Bougies

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

STerling Will
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 apr 2007, 18:22
Locatie: Scherpenheuvel

Bericht door STerling Will »

bougimain schreef:Oke bedankt maar bij halo hebben ze de gewone bougies voor mijn R1150R Twin spark maar die 2 kleine bougies onder mijn cilinders die bestaan niet ervoor Spijtig :cry:
Bij sommige alfa's zijn er ook Twin sparks bij en daarvoor hebben ze ook geen bougies
De Brisks zijn vervangen door Halo.
Zie http://www.halo-benelux.com voor type en bestelpunten
vervang die kleine bougies als ze versleten zijn door de gewone en de grote bougies door Halo's, ik denk dat de vonk van de Halo's sterk genoeg is om het meeste werk van de kleine over te nemen
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Ja dit heb ik nu reeds gedaan, maar heb ze nog niet kunnen testen (geen tijd) voor mijn wagen heb ik ze al +/- 1500 km erin steken en geloof mij ik ben iemand die alle tankbeurten opschrijf en ik heb VEEEL meer POWER en ik verbruik +/- 1,2 liter minder dan vroeger.
:lol: :lol: :lol: :lol:

vervang die kleine bougies als ze versleten zijn door de gewone en de grote bougies door Halo's, ik denk dat de vonk van de Halo's sterk genoeg is om het meeste werk van de kleine over te nemen
Afbeelding
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door Dirk Pauwels »

De tuners kunnen met pensioen, Halo's erin en 10 pk meer... :roll: .hopelijk is de volgende stap niet op zoek gaan naar een motorrevisie bedrijf......Tot er mij iemand een vermogenbankprint voorlegd van voor en na vervangen bougies (en enkel verv bougies, geen luchtf, benz filter, kleppen of synchro) hou ik het erop dat het extra vermogen vooral tussen jullie oren zit.....zo'n onbekend, groezelig bedrijfje slaagt waar topmerken die fortuinen investeren in research niet in slagen? Dream on....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Ja daar heeft ieder zijn mening over, maar ik weet wat ik voel en ik heb mijn auto efkes geleend aan een van mijn medewerkers waar ik helemaal niets aan had verteld over die bougies en als hij terug was van zijn rit heeft hij mij gevraagd wat ik met de auto had gedaan (zijn woorden waren=Zo trekken amai) voila da's mijn verhaal maar ja wie ben ik ??
Ik weet gewoon wat ik voel :x
end of storry

Dirk Pauwels schreef:De tuners kunnen met pensioen, Halo's erin en 10 pk meer... :roll: .hopelijk is de volgende stap niet op zoek gaan naar een motorrevisie bedrijf......Tot er mij iemand een vermogenbankprint voorlegd van voor en na vervangen bougies (en enkel verv bougies, geen luchtf, benz filter, kleppen of synchro) hou ik het erop dat het extra vermogen vooral tussen jullie oren zit.....zo'n onbekend, groezelig bedrijfje slaagt waar topmerken die fortuinen investeren in research niet in slagen? Dream on....
Afbeelding
Opa
Berichten: 188
Lid geworden op: 07 sep 2005, 19:48
Locatie: Leiden

Bericht door Opa »

Dirk Pauwels schreef:De tuners kunnen met pensioen, Halo's erin en 10 pk meer... :roll: .hopelijk is de volgende stap niet op zoek gaan naar een motorrevisie bedrijf......Tot er mij iemand een vermogenbankprint voorlegd van voor en na vervangen bougies (en enkel verv bougies, geen luchtf, benz filter, kleppen of synchro) hou ik het erop dat het extra vermogen vooral tussen jullie oren zit.....zo'n onbekend, groezelig bedrijfje slaagt waar topmerken die fortuinen investeren in research niet in slagen? Dream on....
Er zullen altijd mensen zijn die het "beter" weten zonder dat ze iets hebben geprobeerd. Hun "mening" telt voor mij niet omdat die altijd gekleurd is door "verhalen".

Ik zeg niet dat dit wonderdingen zijn en in een andere moto doen ze wellicht niets maar oordelen van afstand lijkt mij onmogelijk. Dat je daarmee en passant mensen die het wel hebben geprobeerd voor leugenaar uitmaakt zegt meer over jou dan over de bougies. Niemand heeft om jou sarcasme gevraagd dus laat het achterwege.
johns
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 okt 2004, 10:36
Contacteer:

Bericht door johns »

Dirk Pauwels schreef:zo'n onbekend, groezelig bedrijfje slaagt waar topmerken die fortuinen investeren in research niet in slagen? Dream on....
Zo hoorde ik laatst van een relatief kleine motorfabrikant die een heel ander veersysteem voor de voorkant van hun motoren ging gebruiken terwijl al die andere fabrikanten fortuinen investeren in het perfectioneren van telescoopvorken.

