Arnold heb jij a.u.b. de contactgegevens van Geert (Tel.nummer of e-mail)Arnold schreef:best contact opnemen met Geert....
HELP HELP Alarm probleem !!!
Moderator: GVN
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
"als je de linker zijde van de kuip demonteert ( als je op de moto zit de linker zijde ) zie je vooraan in de kop een blauwe stekker ( zou dienen voor het originele BMW alarm ) , daar heeft Geert de stekker doorgeknipt en de draden afgetakt en verbonden en doorgetrokken naar achter...... "
zou het niet gemakkelijker zijn om zo'n originele BMW stekker te vinden en hieraan de 5 draden van het alarm te koppelen? Iemand een idee of je zo'n stekker los kan kopen en wat het serienummer is of waar ik dat kan vinden?
de rode cirkel toont waar de stekker vast zit aan het chassis van een K1200RS 1997[/img]
zou het niet gemakkelijker zijn om zo'n originele BMW stekker te vinden en hieraan de 5 draden van het alarm te koppelen? Iemand een idee of je zo'n stekker los kan kopen en wat het serienummer is of waar ik dat kan vinden?
de rode cirkel toont waar de stekker vast zit aan het chassis van een K1200RS 1997[/img]
-
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
- Woonplaats: Deinze
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Alarm
Hey BiemeRT,BiemeRT schreef:Arnold heb jij a.u.b. de contactgegevens van Geert (Tel.nummer of e-mail)Arnold schreef:best contact opnemen met Geert....
zou je,indien je wat meer informatie hebt ivm de aansluitingen van het alarm deze kunnen doorgeven?
Mijn Beemer ligt nu momenteel volledig uit elkaar om hem van een nieuw verflaagje te voorzien ,dus ist de moment om er aan te beginnen
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
toch nog eventjes een goede tip voor de doe het zelver
voor je begint aan de werkzaamheden = zorg voor een goede batterij in uw multimeter
voor je begint aan de werkzaamheden = zorg voor een goede batterij in uw multimeter
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Hallo gasten,
Zal proberen te antwoorden op verschillende vragen :
- Bij de R1150Rt zijn er maar vier draden op de blauwe alarmstekker (blauwrood en blauwzwart = pinkers - roodwit = 12 volt altijd aanwezig - bruin is massa, misschien onderbroken via contact, heb ik vergeten te meten). De draden moeten verlengd worden tot binnen het bereik van de alarmunit.
De pinkerdraden gaan elk aan een gele draad van de alarmunit, de roodwitte wordt verbonden met de rode van het alarm (met zekering).
- bij ons cyclone alarm is er ook een startkringonderbreking mogelijk, dus moesten we nog een andere draad (roodgeel aan zekering F5) gaan zoeken. Deze is gemakelijkst bereikbaar aan de onderkant van de zekering-relaisdoos onder het zadel (wel een beetje tricky om de onderkant dan terug te plaatsen). De roodgele draad onderbreek je en de uiteinden komen aan respektievelijk de grijze en roze draad van het alarm. (bij ons alarm geen appart relais gemerkt met cijfers).
De functie voor het op afstand starten hebben wij niet geinstalleerd (eerst wel, maar je kon de moto dan in alle toestanden aanleggen, zelfs als hij op het stuurslot zit en zo ... niet echt interessant). Dus blijven de bruine en de blauwe draad bij ons ongebruikt.
De led, sirene en luidspreker zijn met voorziene fiches gemakkelijk aan te sluiten. Even testen alvorens alles op zijn plaats te steken ... en klaar is kees !
P.S. : Belangrijk ! voor je begint leg je best de massakabel van de batterij los ( bij ons heeft het 1 zekeringetje gekost omdat we het vergeten waren - al doende leert men)
Als er nog iets niet duidelijk is, vraag het gerust.
