onderhoudsvrije batterij

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Bericht door Shulty »

Stoffel schreef:Shulty als je je beemer voor lange tijd op inactief zet, zou ik voorstellen om je batterij dan te ontkoppelen en deze op een warmere plaats bij je thuis te zetten. Heb de volledige manuel voor de 1200 GS aangekocht. Daar staan heel veel antwoorden op je vraagen in. Als je wilt maak ik een kopij voor jou (zie Topic Manuel 1200 GS). Laat maar iets weten. Stoffel
You've got mail 8)
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Bericht door Shulty »

hla schreef: Er staat ook duidelijk vermeld dat dit enkel bij nog werkende batterijen zo moet gebeuren.
Diepontladen batterijen MAG nooit via de contactdoos opgeladen worden om schade aan de elektronica te vermijden. Dan moet de lader rechtstreeks op de losgemaakte batterij worden aangesloten.
Ik vraag me af of het mogelijk is de GS (alleen) in gang te lopen ? Is dat mogelijk i.v.m. de grote compressie? En indien ja: Wil hij aanslaan met een lege batterij (geen electronica meer)? Laad hij dan al rijdende bij (ivm de afgesloten electronica)???

Thx en greetz,
Peter :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

de batterij heeft meestal wel stroom genoeg om de pomp , motronic te doen werken dus; in eerste vitesse ,contact aan, lopen en dan erop springen je kont neerknallen en koppeling los, negen van de tien van de eerste keer weg, ... liep vroeger zelfs een 1100LT aan de klap...trouwens iemand om te duwen vind je allicht wel :wink:
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Bericht door Shulty »

hla schreef:Met een beetje geluk vergeten ze die factuur op te sturen :wink:
Met een "beetje" geluk??? :?: :lol: :twisted: You wish!!! 8)

Beter eens op de lotto spelen, daar heb je een "beetje" meer kans!!! :roll:

Greetz,
Peter :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Bericht door Shulty »

Danny schreef:de batterij heeft meestal wel stroom genoeg om de pomp , motronic te doen werken dus; in eerste vitesse ,contact aan, lopen en dan erop springen je kont neerknallen en koppeling los, negen van de tien van de eerste keer weg, ... liep vroeger zelfs een 1100LT aan de klap...trouwens iemand om te duwen vind je allicht wel :wink:
Wow Danny, dat is snel!!!

Thx :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Shulty schreef:
Stoffel schreef:You've got mail 8)
U2 Stoffel :lol:
Afbeelding
Plaats reactie