Dat kan nooit wat worden lijkt me.
http//www.yavin4.nl
IRCNet/#nl.motorfiets
Bart Bever
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 apr 2006, 17:49

Bericht door Bart Bever »

Ik zal ze binnenkort ook is in mijne S draaien se, want de bloembakken beginnen hier weer te vliegen precies..
(morgen draadjes uit mijne enkel laten halen en dan asap terug op den brommer).
Mijn visie?
Goeie bougies zijn noodzakelijk voor een goeie verbranding, zijn die bosh-kes goe? ik vind van niet. Die zouden beter ruitenwissers en boormachientjes blijven maken.
Champion? redelijk.. op mijn ducske waren deze standaard voorgeschreven. Hoewel ik ze eruit heb gelaten toen ik een setje NGK's mocht proberen. Daarna nog een setje iridiums ngk gekregen maar hier was geen verschil te merken.

10 pk winst met halo's? da denk ik nie... maar ik denk niet dat ge pk's hoeft te winnen als uwe brommer soepeler draait. Ik sluit me dus wel aan bij diegenen die zeggen dat andere bougies wel verschil kunnen maken.

Iemand de typenummer voor de Twinspark bougies?
(beke tam vandaag...)

Greetz!
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Bedankt Opa ge hebt gelijk;
En waarom zou ik liegen of iets uit mijn duim zuigen, ik heb er niks meer mee op zak.
:wink: :wink:

Ik zeg niet dat dit wonderdingen zijn en in een andere moto doen ze wellicht niets maar oordelen van afstand lijkt mij onmogelijk. Dat je daarmee en passant mensen die het wel hebben geprobeerd voor leugenaar uitmaakt zegt meer over jou dan over de bougies. Niemand heeft om jou sarcasme gevraagd dus laat het achterwege.
Afbeelding
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door Dirk Pauwels »

Opa schreef:
Dirk Pauwels schreef:De tuners kunnen met pensioen, Halo's erin en 10 pk meer... :roll: .hopelijk is de volgende stap niet op zoek gaan naar een motorrevisie bedrijf......Tot er mij iemand een vermogenbankprint voorlegd van voor en na vervangen bougies (en enkel verv bougies, geen luchtf, benz filter, kleppen of synchro) hou ik het erop dat het extra vermogen vooral tussen jullie oren zit.....zo'n onbekend, groezelig bedrijfje slaagt waar topmerken die fortuinen investeren in research niet in slagen? Dream on....
Er zullen altijd mensen zijn die het "beter" weten zonder dat ze iets hebben geprobeerd. Hun "mening" telt voor mij niet omdat die altijd gekleurd is door "verhalen".

Ik zeg niet dat dit wonderdingen zijn en in een andere moto doen ze wellicht niets maar oordelen van afstand lijkt mij onmogelijk. Dat je daarmee en passant mensen die het wel hebben geprobeerd voor leugenaar uitmaakt zegt meer over jou dan over de bougies. Niemand heeft om jou sarcasme gevraagd dus laat het achterwege.
Ok Opa, zet hem dan es op de testbank hé.....als ie meer vermogen en/of koppel heeft enkel door die wonder bougies geloof ik je :D
En ik maak niemand uit voor leugenaar, zeg alleen dat "het gevoel dat de moto krachtiger is" soms al eens tussen de oren zit. Na 23 jaar motorrijden en sleutelen heb ik al veel "wondermiddeltjes" de revue zien passeren en even snel zien verdwijnen. Ga maar eens naar de racing show in Essen of zo, daar slaan ze je met dergelijke prutsen om de oren.....En ik ga die rommel zeker niet in mijn machine van 15000euro draaien, die is met de standaard bougies goed genoeg.....
Maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening, dat jij daar anders over denkt is uiteraard jouw goed recht, het is uw moto en uw geld hé
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Dit is de referte voor de twinspark bougies voor mijne R1150R van 6/2004 en pas op dit zijn alleen de grote bougies want zoals ik al had vermeld voor de kleine bougies bestaan ze nog niet;
Dus als je ze besteld geen 4 maar 2 bougies bestellen.

Iemand de typenummer voor de Twinspark bougies?
(beke tam vandaag...)

