K1100LT
Moderator: GVN
-
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 27 sep 2004, 23:31
- Locatie: Dat klein dorpke op blz 45 van clubjournaal 1/2005
K1100LT
Ik sta op punt een tweedehandse K1100LT te kopen. Zijn er gekende gebreken aan dat model waar ik extra aandacht moet op vestigen?
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Ik zou het niet direct weten te vertellen Michel. Maar succes gewenst met je vermoedelijke aankoop.
De ruitmechaniek vraagt een beetje kuis- en smeerwerk dat héél dikwijls vergeten wordt.
Het zeer sploradisch klepjes stellen vraagt wat meer werk dan je K75 ja. Voor de rest...tanken en bollen met zo'n machien!
De ruitmechaniek vraagt een beetje kuis- en smeerwerk dat héél dikwijls vergeten wordt.
Het zeer sploradisch klepjes stellen vraagt wat meer werk dan je K75 ja. Voor de rest...tanken en bollen met zo'n machien!
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
je bent een ervaren Krijder
dus ik denk dat je zelf de gebreken van een K goed kent.
leg u zeker eens op uw pens en neem een klein goed pillampje mee;
dan kan je beter kijken voor eventuele olielekjes her en der.
test rit (lang genoeg dat hij mooi warm is gereden) en dan nog eens controle.
test alle knopjes en de werking van het apparaat.
ook na warm rijden en stilleggen eens herstarten.
suc6 met de aankoop
dus ik denk dat je zelf de gebreken van een K goed kent.
leg u zeker eens op uw pens en neem een klein goed pillampje mee;
dan kan je beter kijken voor eventuele olielekjes her en der.
test rit (lang genoeg dat hij mooi warm is gereden) en dan nog eens controle.
test alle knopjes en de werking van het apparaat.
ook na warm rijden en stilleggen eens herstarten.
suc6 met de aankoop
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Moderator
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
- Locatie: Dikkelvenne
- Contacteer:
Michel,
Ronny GS heeft altijd met een K1100LT gereden, en was hier zeer tevreden over. Hij heeft 'm vorig kaar verkocht / overgelaten om een R1150GS te kopen. De LT heeft 'm vele jaren rijplezier bezorgd.
Hij is wat logger dan een GS, biedt wel veel comfort.
Vele mensen die de K1100LT reden vinden in de K1200LT niet écht een opvolger... Luxetourer. Geloof me vrij, zelfs met z'n K1100LT was hij bijna niet bij te houden in de Ardennen...
Succes met je eventuele aankoop.
Ronny GS heeft altijd met een K1100LT gereden, en was hier zeer tevreden over. Hij heeft 'm vorig kaar verkocht / overgelaten om een R1150GS te kopen. De LT heeft 'm vele jaren rijplezier bezorgd.
Hij is wat logger dan een GS, biedt wel veel comfort.
Vele mensen die de K1100LT reden vinden in de K1200LT niet écht een opvolger... Luxetourer. Geloof me vrij, zelfs met z'n K1100LT was hij bijna niet bij te houden in de Ardennen...
Succes met je eventuele aankoop.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Yes een K1100RS (twee eigenlijk) zaten ook zo'n 300.000km onder mijn kont, nooit problemen...