Grtz, Geert
Zal proberen te antwoorden op verschillende vragen :
- Bij de R1150Rt zijn er maar vier draden op de blauwe alarmstekker (blauwrood en blauwzwart = pinkers - roodwit = 12 volt altijd aanwezig - bruin is massa, misschien onderbroken via contact, heb ik vergeten te meten). De draden moeten verlengd worden tot binnen het bereik van de alarmunit.
De pinkerdraden gaan elk aan een gele draad van de alarmunit, de roodwitte wordt verbonden met de rode van het alarm (met zekering).
- bij ons cyclone alarm is er ook een startkringonderbreking mogelijk, dus moesten we nog een andere draad (roodgeel aan zekering F5) gaan zoeken. Deze is gemakelijkst bereikbaar aan de onderkant van de zekering-relaisdoos onder het zadel (wel een beetje tricky om de onderkant dan terug te plaatsen). De roodgele draad onderbreek je en de uiteinden komen aan respektievelijk de grijze en roze draad van het alarm. (bij ons alarm geen appart relais gemerkt met cijfers).
De functie voor het op afstand starten hebben wij niet geinstalleerd (eerst wel, maar je kon de moto dan in alle toestanden aanleggen, zelfs als hij op het stuurslot zit en zo ... niet echt interessant). Dus blijven de bruine en de blauwe draad bij ons ongebruikt.
De led, sirene en luidspreker zijn met voorziene fiches gemakkelijk aan te sluiten. Even testen alvorens alles op zijn plaats te steken ... en klaar is kees !
P.S. : Belangrijk ! voor je begint leg je best de massakabel van de batterij los ( bij ons heeft het 1 zekeringetje gekost omdat we het vergeten waren - al doende leert men)
Als er nog iets niet duidelijk is, vraag het gerust.
Grtz, Geert
__________________________
Vroeger K100 RS nu R 1150 RT
Vroeger K100 RS nu R 1150 RT
Zo is het ons grotendeels ook vergaan: zekeringetje kapot, geen relais met cijfers gevonden, opstarten vanop afstand NIET aangesloten (is een beetje domme en/of gevaarlijke optie ) en gele draden verlengd tot alarmfiche links vooraan (dit na een tip van Geert waarvoor dank ).
De luidspreker ook niet aangesloten omwille van de onverstaanbaarheid. Ik ga nog uitzoeken of ik de opname eventueel kan wijzigen
Wat betreft de gevoeligheid afstellen van het alarm:
*druk zolang en constant op de alarm aanzet-knop (grote toets bovenaan) tot de pinkers constant blijven branden.
*druk dan op het toetsje met het bliksempje om het programma van 1 tot 5 te doorlopen. Je hoort aan het aantal piepjes op welke stand je bent: 1 piep = stand 1; 2 piepjes = stand 2; enz ... tot stand 5 die het gevoeligst is.
Ik heb hem momenteel op stand 1 staan en zal wel zien of ik het nog aanpas. Kan makkelijk achteraf, want géén breekwerk
Daar heb ik nu even genoeg van, want zowat ALLES moest er weeral af
De luidspreker ook niet aangesloten omwille van de onverstaanbaarheid. Ik ga nog uitzoeken of ik de opname eventueel kan wijzigen
Wat betreft de gevoeligheid afstellen van het alarm:
*druk zolang en constant op de alarm aanzet-knop (grote toets bovenaan) tot de pinkers constant blijven branden.
*druk dan op het toetsje met het bliksempje om het programma van 1 tot 5 te doorlopen. Je hoort aan het aantal piepjes op welke stand je bent: 1 piep = stand 1; 2 piepjes = stand 2; enz ... tot stand 5 die het gevoeligst is.
Ik heb hem momenteel op stand 1 staan en zal wel zien of ik het nog aanpas. Kan makkelijk achteraf, want géén breekwerk
Daar heb ik nu even genoeg van, want zowat ALLES moest er weeral af
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
-
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
- Woonplaats: Deinze
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Alarm
Dat begint hier al héél duidelijk te worden
Heeft er soms iemand al foto's genomen waar ze de unit,sirene en eventueel speaker geplaatst hebben op den beemer?
