Probleempje met het omzetten van de clubroutes

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
JH.
Contacteer:

Probleempje met het omzetten van de clubroutes

Bericht door JH. »

Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem?

De laatste ritten werden me toegestuurd in de versie 9..; en je raadt het al natuurlijk...

Windows XP komt hiermee in conflict, en ik beschik niet over mapsource.

Tot en met de versie 8 kon de itn convertor perfect zijn werk doen, maar nu heeft ie een error.

Hierdoor kan het maken van de tomtomroutes voor de forumritten natuurlijk in het gedrang komen... en ben ik vôorlopig niet meer in de mogelijkheid om deze om te zetten :cry:

Misschien dat de organisatoren of een goeie zield me de versie(s) 8 kan bezorgen in de toekomst?

Mvg,

JH.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

om welke route gaat het hier?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

vijvers, meren en rivieren route van 1 mei as.

en de rit van zondag jl was ook niet mogelijk.
Afbeelding
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Windows komt niet in conflict met versie 9.
Het is ITNConverter dat gdb versie 3 niet herkend (vanaf Mapsource 6.12)
Je moet een route krijgen dat bewaard is als versie 2.
Een welwillende forumkennis met Mapsource :idea: zal dit wel voor je omzetten. Mail effe door, zal wel omzetten.
Versie van vorige zondag heb ik ook omgezet zonder problemen, na het omzetten naar versie gdb2.
Marc

R1250RT 2020
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

JH. schreef:vijvers, meren en rivieren route van 1 mei as.

en de rit van zondag jl was ook niet mogelijk.
je hebt mail :wink:
hopelijk lukt het U :roll:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Is gelukt en ben bezig de route met 1002 punten aan het reduceren tot het bekende tomtom aantal van een 100-tal (2 delige route dus)

Binnenkort beschikbaar bij de organisator dus in .itn file voor tomtom

FORUMLEDEN SPRINGEN VOOR ELKAAR IN DE BRES!!!!!

(kan het nog mooier?)
Afbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

(s)Campi pinkt een traan weg... :arrow:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
TonTon

Re: Probleempje met het omzetten van de clubroutes

Bericht door TonTon »

JH. schreef:Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem?

De laatste ritten werden me toegestuurd in de versie 9..; en je raadt het al natuurlijk...

Windows XP komt hiermee in conflict, en ik beschik niet over mapsource.

Tot en met de versie 8 kon de itn convertor perfect zijn werk doen, maar nu heeft ie een error.

Hierdoor kan het maken van de tomtomroutes voor de forumritten natuurlijk in het gedrang komen... en ben ik vôorlopig niet meer in de mogelijkheid om deze om te zetten :cry:

Misschien dat de organisatoren of een goeie zield me de versie(s) 8 kan bezorgen in de toekomst?

Mvg,

JH.
aangezien Jij je belangeloos inzet om Garmin routes om te zetten naar TT zou het misschien interessant zijn om bij U "Mapsource" en kaart versie ( CN 9.0 ) te installeren , met een beetje uitleg erbij kan je dan zelf de nodige aanpassingen doen ? Roeselare is niet zover van Zwevegem dus.....
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Er is een aanbod hierrond binnengekomen op de mail, en is als positief bevestigd...
Afbeelding
kds

Bericht door kds »

Heb ook dat probleem dat de route niet kan gelezen worden.
"Het bestand kan niet worden gelezen omdat het een latere bestandsversie heeft.
dit programma is geschikt voor mps-bestanden en gdb- bestanden van versie 2 en lager."
Voor mij is dat wat chinees,iemand een oplossing?
mvg,kris
Philippe

Bericht door Philippe »

Met de volgende link http://www8.garmin.com/support/download ... jsp?id=209
Als je de nieuwe versie download kan je normaal het bestand wel openen
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
kds

Bericht door kds »

De nieuwe versie gedownload en het is gelukt om het bestand te openen.
Wreed bedankt om de snelle respons en morgen een pintje tegoed!
Mvg,kris
noppenrijder

Bericht door noppenrijder »

Collega's; ik kreeg de rivierenroute doorgestuurd door Philippe, maar kon ze niet openen; ondertussen ook versie 3 gedownload, dus openen lukte; route gecopieerd en herberekend, bij koppeling van 2610 herkent hij het apparaat niet, melding nieuwe hardware, kreeg een scherm om deze opnieuw te installeren, kreeg een scherm om hardware opnieuw te installeren, dit lukte, probeer route door te sturen, maar krijg foutmelding na 46 % doorsturen. Heb de gecopieerde route opgeslagen in een apart document zonder waypoint en oorspronkelijke route, en Mapsource vindt zelfs 2610 niet meer: apparaat voldoet niet aan de vereisten, mogelijkdient u de interfaceopties op uw GPS op Garmin of Host te zetten. Wie kan helpen?
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
TonTon

Bericht door TonTon »

Firmin -den boXer- schreef:Collega's; ik kreeg de rivierenroute doorgestuurd door Philippe, maar kon ze niet openen; ondertussen ook versie 3 gedownload, dus openen lukte; route gecopieerd en herberekend, bij koppeling van 2610 herkent hij het apparaat niet, melding nieuwe hardware, kreeg een scherm om deze opnieuw te installeren, kreeg een scherm om hardware opnieuw te installeren, dit lukte, probeer route door te sturen, maar krijg foutmelding na 46 % doorsturen. Heb de gecopieerde route opgeslagen in een apart document zonder waypoint en oorspronkelijke route, en Mapsource vindt zelfs 2610 niet meer: apparaat voldoet niet aan de vereisten, mogelijkdient u de interfaceopties op uw GPS op Garmin of Host te zetten. Wie kan helpen?
ik ben van Zwevegem , heb zelf een 2610 dus als je wil mag je gerust eens tot hier komen mét je toestel ( als je je code meebrengt dan kunnen we zelfs vanuit mijn pc alles doorsturen naar je kaartje , ik heb een kaartlezer/schrijver zitten in m'n pc en werk met CN versie 9.0 , als je een andere versie hebt moet je ook die meebrengen ).
ik heb de laatste update van de software voor het toestel zelf en werk met de laatste versie van Mapsource....
Je ziet maar :wink:
noppenrijder

bedankt Arnold, ik heb mij voorlopig zelf kunnen behelpen; vroeg of laat hoor je mij wel nog es als ik in de problemen zit.
noppenrijder

ik zit terug vast; de problemen zijn begonnen door versie 3 te downloaden, het USB apparaat wordt niet herkend; toch was het zaterdag gelukt om de route over te zetten, heb zodanig veel gesukkeld en geprobeerd dat ik niet meer weet hoe; ik heb nu een nieuwe route gemaakt (andere file- of hoe noem je dat?), en herkent USB apparaat opnieuw niet; heel eigenaardig...
NoPa

Bericht door NoPa »

Firmin -den boXer- schreef:ik zit terug vast; de problemen zijn begonnen door versie 3 te downloaden, het USB apparaat wordt niet herkend; toch was het zaterdag gelukt om de route over te zetten, heb zodanig veel gesukkeld en geprobeerd dat ik niet meer weet hoe; ik heb nu een nieuwe route gemaakt (andere file- of hoe noem je dat?), en herkent USB apparaat opnieuw niet; heel eigenaardig...
In ' aparaatbeheer ' zie je bij ingeschakelde gps 2 USB drivers staan ....ik heb de oudste verwijderd en sindsdien geen problemen meer gehad .

Je kan ook de USB drivers van de Garminsite downloaden en installeren.
http://www8.garmin.com/support/agree.jsp?id=591
Plaats reactie