Greetz!
Afbeelding
Opa
Berichten: 188
Lid geworden op: 07 sep 2005, 19:48
Locatie: Leiden

Bericht door Opa »

Dirk Pauwels schreef:
Opa schreef:
Dirk Pauwels schreef:De tuners kunnen met pensioen, Halo's erin en 10 pk meer... :roll: .hopelijk is de volgende stap niet op zoek gaan naar een motorrevisie bedrijf......Tot er mij iemand een vermogenbankprint voorlegd van voor en na vervangen bougies (en enkel verv bougies, geen luchtf, benz filter, kleppen of synchro) hou ik het erop dat het extra vermogen vooral tussen jullie oren zit.....zo'n onbekend, groezelig bedrijfje slaagt waar topmerken die fortuinen investeren in research niet in slagen? Dream on....
Er zullen altijd mensen zijn die het "beter" weten zonder dat ze iets hebben geprobeerd. Hun "mening" telt voor mij niet omdat die altijd gekleurd is door "verhalen".

Ik zeg niet dat dit wonderdingen zijn en in een andere moto doen ze wellicht niets maar oordelen van afstand lijkt mij onmogelijk. Dat je daarmee en passant mensen die het wel hebben geprobeerd voor leugenaar uitmaakt zegt meer over jou dan over de bougies. Niemand heeft om jou sarcasme gevraagd dus laat het achterwege.
Ok Opa, zet hem dan es op de testbank hé.....als ie meer vermogen en/of koppel heeft enkel door die wonder bougies geloof ik je :D
En ik maak niemand uit voor leugenaar, zeg alleen dat "het gevoel dat de moto krachtiger is" soms al eens tussen de oren zit. Na 23 jaar motorrijden en sleutelen heb ik al veel "wondermiddeltjes" de revue zien passeren en even snel zien verdwijnen. Ga maar eens naar de racing show in Essen of zo, daar slaan ze je met dergelijke prutsen om de oren.....En ik ga die rommel zeker niet in mijn machine van 15000euro draaien, die is met de standaard bougies goed genoeg.....
Maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening, dat jij daar anders over denkt is uiteraard jouw goed recht, het is uw moto en uw geld hé
Waarom zou ik mijn moto op een testbank zetten? Omdat jij niet overtuigd bent? Ik zou zeggen investeer in die 2 bougies en doe het lekker zelf en kom dan maar met de uitslagen in plaats van in het blinde iets te roepen. Ik weet wat ik heb gedaan en ik weet wat ik voel. Toename van 10 pk heb ik nooit geclaimd. Wel het substantieel verminderen van KFR waar ik last van had en inmiddels nemen de kilometers per tankbeurt toe van plusminus 300 naar 340. Niet spectakulair maar wel significant.
Als jeven mijn antwoord leest dan heb ik respect voor je mening maar niet voor je sarcasme en niet voor het feit dat jij zegt dat iets niet waar is zonder enige ervaring en daarmee zeg je tegen oa mij dat ik dus de waarheid niet kan spreken. Daar heb ik dus bezwaar tegen.

Overigens dit hele verhaal zonder kwade bedoelingen he, no hard feelings :mrgreen:
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Da word hier precies een beetje warm tussen forumleden Amai mene frak

Ik zal ule e wa helpen afkoelen
Afbeelding


teke it easy mensen het zijn maar stoume bougies en geen gouden koe :x
Afbeelding
Fox30
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 mar 2005, 19:45
Locatie: Brasschaat (5-sterrengemeente sinds FataMorgana)

Weer een schapschot tegen het gebruikersfatsoen op ons forum

Bericht door Fox30 »

bougimain schreef:Da word hier precies een beetje warm tussen forumleden Amai mene frak

Ik zal ule e wa helpen afkoelen


teke it easy mensen het zijn maar stoume bougies en geen gouden koe :x
bougie-man,
ik zou het niet beter kunnen verwoorden en denk er al enkele dagen identiek over en ga me nu uitschrijven voor deze topic. :cry:
Spijtig voor de initiator van het topic, :cry: :cry: maar dit is niet meer waarvoor ik het topic volg. Hopelijk kom ik in de toekomst via een ander kanaal de ervaringen met deze nieuwe bougie te weten.
Sommigen zouden beter terug eens het onderwerp "gebruikersdoctrine" op dit forum lezen.

