Klachtenprocedure ingezet bij TT Rider

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Pasquale
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 apr 2007, 21:14
Locatie: Antwerpen

Klachtenprocedure ingezet bij TT Rider

Bericht door Pasquale »

Heb volgende brief geschreven naar TomTom na veel ergernis. Heb advies gevonden op http://www.consuwijzer.nl Heeft iemand ook een schriftelijke klacht neergelegd bij TomTom met resultaten?



Betreft: vervanging van ondeugdelijk product binnen de garantieperiode.



Antwerpen,

Geachte Heer/Mevrouw,



Op 23.05.09 kocht ik bij Mediamarkt, Century Center NV, De Keyserlei, B-2018 Antwerpen een TomTom Rider Benelux.
U verleende garantie op de aankoop. De TomTom Rider heeft niet de eigenschappen die nodig zijn voor normaal gebruik voor volgende redenen:

Er is amper een jaar verstreken na aankoop en heb mijn vertrouwen in de deugdelijkheid van het toestel verloren.
Gezien de hoge aanschafprijs (599€, Beneluxversie) verwacht ik een apparaat dat voldoet aan de gestelde eisen en dat een zekere duurzaamheid heeft.
Echter, niets is minder waar.
Afgelopen jaar is het toestel herhaaldelijke keren ter reparatie opgestuurd geweest voor problemen met het TFT scherm, vervolgens een defecte acculader, een defecte batterij. De docking shoe voldoet totaal niet aan zijn bedoelde functie, nl. het apparaat op adequate manier bevestigen aan de lader. De rubberen bevestigingslip is erg onderhevig aan slijtage en temperatuursschommelingen zodat deze niet naar behoren functioneert. Als gevolg hiervan slijten de contactpunten waardoor continue lading niet mogelijk is.
Het toestel is bijna verloren gegaan tijdens een motorrit door deze slechte bevestiging. U bedenkt ondertussen een halfslachtige oplossing zoals een gratis zekerheidsriem, een item waar ik na bestelling reeds maanden op wacht..U kunt de verschillende reparaties terugvinden via de rubriek “mijn reparaties en service” (zie bijvoegsel).
Ook ben ik erg ontevreden over de telefonische bijstand van uw operators. Deze hebben weinig of geen kennis van onderdelen, resp. de hardware. Er worden de verkeerde items meegezonden, car charger ipv. docking shoe, accukabel vergeten bij te voegen etc. Door deze incompetentie heb ik wekenlang geen gebruik kunnen maken van de Rider.
Als koper heb ik altijd de richtlijnen van TomTom gevolgd wat betreft de correcte installatie, bevestiging en gebruik van het apparaat.
Ik constateer nu dat U binnenkort een Rider 2nd edition op de markt brengt zonder de gekende kinderziektes van de Rider 1. Ondertussen blijf ik zitten met een toestel dat momenteel opnieuw niet naar behoren werkt. Ik heb geen zin om het komend volledig jaar in garantie het toestel regelmatig opnieuw op te sturen ter reparatie. Er volgt geen afdoend en duurzaam resultaat.
Als laatste heb ik mijn bedenking over de recente aanschaf via uw site van de map of Western Europe v 6.6 op 07.04.07. Enige tijd later krijg ik bericht dat er een update (v 6.75) van deze map beschikbaar is, doch betalend.. Ik zit nu met een verouderde map en voel me bekocht.
Volgende bedragen werden in totaal gespendeerd: Rider 1: 599€, Voice John Cleese: 9.95€, TomTom PLUS Safety Cameras Belgium: 39.95€, City Map Paris: 4.95€, Map of Western Europe: 99.95€. Totaal: 735.8€. (zie bijvoegsel)


Daarom verzoek ik U vriendelijk de genoemde gebreken te vergoeden, of het toestel te vervangen. Gezien de verleende garantie ga ik ervan uit dat er geen kosten zijn verbonden aan herstel of vervanging.

Als u van mening bent dat mijn klachten onterecht zijn, wijs ik u op de omgekeerde bewijslast die de verleende garantie met zich mee brengt.
Ondertussen informeer ik mij bij de verschillende ombudsdiensten en consumentenorganisaties voor verder advies.

Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.




Met vriendelijke groet,
Bart Bever
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 apr 2006, 17:49

Bericht door Bart Bever »

Ben benieuwd wat daar uit de bus valt voor u.
Imo mooi opgestelde klachtenbrief met duidelijk klachten, data, etc.

Veel succes met de afhandeling.

