit ( oeps Euro ) schelen !.

ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er blijkbaar doordat er de laatste tijd véél ruiten besteld werden men er gaat misbruik van maken om de prijs op te drijven ?
ik weet niet meer wat ik er moet van denken en wat ik nu moet kiezen....maar mijn voorkeur gaat meer en meer uit naar de ruit van "Wunderlich".
vr gr,
Roadwarrior
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 nov 2004, 21:12
Locatie: Zevenaar

Bericht door Roadwarrior »

Arnold,

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat met het begin van het nieuwe jaar de prijzen ook weer aangepast zijn, dit gebeurd bij ieder bedrijf. :)

Ook ik heb de gok genomen en gisteren besteld een scherm van CB, eurocut, 5 en een beetje transparant. 8)

Ik heb deze keuze gemaakt omdat ik betere berichten heb over CB dan over Secdem.
En het scherm van Aeroflow vind ik te weinig info hebben.

Dus afwachten maar, misschien moet ik maar verdeler worden voor Europa er is vraag zat na. :wink:

Greetings Ruud :lol:
Red RT & Red PP
Plaats reactie