Bij mij is het eenvoudig nu alle TUPPERWARE er af is om een plaats te vinden alleen ben ik er nog niet uit voor de unit.
Heeft er soms iemand al foto's genomen waar ze de unit,sirene en eventueel speaker geplaatst hebben op den beemer?
Bij mij is het eenvoudig nu alle TUPPERWARE er af is om een plaats te vinden alleen ben ik er nog niet uit voor de unit.
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
Re: Alarm
Foto's niet omdat er op de R1150RT eigenlijk maar één plaats geschikt is: in zijn kontjeedargpu3 schreef:Heeft er soms iemand al foto's genomen waar ze de unit,sirene en eventueel speaker geplaatst hebben op den beemer?
Daar heb ik de unit op de bodem gezet en de sirene ondersteboven tegen de zoldering geplakt zodat deze altijd vrij blijft en goed gebruik maakt van de holle ruimte om de nodige decibels te halen . De speaker ligt tot nader order te blinken in de doos
BTW: de gevoeligheid van het alarm staat affabriek ingesteld op stand 5, vééél te gevoelig. Dus als je de procedure doet zoals ik hierboven uitleg, ben je bij het eerste indrukken van het bliksemknopje direct op stand 1
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
-
- Berichten: 1625
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
- Locatie: ik voel mij overal thuis
- Contacteer:
En ik heb mij vandaag eens bezig gehouden met te zoeken op mijn beemer achter die befaamde blauwe stekker en NO WAY niet gevonden, niet links niet rechts en ook niet op een andere plaatst en bij nen roadster is er niet veel tupperware dus zou die stekker snel gevonden moeten zijn, maar nee !!!
En ik begrijp niet dat bij jullie de luidspreker onduidelijk is, ik begrijp hem zeer goed de man die spreekt en mijn vrienden die met mij samenrijden begrijpen hem ook zeer duidelijk
En ik begrijp niet dat bij jullie de luidspreker onduidelijk is, ik begrijp hem zeer goed de man die spreekt en mijn vrienden die met mij samenrijden begrijpen hem ook zeer duidelijk
B61 schreef:"als je de linker zijde van de kuip demonteert ( als je op de moto zit de linker zijde ) zie je vooraan in de kop een blauwe stekker ( zou dienen voor het originele BMW alarm ) , daar heeft Geert de stekker doorgeknipt en de draden afgetakt en verbonden en doorgetrokken naar achter...... "
zou het niet gemakkelijker zijn om zo'n originele BMW stekker te vinden en hieraan de 5 draden van het alarm te koppelen? Iemand een idee of je zo'n stekker los kan kopen en wat het serienummer is of waar ik dat kan vinden?
de rode cirkel toont waar de stekker vast zit aan het chassis van een K1200RS 1997[/img]
Tja, maar bij ons is dat een chinese vrouw die, zonder voorafgaandelijke opleiding, engels probeert te sprekenbougimain schreef:ik begrijp hem zeer goed de man die spreekt
" Don't touch this motorcycle ..... alarm ..... warn ..... ", kan ik er met veel goede wil uithalen
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
-
- Berichten: 1625
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
- Locatie: ik voel mij overal thuis
- Contacteer:
Ja ja Wim ge zijt goe bezig, ziet ge wel da get verstaat.
Ja ik ga nu wel niet zeggen dat het echt klaar en duidelijke taal is mar ik begrijp het perfect
Ja ik ga nu wel niet zeggen dat het echt klaar en duidelijke taal is mar ik begrijp het perfect
Tja, maar bij ons is dat een chinese vrouw die, zonder voorafgaandelijke opleiding, engels probeert te spreken
" Don't touch this motorcycle ..... alarm ..... warn ..... ", kan ik er met veel goede wil uithalen
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
de streek van afkomst doet er veel aan he
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Tis in ieder geval gin AntwaaaarpsIRON GONZO schreef:de streek van afkomst doet er veel aan he
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Tis hier bij mij ook in orde gekomen. En het werkt zelfs van den eerste keer. .