Greetz!
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Re: Klachtenprocedure ingezet bij TT Rider

Bericht door JH. »

Pasquale schreef:Heb volgende brief geschreven naar TomTom na veel ergernis. Heb advies gevonden op http://www.consuwijzer.nl Heeft iemand ook een schriftelijke klacht neergelegd bij TomTom met resultaten?



.............

Op 23.05.09 kocht ik bij Mediamarkt, Century Center NV, De Keyserlei, B-2018 Antwerpen een TomTom Rider Benelux. ............

Met vriendelijke groet,

en jij denkt dat zij daar zullen inlopen!!!!

Back to the past maatje.... :wink:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
frank
Berichten: 184
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:29

Bericht door frank »

Als uwe TT-Rider niet naar behoren werkt zal Mediamarkt hem iedere keer terugsturen naar de leverancier.
En.....da zal zo blijven duren tot de waarborg voorbij is.
Ik hoop voor U dat ze iets kunnen doen....
Goeie raad koop nooit ne GPS in een "supermarkt"
Succes
Pasquale
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 apr 2007, 21:14
Locatie: Antwerpen

Bericht door Pasquale »

Er zit geen verschil op een supermarkt of een GPSdealer. http://www.arc.be in België beweert zelf dat ze bijna geen interactie hebben met TomTom. De klant moet het zelf uitklaren rechtstreeks met TomTom.
dirkske
Berichten: 238
Lid geworden op: 05 sep 2006, 02:51
Locatie: Hier, thuis of wat dacht je

Bericht door dirkske »

Schalkseruiter® schreef:Neem van mij aan ....een dealer die een beetje achter zijn klanten staat en een iet wat goede service wil leveren kan veel doen!!!
Schalkse®
Tomtom neemt met iedereen een loopje, een gevestigde waarde(groothandel) weigert al enige jaren nu, om met hen ooit nog verder in zee te gaan.
De reden is terug te voeren op al wat hiervoor reeds is geschreven.
Het enige wat de dealer kan doen is zelf in zijn zak graaien om je niet als klant te verliezen, niet meer of minder!
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

da geloof je toch zelf niet?


Tis niet omdat een enkeling ontevreden is over een product dat de leverancier daarvoor moet opdraaien?

Moest dit waar zijn, dan zouden al onze Beemers terug bij de invoerder staan...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Bart Bever
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 apr 2006, 17:49

Bericht door Bart Bever »

Weet er iemand een tomtom dealer in het leuvense of aarschot met kennis van zaken?
De TT2 komt toch redelijk dichtbij nu en ik koop liever geen gps toestel in een beenhouwerij of bij een bakker.
Een winkel waar dan nog ev. enkele toepassingen van RAM liggen zou dan nog interresanter zijn.

greetz!
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

Schalkseruiter® schreef:Ik mag gene reclame make :cry: ....Begint met A ..en eindigd op AF

en ertussen de T van tomtom?
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Bart Bever
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 apr 2006, 17:49

Bericht door Bart Bever »

Merci mannen, da zou dan voor mij Scherpenheuvel worden.
En diene reclame.. ja k weet het.. maar ik herinner mij hier ook nog nen bandenman van in Olen die door die stunt wss op die week meer banden heeft verkocht dan zijn vorig kwartaal. :D

Greetz!
dirkske
Berichten: 238
Lid geworden op: 05 sep 2006, 02:51
Locatie: Hier, thuis of wat dacht je

Bericht door dirkske »

JH. schreef:da geloof je toch zelf niet?


Tis niet omdat een enkeling ontevreden is over een product dat de leverancier daarvoor moet opdraaien?

Moest dit waar zijn, dan zouden al onze Beemers terug bij de invoerder staan...
Als je het over mijn post hebt? Kan ik je duidelijk melden dat het geen enkeling is hoor, gewoon bar slechte service kan men missen als kiespijn en door de herhaaldelijke onwil van Tomtom blijkt het (en vind ik ook normaal) voor de grossist om niet zijn goede naam op het spel te zetten door onwil van iemand anders.
Dus geen verdeling meer van dat product, wel andere, betere dat is een andere vraag maar allesinds veel beter aangaande support.

En als goede klant heb je toch wel een streepje meer hoor, althans bij een dealer die het eerlijk meent met zijn klanten. :)
Pasquale
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 apr 2007, 21:14
Locatie: Antwerpen

Bericht door Pasquale »

Antwoord van TomTom gekregen: 2maal! een verbeterde docking shoe v3.2 ontvangen en hij laadt! Even werd overwogen een 2nd edition ter compensatie maar driewerf helaas! Nu ter compensatie een free download van een stem..
Plaats reactie