watedicht handschoenen
Moderator: GVN
watedicht handschoenen
Vertrek woensdag naar Zuid Tirolrol met moto (r1150r) en t' ga onderweg zeker regenen. Handschoenen zijn niet waterdicht. Wie heeft enig ervaring hiermee. Watedichte handschoenen bestaan blijkbaar niet, en met nylon overtrekken op handschoenen heb ik geen ervaring.
bmw r1150r/bmw X3 2.0D/
-
Iron Gonzo
ik heb er van BMW en die zijn nu toch al 3jaar waterdicht en lekker warm
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
YOO
Ff tussendoor, want ook nog steeds op zoek naar deftige, niet superdikke waterdichte handschoenen, wat kosten deze, en waar te vinden??
Grtz, Philip!
Ff tussendoor, want ook nog steeds op zoek naar deftige, niet superdikke waterdichte handschoenen, wat kosten deze, en waar te vinden??
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Hier bij http://www.louis.de natuurlijk maar verschiet niet van de prijs, héKoppel!! schreef:Ff tussendoor, want ook nog steeds op zoek naar deftige, niet superdikke waterdichte handschoenen, wat kosten deze, en waar te vinden??
Voor 139 € mogen ze a.u.b. wel waterdicht zijn zeker
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Ik heb vandaag bij Van Zeebroek gekeken. Er zijn daar veel waterdichte handschoenen, maar voor mij veel te dik aan de palm. Hierdoor krijg je minder voeling met de hendels en moet je dus veel harder knijpen.
zorg ervoor dat de stof aan de palm van je hand dun is, dat scheelt een stuk in het uithoudingsvermogen.
J
zorg ervoor dat de stof aan de palm van je hand dun is, dat scheelt een stuk in het uithoudingsvermogen.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
rob_beemer
-
®win
- Contacteer:
Deze heb ik vandaag ook maar gekocht. Ik ben die lekke Summerrains van BMW spuugzat. Pasvorm van de Rukka's is vééééél beter. Twee jaren garantie (t.o. ½ jaartje van BMW). Ik geloof dat ik hier plezier van ga hebben.moh_fan schreef:Waterdichte handschoenen bestaan wel!
Ik draag de GTX Xtafit handschoenen van Rukka en die zijn écht waterdicht.![]()
Bijkomend voordeel is dat bij vochtig weer je handen in deze handschoenen ook niet klam worden.
Deze handschoenen verdienen van mij een 10!
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
-
®win
- Contacteer:
5 jaar op alle kleding van Rukka, behalve de handschoenen (en ondergoed en AirVantage producten). Die hebben twee jaar garantie.
Rukka schreef:Rukka gives a full guarantee for five years (two years for underwear, accessories and AirVantage products) from the date of purchase against faults in material or workmanship.
Accessories:
- outlast back protector
- aps air anatomic back protector
- windstopper kidney belt
- outlast kidney belt
- windstopper face mask
- windstopper hood
- windstopper neck warmer
- windstopper neo n2s neck warmer
- gtx xtrafit gloves
Groet,
Erwin
Erwin
Waar en te koop en aan welke prijs ?®win schreef:moh_fan schreef:Waterdichte handschoenen bestaan wel!
Ik draag de GTX Xtafit handschoenen van Rukka en die zijn écht waterdicht.![]()
Bijkomend voordeel is dat bij vochtig weer je handen in deze handschoenen ook niet klam worden.
Deze handschoenen verdienen van mij een 10!
ne moto veu me te rein en ene veu oan te prutse.
Zijn ze redelijk licht om dragen zoals een zomerhandschoen of gaat het gevoel meer naar een winterhandschoen®win schreef:... maar dan heb je ook wat.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Rijd 15000 km per jaar meestal woon werk verkeer winter en zomer.
Meestal gebruik ik zomerhandschoenen(tenzij het regent)van Dainese en Spidi.Beiden zijn ook 9 jaar oud.De Spidi's waren toen het topmodel uit de racerij zijn nu tot op de naad versleten in de handpalm.Ze zijn gemaakt uit Kangoeroeleder en nog steeds supersoepel.Kostprijs was toen 10.000 ballen maar ze zijn het waard!
GRTZ.
Meestal gebruik ik zomerhandschoenen(tenzij het regent)van Dainese en Spidi.Beiden zijn ook 9 jaar oud.De Spidi's waren toen het topmodel uit de racerij zijn nu tot op de naad versleten in de handpalm.Ze zijn gemaakt uit Kangoeroeleder en nog steeds supersoepel.Kostprijs was toen 10.000 ballen maar ze zijn het waard!