De komende avonden zijn voor de afwerking en het terug opbouwen. Nu zal de mijne zeker niet gestolen worden want hij ligt uit mekaar, goeie beveiliging lol.
Alleen het ledje plaatsen daar zie ik tegenop, want dat betekent nog meer demonteren. Dus dit zal vermoedelijk voor een andere keer zijn.
Maar het leuke is dat ik men beemer voor den eerste keer in zijn hemd gezet heb. Als ik hem nu nog deftig kan aankleden is de toon gezet voor volgende experimenten. Dan liefst in de winter, in de zomer is er teveel kans dat we kunnen touren.
De komende avonden zijn voor de afwerking en het terug opbouwen. Nu zal de mijne zeker niet gestolen worden want hij ligt uit mekaar, goeie beveiliging lol.
Alleen het ledje plaatsen daar zie ik tegenop, want dat betekent nog meer demonteren. Dus dit zal vermoedelijk voor een andere keer zijn.
Maar het leuke is dat ik men beemer voor den eerste keer in zijn hemd gezet heb. Als ik hem nu nog deftig kan aankleden is de toon gezet voor volgende experimenten. Dan liefst in de winter, in de zomer is er teveel kans dat we kunnen touren.
Als je de draad van de led naar voor toe hebt gelegd tussen de tank en het frame door, dan moet je alleen het scherm en de beschermkap eraf halen .selmon schreef:Alleen het ledje plaatsen daar zie ik tegenop, want dat betekent nog meer demonteren.
Dan kan je in het dash boven en tussen de twee tellers een gaatje boren van 8mm en omhulsel van ledje langs voor erin en ledje met draad langs achter.
Ik vond dit persoonlijk het minste werk van allemaal .
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
-
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 07 jan 2007, 14:23
- Locatie: Prov. Antwerpen
R1100RT
Allemaal bedankt mannen voor jullie uiteenzettingen in de diverse talen.edargpu3 schreef:Zoal Bougiman al zei op mijne 1100RT geen blauwe stekker te vinden
Zal een andere oplossing moeten vinden
Aangezien ik ook een R1100RT heb ben ik nog erg benieuwd waar wij de draden het beste op aan zouden kunnen sluiten. Het werkplaatshandboek geeft hier in ieder geval geen duidelijkheid over.
Groetjes
Johan
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.
Garmin Zumo 550 Europe
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.
Garmin Zumo 550 Europe
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
stuur mij een mailtje en ik bezorg U het schema
iron.gonzo@telenet.be
iron.gonzo@telenet.be
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 1625
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
- Locatie: ik voel mij overal thuis
- Contacteer:
Re: R1100RT
Je hebt ook PM !!!
Johannetje schreef:Allemaal bedankt mannen voor jullie uiteenzettingen in de diverse talen.edargpu3 schreef:Zoal Bougiman al zei op mijne 1100RT geen blauwe stekker te vinden
Zal een andere oplossing moeten vinden
Aangezien ik ook een R1100RT heb ben ik nog erg benieuwd waar wij de draden het beste op aan zouden kunnen sluiten. Het werkplaatshandboek geeft hier in ieder geval geen duidelijkheid over.
Groetjes
Johan
-
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 07 jan 2007, 14:23
- Locatie: Prov. Antwerpen
Re: R1100RT
Danny, ik heb je gemaild op je gmail-adres.bougimain schreef:Je hebt ook PM !!!
Johannetje schreef:Allemaal bedankt mannen voor jullie uiteenzettingen in de diverse talen.edargpu3 schreef:Zoal Bougiman al zei op mijne 1100RT geen blauwe stekker te vinden
Zal een andere oplossing moeten vinden
Aangezien ik ook een R1100RT heb ben ik nog erg benieuwd waar wij de draden het beste op aan zouden kunnen sluiten. Het werkplaatshandboek geeft hier in ieder geval geen duidelijkheid over.