Salut. :cry: :cry: :cry:
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Re: Weer een schapschot tegen het gebruikersfatsoen op ons f

Bericht door bougimain »

Ik ook

End of storry (boeken toe)
:shock:

ga me nu uitschrijven voor deze topic. :cry:
Afbeelding
Motard de l'Allier
Berichten: 545
Lid geworden op: 19 mar 2007, 13:50
Woonplaats: Auvergne (Fr.)
Locatie: Auvergne (Fr.)
Contacteer:

Bericht door Motard de l'Allier »

Amai??
Wij hebben dit topic gestart (kloon en ik) gewoon om te weten te komen of er mensen waren die ervaring hadden met de "Halo-bougie"
Er zullen wel altijd voor- en tegenstanders zijn van zulke dingen maar begin niet op voorhand alles af te breken.
Een beetje respect voor een ander mag wel, niet?
En laat de mensen het uitproberen en hun reactie neerschrijven.
Wij hebben het geprobeert en ik ben er tot nu toe tevreden over zoals nog velen.
En dat het bij sommigen tussen de oren zit kan best, maar blijkbaar de meesten die het proberden zijn er tevreden over.
We zijn hier tenslotte allemaal motards onder elkaar he.

Mvg Motard de l'Allier :wink:
Opa
Berichten: 188
Lid geworden op: 07 sep 2005, 19:48
Locatie: Leiden

Bericht door Opa »

Inderdaad, en tot nu toe ben ik er zeer tevreden over de HALO bougies.
Dat is inderdaad het topic. Overigens geen kwaad in de zin he, ik reageer alleen op wat ik lees.

Overigens is een beetje discussie toch geen misdaad? Ik hou wel van een beetje pit :P
R12RT
Berichten: 161
Lid geworden op: 20 jul 2007, 14:28
Locatie: Iere in nieveranst elders

Bericht door R12RT »

Nog iemand die z'n ervaring kwijt wil na een langere test periode een poosje niks meer gezien. Niet goed of wat?
R12RT
Berichten: 161
Lid geworden op: 20 jul 2007, 14:28
Locatie: Iere in nieveranst elders

Bericht door R12RT »

Blijkt dat deze ontstekingskaarsen niet meer door het leven gaan als Halo maar onder de naam Brisk
en daar is veel info over te vinden met een beetje googlen.
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Halo bestaat zeker nog en heb ze hier gekocht http://www.halo-benelux.com/indexnl.htm en zou geen andere willen

er 11 100 es schreef:Blijkt dat deze ontstekingskaarsen niet meer door het leven gaan als Halo maar onder de naam Brisk
en daar is veel info over te vinden met een beetje googlen.
Afbeelding
fast
Berichten: 127
Lid geworden op: 06 apr 2007, 20:39
Locatie: grootebroek (holland)

Bericht door fast »

heb in de mijne ook halo´s zitten gekocht bij http://www.bmwmotor.nl
ik vind ze super.
motor loopt veel mooier rond bij lage toeren.
verbruik is gewoon gelijk gebleven.
en motor slaat makelijker aan.
ik heb ze er nu 3000 km in zitten dus van de levensduur kan ik niks zinnigs zeggen
de ene keer zit het niet mee ,
en de andere keer zit het tegen
grandru
Berichten: 130
Lid geworden op: 22 feb 2006, 20:26
Locatie: GS-Country
Contacteer:

Bericht door grandru »

halo-bougie's bestaan zeker nog, donderdag een setje gehaald 25euro voor 2 stuks.
zal volgende maand iets laten weten van verbruik etc.
Draait zeker soepeler bij lage toere.
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Bij mij juist hetzelfde ook en heb er ook gekocht voor mijn auto en rijd perfect goed, beter zlelfs
Draait zeker soepeler bij lage toere.
Afbeelding
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

bougimain schreef:Bij mij juist hetzelfde ook en heb er ook gekocht voor mijn auto en rijd perfect goed, beter zlelfs
Draait zeker soepeler bij lage toere.

Toevallig geen 98oct getankt?
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Auto & beemer 95 oct altijd
JH. schreef:
bougimain schreef:Bij mij juist hetzelfde ook en heb er ook gekocht voor mijn auto en rijd perfect goed, beter zlelfs
Draait zeker soepeler bij lage toere.

Toevallig geen 98oct getankt?
Afbeelding
STerling Will
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 apr 2007, 18:22
Locatie: Scherpenheuvel

Bericht door STerling Will »

Mijn 1100 RT rijdt even goed met de Halo's als met de Brisks, maar beter als alle andere merken die er al in gezeten hebben.
Mijn auto verbruikt met Halo's en K&N luchtfilter 3/4 tot 1 liter minder benzine per 100 km.
Voor mij alleen nog Halo's, wat sceptici ook zeggen.
Plaats reactie