waar kijk je naar;
of de ruitmotor werkt
of er geen voorvorkdichtingen lekken
of de bussen van de voorste remschijven niet te fel versleten zijn
of er deuken in de velgen zijn
of de spiegels goed vastzitten
of er valschade is
of de kuip aan de binnenzijde hersteld is
of de batterij ok is
't zijn er maar enkele maar uiteraard kan aan elke motor iets kapot gaan maar 't blok van een 1100LT is echt beresterk al lijkt het me niet onwijs iemand mee te nemen die iets van dit type afweet enkel om onregelmatigheden vast te stellen
als je met een (zwaar onderschatte ) LT rijd zal je merken dat het echt een dijk van een motor is... ik rijd GS maar als ik morgen moet kiezen tussen een RT of een LT dan weet ik wat nemen nl. dit oud stuk degelijke techniek
waar kijk je naar;
of de ruitmotor werkt
of er geen voorvorkdichtingen lekken
of de bussen van de voorste remschijven niet te fel versleten zijn
of er deuken in de velgen zijn
of de spiegels goed vastzitten
of er valschade is
of de kuip aan de binnenzijde hersteld is
of de batterij ok is
't zijn er maar enkele maar uiteraard kan aan elke motor iets kapot gaan maar 't blok van een 1100LT is echt beresterk al lijkt het me niet onwijs iemand mee te nemen die iets van dit type afweet enkel om onregelmatigheden vast te stellen
als je met een (zwaar onderschatte ) LT rijd zal je merken dat het echt een dijk van een motor is... ik rijd GS maar als ik morgen moet kiezen tussen een RT of een LT dan weet ik wat nemen nl. dit oud stuk degelijke techniek
-
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Controleer op eventuele lekkages van de uitlaat bij de pakkingen en bij de aansluiting van de bochten op de einddemper. In een enkel geval wil de uitlaat daar eens een scheurtje laten zien / horen.
Controleer ook de toestand van de voorvoork, m.n. de oliekeerringen. Veer enkele keren diep in en zie of er olierandjes op de chromen delen zitten. Eventuele lekkages worden veroorzaakt door oneffenheden in het chroom (door steenslag).
Daarnaast zijn weinig gebruikte schakelaars nogal eens van binnen gecorrodeerd. Controleer de juiste werking van de alarmlichtschakelaar.
Controleer ook de toestand van de voorvoork, m.n. de oliekeerringen. Veer enkele keren diep in en zie of er olierandjes op de chromen delen zitten. Eventuele lekkages worden veroorzaakt door oneffenheden in het chroom (door steenslag).
Daarnaast zijn weinig gebruikte schakelaars nogal eens van binnen gecorrodeerd. Controleer de juiste werking van de alarmlichtschakelaar.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
zie ook de veel geprezen K-site van Bert Meijerink bij Aankooptips.
-
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 27 sep 2004, 23:31
- Locatie: Dat klein dorpke op blz 45 van clubjournaal 1/2005
Mannekes, bedankt voor jullie tips! Als ik dat machien koop, gaat het zeker en vast op de heftafel voor een extra groot onderhoud en compleet nazicht. De boite zal er ook afvliegen voor een nieuwe koppeling te steken. Na 83000km steekt er nog de originele in.
Waarom gene RT of gene GS: gewoon omdat ik de K1100RT een mooie moto vind. Wat het binnen enkele jaren wordt, dat zien we dan wel maar zeker en vast geen K1200LT!
Waarom gene RT of gene GS: gewoon omdat ik de K1100RT een mooie moto vind. Wat het binnen enkele jaren wordt, dat zien we dan wel maar zeker en vast geen K1200LT!
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
-
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:46
- Woonplaats: Brugge (st-pieters)
- Locatie: West vlaanderen
die koppeling gaat (als er normaal mee gereden is) nog een 70 a 80.000 km mee, dat is althans mijn ervaring...
een 1200??? hmm 't is gewoonweg geen opvolger van de 1100 't is een héél ander type moto...volgens mij flater van BMW om de 1100 te laten vallen... misschien gaan ze nu met de andersliggende 4 cylinder opnieuw een LT bouwen maar dan geen Goldwing achtig iets... ik breek de bestaande 1200LT niet af maar 't is een "andere" moto...
een 1200??? hmm 't is gewoonweg geen opvolger van de 1100 't is een héél ander type moto...volgens mij flater van BMW om de 1100 te laten vallen... misschien gaan ze nu met de andersliggende 4 cylinder opnieuw een LT bouwen maar dan geen Goldwing achtig iets... ik breek de bestaande 1200LT niet af maar 't is een "andere" moto...