Groetjes
Johan
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.
Garmin Zumo 550 Europe
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.
Garmin Zumo 550 Europe
i.v.m.het plaatsen van de led :
toen Geert bij mij aankwam stond mijn motor al in z'n nakie , de beide helften van de tupperware waren eraf omdat we toen nog niet wisten waar we zouden uitkomen.
de led had ik toen al geplaatst op de rechterkant ( de linker was niet vrij door mijn "Sint Kristoffel" ):
http://users.telenet.be/bmwman/alarm3.jpg
maar als je een 1150 RT hebt volstaat het voor het ganse monteren van het alarm om de linkerhelft ( gezeten op de motor ) te demonteren.
dan kan je het ledje plaatsen waar je mijn "Sint Kristoffel" ziet , als er geen radio is kan je makkelijk voelen via de achterzijde van het luidspreker rooster waar het ledje moet komen :
http://users.telenet.be/bmwman/alarm4.jpg
je boort dus voorzichtig het gaatje voor het zwarte houdertje met de led , duwt het lampje uit zijn houdertje ( kan dus effectief uit dat houdertje geduwd worden ), steek het lampje van langs achter door het geboorde gaatje , duw het lampje terug in de houder ( breng desnoods een drupje snellijm aan zodat het lampje niet meer uit de houder kan geduwd worden maar pas op het moet direct goed zitten want de naam zegt het zelf : snellijm !) , daarna duw je de houder in het geboorde gaatje....en klaar.
hier bevond zich de stekker die voorzien is voor het BMW alarm en waarvan je kunt zien dat Geert deze heeft afgekinpt en de draden heeft doorgetrokken naar het kontje waar de module is gemonteerd ( het draadje voor de led hebben we bij Geert mee laten lopen met de andere die Geert heeft doorgetrokken )....
http://users.telenet.be/bmwman/alarm1.jpg
ik hoop dat ik toch een beetje heb kunnen bijdragen aan het monteren van ons alarm dat overigens perfect zijn werk doet
toen Geert bij mij aankwam stond mijn motor al in z'n nakie , de beide helften van de tupperware waren eraf omdat we toen nog niet wisten waar we zouden uitkomen.
de led had ik toen al geplaatst op de rechterkant ( de linker was niet vrij door mijn "Sint Kristoffel" ):
http://users.telenet.be/bmwman/alarm3.jpg
maar als je een 1150 RT hebt volstaat het voor het ganse monteren van het alarm om de linkerhelft ( gezeten op de motor ) te demonteren.
dan kan je het ledje plaatsen waar je mijn "Sint Kristoffel" ziet , als er geen radio is kan je makkelijk voelen via de achterzijde van het luidspreker rooster waar het ledje moet komen :
http://users.telenet.be/bmwman/alarm4.jpg
je boort dus voorzichtig het gaatje voor het zwarte houdertje met de led , duwt het lampje uit zijn houdertje ( kan dus effectief uit dat houdertje geduwd worden ), steek het lampje van langs achter door het geboorde gaatje , duw het lampje terug in de houder ( breng desnoods een drupje snellijm aan zodat het lampje niet meer uit de houder kan geduwd worden maar pas op het moet direct goed zitten want de naam zegt het zelf : snellijm !) , daarna duw je de houder in het geboorde gaatje....en klaar.
hier bevond zich de stekker die voorzien is voor het BMW alarm en waarvan je kunt zien dat Geert deze heeft afgekinpt en de draden heeft doorgetrokken naar het kontje waar de module is gemonteerd ( het draadje voor de led hebben we bij Geert mee laten lopen met de andere die Geert heeft doorgetrokken )....
http://users.telenet.be/bmwman/alarm1.jpg
ik hoop dat ik toch een beetje heb kunnen bijdragen aan het monteren van ons alarm dat overigens perfect zijn werk doet
Laatst gewijzigd door TonTon op 25 jun 2007, 11:07, 3 keer totaal gewijzigd.