TomTom Rider op starcom

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Bart Bever
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 apr 2006, 17:49

TomTom Rider op starcom

Bericht door Bart Bever »

Aan de tommekes,
Wie heeft zijn rider op een starcom aangesloten? Lukt dit zonder te foefelen qua kabels?
Ik kijk uit naar de Rider2, deze heeft bluetooth, maar ik heb het niet nodig omdat ik hem aan de starcom wil hangen.

Greetz!
Bart Bever
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 apr 2006, 17:49

Bericht door Bart Bever »

jaja, t is al goe... :cry:

ik bedoel dus dat er voor de navigatie gebruik wordt gemaakt met het buetooth setje maar ik via de starcom wens te gaan met de daarvoor bestaande helmspeakers.
maw, is er verbinding voorzien om de riders in te pluggen in de starcom, en zoja..klinkt nog wat in de helm?

greetz!
Bart Bever
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 apr 2006, 17:49

Bericht door Bart Bever »

Net mailtje ontvangen van ATAF, daar word mij verteld dat de rider geen mogelijkheid biedt om aan een intercom gehangen te worden.
Wil dat dan zeggen dat ik met dubbele headsetjes zou moeten rijden in mijn helmke?
Of iemand een oplossing/alternatief?

greetz!
Johny
Berichten: 188
Lid geworden op: 05 okt 2005, 16:44
Locatie: Hasselt

Bericht door Johny »

Hallo Mannen,
Volgens mij is er een mogenlijkheid een TTR te koppelen aan een starcom,via een bluetooth oortje,als je de uitgang van het oortje koppelt aan de audioingang van de starcom ben ik er zeker van dat dit werkt.
Voor de prijs moet je het niet laten,heb laatst een oortje gekocht in de mediamarkt siemensHHB-700 voor de prijs van 11.95 euro,ons vrouw gebruikt de zumo voor haar fietstochten,en dan is truus ook alleen via een bluetoothoortje te horen zonder extra voeding.
Er bestaat echter ook een bluetooth kastje van starcom en misschien kan dit ook gekoppeld worden aan de TTR.
Groeten
Johny
Bart Bever
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 apr 2006, 17:49

Bericht door Bart Bever »

aha!
daar zegt ge nog is iets se... morgen weer een missie om uit te zoeken.
bedankt voor den tip. Als ik iets bruikbaar te melden heb zult ge t hier ook weer lezen.

Greetz!

@shalkse,
Diene zumo is zeker en vast mijn laatste optie. dan had ik de 2720 ook kunnen houden.
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Bericht door MOTOBLOG »

Bart, spijtig genoeg is dit niet mogelijk met de TTR noch met de nieuwe TTR 2nd Edition. Ik heb gisteren de test online gezet.

Wat sommigen doen is het origineel bluetooth setje veranderen, dit is een audio stekker voorzien ipv het oortje dat eraan bengelt. Of een kabeltje solderen met ingang in de bluetooth modulen en aan de andere kant een stekker die in de starcom past. Dit werkt maar het is een gemiste kans dat TomTom bij de tweede versie dit niet heeft voorzien.

mvg
Bart Bever
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 apr 2006, 17:49

Bericht door Bart Bever »

Bedankt voor deze uitgebreide test, ziet er in elk geval redelijk lovend uit.
Ik kijk nog even wat de mogelijkheden zijn voor de intercom.

Alvast merci! :D

edit;
Voila, net telefoontje gemaakt met één van de huisleveranciers hier die een paar testjes gaat doen en wss enkele oordoppen en kabels gaat molesteren om te zien of het mogelijk is om op een deftige manier, en zonder extra dopjes en micro's de TT2 mee op de starcom te hangen.

Als ik meer weet laat ik het horen.

Greetz!
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Bericht door MOTOBLOG »

Je kan bij RSE electronics (vraag naar Alex) eens polsen naar de Starcom BT module. (http://www.starcom1.com/bluetooth.htm) die 162 dollar kost. (heb de vraag aan Starcom gesteld)...

Naar mijn mening moet dat lukken. je zou dan de audio via BT van je TTR naar de Starcom kunnen overhevelen. Jouw voordeel met de starcom is dat je ook een mp3 speler kan installeren en kunt intercommen met de duo...

Ik weet niet of het daarenboven nog lukt ook om naast de BT verbinding met de Starcom deze laatste ook nog eens tegelijkertijd met een BT headset te koppelen, maar ik veronderstel dat jij de helmen met kabeltjes verbindt ?

Ik ga Alex eens voorstellen dit uitgebreid te testen voor de website.
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Bericht door MOTOBLOG »

Antwoord van Tecstar, de firma die de Starcom ontwikkelen:

Thank you for your mail. Yes the BTM -01 works well with Tom Tom Rider. It is not compatible with Scala headsets. Regards, Tony Starling

Met andere woorden, een mooie oplossing om de TomTom Rider te koppelen via bluetooth, maar dan wel de helmen met kabels aan de Starcom aankoppelen...
Bart Bever
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 apr 2006, 17:49

Bericht door Bart Bever »

Jow,

Lex is idd al een week aan t puzzelen om dat geluid door te pompen naar de starcom. (was ook nog testjes aan t doen met de zumo en een paar motorcamera's).
En de kabels van de starcom gebruik ik idd in de helm.

Greetz!
Plaats reactie