He Michel ,Zie ook is onderaan , tussen de motor en boite,Geen olie?Ook zo met de voorrem en achterrem,pompen lekken ze niet.Geen spel op het achter wiel?En als u kunt laat de motor is goed warm draaien dat de ventilator op springt.Kan dat niet probeer is met ventilator te draaien zie dat hij niet vast zit,gebeurt meer.dit zijn allemaal zware kosten,gelijk de dichtingen tussen de motor en boite,de dichting kost niet veel maar de uren en kunt u het zelf,is dat natuurlijk voor u een voordeel.
grts paul
grts paul
-
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 27 sep 2004, 23:31
- Locatie: Dat klein dorpke op blz 45 van clubjournaal 1/2005
't is gebeurd!
De speling op de koppelingshendel is nog goed, geen lekken waargenomen, op de valreep een andere batterij gestoken door de dealer, banden, remschijven en blokken zijn goed, motor start en draait goed. Hier en daar is er door de vorige eigenaar een retouchke aan het lakwerk gedaan
De speling op de koppelingshendel is nog goed, geen lekken waargenomen, op de valreep een andere batterij gestoken door de dealer, banden, remschijven en blokken zijn goed, motor start en draait goed. Hier en daar is er door de vorige eigenaar een retouchke aan het lakwerk gedaan
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
proficiat met uw aanwinst
avatarke aanpassen he en eens een groot fototje er van plaatsen.
avatarke aanpassen he en eens een groot fototje er van plaatsen.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Proficiat met uw aankoop!
Nu maak ik gisteren iets mee...
Op de E313 aan het rijden, plots steekt er een kleine vogel de autoweg over en die beland pardoes tegen mijn spiegel. Tot mijn ontzetting gaat de spiegel in zijn geheel een eigen leven leiden en dondert op de baan.
Als ik stilsta op de pechstrook en in eerste instantie de schade wil bekijken, blijkt dat de hele spiegel weg is en er buiten wat pluimen niets aan de kuip te zien is. Snel teruggelopen naar de plek waar de aanrijding gebeurt is en ik vind de spiegel tegen de middenberm. Als ik na wat wachten de kans heb om de rijbaan over te steken en de spiegel op te rapen blijkt die nog volledig intact te zijn, buiten een aantal krassen op het huis. Zelfs het spiegelglas is nog heel.
Bijna 10 minuten heb ik op de middenberm gestaan alvorens veilig terug te kunnen oversteken.
Een beetje verwonderd over de minimale schade bekijk ik spiegel en kuip, en wat blijkt, de spiegel zit op de kuip met een kliksysteem. Je kan 'm er gewoon terug opduwen en klaar is kees.
Vanmorgen heb ik de krassen er uit gewerkt en in de grondverf gezet. Nu nog laten spuiten en het leed is geleden.
Ik moet wel zeggen dat het echt schrikken is als zo een gevederde vriend besluit om zijn leven tegen je moto te beeindigen. Ik reed een goede 120km/h en de klap was goed voelbaar, maar ook de "bonk" was hoorbaar.
Nu maak ik gisteren iets mee...
Op de E313 aan het rijden, plots steekt er een kleine vogel de autoweg over en die beland pardoes tegen mijn spiegel. Tot mijn ontzetting gaat de spiegel in zijn geheel een eigen leven leiden en dondert op de baan.
Als ik stilsta op de pechstrook en in eerste instantie de schade wil bekijken, blijkt dat de hele spiegel weg is en er buiten wat pluimen niets aan de kuip te zien is. Snel teruggelopen naar de plek waar de aanrijding gebeurt is en ik vind de spiegel tegen de middenberm. Als ik na wat wachten de kans heb om de rijbaan over te steken en de spiegel op te rapen blijkt die nog volledig intact te zijn, buiten een aantal krassen op het huis. Zelfs het spiegelglas is nog heel.
Bijna 10 minuten heb ik op de middenberm gestaan alvorens veilig terug te kunnen oversteken.
Een beetje verwonderd over de minimale schade bekijk ik spiegel en kuip, en wat blijkt, de spiegel zit op de kuip met een kliksysteem. Je kan 'm er gewoon terug opduwen en klaar is kees.