GRTZ.
-
Iron Gonzo
deze morgen met zomerhandschoenen vertrokken
dacht effe op mijn werk te zijn tussen 2 vlagen door, niet dus
de regen zorgde voor de nodige afkoeling
mijn handschoenen zijn zo licht van stof dat ik eigelijk geen last had van doorweekte handen
het water ging er evenvlug door dan dat het erop viel
de regen zorgde voor de nodige afkoeling
mijn handschoenen zijn zo licht van stof dat ik eigelijk geen last had van doorweekte handen
het water ging er evenvlug door dan dat het erop viel
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Hawel Gonzo, maar dat kan je dus ook niet doen als het wat koeler wordt.
Ikzelf heb ook winterhandschoenen van Dainese, goretex met een dubbele sleeve aan de pols, een voor in de bouw en eentje voor erboven.
Na 5 jaar en 60.000 km vrees ik dat ze nu stilletjesaan iets doorgeven.
Ik ben ook doorrijder.
Voor de zomer heb ik overhandschoenen (ook van Dainese - Copriguanto Membrana Nero = 40 euro) gekocht. Kost niet te veel en neemt geen plaats in bij twijfelachtig weer. Vandaag 2x nodig gehad.
Ikzelf heb ook winterhandschoenen van Dainese, goretex met een dubbele sleeve aan de pols, een voor in de bouw en eentje voor erboven.
Na 5 jaar en 60.000 km vrees ik dat ze nu stilletjesaan iets doorgeven.
Ik ben ook doorrijder.
Voor de zomer heb ik overhandschoenen (ook van Dainese - Copriguanto Membrana Nero = 40 euro) gekocht. Kost niet te veel en neemt geen plaats in bij twijfelachtig weer. Vandaag 2x nodig gehad.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
-
scheurneus
- Contacteer:
Ik gebruik al jaren de IXS handschoenen, geen goretex, maar simplex oid en die bevallen me zo goed dat ik een setje zomer, herfst/lente en winter handschoenen heb. Van de zomerhandschoenen heb ik al een setje versleten en gelijk weer dezelfde gekocht.
En als het echt warm, wordt een paar cross handschoenen, wel wat minder protectie bij grote glijpartijen, maar het tocht er lekker doorheen
En als het echt warm, wordt een paar cross handschoenen, wel wat minder protectie bij grote glijpartijen, maar het tocht er lekker doorheen
Marco
BMW R1150GS Adventure '2005 (on)weiss aluminium
Ducati MH900evolutione '2002 rood/grijs/zwart #1668
BMW R1150GS Adventure '2005 (on)weiss aluminium
Ducati MH900evolutione '2002 rood/grijs/zwart #1668
Ik had vroeger de Gore-tex handschoen Stellar van IXS. Zeer goed gerief gedurende 3jaar. Maar helaas hebben deze pootjes gekregen op't werk. Dus een week of zes geleden kocht ik in de koopjeshoek bij RAD-Drongen de lederen X-GTX Clinch TARAS handschoenen. Worden helaas niet verkocht in België wegens te duur (175euro), maar dit paar was een demomodel. Doen nu toch al 10000km perfect en waterdicht dienst. Ook na 8 uur in de stromende regen.

Het Duitse TOURENFAHRER kwam tot de volgende bevindingen na hun test van waterdichte zomerhandschoenen (Juni 2007):
Aanbevelingen (in alfabetische volgorde): Alpinestars Tech Road GTX (129,95 Euro); BMW Pro Summer (90 Euro); Dane Staby (84 Euro); Held Raindrop (89,95 Euro); IXS Tara (149, 90 Euro); Rukka X-Traffit (139 Euro). Al deze handschoenen doorstonden de waterdichtheidstest glansrijk; de duurdere handschoenen hebben de betere veiligheidsuitrusting.
PS: toch wel interessant dat de testresultaten en de commentaren in het forum overeen lijken te stemmen
Aanbevelingen (in alfabetische volgorde): Alpinestars Tech Road GTX (129,95 Euro); BMW Pro Summer (90 Euro); Dane Staby (84 Euro); Held Raindrop (89,95 Euro); IXS Tara (149, 90 Euro); Rukka X-Traffit (139 Euro). Al deze handschoenen doorstonden de waterdichtheidstest glansrijk; de duurdere handschoenen hebben de betere veiligheidsuitrusting.
PS: toch wel interessant dat de testresultaten en de commentaren in het forum overeen lijken te stemmen