Vanmorgen heb ik de krassen er uit gewerkt en in de grondverf gezet. Nu nog laten spuiten en het leed is geleden.
Ik moet wel zeggen dat het echt schrikken is als zo een gevederde vriend besluit om zijn leven tegen je moto te beeindigen. Ik reed een goede 120km/h en de klap was goed voelbaar, maar ook de "bonk" was hoorbaar.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
-
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Ik heb dan ook op mijn huidige LT (1200) en op mijn voorgaande K'tjes een draadje tussen de spiegel en motorfiets opdat in voorkomend geval de spiegel aan de motor blijft hangen. Bij een ritje tussen files door is het gauw gebeurd dat de spiegel een autospiegel aantikt.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
heb net hetzelfde gedaan, aan een kabeltje van een fietsrem twee oogjes gesoldeerd (die men gebruikt bij de electriciteit) en deze aan kuip en spiegel bevestigd, simpel maar het kan grote kosten voorkomen en nog veel erger, hetgeen Harald vermeld
Alles gaat slechter onder druk
R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
Proficiat met je aankoop Michel.
Heb mij vorig jaar in de omgeving van Gent bij een officiele dealer,ook een tweedehands K1100LT gekocht.
Een waslijst van herstellingen is er moeten gebeuren.
Veel problemen met electricieit,lichten.
Met snelheidsmeter.
Olieverbruik.Vroeger,rij nu met normale olie en verbruik is verdwenen.
Abs,module vervangen.
O ringen remschijven voorwiel vervangen.
Nieuwe ontkoppelingskabel.
Nieuw balhoofdlagers.
Nieuwe spanner distributieketting.
Volgens verdeler maar 51000 km op teller ,volgens mijn huidige onderhoudsmecanicien meer dan 100.000km .Er is dus met de teller geprutst.
Nu al deze gebreken opgelost zijn ben ik zeer tevreden over mijn lt,heb ook al met de 1200 gereden zowel met de GT als de LT,maar blijf liever met mijn 1100lt rijden.
Groetjes en veel rijplezier gewenst
Heb mij vorig jaar in de omgeving van Gent bij een officiele dealer,ook een tweedehands K1100LT gekocht.
Een waslijst van herstellingen is er moeten gebeuren.
Veel problemen met electricieit,lichten.
Met snelheidsmeter.
Olieverbruik.Vroeger,rij nu met normale olie en verbruik is verdwenen.
Abs,module vervangen.
O ringen remschijven voorwiel vervangen.
Nieuwe ontkoppelingskabel.
Nieuw balhoofdlagers.
Nieuwe spanner distributieketting.
Volgens verdeler maar 51000 km op teller ,volgens mijn huidige onderhoudsmecanicien meer dan 100.000km .Er is dus met de teller geprutst.
Nu al deze gebreken opgelost zijn ben ik zeer tevreden over mijn lt,heb ook al met de 1200 gereden zowel met de GT als de LT,maar blijf liever met mijn 1100lt rijden.
Groetjes en veel rijplezier gewenst
K1100lt freak
-
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Je kunt ook in een winkel voor sportvisserij kabeltjes kopen. Die zijn dun, flexibel en veelal geplastificeerd.Eric schreef:heb net hetzelfde gedaan, aan een kabeltje van een fietsrem twee oogjes gesoldeerd (die men gebruikt bij de electriciteit) en deze aan kuip en spiegel bevestigd, simpel maar het kan grote kosten voorkomen en nog veel erger, hetgeen Harald vermeld
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Ik weet het, het mag niet, maar: 0% risico , heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel voorzichtig geweest en gewacht, gewacht, gewacht ....Harald schreef:Rasse, en uw leven in gevaar gebracht voor een spiegel.
Dit is goed afgelopen , maar het kon ook anders geweest zijn.
Een nieuwe spiegel kost geld , maar een leven laten op de autosnelweg
is niet te betalen hé.
Opletten met die spellekes.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS